Test ojetiny: Renault Avantime vypadá jako UFO, výrazně přitom nezlobí

Francouzské automobilky se nebojí experimentovat. Kombinace kupé a MPV jménem Avantime, která se poprvé ukázala v roce 1999, budí rozruch dodnes.
Test ojetiny: Renault Avantime vypadá jako UFO, výrazně přitom nezlobí
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Avantime: Úvod
  2. Ojetý Renault Avantime: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Avantime: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Avantime: Verdikt
  5. Ojetý Renault Avantime: Fotogalerie

Renault je prošlapáváním nových cest pověstný snad odnepaměti. Ze všech jeho více či méně průkopnických modelů uvedených do série však jeden vyčnívá vysoko nad ostatní: Avantime. Unikátnost extravagantního křížence MPV s dvoudveřovým kupé plyne nejen z přelomového pojetí auta, ale i z kratičké, dvouleté výroby pouhých 8557 kusů. Občas se některý podaří zachytit i na tuzemských inzertních serverech, na německém Mobile.de však běžně hledá příští majitele dobrých deset až dvacet exemplářů, v celoevropském měřítku zhruba stovka. Hodně je jich v Itálii, Francii a Nizozemsku. 

Co je klíčové?

  • Vyhnout se motoru 2.2 dCi
  • Brát pouze exempláře s bezchybnými specifickými díly
  • Auto nemá startování kartou, zlobící u soudobých lagun
  • Zatímco spotřební díly jsou levné, ostatní extrémně drahé
  • Podvozek je spíše kompromisní

Výhodou je, že se za nimi můžete vydat i bez doprovo du znalce modelu: stav karoserie, prosklení a sedadel, tedy nejdražších a pro model specifických záležitostí, se dá dobře zhodnotit pouhým pohledem. Funkční technika pod povrchem je z velké části konvenční, známá z jiných modelů a opravitelná za snesitelné ceny – tedy posuzováno měřítkem renaultů, nikoliv škodovek.

Test ojetiny: Renault Laguna Coupé je takový l

Test ojetiny: Renault Laguna Coupé je takový l'Aston français

Zapůjčili jsme si raritní kombinaci přeplňovaného benzinového dvoulitru s výbavou Privilége. Takových vozů bylo vyrobeno jen 343.

Radosti
Originalita designu i koncepce
Perspektiva postupně rostoucí hodnoty vozů v originálním stavu
Bohatá výbava, atmosféra kabiny
Pohon a většina podvozkových dílů shodná s velkosériovými modely
Výborný výhled, komfortní sedadla
Starosti
Vzácný výskyt, omezený výběr
Vysoké ceny a do budoucna klesající dostupnost karosářských dílů
Nízká tuhost karoserie
Nespolehlivý diesel 2.2 dCi
Horší kvalita zpracování i použitých materiálů
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie60 fotografií
IMG_3147.jpg IMG_3148.jpg IMG_3149.jpg

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Avantime: Úvod
  2. Ojetý Renault Avantime: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Avantime: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Avantime: Verdikt
  5. Ojetý Renault Avantime: Fotogalerie
Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků