Test ojetiny Renault Laguna III: Díra na peníze, nebo nečekaně racionální volba?

Třetí generace Renaultu Laguna se pokusila napravit špatnou pověst předchůdce. Jak se jí to povedlo?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Laguna III: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Renault Laguna III: Jak jezdí

Pokud byste měli jmenovat nejméně spolehlivé auto na našich cestách, jaké by to bylo? Dost pravděpodobně Renault Laguna. Především jeho druhá generace uměla především zpočátku výroby nakombinovat skutečně vražedný mix elektrických a mechanických patálií. I když na nich Renault v průběhu let ustavičně pracoval, její pošramocenou pověst v hospodských legendách už nikdy zcela nespravil.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Při představování třetí generace, která se ukázala poprvé v roce 2007 tak zástupci automobilky dokolečka opakovali, o kolik lepší by novinka měla být. Kvalitativní posun například v interiéru byl patrný na první pohled.

A to nebyly jediné novinky: kromě varianty kombi se objevilo i stylové kupé. Další nálož inovací pak přinesla modernizace v roce 2010. Od té doby umělo auto zatáčet zadními koly systému 4Control, nebo hrát přes aparaturu Bose. V nabídce model vydržel do roku 2015, kdy jej nahradil Renault Talisman.

Renault pokračuje v upsizingu. Scénic a Talisman dostanou motor 1.7 dCi

Renault pokračuje v upsizingu. Scénic a Talisman dostanou motor 1.7 dCi

Třetí generace laguny v ČR vždy trochu prodejně zaostávala. Možná i proto je většina vozidel bohatě vybavena. Litá kola, automatická klimatizace a xenony jsou většinou standardem. Ceny jsou přitom více než lákavé. Nejlevnější kusy vyjdou na 75 tisíc korun, asi za dvojnásobek ale pořídíte skutečně hezká auta s českým původem a nízkým nájezdem.

Na co si dát pozor poradíme v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Laguna III: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Renault Laguna III: Jak jezdí
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků