Test ojetiny Seat Leon II: Více emocí, ale i šetření. Dotklo se spolehlivosti?

Seat Leon vyjel v roce 2005 na platformě PQ35, stejně jako třeba Škoda Octavia II. Jak po letech funguje?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Seat Leon: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Seat Leon: Jak jezdí

Luxusněji pojaté Audi A3, praktičtější Škoda Octavia, univerzální Volkswagen Golf a pak sportovnější a na cenu orientovaný Seat. Koncern Volkswagen vždy věděl jak diverzifikovat nabídku při využití shodné techniky. A zástupci kompaktní třídy jsou toho dobrým příkladem.

My se tentokrát zaměřili na posledně jmenovanou španělskou značku a její želízko v ohni - model Leon. Jeho druhá generace debutovala v roce 2005 a stejně jako spřízněné a dnes zapomenuté sourozence jménem Altea a Toledo jej navrhl koncernový designový guru Walter de’Silva.

Test ojetiny Alfa Romeo Giulietta: Elegantní kráska nebo zlobivá holka?

Test ojetiny Alfa Romeo Giulietta: Elegantní kráska nebo zlobivá holka?

Design vycházel z atraktivního konceptu Tango a zřetelně navazoval na designové křivky, které de’Silva vtiskl i vozům Alfa Romeo z devadesátých let. Ostatně Seat, využívající slogan Auto emoción, už s první generací leonu operoval v teritoriu, které italská automobilka postupně vyklízela.

Image auta soustředícího se na emoce navíc značka pravidelně podporovala nejrůznějšími ostrými verzemi. A nutno dodat, že jízdně se jednalo o skutečně povedené kousky.

Test Seat Leon Cupra: pan Čistá Stopa

Test Seat Leon Cupra: pan Čistá Stopa

Většina kusů se ale prodala v podstatně slabších a jednodušších verzích, které Seat nabízel za ceny od 290 tisíc. Na trhu ojetin se nejlevnější leony prodávají asi od osmdesáti tisíc korun. Slušná auta stojí asi o třicet tisíc více.

Na co si dát pozor poradíme v galerii

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Seat Leon: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Seat Leon: Jak jezdí
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků