Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní

Opel Astra generace J je na poměry své třídy opravdu masivní auto. A na dynamice a spotřebě paliva to bude znát. Špatné ale není.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Opel Astra J: Úvod
  2. Ojetý Opel Astra J: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Opel Astra J: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Opel Astra J: Verdikt
  5. Ojetý Opel Astra J: Fotogalerie

Nová generace Opelu Astra si odnesla prestižní ocenění Auto roku, ale pro velkou část potenciálních kupců je zkrátka mimo jejich rozpočet. A proto jsou tu auta ojetá, mezi kterými je Opelů Astra minulé generace docela dost.

Ojetiny | Testy | Škoda | Hatchbacky | Život řidiče | Sedany | Škoda Rapid

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Opel Astra generace s označením J se začal vyrábět a prodávat v roce 2009 a vlastně na trhu vydržel dodnes. Někteří prodejci se ještě nyní zbavují skladových nebo předváděcích kusů za docela zajímavé ceny.

Co je klíčové?

  • Vyhnout se obloukem motoru 1.3 CDTI
  • Diesely hledat jen mezi auty s jasnou servisní historií
  • Dát si pozor na stav převodovky
  • Nebát se českých aut. Některé pochybné importy bývají mocně stočené
  • Už jsme říkali, že se máte obloukem vyhnout motoru 1.3 CDTI?

Je to relativně moderní auto a tomu odpovídá bezpečnostní výbava. Astra je robustní a bytelná, ovšem to se projevilo především na hmotnosti. Základní motorizace bez výbavy ukážou na váze 1300 kg, kombík s dieselem, automatem a nějakou tou výbavou posune ručičku vah klidně na 1700 kg.

Obezita Astry J je citelná především na dynamice a spotřebě paliva. Zatímco jinde atmosférická čtrnáctistovka nebo šestnáctistovka stačí, tady je to nedostatečná motorizace. Schválně jsme si jednu takovou půjčili na test v Auto ESA. Je to motor 1.6 16V, auto je z roku 2012 a prozatím ujelo jen něco málo přes 67 000 km. Prodejce si ho v době testu cenil na 220 000 korun.

Radosti
Hodně toho vydrží
Diesely jsou poměrně solidní
Sedačky jsou výborné
Podvozek je odolný
Kvalita se zlepšila
Starosti
Základní motory s ní nehnou
Kultivovanost je jen průměrná
Diesely jsou hlučné a hrubé
Spotřeba paliva je vyšší
Přetlačítkovaný panel rozčiluje
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie58 fotografií
opel astra (1).JPG opel astra (10).JPG opel astra (11).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Opel Astra J: Úvod
  2. Ojetý Opel Astra J: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Opel Astra J: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Opel Astra J: Verdikt
  5. Ojetý Opel Astra J: Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků