Test ojetiny: Renault Avantime vypadá jako UFO, výrazně přitom nezlobí

Francouzské automobilky se nebojí experimentovat. Kombinace kupé a MPV jménem Avantime, která se poprvé ukázala v roce 1999, budí rozruch dodnes.
Test ojetiny: Renault Avantime vypadá jako UFO, výrazně přitom nezlobí
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Avantime: Úvod
  2. Ojetý Renault Avantime: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Avantime: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Avantime: Verdikt
  5. Ojetý Renault Avantime: Fotogalerie

Renault je prošlapáváním nových cest pověstný snad odnepaměti. Ze všech jeho více či méně průkopnických modelů uvedených do série však jeden vyčnívá vysoko nad ostatní: Avantime. Unikátnost extravagantního křížence MPV s dvoudveřovým kupé plyne nejen z přelomového pojetí auta, ale i z kratičké, dvouleté výroby pouhých 8557 kusů. Občas se některý podaří zachytit i na tuzemských inzertních serverech, na německém Mobile.de však běžně hledá příští majitele dobrých deset až dvacet exemplářů, v celoevropském měřítku zhruba stovka. Hodně je jich v Itálii, Francii a Nizozemsku. 

Co je klíčové?

  • Vyhnout se motoru 2.2 dCi
  • Brát pouze exempláře s bezchybnými specifickými díly
  • Auto nemá startování kartou, zlobící u soudobých lagun
  • Zatímco spotřební díly jsou levné, ostatní extrémně drahé
  • Podvozek je spíše kompromisní

Výhodou je, že se za nimi můžete vydat i bez doprovo du znalce modelu: stav karoserie, prosklení a sedadel, tedy nejdražších a pro model specifických záležitostí, se dá dobře zhodnotit pouhým pohledem. Funkční technika pod povrchem je z velké části konvenční, známá z jiných modelů a opravitelná za snesitelné ceny – tedy posuzováno měřítkem renaultů, nikoliv škodovek.

Test ojetiny: Renault Laguna Coupé je takový l

Test ojetiny: Renault Laguna Coupé je takový l'Aston français

Zapůjčili jsme si raritní kombinaci přeplňovaného benzinového dvoulitru s výbavou Privilége. Takových vozů bylo vyrobeno jen 343.

Radosti
Originalita designu i koncepce
Perspektiva postupně rostoucí hodnoty vozů v originálním stavu
Bohatá výbava, atmosféra kabiny
Pohon a většina podvozkových dílů shodná s velkosériovými modely
Výborný výhled, komfortní sedadla
Starosti
Vzácný výskyt, omezený výběr
Vysoké ceny a do budoucna klesající dostupnost karosářských dílů
Nízká tuhost karoserie
Nespolehlivý diesel 2.2 dCi
Horší kvalita zpracování i použitých materiálů
6  /10

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Avantime: Úvod
  2. Ojetý Renault Avantime: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Avantime: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Avantime: Verdikt
  5. Ojetý Renault Avantime: Fotogalerie
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků