Kompaktní čtyřdveřový sedan Peugeot 301 se s ohledem na svoji výbavu, nabídku prostoru a cenu zdá být zajímavou volbou. Je to celkem nové auto, přesto jsme podrobili testu ojetiny jeden z prvních vyrobených vozů se zážehovým čtyřválcem a nejvyšší výbavou.
Kapitoly článku:
Tříprostorové čtyřdveřové sedany to ve střední a západní části Evropy nemají lehké, přesto je zde stále dost automobilek, jež se jimi pokouší oslovit zejména zájemce o relativně prostorný a slušně vypadající automobil za dostupné peníze. A když už jde o peníze, lze předpokládat, že přijatelné ceně odpovídá také úroveň zpracování. Právě proto jsme tentokrát v autobazaru AAA Auto vybrali relativně nový vůz a byli jsme zvědavi, jak se na něm dva roky provozu a 40 000 km projevily.
Peugeot 301 příjemně překvapil úrovní jízdního komfortu, kterou bohužel poněkud sráží zbytečně krátké převody. „Šestnáctistovka“ s výkonem 115 koní by jistě snesla převody poněkud delší, takhle ale při 130 km/h točí na pětku plných 3 700 ot./min. a je hlučná. Výbava nejvyšší úrovně Allure je dostatečně bohatá, horší už to bylo při hodnocení dílenského zpracování, přičemž pohled pod vůz nás doslova vyděsil… Ale pěkně popořádku.
Elegantní vzhled
Komfortní jízda v nízkých rychlostech
Osvědčené prvky ovládání
Spartánská výprava některých částí interiéru
Nedotáčivost při rychlejší jízdě
Rychlý pokles ceny
3 /10