Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou!

Skutečné sportovní auto se v rozumné cenové relaci hledá obtížně. Pokud nutně nemusíte mít zadokolku, poslední atmosférické Clio RS je vynikající volba.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Clio RS: Úvod
  2. Ojetý Renault Clio RS: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Clio RS: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Clio RS: Verdikt
  5. Ojetý Renault Clio RS: Fotogalerie

Ano, já vím, ojetý Renault jsme tu měli minule. Ale když jde o rychlé Clio RS, tak nám snad tohle opakování odpustíte. Pokud jde o rychlé a ostré Renaulty, je to poměrně žádané zboží. Tím spíše, že nové produkty už jaksi nenásledují ten směr, které udávala poslední klasická generace sportovních aut od divize RenaultSport.

Test ojetiny Renault Mégane CC: Z druhé ruky dává větší smysl

Test ojetiny Renault Mégane CC: Z druhé ruky dává větší smysl

Automobilky se dnes vůbec soustředí spíše na takové prkotiny, jako je konektivita, komfort rozmazlené posádky a plnění emisních norem (a tabulkových hodnot spotřeby a emisí CO2). Ovšem při všech těch tabulkových a frikulínských orgiích marketingových ředitelů automobilek se už malinko zapomíná na nadšeného řidiče.

Co je klíčové?

  • Požadujte kompletní servisní historii
  • Vyhněte se autům s podezřelými úpravami motoru (hlavně sání)
  • Hledejte originální kus, lépe si udrží hodnotu
  • Včas investujte do výměn spotřebních dílů
  • Pokud jezdíte ostře, olej měňte nejpozději po 10 000 km (klidně už po 6000 km)

Nové Clio RS má turbo a automatickou převodovku. A navíc je takové... No, už prostě nepůsobí jako klasický RenaultSport. Pokud to vidíte stejně, určitě vás bude zajímat, jak si vede na trhu ojeté Clio RS poslední pravověrné generace s atmosférickým motorem, manuálem a snahou plácnout řidiče přes prsty, pokud udělá něco špatně.

Jako příklad nám poslouží černý Renault Clio RS, který jsme si na test půjčili v Auto ESA. Auto je z roku 2009, najeto mělo jen necelých 28 000 km a prodejce si ho cenil na docela zajímavých 250 000 korun. Nejedná se však o ostřejší verzi Cup, ale o standardní Clio RS.

Radosti
Charakterní motor
Ovladatelnost a použitelnost
Komunikativní řízení
Rozumné provozní náklady
Slušná spolehlivost
Starosti
Mívá za sebou těžký život
Zanedbávaný servis = problémy
Převodovka moc nevydrží
Brzdy se rychle unaví
Divná poloha za volantem
9  /10
Pokračování testu
Fotogalerie64 fotografií
clio rs (1).JPG clio rs (10).JPG clio rs (11).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Clio RS: Úvod
  2. Ojetý Renault Clio RS: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Clio RS: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Clio RS: Verdikt
  5. Ojetý Renault Clio RS: Fotogalerie

bazar

Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 104 km
Cena: 275 000 Kč
Renault Captur 0,9
Rok výroby: 2014
Stav: 57 635 km
Cena: 300 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 137 820 km
Cena: 86 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2010
Stav: 72 266 km
Cena: 70 000 Kč
Renault Laguna 1,8
Rok výroby: 2002
Stav: 202 553 km
Cena: 53 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2010
Stav: 112 679 km
Cena: 128 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků