Test ojetiny Renault Mégane CC: Z druhé ruky dává větší smysl

Jako nový nebyl kupé-kabriolet Renault Mégane CC žádná velká senzace. Trh ojetých vozů ale ukazuje, že se z něj stalo nejen docela žádané, ale také relativně spolehlivé auto.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Mégane CC: Úvod
  2. Ojetý Renault Mégane CC: Co od něj čekat
  3. Ojetý Renault Mégane CC: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Renault Mégane CC: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Renault Mégane CC: Verdikt
  6. Ojetý Renault Mégane CC: Fotogalerie

Když přišel Renault Mégane CC s tehdy módní pevnou skládací střechou v roce 2003 na trh, měl to v konkurenci kabrioletů dost těžké. V dobových recenzích se dočtete o podprůměrných jízdních vlastnostech a také o jisté těžkopádnosti, na kterou tato tehdy módní kabria s pevnou střechou dost trpěla. Navíc byl Mégane CC prostě moc drahý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jako nové auto nedokázal Mégane CC příliš zaujmout. Ale na trhu ojetin se z něj stala docela zajímavá nabídka pro někoho, kdo netouží po vyloženě sportovním autě, ale chce se občas vozit bez střechy nad hlavou

Zatímco automobilový nadšenec by za nový kabriolet značky Renault asi těžko dal tři čtvrtě milionu (za takové peníze se dá, když to přeženeme, koupit ojeté Porsche v pěkném stavu), na trhu ojetin v relaci do zhruba 150 000 korun si moc vybírat nemůže a z Méganu CC se najednou stává docela zajímavá nabídka.

Co je klíčové

  • Zkouška funkčnosti střechy a její těsnosti
  • Kontrola veškeré elektroniky
  • Důkladná testovací jízda
  • Prověření servisní historie vozu
  • Prohlídka karoserie a hledání stop po vážné nehodě

Pokud chcete skutečný sporťák, určitě se poohlédnete po něčem jiném, třeba po Mazdě MX-5 NB. Ale když prahnete prostě jen po možnosti jízdy bez střechy nad hlavou, je z podobných kupé-kabrioletů tenhle Renault ve výsledku jedna z nejlepších možností, jak si udělat radost.

Pojďme si tedy jeden takový kupé-kabriolet prohlédnout zblízka. K testu jsme si ho půjčili v Autocentru ESA, auto bylo vyrobeno v roce 2006, prozatím najelo jen 82 400 km a prodejce si ho cení na docela atraktivních 144 000 korun.

Radosti
Jízda bez střechy nad hlavou
Je pohodlný a kultivovaný
Náklady na pořízení a provoz jsou únosné
Cena už moc klesat nebude
Nedráždí okolí tolik jako jiné značky
Starosti
Naprostá absence aspoň špetky sportovnosti
Těžká konstrukce otupuje dynamiku
Se střechou dole do kufru nic nedáte
Na zadní sedačky se nevejdou ani děti
Za stejné peníze koupíte Mazdu MX-5
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie64 fotografií
ojety renault megane cc (1).JPG ojety renault megane cc (14).JPG ojety renault megane cc (2).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Mégane CC: Úvod
  2. Ojetý Renault Mégane CC: Co od něj čekat
  3. Ojetý Renault Mégane CC: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Renault Mégane CC: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Renault Mégane CC: Verdikt
  6. Ojetý Renault Mégane CC: Fotogalerie

bazar

Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 79 735 km
Cena: 130 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 81 355 km
Cena: 152 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2015
Stav: 25 665 km
Cena: 230 000 Kč
Renault Laguna 2
Rok výroby: 2009
Stav: 143 840 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 50 889 km
Cena: 68 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 68 031 km
Cena: 200 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků