Test ojetiny Seat Leon II: Více emocí, ale i šetření. Dotklo se spolehlivosti?

Seat Leon vyjel v roce 2005 na platformě PQ35, stejně jako třeba Škoda Octavia II. Jak po letech funguje?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Seat Leon: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Seat Leon: Jak jezdí

Luxusněji pojaté Audi A3, praktičtější Škoda Octavia, univerzální Volkswagen Golf a pak sportovnější a na cenu orientovaný Seat. Koncern Volkswagen vždy věděl jak diverzifikovat nabídku při využití shodné techniky. A zástupci kompaktní třídy jsou toho dobrým příkladem.

My se tentokrát zaměřili na posledně jmenovanou španělskou značku a její želízko v ohni - model Leon. Jeho druhá generace debutovala v roce 2005 a stejně jako spřízněné a dnes zapomenuté sourozence jménem Altea a Toledo jej navrhl koncernový designový guru Walter de’Silva.

Test ojetiny Alfa Romeo Giulietta: Elegantní kráska nebo zlobivá holka?

Test ojetiny Alfa Romeo Giulietta: Elegantní kráska nebo zlobivá holka?

Design vycházel z atraktivního konceptu Tango a zřetelně navazoval na designové křivky, které de’Silva vtiskl i vozům Alfa Romeo z devadesátých let. Ostatně Seat, využívající slogan Auto emoción, už s první generací leonu operoval v teritoriu, které italská automobilka postupně vyklízela.

Image auta soustředícího se na emoce navíc značka pravidelně podporovala nejrůznějšími ostrými verzemi. A nutno dodat, že jízdně se jednalo o skutečně povedené kousky.

Test Seat Leon Cupra: pan Čistá Stopa

Test Seat Leon Cupra: pan Čistá Stopa

Většina kusů se ale prodala v podstatně slabších a jednodušších verzích, které Seat nabízel za ceny od 290 tisíc. Na trhu ojetin se nejlevnější leony prodávají asi od osmdesáti tisíc korun. Slušná auta stojí asi o třicet tisíc více.

Na co si dát pozor poradíme v galerii

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Seat Leon: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Seat Leon: Jak jezdí
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků