Test ojetiny Seat Leon II: Více emocí, ale i šetření. Dotklo se spolehlivosti?

Seat Leon vyjel v roce 2005 na platformě PQ35, stejně jako třeba Škoda Octavia II. Jak po letech funguje?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Seat Leon: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Seat Leon: Jak jezdí

Luxusněji pojaté Audi A3, praktičtější Škoda Octavia, univerzální Volkswagen Golf a pak sportovnější a na cenu orientovaný Seat. Koncern Volkswagen vždy věděl jak diverzifikovat nabídku při využití shodné techniky. A zástupci kompaktní třídy jsou toho dobrým příkladem.

My se tentokrát zaměřili na posledně jmenovanou španělskou značku a její želízko v ohni - model Leon. Jeho druhá generace debutovala v roce 2005 a stejně jako spřízněné a dnes zapomenuté sourozence jménem Altea a Toledo jej navrhl koncernový designový guru Walter de’Silva.

Test ojetiny Alfa Romeo Giulietta: Elegantní kráska nebo zlobivá holka?

Test ojetiny Alfa Romeo Giulietta: Elegantní kráska nebo zlobivá holka?

Design vycházel z atraktivního konceptu Tango a zřetelně navazoval na designové křivky, které de’Silva vtiskl i vozům Alfa Romeo z devadesátých let. Ostatně Seat, využívající slogan Auto emoción, už s první generací leonu operoval v teritoriu, které italská automobilka postupně vyklízela.

Image auta soustředícího se na emoce navíc značka pravidelně podporovala nejrůznějšími ostrými verzemi. A nutno dodat, že jízdně se jednalo o skutečně povedené kousky.

Test Seat Leon Cupra: pan Čistá Stopa

Test Seat Leon Cupra: pan Čistá Stopa

Většina kusů se ale prodala v podstatně slabších a jednodušších verzích, které Seat nabízel za ceny od 290 tisíc. Na trhu ojetin se nejlevnější leony prodávají asi od osmdesáti tisíc korun. Slušná auta stojí asi o třicet tisíc více.

Na co si dát pozor poradíme v galerii

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Seat Leon: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Seat Leon: Jak jezdí
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků