Test ojetiny Peugeot 301: novodobý žigulík?

64 komentářů

G
9. listopadu • 10:21

V práci jezdím s koncernem fabia,octavia,rapid. Vlastním oktávku, přítelkyni jsem koupil 301 a co se týče pohodlnosti hlavně sedaček tak je 301 mnohem lepší. Sedačky koncernu jsou příšerné po hodině jízdy mě bolí z boků stehna a pak už jen poposedávám. Od auta očekávám pohodlnou přepravu z místa A do B a to lépe splňuje 301.

Fanda
12. listopadu • 10:07

No ale to je strašné!To znamená ,že tisíce majitelů škodovek bolí po chvilce jízdy záda.Snad i Superbů.Tvá přítelkyně má velké štěstí,že se vyznáš a koupil jsi jí P 301.

Jarda
5. prosince • 21:27

Hoši, buďte v klidu! Nedávno v jednom testu novy Fábky (3. generace) uvedli, že sedadla jsou překvapivě "francouzsky měkká", ale jinak řazení a jízdí vlastnosti jsou na "koncernové" úrovni. Takže dobrá zpráva i pro ty, se se rádi svezou, aniž by je bolela záda. Mě osobně kdysi ve služební Fabii (1.gen.) taky nejpozději po hodině jízdy bolela záda. Zajímavý, že ve vlastním autě Made in France r.v. 2000 ani po ujetí 1000 km trasy ČR Jadran během 1 dne jsem podobnými neduhy netrpěl. :-D

Jarda
5. prosince • 21:27

Hoši, buďte v klidu! Nedávno v jednom testu novy Fábky (3. generace) uvedli, že sedadla jsou překvapivě "francouzsky měkká", ale jinak řazení a jízdí vlastnosti jsou na "koncernové" úrovni. Takže dobrá zpráva i pro ty, se se rádi svezou, aniž by je bolela záda. Mě osobně kdysi ve služební Fabii (1.gen.) taky nejpozději po hodině jízdy bolela záda. Zajímavý, že ve vlastním autě Made in France r.v. 2000 ani po ujetí 1000 km trasy ČR Jadran během 1 dne jsem podobnými neduhy netrpěl. :-D

G
1. prosince • 14:35

:-)

Tomáš Kolínek
8. listopadu • 18:29

Jděte s tím kouskováním článků už jednou provždy do prdele. To si jako myslíte že to budu číst rozkouskované na x stránek?! Když si to v klidu jine můžu přečíst na jedné stránce!!! Prostě autorevue upadá a upadá.

xfaktor
8. listopadu • 17:58

Nechápu ty převodovky PSA, proč na tom nazapracují. Jednoznačně nejhorší řazení na světě. Před lety jsem vyměnil Oktávku za C4 a první jízdy jsem běžně řadil z vytočený čtyřky místo pětky trojku,při podřazování z trojky na dvojku jsem tam narval čtyřku, prostě katastrofa. Navíc řazení hrozně hlučný. Uteklo 8 let a vůbec žádný zlepšení. Vždyť na tom nemůže být nic tak složitýho, udělat slušně řadící auto. A nebo je to jejich image.

Quebe
8. listopadu • 19:07

Meleš nesmysly. Já neříkám, kdyby na každou stranu byly více jak 3 rychlostní stupně, jako je například u osmistupňového manuálu, ale u pěti a šestistupňového manuálu přesnost nehraje žádnou roli.3 a 4 se řadí bez bočního tlačení, jen dopředu/dozadu a když se řadí 1,2,5 a případně 6, vytlačí se páka bokem až nadoraz a neexistuje, abys zařadil špatný převod, ať už je převodovka sebenepřesnější.Přesné řazení je u běžných převodovek novinářský fetiš stejně jako měkčené plasty na palubce.

Petr Hlobil (hlobilp)
9. listopadu • 21:45

nesmysly meles ty.... protoze ma pravdu... teoreticky to je jak pises, ale asi jsi nezkousel PSA razeni... mam zkusenost s C4, kterou jsem zkousel temer novou, mela najeto jen par tisic km... razeni presne jak pise vyse....

Quebe
10. listopadu • 9:56

PSA řazení jsem zkoušel, dokonce jsem majitelem jedním z vozů PSA s takovým řazením a stojím si za svým, že jeho nepřesnost žádný uživatelský problém nepůsobí. Mám možnost srovnání i s ostatními modely jiných značek.Ano, přesné řazení je pocitově lepší, dodává řidiči větší pocit jistoty a PSA jsou blbci v tom, že lidem tohle pozlátko nedají, protože u rozhodování hrají prim detaily. Je to stejná blbost, jako prodávat auto pouze v růžové barvě. Ale nic to nemění na tom, že to řazení žádné objektivní problémy nemá a výmysly typu "zařadil jsem z vytočené čtyřky místo pětky trojku" jsou k smíchu.

Petr Hlobil (hlobilp)
10. listopadu • 17:49

jo, mas pravdu, az tak silene to neni, ale jistotu co radim jsem teda nemel.... pritom to bylo super auto.. C4 vypada moc hezky, vybava muze byt taky skvela, ale kvuli razeni me uz ani nenapadlo o PSA uvazovat... i kdyz s automatem by to bylo treba v poradku :-)
kamarad mi nedavno pujcil BMW E46 330i a tam jsem teda obcas netrefil trojku a petku.... ale rikal, ze s tim neco ma... fakt jsi nevedel co radis

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
10. listopadu • 18:29

Jako jo a přitom to opravdu není o tom, že by to neuměli. Takový šestikvalt v C4 VTS je v tomhle ohledu naprosto v pořádku. Podle mě ten pětikvalt je holt pořád dokola používaný recyklát (přijde mi, že víceméně ta samá převodovka je v ZX, Xsaře a obou generacích C4) a nechce se jim investovat do přepracování.

Quebe
8. listopadu • 9:28

Ta reklama u otevřených fotek ve fotogalerii... To jako fakt?

groal
8. listopadu • 8:54

Mam C-elysse Tendence ( 2 stupeň výbavy ). Vlastním ho rok, najeto 15 000 Km. Jako vlastník můžu říct, že mi auto vyhovuje, motor 1,2, průměrná spotřeba 5,5 l benzinu. Jezdím 50/90/110 km, žádné honění. Auto jezdí na 99% plně osazeno 2+2 děti. Jediné co mi na autě vadí, je, že kontrolka zapnutí klimatizace není v denním světle vidět, je moc slabá. Co se týká kontrolorky paliva, jakmile klesne dojezd pod 100 km, rozsvítí se ne oranžová kontrolka ale ikona benziny a navíc auto dává v intervalech výstražný tón. Háky v kufru mi nevadí, sám o sobě je dost prostorný, a s tím jsem to i kupoval. Když potřebuji, dokážu kuft naplnit na 99%, stačí háky šikovně odskládat ( dovolená ). Pravdou je ta zvýšená hrana kufru při parkování, s tím trochu bojuju. Auto bych si klidně koupil znovu. To že má plasky ve výplních dveří ocení každý, kdo má malé děti, pro mě je to ideální antivandal úprava :) Od nového auta jsem chtěl spolehlivost ( a tu zatím mám ).

janis
8. listopadu • 11:24

Mluvit po 15tkm o spolehlivosti je trochu předčasné. 110 na dálnici je bezohlednost. kamiony stejně musíš předjíždět a ostatním překážíš a zdržuješ. Neubylo by tě kdybys přidal na 130 nebo zpomalil na 90.

Rodrigo
8. listopadu • 18:46

Brouk Pytlík...

gdf
7. listopadu • 20:45

Z 0-100 pod deset. Zkrátka sporťák.:-D
Opět se potvrzuje, že malá hmotnost je základ.

pacho
7. listopadu • 21:27

no neviem, či podvozok nie je náhodou z 208mi a nie z 308. ?? Zrejme autor sa mýli

Jura
8. listopadu • 8:16

Ano. Autor se mýlí. Není pravdou, že 301 a C-Elysée vychází z 308 a C4. Vychazí totiž z 207 a C3.

R
7. listopadu • 17:11

Jezdim aktualne Rapidem a nemyslim si, ze by byl celkove lepsi...spise naopak.

Antiautomat
7. listopadu • 18:02

Tak ono zase na takom aute sa uz toho vela vymysliet neda, budu vsetky podobne ako vajce vajcu, lisit sa budu nalepkou na dekli a cenou (tie novsie bonusom v stupajucom pocte k.rvitok). Mne sa rapid spacebak paci, ale neverim niecomu, co je od zaciatku nepodarene alebo nehorazne predrazene (na ktory komponent mierim je jasne). Navyse, akcna cena v najvyssej vybave Allure so 115 konikmi za 285.ooo je silny argument. A ten spodok a pripadne nejake drobnosti...si dokazem spravit sam hned ako to doveziem a nestoji ma to takmer nic a mozem sa vozit do aleluja. Jednoduchost vitazi.

R
8. listopadu • 14:36

No ja tim chtel rict, ze ty auta dnes asi tak: na hore huj..., dole fuj...

Antiautomat
7. listopadu • 17:01

...3700 otacok / 130kmh je na atmosfericky motor tychto dimenzii uplne normalne, ostatne krutiaci moment vrcholi az v 4.000 co nastaveniu prevodov odpoveda. Problem bude skor v odhlucneni ale to je vec nazoru a mam za to ze sme uz asi prilis zhyckani tymi sterilnymi hyperzlozitymi plug and play hlinikovymi bakelitakmi, ktore ostatne pojdu na vrakac po par rokoch, tak co, ze. Mne sa to vcelku paci, ale ten spodok priam vola po poriadnom natere rezistinom. Tam sa setrit naozaj nemuselo, inak celkom podarene, jednoduche vozitko, par uprav este v garazi hned potom ako sa to dovezie domov a bude sluzit vecne. Navyse, ako tak pozeram na to zrychlenie, ten motor s tym autom asi vela prace mat nebude, cize aj o nejaku tu zabavu je postarane :-)

JirkaK
8. listopadu • 9:02

Vcelku souhlasím. S tím podvozkem je to divné, aby byl takhle dobitý po 40 tisících km. Buď s tím jezdilo absolutní prase, nebo je to o dalších 40 tisíc stočené. Ale na druhou stranu - i kdyby to bylo tak ošizené z výroby, radši po 40 tisících měnit tlumiče a čepy, než řešit prasklý rozvoďák.... Hodnotit jízdní vlastnosti u auta, které má tlumiče evidentně po smrti je nesmysl, bude to na hrbolech skákat jak koza.
Na plechy podvozku bych taky aplikoval jednoduché řešení v podobě resistinu, a je na příští pětiletku vystaráno.
Divné je to s tím otáčkoměrem, jednoduchá matematika napoví že 3700 otáček při 130 km/h odpovídá 1423 otáčkám při 50. Mimochodem, drbat šestnáctistovkový motůrek v padesáti na pětku v těchto otáčkách může jen totálně hluché absolutní prase s absencí elementární inteligence. Kdo chce jezdit na 1300 - 1400 otáček, výborně mu poslouží něco s pětilitrovým osmiválcem, nebo rovnou autobus.....

kolemjdouci
8. listopadu • 11:49

obdobne motory (1.6 atmo) s takto kratkou prevodovkou namaji zadny problem jet 60 na 5 pri 1500 otackach... Na pridavani to neni, ale na tempomat po meste ano a motor se nijak nedusi.

Antiautomat
9. listopadu • 12:58

Vykon=omegaxkrutiaci moment, jednoduche nasobenie. No a kedze vykon, ktory to auto zenie dopredu, priamo zavisi od sucinu tych dvoch, je jasne ze atmosfericky motor takehoto objemu bude potrebovat kratsi prevod /otacky/ - tych spominanych 130 by pri 2500 nezvladal. Preplnany maly motor zacne tahat skor /viac krutiaceho moemntu v malych otackach/, ale tiez nie hned od otacok nieco vyssich ako volnobeh a z tohoto titulu naladenie niektorych automatov /hlavne tie pochybne eko ficury/ pri malolitrazach a pri setreni na vsetkom moznom (velkost suciastky tu zohra svoje takisto), povazujem za najlepsi sposob ako ten motor odpisat a nevedomeho zakaznika oholit /jasne ze potom treba filter aj na benzinaka, kedze sa zvija v bolestiach/. Niet div, ze zivotnost takych je polovicna ako pri tej jednasestke a navyse riziko fatalnych poruch stupa - o spolahlivosti sa tu zatial hovorit neda, vynimkou je fordacky ecoboost /pretoze nie je zlepeny z blata/. Takze bud atmosferu s nejakym tym objemom /jezisi, ono to toci 3700 pri 130, to musi byt zle! = neznaly vygrcok na n-tu/, alebo ked uz silou mocou fukany maly motor, potom si ten motor dokladne osobne pozriet. Praktiky ako trebars take bakelitove olej vane znamenaju autotmaticke vyradenie z potencialneho zaujmu a mal by sa tym riadit kazdy ak mu osud jeho penazenky a nervov nie je okradnuty - ked je niekto schopny dat na motor /navyse na spodok a jedna sa o kriticky diel/ taketo nieco, potom nech si to s celym marketingom /kompaktnejsi, lahsi, ekologickejsi/ poj...sam.

polda
7. listopadu • 12:50

ste čuráci

dave_007
7. listopadu • 14:08

Nebyla by nejaka zabavnejsi, kvetnatejsi a napaditejsi nadavka? Receno krutoprisne, tohle uz opravdu kazdy zna ... a tak je to trochu vycpele. :-D:-D:-D:-D:-D:-D

LOL
7. listopadu • 13:21

jistě, pane prezidente! :-D

Topík
7. listopadu • 12:52

Proboha...proč tak sprostě? :-O:-O:-O

honza
7. listopadu • 12:39

Někde nedávno u nějaké škodovky chválili, jak simply clever dali k čepu tepelný štít, aby pryžová manžeta nebyla vystavena žáru od brzdy. Kurňa, ono to má i francouzské low cost auto... Nevíte někdo, ve kterém článku to bylo?

Topík
7. listopadu • 12:50

No ten tepelný štít na čepech tam mám na svém 16 letém kýblu taky! To, že říkala škoda? :-O

dave_007
7. listopadu • 10:01

Na ten clanek zde nadava tolik lidi, ze si ho snad i prectu! :-D

Topík
7. listopadu • 12:51

To čteš nějak dlouho-né? Máš sledovat jen obrázky :-D Tři noci tady na tebe čekám a dave_007 nikde! Kde se válíš? Máma potřebovala servis..:-P:-P:-P...nebo co? Mimochodem, dnes s tebou i souhlasím! :-D

dave_007
7. listopadu • 14:07

Nooo vidis, dockal jsi se! :-D

dave_007
7. listopadu • 14:37

Promin smudlo, ale bouril jsem jinde. :-P

Toky
7. listopadu • 9:46

Pri x autách dnes recenzenti nadávajú na dlhé prevody, vyskladané na spotrebu. Tuto je to naopak, sťažnosť na krátke prevody.

mpolan
7. listopadu • 9:26

Podle stavu podvozku evidentně naprosto bezohledně rasené auto a pisálci to budou vydávat za typický stav. Jděte s tím... však víte kam.
No a automatické přepínání světel... kolik aut téhle cenové třídy to má? Já že o tom tedy nevím, nikde.
Nechcete ten zaujatý výblitek stáhnout a přepracovat?

Topík
7. listopadu • 9:53

Mám pracovní káru francouze a tak nevypadá podvozek ani u mého 16 let starého auta a to má už najeto jen u mého já 340 000 doufám, že předchozí majitel ještě něco nestočil! B-]

dave_007
7. listopadu • 14:14

To neni spatne. Ale jeste lepsi je mit francouzske pracovni navyky. B-]

tito
7. listopadu • 9:37

Automatické přepínání světel není žádná věda, je to pár bitů jinak ve stejné řídící jednotce centrální elektriky, čidlo u zrcátka, dva konektory a pár decimetrů tenkého kablíku. Výrobní vícenáklady zhruba 8€.Ač jsem jindy k výplodům redakce kritický, tentokrát ne. Test velmi věrně popsal stav levného auta po dvou letech a 40 000km. Ano, je to horší, než u auta o polovinu dražšího po 150 000km, ale to je snad normální a v pořádku. Levná auta jsou levná proto, že mají jednoduchou konstrukci, jednoduchou výrobu a levné díly a výrobní postupy. Nebo ty jsi taky snílek, co si myslí, že frantík, rumun, korejec či ital za 290 je srovnatelný s japonskou limuzínou za jeden a půl?

mpolan
7. listopadu • 12:57

Neodpověděl jsi mi, ptám se, kolik aut ve stejné třídě to má... Fabie v základu? Rapid? Mají?

Rodin
7. listopadu • 20:58

Tohle ale neni zaklad, ale top-end verze! Nechces svuj prispevek stahnout a prepracovat?

janis
8. listopadu • 11:19

Já to mám už ve třetím autě a nepovažuju to za žádnou výhodu. Místo toho, abych přepínal světla podle toho, co vidím, to v 70% případů přepínám světla podle toho, co vidím. Protože ten zkuzemanovej bazmek zrovna nerozpoznal dvě červený světla přede mnou nebo tři bílý naproti považuje za veřejný osvětlení a pere mu dálkový. Takže nanic. Jen to komplikuje život. Navíc ti dementi z mnichova vymyseli idiotverzi se zapínáním půltlačítkem na konci páčky místo klasického přepínání páčkou, takže jen nelogický bazmek navíc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Loque
31. července • 9:05

Mne automatické prepínanie dialkových v 508čke funguje uplne super, nemožem sa na to sťažovať. Rozozná červené svetlá z veľkej vzdialenosti a takisto spolahlivo rozozná protiidúce auto od pouličného osvetlenia, aj keď niekedy až nechápem že ako to robí :-O

Topík
7. listopadu • 8:43

Auto z aaa a servisovala to temná stodola mr. Ganta-né?...dobrá koupě! :-D Po třiceti kotrmelcích vylovené z rybníka a svařené co dům dal...pak to nemá hnít! Vždyť z výfuku kouká ještě žába B-]

honza
7. listopadu • 8:23

Má to docela slušné zrychlení, majitele dražších aut by to mohlo rozlítit... Primitivní závěsy víka kufru má dnes skoro každý včetně zde testované Audi A8 4.2 TDI... Škoda, že to redakce nezmínila.

vanos
7. listopadu • 9:05

Ty "primitivni zavesy vika" jsou nutnosti pro jeho elektricke ovladani, ktere se uz stava standardem i ve stredni tride.

honza
7. listopadu • 10:09

Kombíky žádné primitivní závěsy nemají a také se otevírají elektricky. Kde se stala u A8 chyba?

tito
7. listopadu • 11:28

Nikde. Kombi, hatchback a liftback je něco úplně jiného než sedan. A i tam najdeš překvapení.
Podívej se na zprasené závěsy 5. dveří u BMW X3/5GT/X6 se vzpěrami, 4 hadicemi, viditelnými hnusnými šrouby a srovnej to s Audi A7/Q5/Q7, kde je vše dokonale schované, žádné kabely, plechy, hadice,šrouby, jen čistě zakrytovaný závěs a mechanika schovaná v zadní části stropu.

honza
7. listopadu • 12:29

U auta za milióny bych čekal sofistikovanější řešení bez ohledu na to, zda jde o Audi či BMW.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tito
7. listopadu • 12:52

Ukaž sedan libovolné značky, který má víko kufru zavěšené podle tvých představ.

honza
7. listopadu • 13:15

VW Phaeton. Paralelogramy (ale bez "elektriky") měla (nejen) fabia sedan. Uznávám, že když do kufru auta trčí podběhy jako kráva, tak to nemá cenu řešit.

honza
7. listopadu • 14:44

Ještě jsem trochu pohledal a elektricky ovládané víko s paralelogramy měla paradoxně předchozí generace A8. Za to u auta za desetinu ceny je nutné ty primitivní závěsy připomenout, přitom je tam člověk tak nějak očekává.

Michal
7. listopadu • 8:22

Opravdu strašný pokles ceny, z 307 500 Kč po 2 letech a 41 tkm na 223 000 Kč, tj. cca 27 % :-O. Před několika lety jsem prodával po 4 letech vůz nejmenované D značky za 240 000 Kč, koupený nový za 575 800 Kč, tj. se ztrátou cca 58 % 3-[. Přitom nejvýrazněji stárnou auta právě do dvou let. Nechci ani spekulovat, za kolik bych ho prodal po dvou letech :-/.

rousini
7. listopadu • 11:20

Tipuji, že za ještě méně než po 4 letech...

tito
7. listopadu • 9:44

Zapomínáš ovšem na to, že trh s novými o jetými auty se za posledních pár let značně zdeformoval. Ceny nových aut šly o desítky procent dolů a ceny ojetin ještě víc. Dnes se nové auto prodává za stejnou cenu, za jakou se před 5 lety prodávalo identické ale tříleté se 100 tis. km na hrbu. Prodejci nových aut nevydělávají na autech ale na cashback od úvěrových společností, na zpětných bonusech dovozů při splnění plánu a na servisu, náplních a dílech. Na motorovém oleji mají marži 250%, na novém autě slaví, když jim zůstane aspoň plus.

Topík
7. listopadu • 9:05

Doporučuji nic nekupovat - počkat 15 až 20 let pak to bude v AKCI zdarma a za odvoz! ;-)

RP
7. listopadu • 8:17

Kousek vyrobený v roce 2007 je vzhledem k tomu, že se 301 vyrábí od roku 2012, opravdu rarita!

Topík Bertík
7. listopadu • 8:24

JJ opravdu kvalitní redakce vysoké úrovně!!

DaewooMaster
7. listopadu • 9:28

"Spartánská výprava některých částí interiéru" hned zkraje taky uhodí do očí... :-)
Jinak zvenčí se mi to líbí, ale jak to bude vypadat po 5 nebo 10 letech dole. :-O

dave_007
7. listopadu • 14:18

Nechte bejt! Co Vy vite, kam az pronikly vypravy hrdinskych Spartanu.

GGG
7. listopadu • 7:57

"a vystupujeme"....duchoň...

Topík Bertík
7. listopadu • 8:09

To zase bude v háji nabl.to až půjdou ovce k ránu z hospody domů!:-D

Doporučujeme

Články odjinud