Test ojetiny Peugeot 301: novodobý žigulík?

Kompaktní čtyřdveřový sedan Peugeot 301 se s ohledem na svoji výbavu, nabídku prostoru a cenu zdá být zajímavou volbou. Je to celkem nové auto, přesto jsme podrobili testu ojetiny jeden z prvních vyrobených vozů se zážehovým čtyřválcem a nejvyšší výbavou.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 301 v kostce
  2. Narození dvojčat, Zkoušený vůz
  3. Na technické prohlídce, Líbivý na pohled…
  4. … praktický uvnitř, Pobyt na palubě, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (74x foto)

Tříprostorové čtyřdveřové sedany to ve střední a západní části Evropy nemají lehké, přesto je zde stále dost automobilek, jež se jimi pokouší oslovit zejména zájemce o relativně prostorný a slušně vypadající automobil za dostupné peníze. A když už jde o peníze, lze předpokládat, že přijatelné ceně odpovídá také úroveň zpracování. Právě proto jsme tentokrát v autobazaru AAA Auto vybrali relativně nový vůz a byli jsme zvědavi, jak se na něm dva roky provozu a 40 000 km projevily.

Peugeot 301 příjemně překvapil úrovní jízdního komfortu, kterou bohužel poněkud sráží zbytečně krátké převody. „Šestnáctistovka“ s výkonem 115 koní by jistě snesla převody poněkud delší, takhle ale při 130 km/h točí na pětku plných 3 700 ot./min. a je hlučná. Výbava nejvyšší úrovně Allure je dostatečně bohatá, horší už to bylo při hodnocení dílenského zpracování, přičemž pohled pod vůz nás doslova vyděsil… Ale pěkně popořádku.

Radosti
Elegantní vzhled
Komfortní jízda v nízkých rychlostech
Osvědčené prvky ovládání
Starosti
Spartánská výprava některých částí interiéru
Nedotáčivost při rychlejší jízdě
Rychlý pokles ceny
3  /10
Pokračování testu
Fotogalerie134 fotografií
P1190305.JPG P1190308.JPG P1190309.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 301 v kostce
  2. Narození dvojčat, Zkoušený vůz
  3. Na technické prohlídce, Líbivý na pohled…
  4. … praktický uvnitř, Pobyt na palubě, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (74x foto)
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků