Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní

78 komentářů

davidos
31. května • 23:51

Přemýšlím nad koupí Oplu Astra, ale pouze ojetiny, na nové auto jednak nemám dostatek financí, druhak jsem se na https://kralmotoru.cz/media/opel-astra-jaky-motor... dočetl, že nejlepší motor se dával do verze, která se už asi tak 5 let nevyrábí. Myslím si, že výběr motorizace je dost důležitý, protože udavá spolehlivost auta.

Pavel hoang
21. června • 13:39

Opel vivaro rok výroby 2017
Porizovani nové 1,6 turbo
Dotaz na vibrace motoru při rychlosti 80 až 100 při svižnější jízdě se přenáší vibrace z motoru do volantu prosím o nějaké odpovědi kdo s tím má zkušenosti

Pavel hoang
21. června • 13:38

Opel vivaro rok výroby 2017
Porizovani nové 1,6 turbo
Dotaz na vibrace motoru při rychlosti 80 až 100 při svižnější jízdě se přenáší vibrace z motoru do volantu prosím o nějaké odpovědi kdo s tím má zkušenosti

total95
30. března • 18:21

Taky jsem se rozhodl pro Opel Astra a nyní řeším s jakým motorem bych si toto auto měl vzít. Autotem budu jezdit hlavně mimo město, ale na kratší trasy - cca 20 km denně. Myslíte, že by i tak byl dobrý diesel? Na https://kralmotoru.cz/media/opel-astra-jaky-motor... jsem četl, že dieselové motory má opel dobré, takže vážně zvažuju jeho volbu.

Pepa z depa
23. února • 12:17

Tak správně by se to mělo dělat tak, že vyměníte olej. Projedete auto tak 20 km. A vyměníte ho podruhé. To je něco jako výplach motoru, ale jednodušeji. Ono i hned po výměne a projetí vyteče docela zněčištěný olej.
Já osobně kupuju jen ojetiny a mění olej podel předpisu max jednou ročně což je asi 8 tisíc. A motor se po 5 letech chová pořád stejně. S motorem problémy nikdy nemívám. Jen z podvozky a výfuky. Jako ostatně všichni v CŘ.

Karel
19. listopadu • 19:12

Vybral jsem nádherné auto na internetových stránkách autobazaru AAA auto, kde jsem si auto po telefonu rezervoval na pobočce kterou mám nejblíž, přijel jsem tam a auto tam stálo nachystané k předváděcí jízdě, prostě vše fungovalo tak jak mají uvedeno.

Ergonomicky nevzdělaný
8. září • 18:17

S těma tlačítkama je to jako s ovládáním oken. Pro mě je ideální kolíbkový ovladač na středovém panelu pod řadicí pákou, jako to měla Vectra B. Při řízení jsou logicky zaměstnány nohy a levá ruka, pravá zůstává "operační" (řadí, ovládá přístroje, hrozí na jiné řidiče). Přesto mě už 15 let odborníci z různých médií přesvědčují, že ergonomicky je pro mě prý lepší, když musím pravou přehmátnou, levou pustit volant, zkroutit ji na panel s namačkanými mikrospínači, jejichž funkce je nastavena tak, že si nikdy nemůžu vzpomenout, který směr co s oknem dělá... A pak zase zpátky.

Michal
13. února • 18:01

Naprosto souhlasím.

Libor Oušek
31. srpna • 7:29

Afričtí migratni v Callais zapichli do auta Peugeot 406 dvou metrovou tyč.
https://twitter.com/OnlineMagazin/status/7692... ...

Antiautomat
31. srpna • 20:42

...tak tu mas dalsiu reakciu. Hypoteka nepusti, co...Ale rad prispejem.

Pan Kája
29. srpna • 20:20

6/10 mi přijde poněkud málo. S autem (1.6 diesel) mám delší zkušenosti a musím dodat, že je to celkově dobré auto. Osobně mi vadily vlastně jen dlouhé převody (kdy nebylo až takový problém, dostat se do hluchého místa a zkrátka je znát důležitá role turba). Tlačítka podle mě recenzenti jen opisují jeden od druhého. Osobně jsem s nimi neměl problém. Místa akorát, interiér by mohl mít lépe zpracované detaily, ale celkově OK a cítil jsem se v autě dobře. Řazení, pedály, řízení - fungovalo dobře (což není pravidlem), dojem z kvality slušný. Auto působí mohutněji i při jízdě..no, působí...ono je. Spotřeba při klidné jízdě kolem 5l, o pár deci více, než mé zkušenosti s dvojkovou Octávii s 1.9 TDI, což beru pozitivně. Škodovky celkově beru jako propracovanější a kvalitnější, ale rozdíl je minimální a zrovna dieselová 1.6 je trumf Opelu. Co mě trochu zaskočilo byl tu a tam lehce povrzávající posilovač po 25tis. km (nijak se to neprojevovalo, při otáčení na místě nebo v malé rychlosti se dalo zaslechnout, jinak ne)

TB
3. září • 16:53

Od roku 2004 jsem jezdil těmito vozy:
Octavia I, 66kw 1,9TDI 4 roky 160 tis km
1. Astra H 1,9 CDTI 88kw 1 rok 40 tis km
2. Astra H 1,9 CDTI 88kw 6 let 190 tis km
Nyní Astra J 1,6CDTI 100kw zatím 20tis.Octavia po 40tis km výměna turba na kulanci pak už se s autem nic nestalo pouze béžná udržba dle servisní knížky. Olej long life měněn dle PP cca po 40 tis km. Olej nežrala, po 160 000kn nezakouřila. Pokus o vykradení auta 3x.1. astra H bez problémů, po roce změna zaměstnavatele a změna auta.
2. astra H, při 70 tis km měněn EGR ventil, při 180 tis km volnoběžka alernátru, jinak bez problémů. Do 190 tis údržba dle servisní knížky olej měměn vždy po roce cca 30 tis km. Olej nežrala. každý rok dolito tak 0,2l oleje, aby se neřeklo. Po 190 tis. nezakouřila, vše původní. Motor potřeboval při aceleraci min 2000 ot jinak duněl, nad 2000 tah výborný a přislo mi, že dobře zrychluje i při vyšších otáčkách. Dlouhodobá spotřeba 5,5l
Motor ještě bez DPF.
Přemýšlel jsem, jestli ji mám pro sebe odkoupit, ale druhé auto mám, a tak jsem ji nechal bežet. Astra J. Motor je velmi tichý. Táhne pěkně už od cca 1500ot, ale zdá se mi, že při vyšších otáčkách vadne dříve než starší verze. Předpoládám, že 2,0CDTI by byl ve vyšších otáčkách lepší , ale už nebyl k dispozci. Auto je těžší, ale když se to člověk naučí, využije setrvačnost. Místa je na zadních sedadlech méně než v H, ale dá se to. S tlačítky na panelu problémy nemám. Adaptivní xenony jsou výborné. Spotřeba zatím 5,3l. Už má DPF.
Já jsem s Oply spokojen, myslím že jsou v ČR zbytečně podceňované.
Myslím, že článek tomu dává i za pravdu. V negativech není žádná fatální závada. U

tom
29. srpna • 14:42

Opravdu mela tahle verze jiz Wattuv primovod?

Honza
29. srpna • 16:11

jojo, astra J ho ma , mam doma dvě obe kombi 1.7 CDTI, jenu 81kw a druhou 92kw , obě ho mají
jeste poznamka k tomuhle morotu, opravdu mu nechutna nafta s repkou ..... proste na to nejede, jinak ma jedna najeto 190t a druha 110tkm a s motory ZADNY problem, vlastne s autama vubec zadny probem, jenom menim olej a jednou jsem menil kotouce :-) (pri cca 160 .. sem je trochu zkrutil asi..)

tom
31. srpna • 16:22

Zil jsem v dojmu, ze tam byla jen panhardska tyc. Dik za info

Driver
29. srpna • 12:40

Někdy by nebylo od věci, kdyby novináři nejdříve 20let makali v dílně.
Přetlačítkovaný panel? Vždyť tam je jen rádio, ventilace a pár funkcí doslova, nic víc. Viděli jste někdy kokpit letadla? Nějaký mikrovětroň s aviatikou? K tomu servisnímu intervalu 30/50tkm... To jsou zase historky děcek, co nemají řidičák. Vždyť už se přes 20let používá dohled nad kvalitou oleje a jednotky dle používání posílají auta na výměnu mnohem dříve, pokud je potřeba. Dělali jsme testy kdysi s VW Vento 1.9TDI 81kW a tehdy byl limit pro krajiny s dobým palivem a nízkou prašností 50.000km (V CZ ne) a zkoušeli jsme jezdit jenom dálnice do zahraničí a to byl ultra úsporný provoz, spotřeba byla vždy pod5, často 4.5 a ne zřídka i pod 4L, a nikdy nás jednotka nepustila dál, než 22.000km a šup měnit olej, řvalo to už 2500km předem, že se bude měnit. Dneska po 20ti letech tohle rozebírat je komedie :-D

Driver
29. srpna • 12:46

Dodám, že to auto pořád jezdí a projde i emisema LEGÁLNĚ, s původním motorem a výfukem, (nerez) a má najeto přes milion. Takže s těmi oleji to je trošku jinak. Ono je zásadní hlavně vědět normy olejů pro každý motor, a respektovat je. Ale samozdřejmě, kdo jezdí po CZ (nekvalitní palivo a vysoká prašnost) navíc po městě (TAXI např) a meziměsto sem tam a tankuje nejhorší naftu, co sežene, (cena,cena,CENA!) musí vědět, že ten olej se vyplatí měnit po 7500km... Vždycky záleží na podmínkách...

Antiautomat
29. srpna • 18:02

...riadit lietadlo je jednoduchsie ako riadit auto.

Jirka61
29. srpna • 9:07

Astra je fakt "výborný" auto. Stačí si přečíst toto:
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/toto-je-10-n... ...

milan
29. srpna • 21:45

12-násť ročné auta, tam Astra J tuším nepatrí, nie?

kokó
29. srpna • 8:52

same kraviny v clanku.ak opel dava servis y interval 30 tkm, kolko percent nazdenych aut, navyse typicky firmneho modelu, navyse diesel bude jazdit na servis po 15 tmm ???
pol percenta??skratka opel je sopel a nebrat.najst zachovaly kus je extremne narocne a to hlavne vdaka orientacii na firmy - auto postavene na 150 000 km a papa.ad vaha: astra je tazka nie kvoli bezpecnosti, ale preto, ze nepouziva vysokopevnostnu ocel!

Bubik
29. srpna • 10:25

1/ když A tak B: servis po 30 kkm nebo 1 rok, podle toho, co přijde dříve. Navíc např. Insignie (a nová Astra) má stejně jako jiná dnešní auta servisní indikátor, tak je to ještě jinak: servis až řekne indikátor, nebo po 30 kkm nebo 1 rok, podle toho, co přijde dříve.......
2/ ano je těžší. Zase neskáče po pražské dlažbě jako koza.

Jelass
28. srpna • 20:20

Za mě takové o ničem. Uvnitř vcelku malé, díky nadváze vyšší spotřeba a horší dynamika zakl. motorizací. Navíc středový panel, kdy je i pretlacitkovane Volvo vrcholem ergonomie.

šofér
28. srpna • 10:39

Ach bože, zase ty novinářské klíše...středový panel se spoustou tlačítek.. jasně, proti škodě, ktwrá má rádio zvlášť a tlačítka umístěná na něm, je má Astra zakomponovaná v panelu, a co více, dvouzonová klima se, světe div se, ovládá zvlášť pro levou i pravou stranu!!! Jak divné, že, pane redaktore! Navíc jste, osobo, zapomněl faktuicky připomenout, že se na panel nemusíte an podívat, protože na volatnu máte jak ovládání rádia tak i telefonu, a velvo tempomat. Na rozdíl od preferovaného koncernu, který je vrchol ergonomie, pro uplácené novináře...A jestli je 1,7 DCi hlučný, proti 1,6 TDi ve Škodě, tak už se jen ptám- platí vás Boleslav měsíčně, či jen podle počtu "správných " článků?
Astru jsem nafasoval po 10 letech, co jsme měli Octavie I a II, OII FL, co se týče cstování,se Octavia se svými předními sedadly, archaickým ovládáním světel, tempomatu, utopeného rádia, blbému posazu pro cestující vzadu( opěradlo je nepřirozeně skloněné ab bylo více litrů v kufru) takže kromě dětí je sedět vzadu utrpění, supet auto za řádově o 50-100 tisic méně! A kufr? No, já si tak rychle zvykl na rovnou ložnou plochu v Astře, že jsem těch 600 000 km najeté v Octaviích rychle zapomněl!! A pro novináře,- víte kulové, co je v autě pro soužití s ním důležité!

olej
10. září • 14:05

U nekterych aut, ze nektere veci neresi.
Staci se podivat kolik ma tlacitek Porsche Panamera nebo Cayenne na streodem tunelu. Vypada to yako mobil Vertu. U Astry to je problem.
Podivejte s na hmotnost Volva nebo Saabu (pro ktery to mela byt spolecne platforma s Astrou jeste pod GM). Tam hmotnost nikdo neresi. Vsichni vyzdvihuji bezpecnost a robustnost.

mpolan
28. srpna • 11:20

Ono to ani s hmotnosti neni tak zle, jak se nam snazi podsouvat, auta te doby vazila podobne, Octavia se lisila o par kilo. Jenze Octavie byvaly vetsinou TDI, obcas TSI a proto z atmosfer najednou vsichni meli pocit, ze nejedou. Houby, proste zapomneli ridit, stali se z nich polovodici.
Nova astra je jeden z horkych kandidatu na me nove auto, tak cca za dva roky, kdy bude nejspis potreba vice mista.

Shimi
28. srpna • 14:21

mpolan: Auta té doby rozhodně nevážila podobně. Astra měla provozní hmotnost +/- 1400 kg v závislosti na motoru a konfiguraci a třeba taková Mazda 3 měla provozní hmotnost 1180 kg! a to už je ku*va rozdíl. Jen pro info, Corsa D 1.6T má provozku 1250 kg! Auto o třídu menší, kabelka na kolech. Nemá cenu si v tomto kontextu lhát do kapsy, prostě ta váha tam byla, to je bez debaty. Ale Opel na tom zapracoval a Astra K už je jiné kafe.

mpolan
28. srpna • 21:00

Mazda 3 té doby byla papírová a měla dost problémů s korozí, takže argumentovat zrovna s ní není to pravé. 1400 kilo měla Astra v kombíku, ne krátká.

Shr3k
28. srpna • 22:30

Mazda3 BL a papírová a problémy s korozí? No to asi ne... BK ano, ale BL těžko.

Mirek
28. srpna • 21:56

Nepiš hlouposti, tím své zaslepenosti nepomůžeš. Níže máš jen malou ukázku.
http://www.auto.cz/ford-focus-kombi-1-6-tdci... ...
Pohotovostní hmotnost:
Focus - 1362 kg
Astra - 1613 kg
Peugeot 308 - 1605 kg
Mégane - 1395 kg
http://www.auto.cz/kia-ceed-sportywagon-1-6-... ...
Octavia II 1.9 TDI - 1350 kg
KIA SW - 1419 kg
http://www.auto.cz/test-mazda-3-1-6-mz-cd-sk... ...
Mazda 3 - 1260 kg (nedělala se kombi, ale i tak délka 4460 mm)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
eLzyx
29. srpna • 8:59

Focuse 1.6TDCI jsem vážil a šel přes 1,5t. Troufám si tedy tvrdit, že mnoho z těchto čísel je vylhaných výrobci automobilů.

Mirek
29. srpna • 18:17

A já si troufnu říci, že s Focusem kecáš. Pamatuj si, cos zde napsal. Při první příležitosti, až budu mít čas, tak ti napíšu skutečnou hmotnost Focusu kombi 1,6 EB v pné výbavě, včetně rezervy. Už se těším, jak budeš psát, že motor 1,6 TDCI je od toho mého o více než 100 kg těžší. :-D
Navíc jsem nikde nepsal, že hmotnosti dane výrobci jsou přesná, ale není žádným tajemstvím, že Astar byla opravdu přes váhu.

eLzyx
29. srpna • 20:31

to víš, že si to budu pamatovat, když jsem to viděl na vlastní bulvy. Focus MY2012, 1.6TDCI, kombi, Trend, lehce nad půl nádrže a šel přes 1,5t.

olej
10. září • 13:57

Myslim, ze prave Ford v tomto lze docela dost. Vsichni vime o novem mastodontnim Mondeu z US, ktere odvazili Skandinavci a mel vyraznou nadvahu.
U Astry je to i tim, jak tluste a tezke vsechny 5 dvere ma. Nove Skodovky napriklad maji temer polovicni tloustku i hmotnost.

Shimi
28. srpna • 21:32

mpolan: Jestli byla papírová nebo měla problémy s korozí je naprosto nepodstatné, my tady řešíme provozní hmotnost, víme? A abys tady ze sebe nedělal nadále vola, tak ti to napíšu přesně. Astra J 5dv. A14XEL, což je základní benzínová varianta bez dodatečné volitelné výbavy, má provozní hmotnost přesně 1463 kg. Verze A16XER přesně 1483 kg. Naftové verze sem dávat ani nebudu, páč bychom se dostali k 1750 kg a to by někoho mohla ranit mrtvice. Jsou to údaje přímo z uživatelské příručky, která je mimochodem dostupná on-line, kdyby měl někdo náhodou potřebu mě osočovat, že si ty údaje cucám z prstu, tak jako většina diskutujících včetně tebe. Prostě se smiř s tím, že Astra J, a v té době nejen ona, měla ku*evskou nadváhu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
29. srpna • 10:06

A pak vezmeš něco z té "lehčí" konkurence na váhu a zjistíš, že jsi na stejných číslech, jako u Astry... Většině oficiálních čísel se hlasitě směju, protože jsou to bláboly.
Občas mám pocit, že Škoda váží svá auta snad pouze bez výbavy a ještě vyndají sedačky, protože při velikosti a celkové masivitě toho auta jsou to nesmysly. Ostatně, vážení aut dělali i tady na AR a taky to pro výrobce nedopadalo nejlíp...

Shimi
29. srpna • 11:53

mpolan: Zase vedle. Zkus se zamyslet nad tím, proč udělal Opel u Astry K odtučňovací kůru o 200 kg. Proč zrovna 200 kg? To je náhoda, co? To je totiž přesně ta hodnota o které se tu celou tu dobu bavíme. Sám Opel ti odpověděl o kolik byla Astra J těžší oproti konkurenci. Jinak s faktem, že papírové údaje a reál jsou mnohdy rozdílné, většinou v neprospěch papírových údajů, s tím souhlasím, ale to samozřejmě platí i pro Astru, že? Takže jsme zase na začátku.

neodborník
30. srpna • 17:44

Žeby třeba v papírech "stočili" hmotnost na úroveň konkurence, tak jak to dělají ostatní, aby si zbytečnou poctivostí nekáleli do vlastního hnízda ? Co já vím, tak je to "až" 200 kg, z toho desítky použitím hliníku místo litiny u motoru (to není karosérie). Nesmíte věřit všemu co kde někdo v rámci skryté manipulace píše.Přitom, když byla Astra J uvedena na trh (pamatuju se dobře), tak v prvních novinářských komentářích nevýhoda vysoké hmotnosti, ani počet tlačítek (spočítal někdo reálně jejich počet a porovnal s jinými?), nebyla vůbec zmiňována (ničeho si při jízdě nevšimli ?!),přitom je to tak jednoduché si ji zjistit. Až od určité doby to začalo, kdy čísi "neviditelná ruka" zapracovala s "pocity" novinářů a popostrčila ty správné názory. Takový Ford Mondeo, když to napadlo nějaké novináře zvážit měl ve skutečnosti skoro tu samou hmotnost jako "těžká" Insignia, rozdíl asi 30 kg. Dá se na internetu lehce najít pod heslem hledej a přemejšlej, Šmudlo. Až odezní diesel-gate a nebude do čeho píchnout, mohla by se proprat taková weightgate.

eLzyx
29. srpna • 13:15

otázkou je, jestli tu odtučňovací kůru provedl, resp. do jaké míry, nebo to jen začal "vážit" stejně jako ostatní.

Mirek
29. srpna • 18:35

Takže chceš říci, že Opel sám o sobě kecal, že snížil hmotnost Astry? A navíc předtím měl 1 kg u Opelu jen 0,85 kg a proto jim vycházelo tak vysoké číslo. Zkrátka chtěl všem ukázat, že má na to vyrobit tank. Tak to je fakt na hluboké zamyslení. Nějak potom nechápu, proč všichni, kdo auto testovali píšou, že je jasně citět, že je auto lehčí a jízdně hbitější. Já vím, konspirační teorie jsou jistota a pravda je vždy opačná, než se uvádí.

Tomas
28. srpna • 11:19

Vis... On tim vhtel autor rict, ze v nekterych inteligentnejsi h autech je mozne obe dve teploty ovladat soucasne... Napr kdyz jedes single ....Zkus myslet :)

šofér
28. srpna • 14:49

To jako mám nasdtqavit petlotu či klimu jen pro sebe a tu druhou část vypnout?? Vy jste asi auto nikdy neřídil či jen do supermarketu a zpět, že? Takový kravský "novinářský" argument aby pohledat....

tom
29. srpna • 9:02

Naopak vy jste asi nejel poradně vybavenym autem, treba tou zminovanou OII. Vzdy u dualni klimy byla volba, ze se teplota pro obe strany nastavovala jednotne ovladacem od ridice.
Ale vam evidentne nekdo sahl na modlu, coz vam pekne zatemnilo mozek:-)

neodborník
30. srpna • 16:46

Takže musím zmáčkonout jedno tlačítko, abych nemusel mačkat jiné, v tomto případě otočit kolečkem s teplotou ? A vůbec, proč se řidič zajímá o klimaticko-teplotní poměry v druhé zóně, kde nikdo nesedí ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
31. srpna • 16:21

Ano, to tlacitko zmacknu jednou a dokud si nekdo na druhe zone nezacne volit jinou teplotu, ovladam obe zony jen ovladacem ridice.
Treba proto, ze auto je dost maly prostor a mnou navolena teplota vzduchu je ovlivnovana teplotou vzduchu z vydechu u spolujezdce.

šofér
29. srpna • 13:07

až budete mít tolik naježděno dopředu, co já nacouváno, budu se s vámi o autech bavit... a o všech, od škodovek po japonce a prémii...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
29. srpna • 14:40

A co maji najete kilometry spolecne s tim, ze neznate moznosti pouziti dvouzonove klimatizace v jinych autech, ale hned napade autora?

Jebatšade
29. srpna • 11:02

tome, kup si Mercedes a pak teprve něco piš o autech

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
29. srpna • 14:39

A co to ma spolecneho s tematem o dvouzonove klime? Pouzil jsem jako priklad auto, ktere zminil sam autor puvodniho prispevku. Mercedes to umi taky a nektere i vicezonove:-), ale porad nevidim relevantnost.

Jelass
28. srpna • 20:27

Prostě se nastaví single režim ac a obě teploty se nastaví současně od šoféra jako při non dual ac. Docela jednoduché.

alien.cz
28. srpna • 11:12

Přidávám se. Astru J jsem měl tři roky ve verzi combi. Naprosto skvělé auto ve své třídě. Středový panel je otázka vkusu, já si tehdy v zimě 2011 Astru kupoval kvůli němu, byla to láska na první pohled po dvou měsících obskakování autosalonů všech značek.A po třech letech jsem ji vyměnil jen, ..... už za jedinou možnou volbu. Za fungl novou, našlapanou Insignii.A opět si už druhým rokem chrochtám.
-----Opel šel s auty neskutečně vzhůru a nová Astra je mistrovský kousek auta ve své třídě. S Astrou budete hodně ..... především nadšení. To auto dokáže vzít za srdce.

Honza
28. srpna • 22:40

Čeští novináři mě fakt baví ....astra 1.7 CDTI 81kw a 92kw je hrozně líné auto ... v nemecku na dálnici drzí tempomat jen 180 km/h od dráždan do wuppertalu (cca 700KM) // oveřeno několikrát // se spotřebou cca 7,5 litru (palubni pocitac tvrdosijne ukazuje po 100000 ujetych km prumernou sportřenu 6.4l/100 km) .. a auto má 1613Kg... perfektni sedacky ... v jedné astře mám normální v druhé mám ergonmické (tuším že jis řikaji AGR) ..
kombik na dalnici sedi jako pribitej i vy vyšších rychlostech, ano na prohánení po okreskách to neni jako kratký bavorák 318i ... nebo subaru impreza....
těch tlačítek je .. asi o 3 možná 4 víc než potřebuju, jsou velká a v pohode je nahmatám uplne poslepu a postím co potřebuju (fakt byh to chtel hledaat pri 150km/h nekde v dotykovem menu...no ale co andelas proste to neni octavka ... je to astra ktera me pri super vybave stala o 80000 kč méně :-)

Jebatšade
29. srpna • 11:00

Ano, pravda pravdoucí. Pocitově se Astra ze všech vozidel nejvíc blíží Mercedesu.

alien.cz
30. srpna • 15:11

Zvláštní, měl jsem 3 roky Astru J-éčko, teď jezdím Insignii už truhým rokem a jako druhé auto mám nový Mercedes A.Ale nevnímám nic, čím by se ty auta podobaly. Mercedesy jsou vůbec zajímavá auta. V tom voze je snad úplně všechno jinak, než jak je to všude jinde. Od kompletního ovládání až k víčku nádrže na straně řidiče :-)

jouda
28. srpna • 9:06

Kdy už lidi konečně pochopí, že 30 000 km je na mot. olej prostě nesmyslně moc?

tomas
31. srpna • 15:43

Tak nevím s tím olejem, jezdím Octavií II 1,9 TDI, olej měním po 30 000 km, mám najeto za 6 let přes 330 000 km a s motorem jsem nikdy neměl a nemám jediný problém. K autu se chovám slušně, cesty jsou mix všeho. A teď klidně do mě... B-]

olej
10. září • 13:51

To muze byt i tim, ze TDIcka bezne zerou olej, takze za 30tisic dolijes rekneme 2litry dodaecne. Dalsi vec, ze pokud nekdo jezdi na spotrebu - nizke otacky, hlavne u nafty tak pistni koruzky tolik nehobluji piliny do oleje jako napr u Hond s 8000 otackama. Dalep pak teplota, nektere motory maji spatne chlazeni valcu (1.8Toyota do 2005), takze prepaluji olej. Nebo HTP prepaluje olej od katalyzatoru,.... a prepaleni olej karbonuje, ocpava a nemaze = obrousi vsechno kolem.

Jan Havránek
28. srpna • 11:32

U tý 1,3 nafty Fiat předepisoval výměnu na 30 tis. km a bylo to moc, Opel byl ještě odvážnější a bouchnul výměnu na 50 tis. km :-) Proto se tomu motoru vyhnout.

Michal
28. srpna • 9:43

Nepochopí a nejhorší je, že když jim to člověk říká je za blbce. Vždyť to udává výrobce tak asi tomu rozumí mi bylo řečeno. No já měním po 10-12 tis. a to v mojí 2.4 je olejová náplň 5,5 litru.

Mirek
28. srpna • 11:01

Mi to řekl bývalý automechanik, ještě v minulém roce pracoval v servisu Škoda, že to je pitomost, měnit olej po 15 000 km. Je zajímavé, jak se někdo vyuči nějakému řemeslu a rázem rozumí všmu a ví lépe co a jak vydrží. On toho nakecal docela víc, myslim, že i absolvent vysoké školy chemiké by se nestačil divit.

Vana666
28. srpna • 13:18

Tak pro servisy jsou delší intervaly výhodné. Sice nevydělají tolik na výměnách oleje, ale bohatě se jim to vrátí při výměnách motorů

Shimi
28. srpna • 14:07

Vana666: Jen ze zvědavosti, ty znáš osobně někoho, kdo by měnil olej třeba po těch 30t. km a musel kvůli tomu po nějaké době měnit motor? Já nikoho takového neznám. Ale zato znám dost lidí, co po 30t. km mění, nebo jednou za 2 roky, a nemají s motorem žádný problém. A to se jedná o motory s nájezdem hodně přes 200t. km napříč všemi výrobci a objemy. Kolikrát si říkám, že se to zbytečně hrotí. Něco jako u gum magická formulka 4/4/4, to je taky čistě marketingová záležitost, aby se točil byznys.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
28. srpna • 15:52

Dnes jsou motory až na výjimky mechanicky velmi odolné. Takže prodloužené olejové intervaly se neprojeví zadřením motoru, ale "drobnostmi" jako jsou prožraná těsnění pod hlavou nebo vstřikovači, opotřebení turbodmychadla nebo rozvodového řetězu atd., samozřejmě ne po 200 tkm, to by nastávalo ještě u zánovních aut prvních majitelů a to automobilky nechtějí. Kdyby sis měnil olej sám, tak bys viděl, co z motoru vyteče za hnus už po těch 15 tkm.

Antiautomat
31. srpna • 20:39

@Q : nie su mi zname nijake tak senzacne neskutocne prelomove momenty v metalurgii.

Mirek
28. srpna • 20:32

Přesně tak. Doporučuji, ať se každý podívá, jak vypadá opotřebovaný olej při výměně. Shodou okolností jsem před čtrnácti dny bylv servisu a mimo jiné mi měnili olej. Od poslední výměny jsem nenajel těch 15 000 km, ale černá sračka vytekla. Nový olej je pěkně průzračný.

mrazik
29. srpna • 20:56

V pripade nafty ten olej bude cerny i po 5 tKm.

jouda
28. srpna • 22:03

Jen tak mimo, já sice doma nepoznám, jestli je olej dle barvy opotřebovaný, nebo ne. Ale to, že je černý znamená, že fungují aditiva a olej motor čistí a zbavuje ho usazenin ;-)

Mirek
29. srpna • 5:51

Já to doma nedělám a to, že ho zbavuje usazenin znamená, že je znečistěný a obsahuje pevné částice a tím zhoršuje své vlastnosti.

Mirek
29. srpna • 11:13

To čumím, tak asi dělám něco špatně. Asi vyjetý olej a pokud možno silně znečistěný je blaho pro motor, že mínusáci. :-D

Mirek
28. srpna • 15:47

Ten, kterého jsem vzpomínal, je několik let "skorozeťák" mého kamaráda, žije na hromádce s jeho dcerou. Ten kamarád se také řídí jeho manuálem na olej a pod. Světe div se, několik posledních let má problémy s motorem.

Pavel F.
29. srpna • 8:00

Otázkou je, zda by neměl problémy s motorem, i kdyby měnil olej po 5 tisících...

Mirek
29. srpna • 11:10

Nechal si udělat diagnostiku, zkontrolovali vše kolem motoru, vyměnil i svíčky, žádná závada nebyla objevena, ale motor blbne dál.

znalec
30. srpna • 10:29

ked som mal Astru H, 1,6 benzin, tiez som mal podobne problemy. :-/
Nikto to nedokazal opravit, napokon som ju pustil za cenu srotu.
Nehovoriac o tom, ze zacala celkom slusne hnit - co ma dost prekvapilo.
Skratka - Opel je fajn pocas prvych 100tkm, potom rychlo predat, kym sa zacne srat.

eLzyx
30. srpna • 17:08

a co to dělalo za problémy?

Mirek
28. srpna • 13:41

To se dá pochopit, ale to trdlo mi to tvrdilo letos na jaře, když už tam nepracuje a sám se tím řídí u svého auta.

jouda
28. srpna • 10:00

Přesně tak, jen mne mrzí, že výrobci aut neudávají olejovou náplň motoru jako celoživotní, pro ovečky by to bylo tak jistě správně :-D

Michal
28. srpna • 10:09

Tak jestli v rámci záruky najede zákazník třeba jen 50 000 km tak by mohla být celoživotní :-D:-D:-D

Provo
28. srpna • 10:25

100tkm vydrží jedna náplň v pohodě a víc kupce nových aut stejně moc nezajímá, protože pak nechá auto stočit a prodá jako voňavku bazarovým kovbojům. :-D
http://www.autorevue.cz/podivejte-se-jak-vypada-m... ...

Doporučujeme

Články odjinud