Test ojetiny Renault Laguna III: Díra na peníze, nebo nečekaně racionální volba?

Třetí generace Renaultu Laguna se pokusila napravit špatnou pověst předchůdce. Jak se jí to povedlo?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Laguna III: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Renault Laguna III: Jak jezdí

Pokud byste měli jmenovat nejméně spolehlivé auto na našich cestách, jaké by to bylo? Dost pravděpodobně Renault Laguna. Především jeho druhá generace uměla především zpočátku výroby nakombinovat skutečně vražedný mix elektrických a mechanických patálií. I když na nich Renault v průběhu let ustavičně pracoval, její pošramocenou pověst v hospodských legendách už nikdy zcela nespravil.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Při představování třetí generace, která se ukázala poprvé v roce 2007 tak zástupci automobilky dokolečka opakovali, o kolik lepší by novinka měla být. Kvalitativní posun například v interiéru byl patrný na první pohled.

A to nebyly jediné novinky: kromě varianty kombi se objevilo i stylové kupé. Další nálož inovací pak přinesla modernizace v roce 2010. Od té doby umělo auto zatáčet zadními koly systému 4Control, nebo hrát přes aparaturu Bose. V nabídce model vydržel do roku 2015, kdy jej nahradil Renault Talisman.

Renault pokračuje v upsizingu. Scénic a Talisman dostanou motor 1.7 dCi

Renault pokračuje v upsizingu. Scénic a Talisman dostanou motor 1.7 dCi

Třetí generace laguny v ČR vždy trochu prodejně zaostávala. Možná i proto je většina vozidel bohatě vybavena. Litá kola, automatická klimatizace a xenony jsou většinou standardem. Ceny jsou přitom více než lákavé. Nejlevnější kusy vyjdou na 75 tisíc korun, asi za dvojnásobek ale pořídíte skutečně hezká auta s českým původem a nízkým nájezdem.

Na co si dát pozor poradíme v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Laguna III: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Renault Laguna III: Jak jezdí
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků