Test ojetiny Renault Laguna III: Díra na peníze, nebo nečekaně racionální volba?

Jazykový koutek  |  28. 07. 2018 08:35

….její pošramocenou pověst v hospodských legendách už nikdy zcela nezpravil....
Pane redaktore, vy už svou pošramocenou pověst ohledně používání jazyka také nespravíte.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  28. 07. 2018 09:27

Proč autor píše "nejméně spolehlivé auto na našich silnicích - Laguna" ? Jedničková Laguna byla spolehlivá, trojková je na tom ještě líp, a dvojkové ze závěru výroby taky už měly mouchy vychytaný. Tak proč ta "nespolehlivost" ??? A podle nedávno zveřejněných statistik britský pojišťovny patří Renaulty se svými motory mezi nejspolehlivější auta vůbec. Tak proč novináři píšou o nekvalitních Renaultech? To smrdí "koncernem" ! Mimochodem, když tak jedu po našich silnicích, tak nejčastěji u silnice pro závadu odstavený auto je - "koncern" nebo Ford !

Odpovědět  |   | 
Petr  |  28. 07. 2018 09:34

A Romane, kdyz jsi tak chytry, proc vidis u krajnice casteji rozbity Ford, ci koncern. Proc tam nevidis treba Renault, Bentley, nebo treba Landwind. Chces poradit, nebo to vymyslis :)

Odpovědět  |   | 
Petoo55  |  28. 07. 2018 10:43

Bentley je už tiež, pár rokov koncern.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  28. 07. 2018 12:32

Dneska tady pindá kdejaký...policajt.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  28. 07. 2018 11:09

Mal so Renault a bol poruchový.

Navyse, zostatková hodnota bola katastrofické.


U mna - Renault je dobre kupit za par susnov na dožitie. Lebo tenaultu sa uz beda rozumne zbaviť

Odpovědět  |   | 
bob  |  01. 08. 2018 11:03

Jak jste se o auto staral? Můj tenisový parťák má první generaci Thalie, rok výroby 2001 a už 3 roky mluví o tom jak si koupí něco pořádnýho, ale vždy se dopracujeme k tomu, že je to vlastně zbytečný, protože stará Thalie šlape jako hodinky...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  28. 07. 2018 14:45

Tak pokud jezdím, tak u silnice nevidím stát prakticky nikoho. Za hodně dlouhou dobu jsem nedávno viděl stát na krajnici Felicii, ale ta vypadala, jako by přežila třetí světovou válku, zjevně používána jako zemědělský vůz. Tu hospodskou latinu s Fordy... si vyhoď z hlavy. Nepamatuji si, že bych někdy viděl stát na krajnici porouchaný Ford. Nehledě na to, že většina "poruch" aut bude spíše píchlé kolo, také jsem to zažil. Zařaď si mě mezi porouchané Fordy, jestli jsi mě viděl stát u krajnice. Stalo se mi to před třemi léty u Hradce nad Moravici.

Odpovědět  |   | 
Hugon  |  28. 07. 2018 16:35

No, za mě je teda nejčastěji viděné porouchané auto Mercedes nebo Peugeot...

Odpovědět  |   | 
Koubek  |  28. 07. 2018 11:15

Myslím, že nejlépe kvalitu ojetých aut odráží cena za kterou se prodávají, nikdo není ochoten dávat větší peníze za nekvalitní auto, u ojetin to platí daleko více než u nových aut. Ojetiny kupují lidé, kteří mají hodně hluboko do kapsy a sakra si rozmyslí vyhazovat to málo co mají za nekvalitní šunt. No a Laguny patří k nejlevnějším ve střední třídě, takže "kvalita" je jasná.

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  28. 07. 2018 11:43

Cena ojetych aut je do znacne miry dana marketingem. Auta koncernu VSW jsou toho u nas zarnym prikladem. Technicke problemy, drahy servis, koncentrace podvodu, dostupne lepsi a levnejsi alternativy.. presto jsou jejich ceny nad konkurenci. Kvalitu resi par lidi, kteri se o autech snazi vedet vic, tech je ale mensina.

Odpovědět  |   | 
Koubek  |  28. 07. 2018 12:43

Marketing na ojetá auta prdí hodně z vysoka, ten se zajímá jenom o prodej nových aut.

Odpovědět  |   | 
tomtom  |  29. 07. 2018 07:55

Součástí marketingu je i takzvané WOM (Word of Mouth), neboli to, jak lidé o produktu/značně mluví.
A dokonce i ojetiny jsou pro automobilky zajímavou možností, jak ukázat, co jejich produkty vydrží. Škodovka měla v poslední době několik případů, kdy se chlubila auty s milionovým/skoro milioným nájezdem.

Oni do těch ojetin jdou i z důvodu, že nikdy nevíte, kdy bazarový kovboj přijde k penězům a rozhodne se kupovat nové, nebo zánovní, ze kterého ještě ten výrobce něco má. Navíc i to, že se ojetina kladně hodnotí, může mít velký vliv na toho, kdo kupuje auto jako nové, aby věděl, že až se ho bude zbavovat, tak na tom neprodělá boty.

Odpovědět  |   | 
Koubek  |  29. 07. 2018 10:02

No když se podívám jak lidé mluví třeba o nejprodávanější ojetině na našem trhu tady na webu, tak je to přesně opačně než říkáš. Octavia je nejprodávanější ojetina a relativně s vysokými cenami ve srovnání s konkurencí ve své třídě a přitom podle místních diskutérů je to šunt a zaostalé auto (viz i řada komentů zde v diskuzi). Takže WOM má katastrofální a přesto se prodává za slušné ceny.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  29. 07. 2018 10:35

To máš trochu pomotané, tady se píše, že za tu techniku je to drahé ne, že je to šunt. To znamená, že "stejnou" techniku lze u konkurence koupit i o dost levněji. Tvou řečí tedy je to šunt, protože je to drahé, neboť za ty peníze lze koupit již lepší auto. Navíc v Česku funguje naprosto nepochopitelný fenomén představy, že koupi Octavie si kupuji snad minimálně Mercedes a funguje tady naprosto přehnaný patriotismus ke značce. Tohle nikde jinde ve světě myslím vidět není.

Odpovědět  |   | 
Koubek  |  29. 07. 2018 14:34

Přehnaný patriotismus ke značce, který jinde ve světě není vidět? To jsi toho ve světě moc neviděl, až budeš chtít vidět skutečně přehnaný patriotismus ke svým značkám, tak se zajeď podívat do Japonska nebo Koreje, tam domácí značky tvoří téměř 100% domácích prodejů a cizí značky se prodávají doslova po zanedbatelných špetkách.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  29. 07. 2018 18:46

Mimo jiné ale také kvůli vysokým clům na dovoz automobilů... A nebo také proto, že pro japonská města ani naše značky auta nenabízí, třída "kei cars" u nás nemá jediného zástupce. Dále třeba proto, že japonský designový vkus je úplně jiný, než evropský.
A také není pravda, jak "zanedbatelné" jsou ty prodeje.

Odpovědět  |   | 
Koubek  |  29. 07. 2018 21:15

Ano, mají vysoká cla a chrání si domácí automobilky, není lepšího příkladu přehnaného patriotizmu než napaření vysokých cel konkurenci. Cla určují politici a politiky volí občané, tedy patriotizmus jak vyšitý a daleko masivnější než v ČR. Když jsou evropské automobilky schopné prodávat auta v Číně, v USA nebo v Brazílii, tedy tam, kde je také zcela jiný vkus, tak jistě by nebyl problém trefit se do vkusu Japoncům nebo Korejcům, ale jejich přehnaná ochrana vlastního trhu a zatvrzelé odmítání všeho cizího tam brání jakékoliv konkurenci.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  30. 07. 2018 10:36

Koukám, ty toho o Japonsku víš opravdu hodně. Vskutku, úplný znalec...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  29. 07. 2018 19:58

V Japonsku nevyrábí cizí automobilky auta a jak píše mpolan, cla zvyšují nepřiměřeně ceny dovozových aut, které jsou již i bez cel hodně vysoké. Japonci přizpůsobují jistým způsobem design aut evropskému vkusu, obráceně se neděje nic, a navíc vyrábí auta po celém světě, tedy i v Evropě, aby byli s cenou konkurenceschopni. Žádným automoblkám nikdo nebránil auta do Japonska dovážet. Proč je tam tedy světoznámé automobilky nedodávají, nevyrábí? Mazda také vyrábí svá auta v Japonsku a vyváží je i do Evropy a je vidět, že z tohoto důvodu jsou dražší, ale dělá to. Jak můžeš napsat, že je to 100%, když druhým dechem bys měl napsat, že tam konkurence cizích značek není. To nejde srovnávat s naším trapným rybníčkem, kde ten výběr máme.
Uvidíme, co se stane po celní dohodě s Evropskou unií, kdy cla na japonské auta budou postupně klesat. To jsem zvědavý, jestli si "místní" automobilky stále dovolí držet ceny takto vysoko. Ne nadarmo se uvádí, že Evropa bude přesedat do japonských aut a Japonci budou jíst evropské sýry. Z toho celkem jasně plyne, že ani touto změnou si svět netroufne cenově s auty v Japonsku moc konkurovat.
A proč v Korei také nevyrábí žádná světová značka auta? Nebude tady velká podobnost s Japonskem?

Odpovědět  |   | 
Koubek  |  29. 07. 2018 21:18

Nikdo tam nedováží auta protože mají obrovská cla a chrání tak vlastní automobilky. Navíc je jim po generace vtloukáno do hlavy, že jediné správná je domácí produkce a koupě cizího auta je tam tak trochu brána jako vlastizrada. Exemplární příklad přehnaného patriotizmu z kterého tady obviňuješ ČR, kde si každý může koupit co chce a má na výběr cokoliv z celého světa.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  30. 07. 2018 06:38

Tohle tvoje tvrzení je naprostý nesmysl. Japonci jednoznačně upřednostňují hybridní auta a tady svět hodně zaostal. Auta se tam dováží, ale Japonci mají jiné preference (hybridní auta).
A to vtloukání do hlavy http://magazin.automodul.cz/vw-golf-je-prvnim-zahrani... ...
A jinak VW Golf je nejprodávanější zahraniční auto v Japonsku.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/prodeje-aut-j... ...
Ano tady je silný patriotizmus ke Škodovce, kterou stále velká většina považuje za českou a pokládá tyto auta skoro za nadauta. V Japonsku je hodně domácích automobilek, to u nás ne.

Odpovědět  |   | 
Davos  |  29. 07. 2018 23:53

Mám Octavku 2.generace, R. V. 2008,1.9tdi 77kw, tak poruchova nebyla ani Alfa 156 R. V. 2007 1.9jtd. Octavka rezne, odešla jednotka ABS a další věci. Je sice pohodlnější, prostornější, ale Skodovku už nikdy.

Odpovědět  |   | 
Davos  |  29. 07. 2018 23:54

Oprava, Alfa byla R. V. 2000,překlep.

Odpovědět  |   | 
a  |  30. 07. 2018 08:22

Normální oktávka nerezne, reznou svařenci s divokou historií.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  30. 07. 2018 10:58

Také blbost, časem rezaví vše, pokud se zanedbává údržba.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  30. 07. 2018 12:44

Alfa RV 2000 byla v 2008 8 leta .. Skoda RV 2008 je ted uz 10 leta .. tu rez si zaslouzi

Odpovědět  |   | 
Milhaus  |  23. 08. 2018 08:23

Dvojková oktavie před FL rezne, ano řeznou ji hlavně prahy

Odpovědět  |   | 
Pippo  |  28. 07. 2018 11:47

A pak jeste existuji vozy, ktere se teto logice vymykaji, takze za nepovedeny model od "premiove značky" zaplatis vic nez za povedeny kus od uncool kary. Takze nakonec: koupit draze dobry auto neni nijak v kumst, ale naopak uz je to slozitejsi.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 07. 2018 13:37

Jestli má platit to, co říkáš, pak nechápu, proč Škodovky a VW jsou v bazaru tak drahé. Průměrná auta, donedávna spíš podprůměrně prostorná, jen se spoustou problémů. Jejich kupci se vydají z posledního, pak už nemají ani na pořádný servis, ani na to, aby si koupili skutečné auto.

Odpovědět  |   | 
Koubek  |  28. 07. 2018 14:32

Jsou drahé/levné přesně tak, jak to odpovídá jejich kvalitě a zájmu trhu. Nikdo jejich ceny uměle nezvyšuje ani nesnižuje.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  29. 07. 2018 10:10

Ano, zájmu trhu možná. Kvalitě rozhodně ne. Co z toho vyplývá? Bazarový trh o kvalitě nevypovídá vůbec nic.
Jinak se samozřejmě mýlíš, právě ten přemrštěný zájem uměle zvedá ceny na nesmyslnou úroveň.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  29. 07. 2018 19:59

Kvalite? Tak o tom bych si poslechl, v cem jsou ty vozy tak nekvalitni.

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  28. 07. 2018 13:44

díky kecům o nekvalitě jsou ta auta levná a my, co je kupujeme, to vítáme

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  30. 07. 2018 15:14

to co maju hlboko do kapsy su vacsinou blbi a lahko sa nechaju zmanipulovat hospodskymi recami

Odpovědět  |   | 
jozka  |  31. 07. 2018 09:05

To je prave blbost. Pred 10 lety jsem kupoval ojetou, 8 let starou L1 s dCi, kamarad stejne starou O1 s 1.6. On za ni dal o tretinu vic. Ja s ni za osm let najel 175tkm, a slouzila spolehlive. Pak jsem ji nechal jako plne pojizdnou zvrakovat (mesic pred tim jsem s ni byl jeste na dovolene na Balkane, zpatecni cesta 1500km v kuse), protoze bych ji mozna prodal za deset (mela pres 300tkm)... po pul roce, po roce, na to jsem nemel cas ani chut... Kamarad tu svou octu provozoval o rok dele, najel asi tak pulku toho co ja a menil kde co vcetne prevodovky.

Ta kupni cena nebyla tedy vysledkem kvality ojetiny, ale vseobecneho mineni o jejich kvalite. Ja osobne byl za to rad, diky nemu jsem se dostal celkem lacino ke slusnemu a spolehlivemu autu.

Odpovědět  |   | 
Posraldescu  |  28. 07. 2018 13:26

100x raději vzít olítanou Lagunu než Passata s BKP TDI.

Odpovědět  |   | 
JosVerstapen  |  28. 07. 2018 15:04

Pod toto bych se podepsal!! Renault vzdy inovoval a taky delal revoluce v autech,proto nektere modely opravdu byly katastrofa. Ale vetsina a hlavne Laguna III jako ojete auto je ve sve tride absolutni špička a je to bohuzel nedocenene auto. Na vyvoj byly vynalozeny extremni vydaje. A jako opet prvni auto na svete pouzilo u teto Laguny elektronicky nataceci zadni napravu. A pak to opet vsichni zacali kopirovat....prvni BMW v GT a dale Porsche a dalsi concernove automobilky!

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  28. 07. 2018 16:07

Ale jdi ty brepto. Trošku hodně jsi přestřelil.
https://www.novinky.cz/auto/437761-aktivni-rizen... ...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  28. 07. 2018 21:42

To by mě zajímalo, kdo souhlasí s tím, že Renault byl první v zavádění říditelné zadní nápravy. To už může být jenom úchylka zarputilého renfanatika.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  29. 07. 2018 10:41

Prosím místní mínusáky, kteří věří v neuvěřitelné, aby se přihlásili osobně. Rád bych si je přidal do svého seznamu exotů, ať vím do budoucna, s kým mám tu čest..

Odpovědět  |   | 
JosVerstapen  |  30. 07. 2018 15:59

Přátelé chápu, že jste se hned chtěli chytnout a vytknout.
Nicméně já jasně psal a záměrně jsem napsal jasně "elektronicky" řízená zadní náprava!
Honda použila mechanické řízení do sériového vozu i když řídící jednotku natáčení zadní nápravy zkoušela, ale bylo to nákladné a nerealizovatelné.
Takže to není fanatismus, ale fakt nic víc.


Odpovědět  |   | 
Mirek  |  30. 07. 2018 20:43

Je vidět, že sis přečetl článek. Dejme tomu, že na to přistoupím, ale stejně ukazovat na elektroniku řízení způsobem, který evidentně evokuje, že první byl v řiditelné zadní nápravě Renault je takový malý úlet, neboť nosným tématem je řiditelná zadní náprava a jak bude řízená je druhá věc, nehledě na to, že i v tomto byla Honda první, i když to do sériové výroby nenasadila. Když už chceš slovičkařit, tak jsi měl napsat, že řešíš jen elektronické řízení v sériové výrobě, ale to tam jaksi není.
Renault tedy jen uvedl do praxe něco, co již vymyslel někdo jiný a s takovým časovým odstupem, kdy již elektronika nebyla, pro toto řešení, drahá.

Odpovědět  |   | 
Dudák  |  28. 07. 2018 17:32

Tobě zase někdo zkopíroval hlavu takže z ní máš placku. Řízení zadních kol měla japonská konkurence a v Evropě třeba BMW dávno, dávno před Renckem.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  29. 07. 2018 20:01

Ok, tak jsi napsal jeden motor v tom voze. A on byl jediny?
Laguna taky nemela jen spolehlive motory. Nejsem koncernofil ani koncernohate, ale trochu objektivity by neskodilo.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  28. 07. 2018 16:21

problem je v tom, ze sa berie do uvahy jeden model, ktory ma xyz verzii. A to tak nejde.Trebars zname koncernove TSi, ktore malo retaz ako z cinskeho skutra a navyse uplne nevhodnu aplikaciu tohoto riesenia. Pricom zbytok auta je podla mna dobry a robustny a s klasickym osvedcenym motorom pojazdi do aleluja! Napriklad taky Roomster. Je dizajnovo odporny, ale posledny Trumf s tym 'spravnym' motorom je vynikajuci kup.

Tym sa dostavame k tomu, ze je potrebne vymedzit:
a/ roky produkcie (technicke zmeny)
b/ verziu (motor, prevodovka….)

A samozrejme este raz a stale a dokola: NEKUPOVAT AUTO Z PRVYCH DVOCH ROKOV PRODUKCIE!

Odpovědět  |   | 
Milhaus  |  23. 08. 2018 08:29

Měl jsem doma hodně Renaultu. Dokonce i Lagunu II v benzínu verzi po FL a jezdila spolehlivě. I teď máme dva Rencky ale jsou to poslední co jsem si koupil. Důvod není spolehlivost ale katastrofální servis a celkový přístup konkrétně v Hradci Králové.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 08. 2018 14:56

Rendlík je auto pro domácí použití. K tomu účelu je výborný. Takže pokud někdo kupuje rendlík pro sebe na ježdění domů, manželce tak je to přesně to, k čemu je rendlík určený. Jako služebák je nepoužitelný. Měl jsem r19 a stále provozuji master, takže s rendlíkem mám praktickou zkušenost.

Odpovědět  |   | 
Chrchlex  |  30. 08. 2018 11:35

Musim souhlasit. V HK servisu jsou pouze dolévači provozních kapalin. Tři záruční opravy jsem musel eskalovat na ofic. zastoupení Renaultu v Praze, protože místní osazenstvo bylo v koncích.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Američané mají nový patent na otevírání dve…

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

28.  12.  2018 | | 23 N/A
Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou …

Tesla se často potýká s negativními ohlasy na kvalitu výroby. Změnilo se něco u jejich nejnovějšího modelu?

27.  12.  2018 | | 211 N/A
Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejlepší dynamiku? Berte hybrid!

Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejl…

Nová generace Toyoty RAV4 přijíždí do Česka s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a také jako hybrid. Oba agregáty je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol.

8.  1.  2019 | | 101 N/A
Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raděj…

Asistence jízdy v pruhu patří k pomocným systémům, které řidiči velice často vypínají. Průzkum IIHS z USA nyní ukázal, že nelibost vůči technologií proudí z jednoduchého důvodu a lze ji přitom lehce vyřešit.

2.  1.  2019 | | 148 N/A
Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve…

Speciální přiostřená limuzína Toyota Century GRMN se opět ukázala na veřejnosti. Na zadním sedadle samozřejmě neseděl nikdo jiný než samotný prezident automobilky.

12.  1.  2019 | | 23 N/A