Test ojetiny: Renault Avantime vypadá jako UFO, výrazně přitom nezlobí

Kapitoly článku:


Mezi svými patří verze 2.0T Privilége k vzácnějším. V produkci drtivě vedly benzinové třílitry V6 Privilége (3729 kusů), následované stejně vybavenými diesely 2.2 dCi (1106) a těsně bronzovou kombinací dCi Dynamique (1092). Náš vůz má najeto necelých 181 000 km a v době testu měl ještě převozní značky. Karoserie i lak jsou v zachovalém stavu, elektroinstalace a klimatizace fungují bezproblémově a občas váznoucí mechanismus střešního okna prý půjde vyřešit. Náplně není třeba akutně měnit, motor dostal před časem nové turbodmychadlo i rozvody, podvozek s novými předními rameny je bez výraznějších vůlí.

IMG_3148.jpgIMG_3234.jpgIMG_3247.jpg
Vzhled je skutečně unikátní. Testovaný přeplňovaný dvoulitr je asi tím nejlepším, po čem můžete sáhnout. 

Interiér je překvapivě malý

A naše dojmy z avantime? V prvním okamžiku překvapí kompaktnost, jednoprostorová karoserie bez zadních dveří vypadá v reálu menší než na papíře. Atmosféra futuristicky pojaté a bohatě prosvětlené kabiny je úžasná. Škoda jen, že počasí neumožnilo vychutnat si jízdu se všemi staženými okny, což bude v létě famózní zážitek. Přední sedadla jsou nesmírně pohodlná, extra vysoký jízdní komfort ale nečekejte.

Takový Vel Satis je kulturou jízdy (i celkovou vnímanou bytelností a propracovaností) proti avantime o dvě třídy výš.

Tohle je spíše tvrdší a kroutivější espace, s kterým jen na hladkých kvalitních silnicích můžete jet o něco rychleji než s originálem. V zatáčkách se méně naklání a s lehkým přeplňovaným dvoulitrem pod kapotou skoro nezná nedotáčivost, na typických rozbitých okreskách však budete víc vnímat kroucení skeletu a občasné poskakování tvrdě odpružené tuhé zadní nápravy.

IMG_3242.jpgIMG_3239.jpgIMG_3241.jpg
Panoramatická střecha s elektricky posuvným předním oknem byla standardem u specifikací Dynamique a Privilége. Výjimkou není navigace. Ovládání klimatizace je po vzoru modelu Espace na stranách palubní desky.

Výbava bývá bohatá

Při veškeré úctě k zajímavému autu byste nejspíš netipovali někdejší cenu až 1,5 milionu korun (s šestiválcem), byť výbava vrcholných verzí Privilége, obsahujících mimo jiné i vestavěnou navigaci Carminat, jí odpovídala. Šestici airbagů a ESP ovšem měly všechny verze a s výjimkou vzácné základní výbavy Helios byly standardem i xenonové světlomety a dvouzónová automatická klimatizace. 

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud