Test ojetiny Renault Latitude (2011): luxus na korejský způsob

Bezmála pětimetrový sedan Latitude se měl u Renaultu stát náplastí na zklamání z eskapády s Vel Satisem. Ale ani on u evropských zákazníků neuspěl…
Seznam kapitol
  1. Renault Latitude v kostce
  2. Kde se vzal?, Velký kosmopolita, Zkoušený vůz
  3. Elegance, nebo bezradnost?, Usedlý interiér
  4. Za volantem, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Pouhé dva roky se na špici nabídky automobilky Renault u nás skvěl sedan vyšší střední třídy se jménem Latitude. Po technické stránce jde o koktejl více méně osvědčených evropských a asijských řešení, motory nabízené u nás byly však výhradně z dílen automobilky Renault. V době premiéry se Latitude prodával v rozmezí 499 900 až 889 900 Kč, což byly s ohledem na rozměry vozu a rozsah standardní výbavy velmi zajímavé peníze.

Na trhu s ojetinami dnes vozy řady Latitude spočítáte na prstech obou rukou, přesto jde o zajímavou alternativu, neboť ceny perspektivních aut se pohybují okolo 300 000 Kč. A to není u dva tři roky starého vozu mnoho. Pokud tedy hledáte velký, relativně mladý a dobře vybavený automobil a Chevrolet Epica se vám nelíbí, může být Renault Latitude volbou právě pro vás. Z nabídky autobazaru AAA Auto jsme tentokrát vybrali Latitude s nejslabším vznětovým motorem a střední výbavou Privilege.

Radosti
Prostorný interiér
Nezájem zlodějů
Příznivá spotřeba
Starosti
Design bez nápadu
Komplikované ovládání
Nevhodně odladěný podvozek
4  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Latitude v kostce
  2. Kde se vzal?, Velký kosmopolita, Zkoušený vůz
  3. Elegance, nebo bezradnost?, Usedlý interiér
  4. Za volantem, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků