Kapitoly článku:
Elegance, nebo bezradnost?
Tato otázka vás zřejmě při pohledu na Renault Latitude napadne jako první. Rozložitá čtyřdveřová karoserie je střižena vysloveně konzervativně bez jasnějšího „názoru“ a příslušnosti k jiným vozům Renault. To však nemusí být vyloženě na závadu, ostatně věřím, že někteří motoristé takto nenápadné linie ocení. Příjemným dojmem působí rozměrná prosklená plocha, jež prosvětluje interiér a usnadňuje výhled všemi směry.
Při pohledu pod vůz nás mírně zarazilo snad jen povrchovou korozí napadené výfukové potrubí
Na druhou stranu modelu Latitude nelze upřít jistou dávku vyváženosti, zvláště při pohledu z profilu vynikne velmi dlouhá příď, přecházející ve značném úhlu do rozměrného čelního skla, a kontrastně působící krátká záď. Sdružené přední světlomety obsahují xenonové projektory natáčející se do zatáčky a oddělené, konvenční paraboly pro dálková světla, přičemž v obou režimech jsme jejich účinek hodnotili jako velmi dobrý.
K příslušnosti ke značce Renault se Latitude hlasí hlavně emblémem na masce chladiče
Nic světoborného vás nečeká ani při pohledu na zadní část karoserie. Středu víka zavazadlového prostoru dominuje masivní chromovaná lišta, jež po stranách přechází do nenápaditých sdružených svítilen. O to více překvapí, že obrysová a brzdová světla zajišťují sady zdrojů LED. Tomuto autu bychom asi opravdu křivdili, kdybychom je označili za vysloveně nevzhledné.
Ani vzadu se žádných stylistických experimentů nedočkáte
Usedlý interiér
Čtveřice rozměrných dveří se slabou aretací otevírá pohodlný přístup do prostorného interiéru. Kvalita použitých obkladových materiálů je (s ohledem na pořizovací cenu auta) velmi slušná, jakož i jejich dílenské zpracování, tedy snad až na nešikovně sesazené plasty v oblasti vnitřní části prahů podél zadních sedadel. Použit je na ně navíc materiál typu „jednou ušpiníš, už nevyčistíš“, ale to je problém řady nových aut.
Sedadla evropským požadavkům co do kombinace tuhosti, komfortu a bočního vedení těla v zatáčkách příliš neodpovídají
Kvalitu jízdy u zkoušeného vozu omezovalo při přejezdu nerovností neidentifikovatelné vrzání v oblasti palubní desky před spolujezdcem. Přední sedadla nabízí dostatečně dlouhé sedáky i opěráky, boční opora je však při průjezdech zatáčkami mizivá, navíc sedáky jsou snad až příliš tvrdé. Řidičovo sedadlo je navíc stavitelné pouze v omezeném počtu směrů (špičková výbava Initiale měla však všestrannou elektrickou regulaci včetně masáže).
Také vzadu je místa dostatek, pasažéra uprostřed středový tunel příliš neomezuje
V Latitude se sedí celkem vysoko. Pokud už si myslíte, že jste za volantem našli konečně tu správnou polohu, zjistíte bohužel, že se koleny tlačíte o ostré hrany širokého plastového obkladu spodní části sloupku volantu. Místa na sedadlech je však obecně dostatek, a to i na těch zadních, kde se pohodlně usadí i tři dospělí (středový tunel obtěžuje toho uprostřed jen minimálně).
Za deště vám po otevření víka do kufru nateče
Zavazadlový prostor je přístupný rozměrným, zevnitř čalouněným a madlem pro zavírání čistou rukou opatřeným víkem. Jeho závěsy mizí v bočních obkladech a nezasahují přímo mezi zavazadla, ovšem po dešti vám mezi ně po zdvižení víka spolehlivě nateče. Objem 477 l není špatný, ale už podle jeho tvaru je jasné, že na větší zavazadla připraven není.
Opěradla zadních sedadel lze v případě potřeby sklápět
V případě potřeby lze asymetricky dělené opěradlo zadních sedadel sklápět na pevný sedák. Průchod není kvůli výztužím samozřejmě nijak velký, ale potěší možnost opěráky uzamykat i fixace krajních bezpečnostních pásů, jež se při manipulaci nepletou pod ruce.