Kapitoly článku:
Design aspoň neurazí
Zvláště v konfrontaci s modelem Nissan Juke je třeba předeslat, že stylisté ke ztvárnění řady Qashqai přistupovali s britským klidem. Výsledkem jejich snažení se stal proporčně vyvážený vůz, jenž ale postrádá jakýkoli konkrétnější názor. Ani po sedmi letech výroby však i díky tomu jeho neutrální styl nelze označit jako vysloveně přežitý nebo zastaralý.
Takto stylizovaný vůz svým vzhledem mnoho emocí nevzbudí
Hranám zaoblené přídě dominují rozměrné sdružené světlomety, pod jejichž čirými kryty se našlo dost místa nejen pro blinkry, ale také pro dva samostatné páry parabol potkávacích a dálkových svítilen, jejichž účinek i rozložení světelného toku lze hodnotit jako slušné. Proti drobným oděrkám je karoserie vozu kvalitně chráněna plastovými obklady nárazníků, nástavci hran blatníků i masivními lištami kryjícími spodní hrany dveří i části prahů.
Důsledně hladká příď
Boky karoserie jsou dosti vysoké, což podtrhuje celkově robustní vzezření vozu, ale zároveň poněkud omezuje výhled ze zadních sedadel. K jistému odlehčení a náznakově dynamickému stylu přispívají mírně vzhůru stoupající linie spodních hran bočního zasklení a střešní spoiler nad zadním oknem. Sdružené svítilny jsou svisle dělené a v rámci faceliftu z roku 2010 se dočkaly křivek zdrojů LED.
Partner do města
Nissan Qashqai na vás zapůsobí svou bezprostředností. Jako by říkal: „Svůj názor nemám, jsem prostě sluha a nestydím se za to.“ A toto rovné jednání opravdu funguje. Přiznám se, že během testů jsem si v duchu říkal, že za pár desítek let bych takové auto klidně a bez uzardění pojal za vlastní.
Spodní hrany karoserie chrání plastové obklady
Vše začíná už při otevření bočních dveří. Jsou rozměrné a otevírají se v dostatečném úhlu (u těch zadních by ale pár stupňů navíc ničemu neuškodilo), přičemž nabízejí ničím nerušený přístup k sedadlům. Ta jsou navíc umístěna výše než u běžného osobního auta, takže celou konfiguraci karoserie oceníte zvláště při častém nastupování a vystupování (typicky v městském provozu) nebo v případě potíží s pohybovým ústrojím.
Nastupování je i díky vyšší poloze sedadel pohodlné
Přední sedadla na nás zapůsobila nečekaně dobře. Mají rozměrné sedáky i opěráky, přičemž zvláště opěradla mají tendenci komfortně obejmout tělo řidiče a jeho spolujezdce, a to bez ztráty přiměřené opory potřebné pro klidné průjezdy zatáčkami či delší cesty. Na zadních sedadlech je při rozumném nastavení sedadel předních dostatek místa i pro dva dospělé pasažéry, kteří nebudou strádat ani v oblasti kolen, ani nad hlavami.
Přední i zadní sedadla jsou rozměrná a pohodlná, vzadu je to ale spíše jen pro dva
Vzhledem k omezené šířce to tam ale pro tři dospělé nebo trojici dětských sedaček na delších cestách není, ovšem na kratších, opět typicky městských trasách bez problémů. Odkládacích prostor je v Qashqai dostatek, počítat můžete s objemnými kapsami ve všech dveřích, ovšem na středové konzole se musíte spokojit pouze s miskami pro nápoje vedle madla ruční brzdy.
Podívejme se teď na pracoviště řidiče.