Test ojetiny Renault Mégane CC: Z druhé ruky dává větší smysl

Jako nový nebyl kupé-kabriolet Renault Mégane CC žádná velká senzace. Trh ojetých vozů ale ukazuje, že se z něj stalo nejen docela žádané, ale také relativně spolehlivé auto.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Mégane CC: Úvod
  2. Ojetý Renault Mégane CC: Co od něj čekat
  3. Ojetý Renault Mégane CC: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Renault Mégane CC: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Renault Mégane CC: Verdikt
  6. Ojetý Renault Mégane CC: Fotogalerie

Když přišel Renault Mégane CC s tehdy módní pevnou skládací střechou v roce 2003 na trh, měl to v konkurenci kabrioletů dost těžké. V dobových recenzích se dočtete o podprůměrných jízdních vlastnostech a také o jisté těžkopádnosti, na kterou tato tehdy módní kabria s pevnou střechou dost trpěla. Navíc byl Mégane CC prostě moc drahý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jako nové auto nedokázal Mégane CC příliš zaujmout. Ale na trhu ojetin se z něj stala docela zajímavá nabídka pro někoho, kdo netouží po vyloženě sportovním autě, ale chce se občas vozit bez střechy nad hlavou

Zatímco automobilový nadšenec by za nový kabriolet značky Renault asi těžko dal tři čtvrtě milionu (za takové peníze se dá, když to přeženeme, koupit ojeté Porsche v pěkném stavu), na trhu ojetin v relaci do zhruba 150 000 korun si moc vybírat nemůže a z Méganu CC se najednou stává docela zajímavá nabídka.

Co je klíčové

  • Zkouška funkčnosti střechy a její těsnosti
  • Kontrola veškeré elektroniky
  • Důkladná testovací jízda
  • Prověření servisní historie vozu
  • Prohlídka karoserie a hledání stop po vážné nehodě

Pokud chcete skutečný sporťák, určitě se poohlédnete po něčem jiném, třeba po Mazdě MX-5 NB. Ale když prahnete prostě jen po možnosti jízdy bez střechy nad hlavou, je z podobných kupé-kabrioletů tenhle Renault ve výsledku jedna z nejlepších možností, jak si udělat radost.

Pojďme si tedy jeden takový kupé-kabriolet prohlédnout zblízka. K testu jsme si ho půjčili v Autocentru ESA, auto bylo vyrobeno v roce 2006, prozatím najelo jen 82 400 km a prodejce si ho cení na docela atraktivních 144 000 korun.

Radosti
Jízda bez střechy nad hlavou
Je pohodlný a kultivovaný
Náklady na pořízení a provoz jsou únosné
Cena už moc klesat nebude
Nedráždí okolí tolik jako jiné značky
Starosti
Naprostá absence aspoň špetky sportovnosti
Těžká konstrukce otupuje dynamiku
Se střechou dole do kufru nic nedáte
Na zadní sedačky se nevejdou ani děti
Za stejné peníze koupíte Mazdu MX-5
7  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Mégane CC: Úvod
  2. Ojetý Renault Mégane CC: Co od něj čekat
  3. Ojetý Renault Mégane CC: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Renault Mégane CC: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Renault Mégane CC: Verdikt
  6. Ojetý Renault Mégane CC: Fotogalerie
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků