Test ojetiny Seat Exeo 1,6 MPI: Němec se španělským pasem

27 komentářů

will83
14. července • 20:12

"Záhy však zjistíte, že to nemá cenu, a s autem budete jezdit klidně a řadit budete kolem 2 000 ot./min., kde se motor cítí nejjistěji."Motor je na tohle auto slabý, to je bez pochyby, ale nespletli jste si číslo? Jezdím s touhle motorizací v OI a nejistěji se motor cítí od 3000-3500 ot./min., kolem 2000 ot./min., se s tím nedá moc jezdit, to se dusí.....

yoggi
14. července • 23:56

will83: suhlasim, ze 2000ot. na je blbost. Soferoval som prave octaviu II 1,6 MPI 75kW a po par metroch som sa pytal. Preboha kde je tych 75kW soudruzi. Zvyknuty som na 1,4 16V 55kW vo fabii a musim povedat, ze prejav rovnaky, dokonca v istych otackach sa mi zdala 1,4 zvsia ( lepsia odozva, moj pocit ). Pan redaktor:
Asi ste bol mimo, ked napisete , ze 2000 ot. je optimum a viac to nema vyznam. Pan redaktor to auto je pri 2000ot. doslova hluche a mrtve. Nieco sa zacne diat nad 3000ot. ( nic moc ). Skuste v 2000ot. slapnut plny plyn na to a uvidite tu odozvu ( pozor aby neutrhlo sedacku ). Garantujem vam, ze by ste ako spolujazdec nevedeli kedy idem na 1/3 plynu alebo plny. Ziaden rozdiel by ste necitili v dynamike. Do nejakych 2300 je mrtvo.
Dam vam priklad. Skuste ist v mestskej casti, ktora je do kopca a mate auto pred sebou 10-12m mate zaradeny 3 alebo 4 p.s. a 2000ot. teraz skuste dat plny plyn a drzte ho 5s a garantujem vam , ze budete rad ak sa vobec len priblizite k autu pred vami (skusenost, pomahal som pri vybere auta). Moj verdikt bol, ze tento motor by som volil jedine pre jeho nenarocnost na udrzbu a nema sa skoro nic co pokazit. Vsetko ostatne bolo minus (spotreba, vykon..............). Nuz je to starcek a EU4 ho zabilo nadobro.

Antiautomat
16. července • 8:26

Sedi vec, problemom je to, ze v ramci celeho toho nezmyslu je to pridusene, pricom emisiam to nepomoze, medzi starsim 74kW (vyrobnu radu motora takto z brucha nedam) a 75kW nie je v tom smere ziadny rozdiel. Vysledkom je len to, ze vodic musi o to viac slapat na plyn. Dalej islo aj o to, aby nebodaj nebol lepsi ako tie novsie ekozmrdske tsi, pricom aj v tejto podobe pri dialnicnej jazde na 130kmh ma spotrebu rovnaku no a o tom, ktory z nich najazdi viac km snad diskutovat netreba. Aspon u toho nasho sa stvorka a patka pri normalnej jazde radi pri 2500, aby otacky nepadli pod 2000. To je v ramci benzinaka ok, pod 2000 otacok na benzinaku tejto kubatury patku pusta jedine magor, ktoreho okamzite prefackat a auto mu radsej vziat. Tahat zacina okolo 2500, tu sa moze pacit jeho mechanicky 'osemventilovy' zvuk. Pokial chcete sviznejsie zrychlit, chce to 3000, pri 3500 citelne oziva (citit hlavne na dialnici pri zrychlovani na tempomat). Ked sa to toci medzi 3500-4500 tak dokaze byt (vzhladom na vek) prekvapivo rychly a dieselu vie ukazat prdel, len to vyzaduje dobru pracu od vodica, ono je to aj pomerne kratkym prevodom - patku si viem predtavit dlhsiu, ale max o 250 otacok dolu, inak to na dialnici nevytiahne stupanie pokial v tom sedia traja+. Dalsou nevyhodou je pri niektorych spotreba oleja, z tohoto motora (a nielen z tohoto) musi ist dalsia ekozmrdska kktina menom longlajf okamzite von.A teraz to ALE.....on ma totiz stale dve velke vyhody: zaprve, ked sa to s nim trosku vie, dokaze byt prijemne usporny (dokonca aj tato praveka konstrukcia dokazuje ze mala fukana vec je zjavny ekozmrdsky nezmysel a jedinym ucelom je vytiahnut peniaze z ludi). No a zadruhe, bude jazdit a jazdit a jazdit (spolahlivost), co momentalne ani jeden benzinak z portfolia koncernu nedokaze....Proste bol navrhovany TECHNIKOM a nie nejakym kktnym MARKETINGOVYM vymytym mozgom. To, co z neho ekozmrdi spravili, za to uz nemoze.

james
16. července • 20:33

dobre zhrnutie, sam mam 1.6 v O2 tour a co sa spolieham je ozaj ta spolahlivost a nenarocnost, ziadne turbo ziadne DPF ani dvojhmota alebo priamovstrek trysky. ale 6 prevod by tam bol na dialnice ideal kedze uz v 130 toci cez 4000tis. inak sa s jazdim aj v 1800otackach a nemam pocit ze by to tomu motoru vadilo kedze po slapnuti na plyn stale celkom slusne reaguje, takze som asi magor :)

Antiautomat
17. července • 8:50

ono je to aj tym ze O2 ma este o nieco 'kratsiu' patku, O1 ma pri rovnakej rychlosti na patke o cca 250 otacok menej. Cize ziadny strach, presne ste sa do toho vosli ;-)
V oktavke by bolo k tomuto motoru zrejme idealne sprevodovanie 130kmh/3750ot, kde ma vrchol tociveho momentu. Na ziadne zavodenie to nie je, ale na oktavku (ako jednoduche a nenarocne auto) stale asi najlepsia volba, spolu s 1.9TDi 66kW, ktory bol hotovy nezmar....vela stastnych km prajem :-)

will83
15. července • 8:01

to mě zase motor docela vyhovuje, v OI nejede zase tak špatně a dlouhodobý kombi průměr mám 6,4, na okresky dobrej motor, moc se neřadí a jízda je pěkně plynulá

Kenny
13. července • 22:16

... po dešti se v zavřených dveřích držela voda... klapavé zvuky z převodovky...- jojo auto z Áček, nové jako vždycky, se fakt divím že tam lezete:-D

Antiautomat
12. července • 8:15

Tak ta spotreba je zaujimava, mame v rodine oktavku s tymto motorom, po dialnici na 130kmh (realnych) je to 7.2l/100km v lete (skusene na 200km+ dlhej trase), po okreske pri slusnejsom jazdeni okolo 6l/100km, parkrat (prazdne auto, pohodicka, ziadne nahanacky), som tam videl aj udaj zacinajuci cislom 5. Oneskorena reakcia na pedal plynu je naozaj otravna, to sa do serie dostat rozhodne nemalo. Na oktavku ten motor plus-minus staci, na tazsie auto uz asi nie (mam moznost priameho porovnania s 20v 1.8). Dvojliter 2.0 8v bol rozhodne lepsi, v Audi 80 mi pripadal ako idealna motorizacia.

Lukas
11. července • 20:32

Toledo I mel zaklad v Golfu II, Vento melo zaklad v G III

Jiří  Duchoň
11. července • 20:36 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, máte pravdu! Ono by to nesedělo ani s roky, když Golf III přišel až v roce 1993... Děkuji za všímavost, omlouvám se a opravuji!

audis
11. července • 23:50

Golf3 přišel na trh 1991. Toledo 1. gen. myslím 1993.

Jiří  Duchoň
12. července • 17:22 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, tak jsem se na to ještě jednou podíval a bylo to takto: Golf III se v Evropě začal prodávat na úplném konci roku 1992 a stal se evropským Autem roku 1992. První Toledo vstoupilo do prodejů v půli roku 1991, v Anglii až s podzimem téhož roku.

Jarda
13. července • 13:32

Ja si pamatam test z auto tipu z tej dobyboli na obalke boli spolui v jednom teste
Audi 80, Seat Toledo a stary passat myslim a neviem ci ich provnavali pre rovnake motory
Ono to toledo bolo mozno ako nejaky rapid pozliepane.

Z
11. července • 13:41

udávané parametry nejsou nejhorší.tak jak to že je to takovej lenoch?Jinak nechápu, co to může být za majitele, co prodá auto s 30ti tisíci km?

Antiautomat
12. července • 8:16

a/ hmotnost
b/ prevodovka
c/ eko-k.rvitka

Ulrych
11. července • 19:35

Lenoch na dalnici, do mesta a okoli uplna pohoda. Co nechapes na majiteli? Proste meni auto po 3 letech... normalni zakaznik, ne ceska socka, no! B-]

Z
12. července • 7:22

Nevím, jestli člověk co chce auto na 3 roky si koupí takového seata. Navíc nájezd 10 tisíc ročně dnes už je málo.

Fantomas
11. července • 16:12

Já zase nechápu, proč lidi u číslovek píšou to hloupé "ti". Neumíte to bez nápovědy přečíst? Nebo proč? Navíc to ani nedává smysl - TŘICETti 3-[

Z
12. července • 7:22

Aha tak to máš závažný duševní problém asi, pokud ti vadí tohle

Jarda
11. července • 19:35

mne to nevadi

si.pi
11. července • 14:01

Mozna ho sr..o ze je to takovy lenoch.

Dimitrij
11. července • 10:57

Hned jde vidět ze patrí z audi do jedného koncernu, boční čast auta jako fakt se ne zaprze!

Tom
11. července • 11:37

Dimitrij objevil Ameriku :-D
ještě aby to nebylo "podobne" když je to recyklovana A4

Dimitrij
11. července • 11:51

Tak ze sem měl pravdu:-P ha ha
Já jen sem to konstaktoval, ne přišel sem na to, ok?

Tom
11. července • 12:30

tak na tuhle diskuzi fakt nemám :-D

runner42
12. července • 9:12

:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jarda
13. července • 13:27

aj mne to pripomina audi, no a co

Doporučujeme

Články odjinud