Test ojetiny: Renault Laguna Coupé je takový l'Aston français

Pověst kvalitního auta... tak to nikdy Lagunu nepotkalo. Může za to ale především problémová druhá generace. Třetí generace Laguny už takový průšvihář není.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Laguna Coupé: Úvod
  2. Ojetý Renault Laguna Coupé: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Laguna Coupé: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Laguna Coupé: Verdikt
  5. Ojetý Renault Laguna Coupé: Fotogalerie

Třetí generace Renaultu Laguna to nikdy neměla lehké, protože předchozí model jinak docela slušnou pověst tohoto francouzského auta značně pošramotil. Mohly za to závady elektroniky, bídná kvalita zpracování a poruchy motorů, především pak vznětové jednotky 2.2 dCi.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Třetí generace, která přišla v září roku 2007, měla před sebou nelehký úkol. Jak se později ukázalo, i přes veškerou snahu se nepovedlo pověst napravit a Laguna po třech generacích ukončila svou životní pouť. Zatímco v roce 2002 prodal Renault v Evropě 250 000 modelů Laguna, v roce 2008 to bylo 90 000 kusů, v následujících třech letech po 50 000 kusech a v roce 2012 jen necelých 30 000 kusů.

Co je klíčové?

  • Hledejte benzinový dvoulitr s turbem
  • Nechte prověřit zavěšení, podvozek a funkci natáčení zadní nápravy
  • Kupujte jen auto s transparentní historií a původem
  • Vyzkoušejte veškerou elektroniku
  • Nečekejte, že se svezete lépe než s BMW řady 3 Coupé

My se dnes ale podíváme na okrajový model, totiž na Lagunu Coupé. Ten měl hrát roli stylového sportovního modelu a proti běžným Lagunám dostal bohatší výbavu a minimálně dvoulitrové čtyřválcové motory. Pod kapotou ale mohly být i atraktivní šestiválce.

A jeden takový jsme si půjčili na test v Auto ESA. Testovaný Renault Laguna Coupé 3.0 dCi s automatickou převodovkou je z roku 2010, najel něco málo přes 170 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 230 000 korun.

Radosti
Originální design
Nízké ceny ojetin
Může mít motor V6
Často bohatá výbava
Nepotkáte ji všude
Starosti
Horší komfort
Průměrná kvalita
Nervózní řízení
Vyšší provozní náklady
Poruchové manuální převodovky
4  /10
Pokračování testu
Fotogalerie67 fotografií
DSC_8838.JPG DSC_8840.JPG DSC_8843.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Laguna Coupé: Úvod
  2. Ojetý Renault Laguna Coupé: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Laguna Coupé: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Laguna Coupé: Verdikt
  5. Ojetý Renault Laguna Coupé: Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků