Test ojetiny Peugeot 301: novodobý žigulík?

Kompaktní čtyřdveřový sedan Peugeot 301 se s ohledem na svoji výbavu, nabídku prostoru a cenu zdá být zajímavou volbou. Je to celkem nové auto, přesto jsme podrobili testu ojetiny jeden z prvních vyrobených vozů se zážehovým čtyřválcem a nejvyšší výbavou.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 301 v kostce
  2. Narození dvojčat, Zkoušený vůz
  3. Na technické prohlídce, Líbivý na pohled…
  4. … praktický uvnitř, Pobyt na palubě, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (74x foto)

Tříprostorové čtyřdveřové sedany to ve střední a západní části Evropy nemají lehké, přesto je zde stále dost automobilek, jež se jimi pokouší oslovit zejména zájemce o relativně prostorný a slušně vypadající automobil za dostupné peníze. A když už jde o peníze, lze předpokládat, že přijatelné ceně odpovídá také úroveň zpracování. Právě proto jsme tentokrát v autobazaru AAA Auto vybrali relativně nový vůz a byli jsme zvědavi, jak se na něm dva roky provozu a 40 000 km projevily.

Peugeot 301 příjemně překvapil úrovní jízdního komfortu, kterou bohužel poněkud sráží zbytečně krátké převody. „Šestnáctistovka“ s výkonem 115 koní by jistě snesla převody poněkud delší, takhle ale při 130 km/h točí na pětku plných 3 700 ot./min. a je hlučná. Výbava nejvyšší úrovně Allure je dostatečně bohatá, horší už to bylo při hodnocení dílenského zpracování, přičemž pohled pod vůz nás doslova vyděsil… Ale pěkně popořádku.

Radosti
Elegantní vzhled
Komfortní jízda v nízkých rychlostech
Osvědčené prvky ovládání
Starosti
Spartánská výprava některých částí interiéru
Nedotáčivost při rychlejší jízdě
Rychlý pokles ceny
3  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 301 v kostce
  2. Narození dvojčat, Zkoušený vůz
  3. Na technické prohlídce, Líbivý na pohled…
  4. … praktický uvnitř, Pobyt na palubě, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (74x foto)
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků