Test ojetiny: Renault Laguna Coupé je takový l'Aston français

Pověst kvalitního auta... tak to nikdy Lagunu nepotkalo. Může za to ale především problémová druhá generace. Třetí generace Laguny už takový průšvihář není.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Laguna Coupé: Úvod
  2. Ojetý Renault Laguna Coupé: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Laguna Coupé: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Laguna Coupé: Verdikt
  5. Ojetý Renault Laguna Coupé: Fotogalerie

Třetí generace Renaultu Laguna to nikdy neměla lehké, protože předchozí model jinak docela slušnou pověst tohoto francouzského auta značně pošramotil. Mohly za to závady elektroniky, bídná kvalita zpracování a poruchy motorů, především pak vznětové jednotky 2.2 dCi.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Třetí generace, která přišla v září roku 2007, měla před sebou nelehký úkol. Jak se později ukázalo, i přes veškerou snahu se nepovedlo pověst napravit a Laguna po třech generacích ukončila svou životní pouť. Zatímco v roce 2002 prodal Renault v Evropě 250 000 modelů Laguna, v roce 2008 to bylo 90 000 kusů, v následujících třech letech po 50 000 kusech a v roce 2012 jen necelých 30 000 kusů.

Co je klíčové?

  • Hledejte benzinový dvoulitr s turbem
  • Nechte prověřit zavěšení, podvozek a funkci natáčení zadní nápravy
  • Kupujte jen auto s transparentní historií a původem
  • Vyzkoušejte veškerou elektroniku
  • Nečekejte, že se svezete lépe než s BMW řady 3 Coupé

My se dnes ale podíváme na okrajový model, totiž na Lagunu Coupé. Ten měl hrát roli stylového sportovního modelu a proti běžným Lagunám dostal bohatší výbavu a minimálně dvoulitrové čtyřválcové motory. Pod kapotou ale mohly být i atraktivní šestiválce.

A jeden takový jsme si půjčili na test v Auto ESA. Testovaný Renault Laguna Coupé 3.0 dCi s automatickou převodovkou je z roku 2010, najel něco málo přes 170 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 230 000 korun.

Radosti
Originální design
Nízké ceny ojetin
Může mít motor V6
Často bohatá výbava
Nepotkáte ji všude
Starosti
Horší komfort
Průměrná kvalita
Nervózní řízení
Vyšší provozní náklady
Poruchové manuální převodovky
4  /10
Pokračování testu
Fotogalerie67 fotografií
DSC_8838.JPG DSC_8840.JPG DSC_8843.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Laguna Coupé: Úvod
  2. Ojetý Renault Laguna Coupé: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Laguna Coupé: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Laguna Coupé: Verdikt
  5. Ojetý Renault Laguna Coupé: Fotogalerie
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků