Test ojetiny Renault Laguna III: Díra na peníze, nebo nečekaně racionální volba?

56 komentářů

Petr Ježek
15. dubna • 20:46

A propos, mám Lagunu II 2.0 T 120 kW 2004, tedy tesně předFL a žádné problémy.

Jenom Ja
25. dubna • 11:08

..a ja mam Laguna III grantour 2.0 dCi 110kw EU4 M6 12/2009
- najazd za prve 4 roky - 240.000 km - zavady- spinac brzdoveho svetla 2x
- najazdene celkovo k dnesku - 345.000 km - zavady - spinac brzdoveho svetla, el. parkovacia brzda- na 320tis som menil tlmice a pruziny, silentbloky a capy
- brzdy, filtre, naplne = spotrebak
- spojka, prevodovka a dvojhmota stale povodna tak isto ako vstrekovace.do toho auta som dal na servis radovo (x tisic eur) menej ako kolegovia do passatov rv. 2012-2014 s 2.0 TDI
teoreticka " konkurencia" je A4 avant r.v. 201?,kde je 315.tisic a mimo beznych veci, spotrebaku sa menili vstrekovace pri 250.000 kminak poznam x mechanikov, servisakov, sikovnych dobrych s velkou klientelou oriuentujucich sa na koncern a vsetci zhodne tvrdia ze EGR na koncerne vydrzi cca 100.000 - 140.000 km, potom vymenit a tak isto vstekovace u TDI sa menia 160000-180000 km, toto svorne tvrdia aj predajcovia a prijmaci technici v znackovych servisoch.co mi pride dost divne kedze renault tvrdi ze 2,0 dci zvladne na vstrekovacoch 300.000 + km
otazka na vas , preco koncern tvrdi ze vstrekovace za 1200-2400 eur su spotrebak s planovanou zivotnostou 160.000+ a Renault ze 300.000 + ?

Peter
4. února • 20:53

Mal som tu možnosť vlastniť 8 rokov Lagunu 2.0 16 v benzin 103 kw.Motor od Nissanu super vozenie až na tu spotrebu.Okolo 10 litrov.Ale auto celkovo velmi dobre spolahlive relativne priestranne a hlavne bolo o1/3 lacnejšie ako napr.Passat.Trojkova Laguna je vážne dobré auto a ak sa niekomu podarí zohnať dobru uloženku netreba sa jej báť.Určite je lepšia ako dvojková Laguna.

Milhaus
23. srpna • 8:29

Měl jsem doma hodně Renaultu. Dokonce i Lagunu II v benzínu verzi po FL a jezdila spolehlivě. I teď máme dva Rencky ale jsou to poslední co jsem si koupil. Důvod není spolehlivost ale katastrofální servis a celkový přístup konkrétně v Hradci Králové.

Zelí
28. srpna • 14:56

Rendlík je auto pro domácí použití. K tomu účelu je výborný. Takže pokud někdo kupuje rendlík pro sebe na ježdění domů, manželce tak je to přesně to, k čemu je rendlík určený. Jako služebák je nepoužitelný. Měl jsem r19 a stále provozuji master, takže s rendlíkem mám praktickou zkušenost.

Milivoj Jiřicny
9. srpna • 10:29

Renault je odjakživa hlavně o sportu, široký záběr v různých disciplínách..

Chrchlex
30. srpna • 11:35

Musim souhlasit. V HK servisu jsou pouze dolévači provozních kapalin. Tři záruční opravy jsem musel eskalovat na ofic. zastoupení Renaultu v Praze, protože místní osazenstvo bylo v koncích.

Petr Ježek
15. dubna • 20:44

Dobrý servis Brandýse n. L. Pan Kout patří k těm, co to neflákají a hlavně si drží kvalitní lidi.

Anti-automat
28. července • 16:21

problem je v tom, ze sa berie do uvahy jeden model, ktory ma xyz verzii. A to tak nejde.Trebars zname koncernove TSi, ktore malo retaz ako z cinskeho skutra a navyse uplne nevhodnu aplikaciu tohoto riesenia. Pricom zbytok auta je podla mna dobry a robustny a s klasickym osvedcenym motorom pojazdi do aleluja! Napriklad taky Roomster. Je dizajnovo odporny, ale posledny Trumf s tym 'spravnym' motorom je vynikajuci kup. Tym sa dostavame k tomu, ze je potrebne vymedzit:
a/ roky produkcie (technicke zmeny)
b/ verziu (motor, prevodovka….)A samozrejme este raz a stale a dokola: NEKUPOVAT AUTO Z PRVYCH DVOCH ROKOV PRODUKCIE!

Posraldescu
28. července • 13:26

100x raději vzít olítanou Lagunu než Passata s BKP TDI.

Tom
29. července • 20:01

Ok, tak jsi napsal jeden motor v tom voze. A on byl jediny?
Laguna taky nemela jen spolehlive motory. Nejsem koncernofil ani koncernohate, ale trochu objektivity by neskodilo.

JosVerstapen
28. července • 15:04

Pod toto bych se podepsal!! Renault vzdy inovoval a taky delal revoluce v autech,proto nektere modely opravdu byly katastrofa. Ale vetsina a hlavne Laguna III jako ojete auto je ve sve tride absolutni špička a je to bohuzel nedocenene auto. Na vyvoj byly vynalozeny extremni vydaje. A jako opet prvni auto na svete pouzilo u teto Laguny elektronicky nataceci zadni napravu. A pak to opet vsichni zacali kopirovat....prvni BMW v GT a dale Porsche a dalsi concernove automobilky!

Dudák
28. července • 17:32

Tobě zase někdo zkopíroval hlavu takže z ní máš placku. Řízení zadních kol měla japonská konkurence a v Evropě třeba BMW dávno, dávno před Renckem.

Mirek
28. července • 16:07

Ale jdi ty brepto. Trošku hodně jsi přestřelil.
https://www.novinky.cz/auto/437761-aktivni-rizen... ...

Mirek
28. července • 21:42

To by mě zajímalo, kdo souhlasí s tím, že Renault byl první v zavádění říditelné zadní nápravy. To už může být jenom úchylka zarputilého renfanatika. :-D

JosVerstapen
30. července • 15:59

Přátelé chápu, že jste se hned chtěli chytnout a vytknout.
Nicméně já jasně psal a záměrně jsem napsal jasně "elektronicky" řízená zadní náprava!
Honda použila mechanické řízení do sériového vozu i když řídící jednotku natáčení zadní nápravy zkoušela, ale bylo to nákladné a nerealizovatelné.
Takže to není fanatismus, ale fakt nic víc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
30. července • 20:43

Je vidět, že sis přečetl článek. Dejme tomu, že na to přistoupím, ale stejně ukazovat na elektroniku řízení způsobem, který evidentně evokuje, že první byl v řiditelné zadní nápravě Renault je takový malý úlet, neboť nosným tématem je řiditelná zadní náprava a jak bude řízená je druhá věc, nehledě na to, že i v tomto byla Honda první, i když to do sériové výroby nenasadila. Když už chceš slovičkařit, tak jsi měl napsat, že řešíš jen elektronické řízení v sériové výrobě, ale to tam jaksi není.
Renault tedy jen uvedl do praxe něco, co již vymyslel někdo jiný a s takovým časovým odstupem, kdy již elektronika nebyla, pro toto řešení, drahá.

Milivoj Jiřicny
9. srpna • 10:25

Tuším že Renault to testoval v typu 11,někdy v 80 letech.. Jakou formou se natáčela netuším..

Mirek
29. července • 10:41

Prosím místní mínusáky, kteří věří v neuvěřitelné, aby se přihlásili osobně. Rád bych si je přidal do svého seznamu exotů, ať vím do budoucna, s kým mám tu čest.. :-D

Koubek
28. července • 11:15

Myslím, že nejlépe kvalitu ojetých aut odráží cena za kterou se prodávají, nikdo není ochoten dávat větší peníze za nekvalitní auto, u ojetin to platí daleko více než u nových aut. Ojetiny kupují lidé, kteří mají hodně hluboko do kapsy a sakra si rozmyslí vyhazovat to málo co mají za nekvalitní šunt. No a Laguny patří k nejlevnějším ve střední třídě, takže "kvalita" je jasná.

jozka
31. července • 9:05

To je prave blbost. Pred 10 lety jsem kupoval ojetou, 8 let starou L1 s dCi, kamarad stejne starou O1 s 1.6. On za ni dal o tretinu vic. Ja s ni za osm let najel 175tkm, a slouzila spolehlive. Pak jsem ji nechal jako plne pojizdnou zvrakovat (mesic pred tim jsem s ni byl jeste na dovolene na Balkane, zpatecni cesta 1500km v kuse), protoze bych ji mozna prodal za deset (mela pres 300tkm)... po pul roce, po roce, na to jsem nemel cas ani chut... Kamarad tu svou octu provozoval o rok dele, najel asi tak pulku toho co ja a menil kde co vcetne prevodovky.Ta kupni cena nebyla tedy vysledkem kvality ojetiny, ale vseobecneho mineni o jejich kvalite. Ja osobne byl za to rad, diky nemu jsem se dostal celkem lacino ke slusnemu a spolehlivemu autu.

dpcstb
30. července • 15:14

to co maju hlboko do kapsy su vacsinou blbi a lahko sa nechaju zmanipulovat hospodskymi recami

k.ik
28. července • 13:44

díky kecům o nekvalitě jsou ta auta levná a my, co je kupujeme, to vítáme

mpolan
28. července • 13:37

Jestli má platit to, co říkáš, pak nechápu, proč Škodovky a VW jsou v bazaru tak drahé. Průměrná auta, donedávna spíš podprůměrně prostorná, jen se spoustou problémů. Jejich kupci se vydají z posledního, pak už nemají ani na pořádný servis, ani na to, aby si koupili skutečné auto.

Koubek
28. července • 14:32

Jsou drahé/levné přesně tak, jak to odpovídá jejich kvalitě a zájmu trhu. Nikdo jejich ceny uměle nezvyšuje ani nesnižuje.

mpolan
29. července • 10:10

Ano, zájmu trhu možná. Kvalitě rozhodně ne. Co z toho vyplývá? Bazarový trh o kvalitě nevypovídá vůbec nic.
Jinak se samozřejmě mýlíš, právě ten přemrštěný zájem uměle zvedá ceny na nesmyslnou úroveň.

Tom
29. července • 19:59

Kvalite? Tak o tom bych si poslechl, v cem jsou ty vozy tak nekvalitni.

Pippo
28. července • 11:47

A pak jeste existuji vozy, ktere se teto logice vymykaji, takze za nepovedeny model od "premiove značky" zaplatis vic nez za povedeny kus od uncool kary. Takze nakonec: koupit draze dobry auto neni nijak v kumst, ale naopak uz je to slozitejsi.

skodafil
28. července • 11:43

Cena ojetych aut je do znacne miry dana marketingem. Auta koncernu VSW jsou toho u nas zarnym prikladem. Technicke problemy, drahy servis, koncentrace podvodu, dostupne lepsi a levnejsi alternativy.. presto jsou jejich ceny nad konkurenci. Kvalitu resi par lidi, kteri se o autech snazi vedet vic, tech je ale mensina.

Koubek
28. července • 12:43

Marketing na ojetá auta prdí hodně z vysoka, ten se zajímá jenom o prodej nových aut.

tomtom
29. července • 7:55

Součástí marketingu je i takzvané WOM (Word of Mouth), neboli to, jak lidé o produktu/značně mluví.
A dokonce i ojetiny jsou pro automobilky zajímavou možností, jak ukázat, co jejich produkty vydrží. Škodovka měla v poslední době několik případů, kdy se chlubila auty s milionovým/skoro milioným nájezdem.Oni do těch ojetin jdou i z důvodu, že nikdy nevíte, kdy bazarový kovboj přijde k penězům a rozhodne se kupovat nové, nebo zánovní, ze kterého ještě ten výrobce něco má. Navíc i to, že se ojetina kladně hodnotí, může mít velký vliv na toho, kdo kupuje auto jako nové, aby věděl, že až se ho bude zbavovat, tak na tom neprodělá boty.

Koubek
29. července • 10:02

No když se podívám jak lidé mluví třeba o nejprodávanější ojetině na našem trhu tady na webu, tak je to přesně opačně než říkáš. Octavia je nejprodávanější ojetina a relativně s vysokými cenami ve srovnání s konkurencí ve své třídě a přitom podle místních diskutérů je to šunt a zaostalé auto (viz i řada komentů zde v diskuzi). Takže WOM má katastrofální a přesto se prodává za slušné ceny.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Davos
29. července • 23:53

Mám Octavku 2.generace, R. V. 2008,1.9tdi 77kw, tak poruchova nebyla ani Alfa 156 R. V. 2007 1.9jtd. Octavka rezne, odešla jednotka ABS a další věci. Je sice pohodlnější, prostornější, ale Skodovku už nikdy.

a
30. července • 8:22

Normální oktávka nerezne, reznou svařenci s divokou historií.

Milhaus
23. srpna • 8:23

Dvojková oktavie před FL rezne, ano řeznou ji hlavně prahy

Mirek
30. července • 10:58

Také blbost, časem rezaví vše, pokud se zanedbává údržba.

Ota
30. července • 12:44

Alfa RV 2000 byla v 2008 8 leta .. Skoda RV 2008 je ted uz 10 leta .. tu rez si zaslouzi

Davos
29. července • 23:54

Oprava, Alfa byla R. V. 2000,překlep.

Mirek
29. července • 10:35

To máš trochu pomotané, tady se píše, že za tu techniku je to drahé ne, že je to šunt. To znamená, že "stejnou" techniku lze u konkurence koupit i o dost levněji. Tvou řečí tedy je to šunt, protože je to drahé, neboť za ty peníze lze koupit již lepší auto. Navíc v Česku funguje naprosto nepochopitelný fenomén představy, že koupi Octavie si kupuji snad minimálně Mercedes a funguje tady naprosto přehnaný patriotismus ke značce. Tohle nikde jinde ve světě myslím vidět není.

Koubek
29. července • 14:34

Přehnaný patriotismus ke značce, který jinde ve světě není vidět? To jsi toho ve světě moc neviděl, až budeš chtít vidět skutečně přehnaný patriotismus ke svým značkám, tak se zajeď podívat do Japonska nebo Koreje, tam domácí značky tvoří téměř 100% domácích prodejů a cizí značky se prodávají doslova po zanedbatelných špetkách.

Mirek
29. července • 19:58

V Japonsku nevyrábí cizí automobilky auta a jak píše mpolan, cla zvyšují nepřiměřeně ceny dovozových aut, které jsou již i bez cel hodně vysoké. Japonci přizpůsobují jistým způsobem design aut evropskému vkusu, obráceně se neděje nic, a navíc vyrábí auta po celém světě, tedy i v Evropě, aby byli s cenou konkurenceschopni. Žádným automoblkám nikdo nebránil auta do Japonska dovážet. Proč je tam tedy světoznámé automobilky nedodávají, nevyrábí? Mazda také vyrábí svá auta v Japonsku a vyváží je i do Evropy a je vidět, že z tohoto důvodu jsou dražší, ale dělá to. Jak můžeš napsat, že je to 100%, když druhým dechem bys měl napsat, že tam konkurence cizích značek není. To nejde srovnávat s naším trapným rybníčkem, kde ten výběr máme.
Uvidíme, co se stane po celní dohodě s Evropskou unií, kdy cla na japonské auta budou postupně klesat. To jsem zvědavý, jestli si "místní" automobilky stále dovolí držet ceny takto vysoko. Ne nadarmo se uvádí, že Evropa bude přesedat do japonských aut a Japonci budou jíst evropské sýry. Z toho celkem jasně plyne, že ani touto změnou si svět netroufne cenově s auty v Japonsku moc konkurovat.
A proč v Korei také nevyrábí žádná světová značka auta? Nebude tady velká podobnost s Japonskem?

Koubek
29. července • 21:18

Nikdo tam nedováží auta protože mají obrovská cla a chrání tak vlastní automobilky. Navíc je jim po generace vtloukáno do hlavy, že jediné správná je domácí produkce a koupě cizího auta je tam tak trochu brána jako vlastizrada. Exemplární příklad přehnaného patriotizmu z kterého tady obviňuješ ČR, kde si každý může koupit co chce a má na výběr cokoliv z celého světa.

Mirek
30. července • 6:38

Tohle tvoje tvrzení je naprostý nesmysl. Japonci jednoznačně upřednostňují hybridní auta a tady svět hodně zaostal. Auta se tam dováží, ale Japonci mají jiné preference (hybridní auta).
A to vtloukání do hlavy http://magazin.automodul.cz/vw-golf-je-prvnim-zahrani... ...
A jinak VW Golf je nejprodávanější zahraniční auto v Japonsku.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/prodeje-aut-j... ...
Ano tady je silný patriotizmus ke Škodovce, kterou stále velká většina považuje za českou a pokládá tyto auta skoro za nadauta. V Japonsku je hodně domácích automobilek, to u nás ne.

mpolan
29. července • 18:46

Mimo jiné ale také kvůli vysokým clům na dovoz automobilů... A nebo také proto, že pro japonská města ani naše značky auta nenabízí, třída "kei cars" u nás nemá jediného zástupce. Dále třeba proto, že japonský designový vkus je úplně jiný, než evropský.
A také není pravda, jak "zanedbatelné" jsou ty prodeje.

Koubek
29. července • 21:15

Ano, mají vysoká cla a chrání si domácí automobilky, není lepšího příkladu přehnaného patriotizmu než napaření vysokých cel konkurenci. Cla určují politici a politiky volí občané, tedy patriotizmus jak vyšitý a daleko masivnější než v ČR. Když jsou evropské automobilky schopné prodávat auta v Číně, v USA nebo v Brazílii, tedy tam, kde je také zcela jiný vkus, tak jistě by nebyl problém trefit se do vkusu Japoncům nebo Korejcům, ale jejich přehnaná ochrana vlastního trhu a zatvrzelé odmítání všeho cizího tam brání jakékoliv konkurenci.

mpolan
30. července • 10:36

Koukám, ty toho o Japonsku víš opravdu hodně. Vskutku, úplný znalec...

Roman
28. července • 9:27

Proč autor píše "nejméně spolehlivé auto na našich silnicích - Laguna" ? Jedničková Laguna byla spolehlivá, trojková je na tom ještě líp, a dvojkové ze závěru výroby taky už měly mouchy vychytaný. Tak proč ta "nespolehlivost" ???:-/ A podle nedávno zveřejněných statistik britský pojišťovny patří Renaulty se svými motory mezi nejspolehlivější auta vůbec. Tak proč novináři píšou o nekvalitních Renaultech? To smrdí "koncernem" ! Mimochodem, když tak jedu po našich silnicích, tak nejčastěji u silnice pro závadu odstavený auto je - "koncern" nebo Ford !

Mirek
28. července • 14:45

Tak pokud jezdím, tak u silnice nevidím stát prakticky nikoho. Za hodně dlouhou dobu jsem nedávno viděl stát na krajnici Felicii, ale ta vypadala, jako by přežila třetí světovou válku, zjevně používána jako zemědělský vůz. Tu hospodskou latinu s Fordy... si vyhoď z hlavy. Nepamatuji si, že bych někdy viděl stát na krajnici porouchaný Ford. Nehledě na to, že většina "poruch" aut bude spíše píchlé kolo, také jsem to zažil. Zařaď si mě mezi porouchané Fordy, jestli jsi mě viděl stát u krajnice. Stalo se mi to před třemi léty u Hradce nad Moravici.

Hugon
28. července • 16:35

No, za mě je teda nejčastěji viděné porouchané auto Mercedes nebo Peugeot...

Znalec
28. července • 11:09

Mal so Renault a bol poruchový.Navyse, zostatková hodnota bola katastrofické.
U mna - Renault je dobre kupit za par susnov na dožitie. Lebo tenaultu sa uz beda rozumne zbaviť

bob
1. srpna • 11:03

Jak jste se o auto staral? Můj tenisový parťák má první generaci Thalie, rok výroby 2001 a už 3 roky mluví o tom jak si koupí něco pořádnýho, ale vždy se dopracujeme k tomu, že je to vlastně zbytečný, protože stará Thalie šlape jako hodinky...

Petr
28. července • 9:34

A Romane, kdyz jsi tak chytry, proc vidis u krajnice casteji rozbity Ford, ci koncern. Proc tam nevidis treba Renault, Bentley, nebo treba Landwind. Chces poradit, nebo to vymyslis :)

Ludek_II
28. července • 12:32

Dneska tady pindá kdejaký...policajt.

Petoo55
28. července • 10:43

Bentley je už tiež, pár rokov koncern.

Jazykový koutek
28. července • 8:35

….její pošramocenou pověst v hospodských legendách už nikdy zcela nezpravil....
Pane redaktore, vy už svou pošramocenou pověst ohledně používání jazyka také nespravíte.

Koňas
8. listopadu • 10:51

Koupil jsem renaulta z autobazaru AAA auto s nájezdem 32 tisíc kilometrů za polovinu ceny nového auto, a to si myslím, že se určitě vyplatí.

Doporučujeme

Články odjinud