Třetí generace Renaultu Laguna se pokusila napravit špatnou pověst předchůdce. Jak se jí to povedlo?
Kapitoly článku:
Pokud byste měli jmenovat nejméně spolehlivé auto na našich cestách, jaké by to bylo? Dost pravděpodobně Renault Laguna. Především jeho druhá generace uměla především zpočátku výroby nakombinovat skutečně vražedný mix elektrických a mechanických patálií. I když na nich Renault v průběhu let ustavičně pracoval, její pošramocenou pověst v hospodských legendách už nikdy zcela nespravil.
Při představování třetí generace, která se ukázala poprvé v roce 2007 tak zástupci automobilky dokolečka opakovali, o kolik lepší by novinka měla být. Kvalitativní posun například v interiéru byl patrný na první pohled.
A to nebyly jediné novinky: kromě varianty kombi se objevilo i stylové kupé. Další nálož inovací pak přinesla modernizace v roce 2010. Od té doby umělo auto zatáčet zadními koly systému 4Control, nebo hrát přes aparaturu Bose. V nabídce model vydržel do roku 2015, kdy jej nahradil Renault Talisman.
Třetí generace laguny v ČR vždy trochu prodejně zaostávala. Možná i proto je většina vozidel bohatě vybavena. Litá kola, automatická klimatizace a xenony jsou většinou standardem. Ceny jsou přitom více než lákavé. Nejlevnější kusy vyjdou na 75 tisíc korun, asi za dvojnásobek ale pořídíte skutečně hezká auta s českým původem a nízkým nájezdem.
Na co si dát pozor poradíme v galerii: