Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit

Ojeté Peugeoty 407 pořídíte od 70 tisíc korun. Na co si dát při výběru pozor?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Peugeot 407: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Peugeot 407: Jak jezdí
  3. Ojetý Peugeot 407: Fotogalerie

Peugeoty střední třídy měly v osmdesátých i devadesátých letech velmi zvučné jméno. Modely 405 i 406 patřily k designovým ikonám, navíc svými povedenými vznětovými jednotkami pomohly současnému masovému rozšíření dieselů.

Model 407, který se ukázal v roce 2004, měl posunout značku dále směrem k prémiovým vozům. Kromě sedanu a kombi SW se proto s ročním zpožděním dostavila také varianta kupé, pod jejímž designem bylo stejně jako u předchůdce podepsáno studio Pininfarina.

Testy | Peugeot

Test Peugeot 407 Coupe 3,0 HDI: stále na trůnu

Ke konstrukci vozu přistoupila značka velkoryse. Šlo o první produkt skupiny PSA postavený na platformě PF3. Ta se může pochlubit přední lichoběžníkovou nápravou s hliníkovou konstrukcí. Lehký materiál byl použit i na zadní čtyřprvkové nápravě. Automobilka nabídla také bohatou paletu motorů — kromě zážehového například nechyběl ani vznětový šestiválec.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sedan je rozhodně méně kontroverzní, než kombi SW s divoce tvarovanou zadní částí.

Pochvalu zaslouží i bytelná a nereznoucí karoserie s mohutným předním převisem. Modernizace v roce 2008 přinesla drobné designové retuše, kvalitnější plasty a přehlednější navigaci.

Kariéra modelu skončila v roce 2011, celková produkce se zastavila na necelých 900 tisících vozů. Na trhu ojetin se 407 drží stranou středního proudu — díky tomu se však ceny pohybují pod průměrem. Nejstarší auta, kterým bychom se vyhnuli, pořídíte od 70 tisíc. Najdete ale i velmi zachovalé ojetiny s méně než sty tisíci ujetých kilometrů a cenou do 200 000 Kč.

Co je klíčové?

  • Dejte ruce pryč od naftového šestiválce
  • Benzinové čtyřválce občas spotřebovávají olej, pokud i špatně startují, jděte o dům dál
  • Naftový dvoulitr patří k tomu nejlepšímu na trhu
  • Karoserie vzorně vzdoruje korozi, i podvozek je nadprůměrně odolný

Začněme u podvozku — byť nápravy jsou nadmíru komplikované, ve skutečnosti jsou bytelné. Pravidelnou bolestí je jen čep přední nápravy, který i s prací vyměníte do tří tisíc korun. Slabší výdrž mají také ložiska, přičemž ta zadní se musí vyměnit i s nábojem. Koupíte je také za tři tisícovky.

Testy | Ojetiny | Zajímavosti | Sportovní auta | Kupé | Renault

Test ojetiny: Renault Laguna Coupé je takový l'Aston français

Když už budete při koupi prohlížet spodek vozu, zaměřte se na to, jestli z posilovače nebo převodu řízení neuniká olej. Posilovač také nesmí ani v plném rejdu vydávat pazvuky. Jinak se blíží drahá výměna či repase.

Dále zaměřte kontrolu na komfortní a elektrické vybavení. Vyzkoušejte topení, vozu selhává sada klapek v přepočtu za osmnáct stovek. Výjimkou není spálený motorek regulace teploty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hliníkový podvozek je komfortní a navíc i velmi dobře dimenzovaný. Pravidelně odchází jen spodní čep na přední nápravě.

Další problémy mohou způsobit spínače pod volantem. Kromě problematické funkčnosti samotných páček odchází i kontaktní kroužek airbagu se snímačem natočení, což ohlásí kontrolka. Občas zlobí i dálkové centrální zamykání, které dokonce umí kuriozitu, kdy klíčkem spustíte stěrače. To však svědčí o konci životnosti jejich elektromotoru. Velkým problémem jsou i nedopisující displeje palubního počítače — výměna vyjde asi na šest tisíc. Občas selhává i automatické nastavování xenonových světlometů — často není jiná možnost, než pořídit nová. Dnes už navíc mohou být dávno vysvícené. Posledním pravidelně se opakujícím problémem je selhávající otevírání zadních dveří i výklopného skla verze kombi. Zkušení mechanici si s ním ale snadno poradí. Ano toto řešení není jen specialitou BMW.

Dvoulitry dobré

Vstupní vznětovou motorizací byla naftová šestnáctistovka. Vzhledem k současnému stáří modelu bychom ji z výběru rovnou vyřadili. Sklony k jejímu zakarbonování a souvisejícím problémům jsou dobře známé.

Zdaleka nejrozšířenějším je na trhu naftový dvoulitr. Pokud chcete naftový motor, berte právě jej. Mechanický základ je odolný. Vzhledem ke stáří modelu počítejte s náklady na případnou repasi vstřikovačů (3500 Kč/kus), ale i nový EGR ventil (7000 Kč). Běžnou závadou je také spojka prokluzující při jízdě vyšší rychlostí. Její výměna vyjde i s novým dvouhmotovým setrvačníkem asi na 25 tisíc korun. Občas se v nabídce objeví i verze s automatickou převodovkou. Jde o vcelku spolehlivou skříň od německého ZF.

Testy | Ojetiny | Ford | Kombi | Sedany | Ford Mondeo

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Výhodou vozů PSA je také většinou dobře fungující filtr pevných částic. Navíc jej seženete od pěti tisíc. Při koupi přesto nechte přes diagnostiku prověřit stupeň jeho znehodnocení. Mimochodem i se senzorem diferenčních tlaků, který má toto na starosti, mohou být potíže.

Problémy nebývají ani se silnějším motorem 2.2 HDI, i dvojité turbo se dá u specialistů repasovat za snesitelné ceny. Pokud chcete silný diesel, určitě jej preferujte před naftovými šestiválci - zvláště starším 2,7 HDi. Náklady na údržbu komplikovaného a výrazně méně spolehlivého motoru jsou řádově vyšší.

U benzinů pozor na olej

Zážehové motory řady EW převzala 407 od předchůdce. Výkony osmnáctistovky jsou spíše mdlé, ideálně proto sáhněte po větších motorech 2.0 nebo 2.2. Nejmenší motor také v největší míře trpí nadměrnou spotřebou oleje. U hodně ojetých kusů také mohou nastat problémy se startováním vinou opotřebených hydraulických zdvihátek. Problémy občas bývají i s katalyzátory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Benzinové motory občas trápí vyšší spotřeba oleje. Vozy Peugeot jsou naštěstí vybaveny kontrolkou jeho stavu. Zásadním problémem jsou však špatné starty.

Nic z toho se však netýká obvykle velmi zachovalých benzinových třílitrů. Ty sice vysloveně nenadchnou dynamikou, ani spotřebou, mechanicky jsou ale velmi odolné.

Radosti
Kvalitní karoserie
Odolný podvozek
Slušné zpracování
Jízdní vlastnosti
Starosti
Problematické diesely 1.6 a V6 HDi
Omezený prostor vzadu
Dražší karosářské díly
Častější potíže s komfortní elektronikou
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie59 fotografií
DSCF4536.jpg DSCF4538.jpg DSCF4539.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Peugeot 407: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Peugeot 407: Jak jezdí
  3. Ojetý Peugeot 407: Fotogalerie
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků