Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou!

Skutečné sportovní auto se v rozumné cenové relaci hledá obtížně. Pokud nutně nemusíte mít zadokolku, poslední atmosférické Clio RS je vynikající volba.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Clio RS: Úvod
  2. Ojetý Renault Clio RS: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Clio RS: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Clio RS: Verdikt
  5. Ojetý Renault Clio RS: Fotogalerie

Ano, já vím, ojetý Renault jsme tu měli minule. Ale když jde o rychlé Clio RS, tak nám snad tohle opakování odpustíte. Pokud jde o rychlé a ostré Renaulty, je to poměrně žádané zboží. Tím spíše, že nové produkty už jaksi nenásledují ten směr, které udávala poslední klasická generace sportovních aut od divize RenaultSport.

Test ojetiny Renault Mégane CC: Z druhé ruky dává větší smysl

Test ojetiny Renault Mégane CC: Z druhé ruky dává větší smysl

Automobilky se dnes vůbec soustředí spíše na takové prkotiny, jako je konektivita, komfort rozmazlené posádky a plnění emisních norem (a tabulkových hodnot spotřeby a emisí CO2). Ovšem při všech těch tabulkových a frikulínských orgiích marketingových ředitelů automobilek se už malinko zapomíná na nadšeného řidiče.

Co je klíčové?

  • Požadujte kompletní servisní historii
  • Vyhněte se autům s podezřelými úpravami motoru (hlavně sání)
  • Hledejte originální kus, lépe si udrží hodnotu
  • Včas investujte do výměn spotřebních dílů
  • Pokud jezdíte ostře, olej měňte nejpozději po 10 000 km (klidně už po 6000 km)

Nové Clio RS má turbo a automatickou převodovku. A navíc je takové... No, už prostě nepůsobí jako klasický RenaultSport. Pokud to vidíte stejně, určitě vás bude zajímat, jak si vede na trhu ojeté Clio RS poslední pravověrné generace s atmosférickým motorem, manuálem a snahou plácnout řidiče přes prsty, pokud udělá něco špatně.

Jako příklad nám poslouží černý Renault Clio RS, který jsme si na test půjčili v Auto ESA. Auto je z roku 2009, najeto mělo jen necelých 28 000 km a prodejce si ho cenil na docela zajímavých 250 000 korun. Nejedná se však o ostřejší verzi Cup, ale o standardní Clio RS.

Radosti
Charakterní motor
Ovladatelnost a použitelnost
Komunikativní řízení
Rozumné provozní náklady
Slušná spolehlivost
Starosti
Mívá za sebou těžký život
Zanedbávaný servis = problémy
Převodovka moc nevydrží
Brzdy se rychle unaví
Divná poloha za volantem
9  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Clio RS: Úvod
  2. Ojetý Renault Clio RS: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Clio RS: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Clio RS: Verdikt
  5. Ojetý Renault Clio RS: Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků