Kapitoly článku:
- Zcela nová, Všechno je jinak, Motory veskrze konvenční
- Zkoušený vůz, Na první pohled, Couvací kamera ne zcela bez problémů
- Prostorný interiér, Zavazadelník bez připomínek, Za volantem jako v letadle
- Prostorný interiér, Zavazadelník bez připomínek, Za volantem jako v letadle
- Na silnici, Pohled z branže, A vystupujeme, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Zkoušený vůz
K testu jsme tentokrát převzali vůz Nissan Primera s motorem Renault 1,9 dCi, jenž byl podle servisní knížky po většinu svého dosavadního života provozován ve Francii servisován v autorizovaném dealerství v Saint Dizieru. Na tachometru měl na začátku zkoušky 121 000 Km a zatím poslední prohlídkou prošel zhruba před rokem při stavu 112 000 Km v českokrumlovském servise, kde došlo k výměně řemenu, kladek a vodního čerpadla. Přední brzdy byly „dělány“ zřejmě nedávno, ty zadní si záhy zaslouží výměnu. Na voze jsme nenašli známky jakékoli rozsáhlejší havárie, stupeň opotřebení interiéru, motoru i podvozku v podstatě odpovídal hodnotě na tachometru.
Dokonce ani kryty předních světel nebyly popraskány, což bývá u více ježděných Primer (hlavně v případě klasických žárovek) obvyklou bolestí. Motor naskakoval za všech okolností okamžitě, nezaznamenali jsme žádné pazvuky, což platí také o závěsech motoru a převodovky, resp. příslušných silentblocích při změnách zatížení. Jak je patrné z přiložených snímků, také interiér byl velmi zachovalý a nepotrhaný, ačkoli vnější hrana sedáku a opěráku sedadla řidiče již byla nepatrně vymačkaná.
Vůz: | Nissan Primera 1,9 dCi |
Cena: | 150 000 Kč |
Rok výroby: | 2003 |
Stav tachometru: | 121 000 km |
Další záznamy: | Dovoz F |
Servisní knížka: | Ano |
| |
Výbava | |
| |
Posilovač řízení: | Ano |
Airbagy: | 6x |
El. řízení podvozku: | ABS, NBA |
Centrální zamykání: | Ano na DO |
El. ovládání oken: | Ano, 4x |
El. ovládání zrcátek: | Ano, vč. vyhřívání |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče: | Ano, man. |
Stavitelný volant: | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat: | Ano |
Klimatizace: | Ano, aut., |
Autorádio: | Ano, orig., s přehrávačem CD |
Přední mlhová světla: | Ano |
Nárazníky v barvě vozu: | Ano |
Litá kola: | Ano, orig. |
Palubní počítač: | Ano |
Na první pohled
Primeře P12 nelze rozhodně upřít originalitu vzhledu, který vyniká nejen v porovnání s dobovou konkurencí, ale také v konfrontaci s ostatními Nissany z počátku tisíciletí. Profil karoserie je důsledně zakulacen, ploché boky působí ve spojení s půlkruhovými výřezy blatníků s pouze nepatrně vytaženými okraji velmi přímočaře a jednoduše. Maska chladiče se omezila do podoby decentních „fousků“ po stranách výběžku středem sestupujícího opticky až k nárazníku, většina vzduchu k chladičům je vedena středem nárazníku. Členité a rozměrné sdružené svítilny s čirými kryty využívají oddělených parabol pro potkávací a dálková světla, nicméně rozvržení jejich světelného toku není zrovna optimální a rovnoměrné.
Zadní okno ve výklopné zádi je podobně rozměrné a výrazně skloněné jako to přední, ale po svém obvodu je rámováno výrazným prolisem. Jednodílná výklopná stěna zasahuje až do výřezu nárazníku. Ztvárnění zadních sdružených svítilen odpovídá pojetí těch předních, ale jejich výrazněji svislá orientace na jedné straně napomáhá k uchování kompaktního vzhledu zádi a na straně druhé nikterak neomezuje otvor pro přístup do zavazadlového prostoru.
Couvací kamera ne zcela bez problémů
S couvací kamerou patří Primera jistě k vůbec prvním vozům v Evropě, které tento dodnes ne zcela běžný prvek nabídly. Nad tabulkou poznávací značky se nachází objektiv couvací kamery. Její obraz promítaný na TFT displeji uvnitř má však několik chybiček. Předně, postrádá vodicí úsečky, čímž se stává orientace v prostoru za vozem dosti obtížnou a nepřesnou. Pokud navíc pod poznávací značku nainstalujete běžnou podložku, bude tato objektivu výrazně clonit. U zkoušeného vozu jsme se pokusili podložku i SPZ samotnou „přemluvit“, nicméně výsledek, který vidíte na přiloženém snímku, nebyl rozhodně optimální.