Test ojetiny Seat Leon II: Více emocí, ale i šetření. Dotklo se spolehlivosti?

Seat Leon vyjel v roce 2005 na platformě PQ35, stejně jako třeba Škoda Octavia II. Jak po letech funguje?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Seat Leon: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Seat Leon: Jak jezdí

Luxusněji pojaté Audi A3, praktičtější Škoda Octavia, univerzální Volkswagen Golf a pak sportovnější a na cenu orientovaný Seat. Koncern Volkswagen vždy věděl jak diverzifikovat nabídku při využití shodné techniky. A zástupci kompaktní třídy jsou toho dobrým příkladem.

My se tentokrát zaměřili na posledně jmenovanou španělskou značku a její želízko v ohni - model Leon. Jeho druhá generace debutovala v roce 2005 a stejně jako spřízněné a dnes zapomenuté sourozence jménem Altea a Toledo jej navrhl koncernový designový guru Walter de’Silva.

Test ojetiny Alfa Romeo Giulietta: Elegantní kráska nebo zlobivá holka?

Test ojetiny Alfa Romeo Giulietta: Elegantní kráska nebo zlobivá holka?

Design vycházel z atraktivního konceptu Tango a zřetelně navazoval na designové křivky, které de’Silva vtiskl i vozům Alfa Romeo z devadesátých let. Ostatně Seat, využívající slogan Auto emoción, už s první generací leonu operoval v teritoriu, které italská automobilka postupně vyklízela.

Image auta soustředícího se na emoce navíc značka pravidelně podporovala nejrůznějšími ostrými verzemi. A nutno dodat, že jízdně se jednalo o skutečně povedené kousky.

Test Seat Leon Cupra: pan Čistá Stopa

Test Seat Leon Cupra: pan Čistá Stopa

Většina kusů se ale prodala v podstatně slabších a jednodušších verzích, které Seat nabízel za ceny od 290 tisíc. Na trhu ojetin se nejlevnější leony prodávají asi od osmdesáti tisíc korun. Slušná auta stojí asi o třicet tisíc více.

Na co si dát pozor poradíme v galerii

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Seat Leon: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Seat Leon: Jak jezdí
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků