72
Fotogalerie

Test ojetiny Peugeot 301: novodobý žigulík?

Kompaktní čtyřdveřový sedan Peugeot 301 se s ohledem na svoji výbavu, nabídku prostoru a cenu zdá být zajímavou volbou. Je to celkem nové auto, přesto jsme podrobili testu ojetiny jeden z prvních vyrobených vozů se zážehovým čtyřválcem a nejvyšší výbavou.

Kapitoly článku:


Tříprostorové čtyřdveřové sedany to ve střední a západní části Evropy nemají lehké, přesto je zde stále dost automobilek, jež se jimi pokouší oslovit zejména zájemce o relativně prostorný a slušně vypadající automobil za dostupné peníze. A když už jde o peníze, lze předpokládat, že přijatelné ceně odpovídá také úroveň zpracování. Právě proto jsme tentokrát v autobazaru AAA Auto vybrali relativně nový vůz a byli jsme zvědavi, jak se na něm dva roky provozu a 40 000 km projevily.

Peugeot 301 příjemně překvapil úrovní jízdního komfortu, kterou bohužel poněkud sráží zbytečně krátké převody. „Šestnáctistovka“ s výkonem 115 koní by jistě snesla převody poněkud delší, takhle ale při 130 km/h točí na pětku plných 3 700 ot./min. a je hlučná. Výbava nejvyšší úrovně Allure je dostatečně bohatá, horší už to bylo při hodnocení dílenského zpracování, přičemž pohled pod vůz nás doslova vyděsil… Ale pěkně popořádku.

Radosti
Elegantní vzhled
Komfortní jízda v nízkých rychlostech
Osvědčené prvky ovládání
Starosti
Spartánská výprava některých částí interiéru
Nedotáčivost při rychlejší jízdě
Rychlý pokles ceny
3  /10

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud