Test ojetiny: Renault Laguna Coupé je takový l'Aston français

29 komentářů

Petr Ježek
24. února • 11:49

Podle stavu jednoho Coupe s V6 se skoro 400 tisíci lze soudit, že ať už s V6 z Nissanu nebo s F4R T 150 kW jde o až neskutečné držáky. Stačí o tom něco vědět a podle toho o lagunu pečovat. Kdo má auto jen jako spotřební předmět, ten pak nemá právo kritizovat, že mu to nic nevydrží. My, co se staráme, máme auta na věky a v případě potřeby dobře prodejné.

Dušan Sedláček
23. července • 22:47

Lagunu coupe mam 5let. Najel jsem 100tis km naprosto bez potíží. Ano řazení by mohlo byt přesnější, páčky ovládání blinkrů delší, slícování dílů lepší, ale auto má švih, jezdí tiše a komfortně. Spotřeba 6,5l /100km maximálně. Nikdy mě nebolely záda, ani po dlouhé cestě. A průjezdy zatáček jsou zábavné, vůbec ne nejisté. Kdo chce takový vůz tak mohu doporučit.

honza
11. září • 16:27

taky se připojuji Super auto . Musí být člověk do toho fanda. Ale Lagy 3 Coupe je fakt bezva.

Petr Ježek
24. února • 11:37

I já se připojuji. Laguny III jsou obecně nedoceněné, tohle Coupe je navíc s puncem exkluzivity a kvality výroby při univerzálním použití a parádním designu.

wc
14. července • 10:13

Není mi známo, že by Laguny III trpěly nějakou opakovanou nebo fatální závadou. Interiér byl na hony vzdálen i dnešní Oct III a Superbu a ani u 6 let starého auta nic nevrže a neklepe se.Z těch motorů byl nejhorší třílitr, 2.0T i 2.0 dCi jsou naprosto v pohodě.Článek je strašná splácanina s výčtem poruch celého automobilového segmentu za posledních 10 let.wecka

Vegasgeek
14. července • 17:28

Lagunou jsem jel (tenhle zhruba rocnik, ale ne Coupe) a byla to hruza... interier rozvrzanej, levne pusobici. To auto bych si nekoupil ani omylem.

Petr Maleček (dj.kure)
15. července • 10:16

Já bych si taky už nekoupil jiný auto, než svojí dvojkovou Lagunu, protože žádnou vadou (už) netrpí, vše jsem si svépomocí bez problému opravil... a co? Všechno jsou to JEN DROBNOSTI, žádnou vážnou technickou závadu ani závadu v elektroinstalaci to auto nemá. Vše jsou to jen plky a pomluvy. Když člověk ví, na co to auto trpí, tak tomu snadno může předcházet. Rozhodně je to lepší volba, jak nějaká jedničková/dvojková oktávka, kam člověk nesloží ani nohy za zadníma sedačkama, pokud před ním jede někdo vyšší, než 180cm. Hlavně, že vezeme x set litrů vzduchu...

Jirka
13. července • 10:15

To slícování interiéru - ono je spíše zajímavé, že vůz v testu je z roku 2009 a má palubní desku z faceliftu, která se dávala za několik let později.

Adamikos
13. července • 10:15

Strašně tendenční hovadinu tady pan pisálek slátal. Jestliže Laguna 3. gen. není vyloženě špatné auto a není tak strašně poruchová, tak by mě vážně zajímalo, co by tady pan "odborník" napsal o např. Passatovi 6G (tehdejší konkurence), nebo o poslední Opel Vectre... protože namátkou tyto dva modely byly oproti Laguně III opravdový poruchový plečky. No ale co naplat, kdo chce psa bít, hůl si vždy najde.

Tomáš
13. července • 18:30

No ale co naplat, kdo chce psa bít, hůl si vždy najde... jak píšeš. Passastů se prodalo milion a rozhodně si nemyslím, že by si majitelé mysleli, že to jsou poruchový plečky. Passat je kategorie sama pro sebe. Je jich moc, takže je hodně dobrých i špatných zkušeností, polovina je stočená, takže si majitelé myslí, že je při 150tkm k ničemu (jenže má na hrbu 350tkm). Rozhodně bych vsadil prachy na Passata, než na Lagunu.

Vladik
13. července • 8:52

toto vozidlo se mi vždy moc moc líbilo, ale vadilo mi, že je to Renault, chtěl jsem si i koupit, ale radši jsem si koupil nový Mercedes :-D

Petr Ježek
24. února • 11:35

Každému jeho nebe. Tohle Coupe s nesmrtelným (pokud udržovaným) oturbeným F4R je skutečně skvělá volba. Jen se musí respektovat doba potřebná k zaolejování turba a doba potřebná k jeho vychlazení. Já jezdil s lagunou II 2.0 T za 7,5 na sto... Mercedes ke mně nesmí, vím dobře o problémech nových vozů a o kvalitě ND... U Renaultu není problém kvalitní aftermarket nebo dobré díly z vrakáče.

Zdeny Horáček (3MPS)
13. července • 6:57

O autě diskutovat nechci, ale poznámku k motoru bych měl.
prosím o vysvětlení, jak by měl člověk s touto Lagunou s benzínovou V6 jezdit, aby měl spotřebu 12 a spíše více litrů na 100km? Je to kravina blbost. Vlastním Infinity s motorem 3,7 navíc s 4x4 a dlouhé trasy jezdím bezpečně pod 9 litrů (8,4-8,6), vyloženě městský provoz nejezdím, ale po okresním městě s 35t obyvateli mám spotřebu DO 12/100. Laguna je o kus lehčí, takže tyto uvedené spotřeby jen děsí majitele. S 2,0T jezdí kolega z vedlejší kanceláře na předchozí Laguně a jeho spotřeba nepřekračuje 8 litrů!!!! Tak se prosím zkuste lépe zorientovat ve spotřebách těchto motorů. Abych byl objektivní, tak ano, dokážu "vyrobit" i 15-20 litrů/100, ale to není normální způsob jízdy!

roumen
13. července • 11:22

To je moc hezký že s Infiniti jezdíš za 9. Ja mám zase dlouhodobý průměr u 370z asi 13,5 a to taky nejsem závodník, pod 10 se dostanu jedině v Alpách, když sjizdim dolu. Město naprosto běžně za 15-16l. A o čem to vypovídá? Vůbec o ničem, každý z nás má jiný styl a tudíž jinou spotřebu tak nevím co se cilis, že autor s tim jezdil za 12

Aladin
13. července • 9:45

Jezdil jsem s Almerou 1.8 84kw. Nová měla spotřebu 7.5l. Dával jsem ji pryč asi na 160tis km se spotřebou 9l. Město + dálnice, okresky moc ne. Na servisu a palivu jsem nešetřil. Nevím, jestli to byla vlastnost vozu nebo se tam něco kazilo. Známý měl novou Sonatu 2.0 z 96-98? a ta jezdila hned za 9l, po městě i 10.5l. Ani jeden z nás není závodník. Spotřebě Laguny se starým V6 tudíž věřím.

Smx
13. července • 9:29

No hele, s 2.0T mám něco najeto, a záleží po jakém městě, ale "nepřekračuje 8 litrů", tak to jako prosím zase nekrmit - to je tak jízda ustálenou cca. 60 s minimem semaforů a rozjezdů. Jakmile se budeme bavit o městě se semafory, rozjezdy, pojezdy, zastavování a rozjíždění se, tak není problém mít tam 12 litrů, jako koneckonců u kteréhokoliv jiného stejně výkoného oturbeného benzínu.V článku jsou jinak docela bláboly - například manuální převodovka PK6, která se tam dávala, byla poměrně nesmrtelná, strach bych měl z jiných věcí.

Freddka
13. července • 9:26

A kde jsi prisel na to, ze kdyz je jedno auto uspornejsi, druhe bude taky?Ted mi znamy rika ze ma doma Mercedes E 500 V8 benzin a jezdi prumerne za 9, v praci dostal Superb 2.0TSI 280k 4x4 a jezdi kolem 10 litru, pritom Mercedes ma nekde 4.5 litru objem a asi o 150 koni vic...

Petr Ježek
24. února • 11:29

U silných motorů stačí jezdit na minimální otáčky, motor se jen převaluje a spotřeba je nízká, občas to chce ale vymést pavouky (karbon) při vytočeném motoru. Já jezdím, s Mondeem 3.0 V6 za 8,5 na sto, a to se necourám...

Brouk
13. července • 11:34

E 500 V8 za 9 litrů? Kolega si z tebe vystřelil....B-]

masari
14. července • 10:06

No, kamarád má BMW 750i, 4,4 V8 300kw. Jeho přítelkyně jezdí za 9, on za 13-14. Tak na tom něco asi bude.

Brouk
14. července • 11:36

To je zajímavé, že vždycky je to kamarád, nebo známý. Co to je "přítelkyně jezdí za 9"? Jak to měřil, a proč to vlastně měřil? Dokud si nezapisuješ spotřebu na spritmonitoru (nebo jinde) a to pěkně dlouho, alespoň několik desítek tisíc km, tak víš kulový, kolik to žere. Jen se podívej, kolik to žere jiným majitelům sedmsetpadesátek...http://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/40-7er.... ... Palubní PC je k ničemu. Podívej se, jaký má takové auto rozptyl ve spotřebě. Může se stát, že na okresce při teplém motoru vynuluje spotřebu a pak po 100 km extrémně defenzivní jízdě to ukáže 9 litrů. To ale nevypovídá o ničem.

Player
12. července • 20:56

Pokud ojeté cupé sportovnějšího vzhledu, tak Mercedes CLK W209. Slušné auto i kvalita, výborný podvozek (lepší než BMW) a slušné motory, levné spotřební náhradní díly. Bezrámová okna, stahnutelná i zadní. Ale asi bude dražší.

Hloupej Honza
13. července • 10:46

Nejen dražší, ale taky starej pekáč, kterej sportovní nebyl. V názvu ty písmena jsou lehké, kompaktní kupé.Na autorevue jsou testy ojetin, ale to neznamená že sem budou dávat skoro 10let a starší auta. Ano CLK W209 bylo to dobré auto jenže ten Francouz je podstatně novější a není problém ho sehnat ještě v záruce.

Player
13. července • 11:00

CLK bylo rozhodně sportovnější než tři laguny vedle sebe, za druhý CLK se vyrábělo do roku 2009 a tenhle francouzskej šuplík je r. 2010. No a i kdyby, tak kvalita je úplně někde jinde.

Hloupej Honza
13. července • 14:34

jinak CLK W209 se možná vyrábělo do roku 2009/10 , ale někdo tvrdí že to nebylo W209 ale už jiný motor. Ale i tak se jednalo stále o technicky řadu 2006 nebo hůř 2002-2006 ,Laguna cupe III. přišla až po roce 2008. Rozdíl představení a výroba 2 roky. A vyráběla se do 2014/15 a je možné ji koupit stále lehce jetou v rámci autosalónů se zárukou. W209 leda od turka...

Venca
14. července • 14:17

No, srovnávat Lagunu a CLK je opravdu trochu mimo.
Já jel v obojím a musím přiznat, že mi trvalo si na Mercedes zvyknout, nikdy jsem jej neměl, ale po týdnu blbnutí na to nedám dopustit. Tam, kde laguna jede pryč ze zatáčky, CLK drží jak přibitý a když se vypne ESP a ASR tak se dá se zadokolkou úžasně blbnout. A na sněhu je zajímavé, že BMW z těch let se na Mercedes nechytá! Vlastní zkušenost. A že je laguna mladší a některé verze papírově výkonnější? To je v reálu úplně jedno! To vůbec neznamená, že je to lepší. Nová Fabia taky není lepší než 10 let starej Accord (mimochodem, další úžasný auto s motorem 2.4).
Nejlepší jsou ti, kteří o tom ví úplný hovno, ani jedno si pořádně nevyzkoušeli a plácají nesmysly.

Hloupej Honza
13. července • 14:21

Docela by mě zajímalo v čem je CLK W209 (CLK200 kompresor) s 135 kW a hmotností přes 1,5 tuny sportovnější než Laguna cupé s 170 kW a více pod 1,5 tuny .Ono je otázka jestli se chcete jen předvádět. Na to sou takové staré šlupky od Mercedesu, BMW, Audi ideální, nebo chce pohodové svezení s nějakým komfortem autorizovaného servisu a pak klidně ta Laguna. W209 není žádná sběratelká sportovní perla, to byly CLK500 a modely AMG, jenže to se pak bavíme o 500 000,- a víc za hezký kus. Jenže za to si koupíte nové Clio R.S. který je na klikaté okresky lepší než Laguna i CLK dohromady.

Martin
13. července • 13:35

JJ je jinde vse Made in China chlapci v servisu Mercedes z toho maji radost jake jsou to sunky ale netusim jaky je renault.

Ne321
14. července • 8:55

Blabolis uplne nesmysly. Kupecko W209 bylo zalozeno na technicke Ccka W204, coz byl technicky neprustrelny Mercedes, ktery krome tradicne problematickych AMG verzi nema zadne zasadni technicke problemy a servisne vyjde levneji nez ta Laguna.

Doporučujeme

Články odjinud