73
Fotogalerie

Test ojetiny: Nissan Primera dCi (P12)

Kapitoly článku:


Zkoušený vůz

K testu jsme tentokrát převzali vůz Nissan Primera s motorem Renault 1,9 dCi, jenž byl podle servisní knížky po většinu svého dosavadního života provozován ve Francii servisován v autorizovaném dealerství v Saint Dizieru. Na tachometru měl na začátku zkoušky 121 000 Km a zatím poslední prohlídkou prošel zhruba před rokem při stavu 112 000 Km v českokrumlovském servise, kde došlo k výměně řemenu, kladek a vodního čerpadla. Přední brzdy byly „dělány“ zřejmě nedávno, ty zadní si záhy zaslouží výměnu. Na voze jsme nenašli známky jakékoli rozsáhlejší havárie, stupeň opotřebení interiéru, motoru i podvozku v podstatě odpovídal hodnotě na tachometru.

P1040492.JPG P1040493.JPG P1040491.JPG

Dokonce ani kryty předních světel nebyly popraskány, což bývá u více ježděných Primer (hlavně v případě klasických žárovek) obvyklou bolestí. Motor naskakoval za všech okolností okamžitě, nezaznamenali jsme žádné pazvuky, což platí také o závěsech motoru a převodovky, resp. příslušných silentblocích při změnách zatížení. Jak je patrné z přiložených snímků, také interiér byl velmi zachovalý a nepotrhaný, ačkoli vnější hrana sedáku a opěráku sedadla řidiče již byla nepatrně vymačkaná.  

P1040435.JPG P1040436.JPG P1040437.JPG

 

Vůz:
Nissan Primera 1,9 dCi
Cena:
150 000 Kč
Rok výroby:
2003
Stav tachometru:
121 000 km
Další záznamy:
Dovoz F
Servisní knížka:
Ano
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
6x
El. řízení podvozku:
ABS, NBA
Centrální zamykání:
Ano na DO
El. ovládání oken:
Ano, 4x
El. ovládání zrcátek:
Ano, vč. vyhřívání
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, man.
Stavitelný volant:
Ano, výškově i podélně
Zadní opěradla
Dělená a sklopná
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, aut.,
Autorádio:
Ano, orig., s přehrávačem CD
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano, orig.
Palubní počítač:
Ano

 

Na první pohled

Primeře P12 nelze rozhodně upřít originalitu vzhledu, který vyniká nejen v porovnání s dobovou konkurencí, ale také v konfrontaci s ostatními Nissany z počátku tisíciletí. Profil karoserie je důsledně zakulacen, ploché boky působí ve spojení s půlkruhovými výřezy blatníků s pouze nepatrně vytaženými okraji velmi přímočaře a jednoduše. Maska chladiče se omezila do podoby decentních „fousků“ po stranách výběžku středem sestupujícího opticky až k nárazníku, většina vzduchu k chladičům je vedena středem nárazníku. Členité a rozměrné sdružené svítilny s čirými kryty využívají oddělených parabol pro potkávací a dálková světla, nicméně rozvržení jejich světelného toku není zrovna optimální a rovnoměrné.

P1040425.JPG P1040433.JPG P1040499.JPG
P1040429.JPG P1040496.JPG P1040489.JPG

Zadní okno ve výklopné zádi je podobně rozměrné a výrazně skloněné jako to přední, ale po svém obvodu je rámováno výrazným prolisem. Jednodílná výklopná stěna zasahuje až do výřezu nárazníku. Ztvárnění zadních sdružených svítilen odpovídá pojetí těch předních, ale jejich výrazněji svislá orientace na jedné straně napomáhá k uchování kompaktního vzhledu zádi a na straně druhé nikterak neomezuje otvor pro přístup do zavazadlového prostoru.

P1040428.JPG P1040430.JPG P1040431.JPG
P1040497.JPG P1040490.JPG P1040486.JPG

Couvací kamera ne zcela bez problémů

S couvací kamerou patří Primera jistě k vůbec prvním vozům v Evropě, které tento dodnes ne zcela běžný prvek nabídly. Nad tabulkou poznávací značky se nachází objektiv couvací kamery. Její obraz promítaný na TFT displeji uvnitř má však několik chybiček. Předně, postrádá vodicí úsečky, čímž se stává orientace v prostoru za vozem dosti obtížnou a nepřesnou. Pokud navíc pod poznávací značku nainstalujete běžnou podložku, bude tato objektivu výrazně clonit. U zkoušeného vozu jsme se pokusili podložku i SPZ samotnou „přemluvit“, nicméně výsledek, který vidíte na přiloženém snímku, nebyl rozhodně optimální.  

P1040501.JPG P1040460.JPG

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud