Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní

Opel Astra generace J je na poměry své třídy opravdu masivní auto. A na dynamice a spotřebě paliva to bude znát. Špatné ale není.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Opel Astra J: Úvod
  2. Ojetý Opel Astra J: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Opel Astra J: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Opel Astra J: Verdikt
  5. Ojetý Opel Astra J: Fotogalerie

Nová generace Opelu Astra si odnesla prestižní ocenění Auto roku, ale pro velkou část potenciálních kupců je zkrátka mimo jejich rozpočet. A proto jsou tu auta ojetá, mezi kterými je Opelů Astra minulé generace docela dost.

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Opel Astra generace s označením J se začal vyrábět a prodávat v roce 2009 a vlastně na trhu vydržel dodnes. Někteří prodejci se ještě nyní zbavují skladových nebo předváděcích kusů za docela zajímavé ceny.

Co je klíčové?

  • Vyhnout se obloukem motoru 1.3 CDTI
  • Diesely hledat jen mezi auty s jasnou servisní historií
  • Dát si pozor na stav převodovky
  • Nebát se českých aut. Některé pochybné importy bývají mocně stočené
  • Už jsme říkali, že se máte obloukem vyhnout motoru 1.3 CDTI?

Je to relativně moderní auto a tomu odpovídá bezpečnostní výbava. Astra je robustní a bytelná, ovšem to se projevilo především na hmotnosti. Základní motorizace bez výbavy ukážou na váze 1300 kg, kombík s dieselem, automatem a nějakou tou výbavou posune ručičku vah klidně na 1700 kg.

Obezita Astry J je citelná především na dynamice a spotřebě paliva. Zatímco jinde atmosférická čtrnáctistovka nebo šestnáctistovka stačí, tady je to nedostatečná motorizace. Schválně jsme si jednu takovou půjčili na test v Auto ESA. Je to motor 1.6 16V, auto je z roku 2012 a prozatím ujelo jen něco málo přes 67 000 km. Prodejce si ho v době testu cenil na 220 000 korun.

Radosti
Hodně toho vydrží
Diesely jsou poměrně solidní
Sedačky jsou výborné
Podvozek je odolný
Kvalita se zlepšila
Starosti
Základní motory s ní nehnou
Kultivovanost je jen průměrná
Diesely jsou hlučné a hrubé
Spotřeba paliva je vyšší
Přetlačítkovaný panel rozčiluje
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Opel Astra J: Úvod
  2. Ojetý Opel Astra J: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Opel Astra J: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Opel Astra J: Verdikt
  5. Ojetý Opel Astra J: Fotogalerie
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků