Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní

Opel Astra generace J je na poměry své třídy opravdu masivní auto. A na dynamice a spotřebě paliva to bude znát. Špatné ale není.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Opel Astra J: Úvod
  2. Ojetý Opel Astra J: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Opel Astra J: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Opel Astra J: Verdikt
  5. Ojetý Opel Astra J: Fotogalerie

Nová generace Opelu Astra si odnesla prestižní ocenění Auto roku, ale pro velkou část potenciálních kupců je zkrátka mimo jejich rozpočet. A proto jsou tu auta ojetá, mezi kterými je Opelů Astra minulé generace docela dost.

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Opel Astra generace s označením J se začal vyrábět a prodávat v roce 2009 a vlastně na trhu vydržel dodnes. Někteří prodejci se ještě nyní zbavují skladových nebo předváděcích kusů za docela zajímavé ceny.

Co je klíčové?

  • Vyhnout se obloukem motoru 1.3 CDTI
  • Diesely hledat jen mezi auty s jasnou servisní historií
  • Dát si pozor na stav převodovky
  • Nebát se českých aut. Některé pochybné importy bývají mocně stočené
  • Už jsme říkali, že se máte obloukem vyhnout motoru 1.3 CDTI?

Je to relativně moderní auto a tomu odpovídá bezpečnostní výbava. Astra je robustní a bytelná, ovšem to se projevilo především na hmotnosti. Základní motorizace bez výbavy ukážou na váze 1300 kg, kombík s dieselem, automatem a nějakou tou výbavou posune ručičku vah klidně na 1700 kg.

Obezita Astry J je citelná především na dynamice a spotřebě paliva. Zatímco jinde atmosférická čtrnáctistovka nebo šestnáctistovka stačí, tady je to nedostatečná motorizace. Schválně jsme si jednu takovou půjčili na test v Auto ESA. Je to motor 1.6 16V, auto je z roku 2012 a prozatím ujelo jen něco málo přes 67 000 km. Prodejce si ho v době testu cenil na 220 000 korun.

Radosti
Hodně toho vydrží
Diesely jsou poměrně solidní
Sedačky jsou výborné
Podvozek je odolný
Kvalita se zlepšila
Starosti
Základní motory s ní nehnou
Kultivovanost je jen průměrná
Diesely jsou hlučné a hrubé
Spotřeba paliva je vyšší
Přetlačítkovaný panel rozčiluje
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie58 fotografií
opel astra (1).JPG opel astra (10).JPG opel astra (11).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Opel Astra J: Úvod
  2. Ojetý Opel Astra J: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Opel Astra J: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Opel Astra J: Verdikt
  5. Ojetý Opel Astra J: Fotogalerie
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků