Test ojetiny: Nissan Primera dCi (P12)

44 komentářů

Markét Školařová
13. ledna • 19:33

Zdravím,jsem vlastníkem P12 (2006),1.9Dci 88kw a má ji 2 roky.Je pravda,že když jsem Primerku uviděla,hned jsem se do ní zamilovala.Mám najeto 250 000km a za ty dva roky mě teda pěkně potrápila.Myslim si,že je to důsledek toho,jak se o Primerku starali než jsem ji koupila.Takže špatný ovládací panel,termostat,větrák u topení,vstřiky,spojka,odešlo servo a zároveň řemenice,přední náprava a teď mě čeká ještě silent blok na motoru,čep řízení a z ničeho nic mi nejde otevřít kufr.Takže jsem narazila buď na špatný kus nebo předchozí majitelé se jen vezli a na údržby kašlali.Takze teď ji snad dám dokupy a bude ještě pár let jezdit.

PV
26. listopadu • 13:04

Měl jsem Primeru P10 2.0 D, 2 P11 Traveler 2.0D a teď dojíždím P11 1, 6 sedan. Před rokem jsem se zbavil po dosti problémech Primery p 12 2,2 DCI . Nemůžu říci nic na prostornost a pohodlí vozu. Cenou za kdysi extravagantní design je zřejmě dost nepraktické provedení předních odkládacích prostor. Jako velký nedostatek vidím autoradio (tragicky slabý příjem, poruchová mechanika CD). Problematické bylo i přidání MP3 adaptéru. Je hezké, že Nissan montuje do kapličky s velkým displayem i navigaci, bohužel pro ČR bez mapových podkladů. Alespoň tedy ve verzi, kterou jsem vlastnil. Za ty cca 2 roky jsem vyměnil ve všech dveřích části mechanismu stahování. Mikrospínač pátých dveří jsem měnil dvakrát. To všechno by byly hlouposti, které by jinak vyvážilo pohodlí a prostornost vozu. Co nevyváží je extrémní citlivost motoru ( jinak nesmírně úsporného a za mne dost výkonného - dlouhodobý průměr 5,6l) na kvalitu a čistotu paliva. Zřejmě již při nákupu (auto dlouho stálo) se přes palivový filtr do systému dostaly rezidua rzi či bůhví čeho a nenapravitelně poškodily čerpadlo i vstřiky. Výsledkem byla informace mechanika, že pro odstranění tohoto problému je nutná demontáž motoru (přístup k čerpadlu není jinak možný) a celé palivové soustavy, vyčištění nádrže a palivového vedení, repase či výměna čerpadla a repase či výměna vstřiků. Cena bratru 80 000. Přitom auto jezdilo a jezdí dodnes, jen v nouzovém modu s polovičním výkonem a s jiným majitelem. Protože ale i ten poloviční výkon představuje dobrých 52 kW, ohromilo auto majitele olítané Felicie takovým způsobem, že s odprodejem nebyl za odpovídající cenu problém. P12 je oproti minulým generacím rozhodně ústup ze slávy v trvanlivosti, odolnosti a jízdních vlastnostech i když odehrávající se v příjemném a prostorném interiéru, a v pohodlí za dobrou cenu.

Jurdin
26. listopadu • 14:31

Mam Primeru P12 dci 88kw r.v.2004.Super vůz!Za sedm let co ji mám,odešlo jen stahování okna u řidiče,nové 1200Kč.Olej měním po 10,maximálně po15tis.km.Jinak běžná údržba.Auto jede jako čert a sedi dobře.Vzhled vozu je taky super,takový tu jiný není a kdo ho má,tak si ho zamiluje.Jezdím každý den 11km.do práce a ještě mě Primerka nezradila.Přeji všem vlastníkům tohoto jedinečného vozu spoustu bezpečných kilometrů.

luc20
20. října • 11:34

Mám Primera 2.2 Dci (103 kW) 3 roky a musím říct, že je nejlepší auto jaké jsem kdy měl (Škoda Rapid, Passat B5, Nissan Almera, Primera P11, Citroen Xsara...). Najeto 230 tisíc, 2003. Sám mám najeto asi 60 tisíc. Koroze žádná na karoserii, samozřejmě trochu povrchově nápravnice, ramena, nosníky... Závady vlastně žádné. Pouze ty způsobené zanedbanou údržbou (ne mojí) - jako zarezlý brzdový třmen.
Jízdní vlastnosti jsou výborné, auto drží, zatáčí, jede jako po kolejích. Ovšem žádné velké sportování, je to tank. Co bych vyměnil jsou sedačky, proti Passatu jsou docela tvrdé, bez bočního vedení. Kufr není žádný obr, musel jsem si pořídit střešní box. Ale zase nemá hranu, dá se v něm pěkně sedět, má dvojitou podlážku na nářadí a tak.
Auto prostě výborné, pár much má, ale za směšné ceny za které se prodávají si myslím, že není snad lepší volby.

Pavel z Moravy
27. května • 22:03

Mám P12 od r. 2004, dovoz z Francie po 36 000 km, dnes 150 000 km, motor 2,2 Di, 126 k. Myslím, že že mám po tolika kilometrech právo hodnotit.
Je samozřejmé, že každé hodnocení je svým způsobem subjektivní. Někomu vadí pohled na "budíky" přes volant, jinému pohled boční. Někomu vadí pohled na plast zepředu, jinému z boku apod. Někdo raději volant větší, jiný menší. Žádný stroj se nezavděčí všem. Pokud si chci koupit auto, musím především vědět, co od auta očekávám. Primeru by neměl kupovat např. uživatel, který se chce vyřádit na silnicích sportovní jízdou nebo kdo jezdí 5 km do práce a zpět. Naopak Primeru uvítá řidič, který jezdí sice svižně, ale po silnicích 1.třídy a po dálnicích, jezdí dálkové trasy služebně či na dovolenou apod. A to je třeba můj případ.
Na Primeru nedám dopustit. Designově je stále pěkná, ekonomicky výhodná. Jediným problémem byl napínák řetězu, odstraněno ještě v záruce. Jinak po celou dobu vlastnictví vozu jen dolévám naftu, nic víc. Po silnicích 1.třídy jedu pod 6 litrů, na dálkových trasách (dálnice Německo, Francie, Balkán) cca 6,5 litru/100 km s trvale puštěnou klimatizací. Mnohdy i méně, záleží na zatížení vozu. A to patřím mezi nejrychlejší auta na silnici, žádné loudání. (Na městské tzv. couračky mám Hyundai Getz 1,1 benzín, který si vezme bez problémů 6-9 litrů BA 95... Toto P12 "nedokáže".) Objemný kufr je další silnou předností.
Bezporuchovost a bezproblémový ekonomický provoz považuji za další velikou přednost Primery. Nevím, co to je blikání nějaké varovné kontrolky. Další funkční záležitosti, jako je samostmívání zpětného zrcátka, inteligentní osvětlení interiéru, inteligentní stěrače, couvací kamera, automatický systém vyhřívání a chlazení inetriéru apod. považuji na dobu, kdy byl stroj konstruován, za vynikající. Problémy tu nejsou, k nim se již v diskusi vyjádřili majitelé P12. Ani s N-Formem není problém, vše je jen věc zvyku. Řadu dalších výčitek považuji za naprosté prkotiny.
Snad jediné, co mi opravdu vadí, je popisované špatné boční vedení těla na předních sedačkách v ostřejších zatáčkách. Tato kritika je oprávněná. Ale najděte mi vůz, který nemá chyby.
Závěrem můj názor: P12 nic nepohřbila, ale je skutečností, že od doby výroby P12 Nissan nenabízí rovnocennou náhradu.

Haman
28. května • 21:38


Klasika.... Kazda liska chvali svuj ocas ;-) p.s. nevylucuju, ze zrovna vy jste s autem na sve naroky spokojen (uz jen vase nadseni z designu je docela vyjimecne ;-), nicmene statisticky mezi hodnotiteli Primery jedna nadsena reakce zas tolik neznamena...

Pavel z Moravy
29. května • 11:57

S tím pořekadlem bych to nebral tak vážně. Jen jsem přidal svůj názor, nic víc, nic míň. Navíc nemám přesně ten typ, který se podrobil recenzi. Jiný motor, ovládání nemám na volantu, ale jinak výbava je na úrovni Tekna. Ještě snad poznámku: když jsem před lety Primeru na mobile.de vybíral, dal jsem na radu odborníků Nissan servisu Šumperk - nebrat auto s motorem 1,9. Právě tento motor od Renaultu není dobrý. Vyšší náklady na údržbu, poruchovost jako dva základní atributy. Proto jsem volil 2,2 Di.

Honza
10. srpna • 19:46

Měl jsem již hodně aut, vždy starší, nové = ekonomická blbost.
V posledních cca 10-ti letech jsem věrný Nissanu.
Nejdříve Sunny 1.6 16V kombi - po "žigulíkovi" nádherně obratné a živé svezeníčko. Najezdil jsem s ním přes 100 000 km bez jediné opravy (no dobře pár žárovek, kotouče + destičky) z domu šlo s 265 000 km a motor stále šlapal jako hodinky.
Nahradila ho Primera P11 sedan r.97 se stejným motorem jako mělo Sunny, tedy 90k. Sice v primeře nejslabší benzín, ale jezdil jsem tehdá služebně v autě sám denně stovky km za 6,5-7l a žádná brzda provozu jsem nebyl. Tohle auto bych měl určitě ještě teď, jenže loni v září dostalo ránu ze zadu = totálka. Megan, který se mu do toho kufru "podíval", byl taky na šrot.
Z tohoto důvodu jsem byl nucen urychleně sehnat náhradu - bez uvažování Primera P11, nejlépe P11c r.99-02. Svezl jsem se v kombíku 2.0 CVT M6 r.2000 v nejvyšší výbavě, hezké, ale na 10 let staré auto požadovali dost peněz. Pokoukal jsem po netu a zjistil, že za podobné peníze jsou k mání mladší P12. Pravda předem jsem si přečetl snad všechny dostupné info o P12 a nebyl jsem tudíž úplně přesvědčen, že dělám dobře...
Protože nemám moc rád naftu, vybral jsem P12 sedan 2.0 CVT. Vybraný kousek mě ale někdo těsně před nosem vyfoukl, takže nakonec to je P12 liftback 2.0 140k r.2004.
Spotřebu na benzín jsem měl 8-8,5l. Provedl jsem jednoduchý kalkul a nechal auto předělat na LPG. Auto mám asi 3/4 roku, najeto na LPG 15 000km, bez jakéhokoli problému. Spotřeba na LPG klidná jízda (90-100) 9l, dálnice (130-140) 10,5-11l, dálnice (150-160) 12l.
V červnu 2011 cesta Náchod - Paříž a zpět ve 4 lidech pr.spotřeba 10,8 l LPG (v Kč 1500/os).
Na tomto autě oceňuji komfort, klídek na palubě, prostornost, jisté jízdní vlastnosti. Dokonce i v kufru se našlo dost místa, i když je tam 16" rezerva (místo ní je 65l nádrž na LPG!).
A s atmosférickým dvoulitrem, kterému přestavba na LPG neubrala ani ň z výkonu, když to řidič potřebuje, a pošle ho nad 4000 ot. (tam ty koníky najdeš), je to docela brko.
A teď malou omluvu vyznavačům P10 a P11 = máte pravdu P12 je úplně z jiného soudku.
Tudle mi syn půjčil auto (má P11 1.6 100k r.97) a já neodolal a "trošku se svezl" na okresce plné zatáček - jednoznačně paráda. Po přesednutí do P12 jsem se chtě nechtě musel "hodit do klidu". Je to prostě tak - každé z těchto aut je úplně pro jiného uživatele !!

laco
5. února • 15:11

:-D , no a do te parize kolikrat jsi bral lpg? typuji aspon 6x. i tak dobre auto.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
8. února • 21:23

Tankování LPG cestou do Paříže - doma (Náchod) plná, Rozvadov doplnění do plna, 1x Německo, 1x Francie. Cesta zpět 1x Francie, 1x Německo, Rozvadov. Cestou zpět nám bohužel došlo flash lube (ochrana ventilů motoru na LPG), takže jsem pro sichr občas přepnul na benzín asi 5x á 10-20 km. Jinak těch cca 1500 Kč/osobu co ta cesta stála byla cena vč. mýta ve Francii. K dnešku máme na LPG najeto již přes 23 000 km stále bez problému (honem zaťukat!) a cena za přestavbu se nám tedy již vrátila ...
Malou poznámku k dotazu zda je to auto pro popojíždění po městě pro ženu.
Nooo záleží na tom jaká je řidička. P12 není zrovna drobeček a v hustém městkém provozu, tedy hlavně při parkování to chce trochu cviku i když je tam couvací kamera. Já mám + parkovací čidla i v předním nárazníku a supr. Jinak na ovládání pohoda. Moje drahá polovička, která dnes s autem hlavně jezdí služebně, měla nejdříve z velikosti obavu, ale teď s chutí sedá za volant a shodně se mnou tvrdí, že jsme lepší neměli.
Jen jsem ženě chtěl dopřát CVT převodovku ... občas zapomíná řadit (6 ti kvalt) a já, když s ní jedu tak trpím. Motor néé ten to vydrží, jen ho potvůtku holt není slyšet ...
Tak snad příště ;-)

Honza
11. ledna • 22:15

Po hodně dlouhé době (8let) jsem opět zavítal na tuto stránku a musím konstatovat následující:
- stále ještě máme tu samou P12, najíždíme průměr cca 15 000/rok
- již to bylo 10 let po přestavbě na LPG = spokojenost, proto výměna nádrže na LPG na dalších cca 10 let, noo uvidíme ...
- auto je stále v dobré kondici, pouze po výměně brzdičů, jinak běžný servis
- se ženou jsme již zvažovali výměnu za mladší, ale za co? O auta se zajímám celý život a snad mám i trochu přehled. A takový kup jako s P12, rozuměj poměr cena-výkon marně hledám. V r. 2010 nás auto, které mělo pořizovačku cca 3/4 mega (r.v. 2004, najeto 69 000 km) stálo 140 000 Kč. Dal jsem si hodně času s prohlídkou a našel kvalitně provedenou opravu po mírné havárii. Dodnes bez jakéhokoli problému.
- auto zatím nerezatí, co má fungovat funguje, jezdí se s ním stále krásně, motor mi dělá jen radost (2.0 benzín, 140k), krásně si ševelí a ty koníky sem tam nechám proběhnout ..
- občas se svezu i s něčím jiným mladším, ale že by tu byl kvalitativní skok z pohledu radosti za volantem? Že jsem si nevšiml ..
Nejspíše dáme na dobrou radu od kamaráda z autobazaru, který nám řekl, když jsme se byli podívat na jedno inzerované auto, :
"Vás tlačí peníze? Co máte doma? Jezdí, je v cajku, prochází STK?
Tak se ho držte, lepší vám nanabídnu!"
Je co dodat?
A tak jsme do další dekády vstoupili radostně s naší P12... :-D:-D;-)

patrr
8. ledna • 23:33

Ahoj všem, uvítám názory a předem děkuji.
Mám nabídku na dva Nissany z r. 2004, jeden 2.2 najeto 130.000 km Cena 100.000, Kč a druhý 1.9, najeto 70.000 km. Oba k předání na značkách po TP.
Ani u jednoho není volant s dálkou na radio a nevšiml jsem si tempomatu. Xenony to také nemá. Obě vypadají zachovale.
Je to pro moji ženu, na pojíždění po městě, republice a občas na výlety k moři.
Díky za info o spolehlivosti, nátuře auta a servisních nárocích.
Předem díky.:-)

briza
26. května • 10:31

Mel jsem Primeru P11 (super auto, nakonec si ho vzala setsra a dodnes s nim bez problemu jezdi). Kdyz jsem se rozhodoval o koupi noveho, byla nova Primera jasny kandidat. Ale jen do testovaci jizdy. Ten rozdil v jizdnich vlastnostech P12 byl tak propastny, ze bylo razem po iluzich. On uz pohled na to mizive bocni vedeni sedacek mel varovat. Nakonec jsem skoncil u Accordu a nelituji.

duce2
26. května • 14:42

Od roku 1993 jsem vlastnil P10 2.0, kterou jsem v r.1997 nahradil P11 GT. Původně jsem chtěl z nostalgie koupit kolem r.2004 P12 ale po zkušenostech s P11 to prostě nešlo, bylo to úplně jiné auto, úplně mimo mé přestavy. A tak jsem až před rokem koupil Accordem S Type 2.4 iVtec, který je určitě skvělé auto a té volby naprosto nelituji. Když si ale chci užít pocit z řízení , vytáhnu z garáže starou Primeru GT, která je i s najetými 220 t. prostě nenapodobitelná.

briza
27. května • 13:51

Tak ono je to take auto jeste z doby kdy auta nemela nadvahu kvuli nejruznejsim vymozenostem a hvezdickam v testech NCAP.

lamal_SK
27. května • 16:08

to je pravda ale primera p11 isla od roku 1996 po 2000 a to kludne aj octavie a a4ky toleda atd mohli byt take...p11 vazi medzi 1300-1400kg takze ziaden bakelit...

tom
27. května • 16:53

Njn, jenze ta octafka mela 4*, coz v ty dobe bylo hodne. A toledo 96 urcite nemelo 1400kg, to byl jeste starej papirak...

lamal_SK
27. května • 0:00

nj mam uz 4 roky p10 2,0 16V a nejak sa mi to auto nechce menit....aj p11 ci 2,0 alebo GT su super auta, konzervativne kvalitne odolne a perfektne jazdiace...to co si primera necha robit je nieco extra co v pasate octavke alebo A4ke nezazijes. Radost s akou sa vrha do zakruty aj maximalna komunikativnost a poslusnost ci v nizkych a alebo vysokych rychlostiach je uplne absolutna.... najlepsie je, ze to malo kto tusi a ked niekomu v zakrute vytries zrak tak len cumi jak puk :-Dsamozrejme motoricky to nieje 6valec, ale na technickej aj rozbitej trati potrapis aj daleko silnejsie vozy a to este s dobrym pocitom za volantom

pepa
27. května • 12:29

Na dnesnich rozflakanych a autama ucpanych silnicich :-D
A presuny z mista A do mista B jsou samozrejme hlavne o "trapeni daleko silnejsich vozu", kteri nevi vo co jako go

lamal_SK
27. května • 16:00

no ja neviem v okoli banskej stiavnice a nitry ziadne ucpane cesty niesu, na troska rozflakanej ceste ten podvozok v predu s napravou multilink /ziaden mc pherson/ a v zadu nezavysle zaveseny na 4 ramenach + stabilizator funguje bez problemov nerozhodi ho horsi povrch ani v zakrute... cize ked je cas chut a premavka to dovoluje co v menovanych nieje taky problem su to prehladne cesty, tak si zajazdis a aj ostatni si chcu....na stiavnickych vrchoch to rezu aj dodavky :-D fakt

David
24. května • 23:05

Recenze je myslim velice vystizna a vsechny dulezite detaily vozu vystihuje velmi hezky. Jako majitel jednoho takoveho kousku (s motorem 2.2 dCi) bych zduraznil/doplnil jen toto:
+ solidni vykon motoru
+ uzasny prostor vepredu i vzadu, s autem je radost jezdit dlouhe cesty na dovolenou apod.
+ skvely zavazedelnik - dostupny a velmi prostorny
+ dobra vybava (parkovaci kamera, airbagy, xenony, stmivaci zpetne zrcatko, tempomat, destovy senzor)
+ nizka hlucnost v interieru - i ve 150 km/h lze stale komunikovat bez zvysovani hlasu (majitele oktavii jiste pochopi;-))
- cekal jsem trochu nizsi spotrebu - dlouhodoby prumer mam 7,5 l (mesto, mimo mesto, dalnice, vsechno asi 1/3)
- odkladaci prostory by mohly byt tak o 50 % vetsi
- zoufaly, primo desivy servis - vrene NEDOPORUCUJI firmu Autopark Brno - jsou to lemplove!Na zaver dve drobnosti:
- budiky uprostred jsou sice na prvni pohled divne, ale clovek si na ne rychle zvykne, kdyz si dneska sednu do jineho "konvencniho" auta, divim se, jak muzou ostatni "hledat" budiky skrz volant :-)
- ovladani radia, klimatizace oznacuje snad kazdy recenzent za slozite a neprehledne - osobne to vidim zcela opacne, protoze skoro vse, co chci nastavit nebo zmenit, udelam maximalne na dva tri "kliky", ale uznavam, ze jako ajtak mam mozna zkresleny pohled :-)

Ar
25. května • 12:05

Co se týče toho ovládání: jde právě o ty "dva tři kliky". Ergonomie celkem jasně říká, že lepší je vždycky "jeden klik".

David
25. května • 22:50

Kdyz ja bych asi v aute nechtel mit ctyri displeje a plnohodnotnou qwerty klavesnici, abych vse nastavil jednim klikem. ;-)

s
26. května • 7:19

Neni nad tri klasicky otocny ovladace ventilace, tak se nastavi vsechno jednoduse a rychle i bez displeju a klavesnice ;-)

Macek
24. května • 22:01

Velice dobře napsaná recenze, myslím si, že Nissan by za odvahu měl dostat pochvalu. Všechno snažení ale v Evropě zazdila aliance v té době s pochybnou značkou Renault, která těsně po roce 2000 vyráběla snad největší ksindly na světě, na kterých se kazilo úplně všechno. Teď se kvalita údajně zlepšila, avšak pohled do ceníků svědčí o přetrvávající nedůvěře zákazníků(levnější je jen dětská tříkolka nebo trakač). Sám jsem Renaulta 2001 vlastnil, takže vím o čem mluvím(s motorem 1,9dCi). Přál bych Nissanu hodně obchodních úspěchů a odpoutání se od pochybné značky.

Antiautomat
24. května • 14:34

''Design karoserie byl na tehdejší dobu snad až příliš extravagantní...''
=> otrasnyDa sa to napisat aj jednym slovom. Jedno z mala aut, na ktore sa ani radsej nepozriem no a co sa tyka interieru /konktretne 'pracovisko' vodica/, tak do toho nesadnem uz len preto ze chcem svoj obed stravit normalnou cestou. Skratka je to hnus.

Dave
24. května • 16:13

Design je dost subjektivní záležitost. Mně se naopak Primera líbí, protože jde svou vlastní cestou, nepodbízí se a není to zoufale nudná popelnice ála VW.

LuThOr
24. května • 11:18

nečekal sem, že se tady setkám s tak prodejně unikátním vozem, přee jen masovka to nebyla.. Nicméně, mám sedan a nemůžu si ztěžovat na nic....když nepočítám občasnou chybku elektroniky :-D ale jinak v pohodě :-)

boss-ivoss
24. května • 10:22

>> byly k mání také hlasové ovládání, připojení telefonu (zprvu pouze Nokia) či adaptivní tempomat ICC (Intelligent Cruise Control). Zdůrazňuji, že hovoříme o roce 2002 a střední evropské třídě! A to si teprve představte, že se už o rok dříve prodávalo u nás auto, vybavené jmenovanými, patřící do nižší střední... ;-)

Dusan
24. května • 9:08

To co nebylo v clanku zmineno, ze jednim z hlavnich duvodu pro zavrhnuti Primery bylo to, ze byla vyrabena v dobe masivnich uspor naordinovanych Renaultem upadajicimu Nissanu, ktere se projevily velmi negativne zejmena na tomto voze. Zatimco P11 je jeste dneska doporucovana jako sice stary, ale stale vicemene bezproblemovy vuz, tak P12 nebyla bez problemu uz od nova natoz ted po vsech svych odslouzenych letech.
Na testovanem voze mne zaujal faceliftovy volant, ktery netusim co dela v aute z roku vyroby 2003. Je mozne ze ve Francii se daval od pocatku, ale nase Primery mely nejdrive takovy ten hnusny placaty volant, ktery byl nahrazen az nekdy 2005 tim co je na obrazcich.

Roman
1. listopadu • 17:21

Nemáte pravdu. Mám Primeru P12 do provozu v 2004 a již má faceliftovaný volant (viz obrázek) i budíky.

trent
10. června • 12:41

Tak pokud se nepletu, tak i výplně dvěří jsou už pofaceliftové.

Papír
27. května • 13:17

Uvedu zde na pravou míru, některé nepřesnosti v článku.
Je to dáno tím, že jsem s autem zatím najezdil 50.000km, ovládání mám v angličtině a mám český manuál a servisku.
Tento vůz je evidentně dovoz v Francie a tudíž má i francouzský návod.
Proto redaktor nemohl naštudovat, jak se P12 ovládá, pokud nevládne francouzskému jazyku.
Na druhou stranu je nutné uvést, že bez přečtení návodu je těžké přijít co to auto umí a jak se k tomu dostat.P12 měla tři typy karoserie: Sedan, Liftback, a Combi.
V základní a tudíž standardní výbavě byl pouze monochromatický display. Až po faceliftu interiéru, dostal ve standardu barevný display.
Základním verze byli relativně holátka. Ve výbavě Social Edition, volat typu Gumák, monochromatický display, a na stahování oken měli vzadu švihadla .
To s faceliftem vymizelo.Dále byla P12 vybavena naftovým motorem dCI 2,2 102Kw Made in Nissan.Couvací kamera funguje na 1. Ale musí se dát pryč plastový rámeček pod SPZ. Pak je krásně vidět zadní nárazník. A tak se dá nacouvat přesně a nechat si mezeru i 2cm. Jak jednoduché.
Sice navádění pomocí čar je ještě jednoduší, ale tohle je 10x lepší než parkovací čidla.Kotevní oka jsou krásně přístupná jen u kombi. V zavazadlovém prostoru jsou 4x a na zadních sedadlech 2x
To že kombi papírově menší objem kufru je dáno tím, že pod podlážkou je dalších 50L a na bocích je další schránka.Dle použitého klíče ( DO) auto pozná jak auto bylo naposledy nastaveno a tak to tak nastaví
Takže pokud si řidič na každý klíč nastaví jinak rádio, tak dle použitého klíče DO se to našteluje do stavu posledního používání.Ovládání N-Form
Po přečtení návodu je to snadné a pochopitelné.
Ovládání je jednoduché, pokud máte ovládání na volantu. Z volantu se ovládá rádio+CD, PC či tempomat.
Rádio se zapne na volantu pomocí SRC. Tím se také přepíná mezí rádiem a CD. Uložené stanice rádia se přepínají na volantu pomocí šipek, či podržením se přelaďujete dále. Takto to funguje i s CD.
Palubní PC se ovládá pomocí tlačítka na volantu Info či I- Jednou se zmačkne a objeví se info o ujetých KM, průměrné rychlosti a době jízdy. Podruhé se zmačkne a objeví se průměrná spotřeba a okamžitá spotřeba.
Tu lze dále rozkliknout pomocí joysticku na dlouhodobou spotřebu ( 10x nulování) Pokud se znova zmačne info, dostanete se na tabulku servisu, respektive za jak dlouho vás čeká.
Rádio i PC lze také ovládat z palubní desky pomocí N- formu.
Ventilace + klimatizace se ovládá jen i panelu N-form pomocí kolečka. Funguje v manuálním režimu a nebo automatickém. Takže 99% procent běží v automatickém režimu a pomocí otočení kolečka se zvyšuje či snižuje teplota. Tato změna se vždy zobrazí na displeji.
Nic složitého. Pokud Vám nevyhovuje daný režim, zmáčknutím kolečka ventilace se dostanete do jejího menu. Dle fotek je ventilace nastavena na manuál a tudíž se nelze divit tomu že redaktor si stěžoval na složitější ovládání.

gfag
29. května • 12:46

Jako jedinou nevýhodu N-form bych oznacil to, ze enter je na tom joysticku a ne samostatnym tlacitkem, po 5 letech obcas pozlobi a vybere smer misto enteru.
U klimatizace stejne nakonec kazdy skonci v automatickem modu, zvlast kdyz je tam to tlacitko na odmlzeni (odmrazeni) celniho skla.
To s tim radiem je pravda, jen skoda ze to neumi i s klimatizaci, podsvicenim pristroju a nastavenim toho displeje, pripadne nastavenim zrcatek.
Na couvaci kameru si nelze stezovat, absence nejakych vodicich car me nijak nevadi. Zvlast kdyz vetsina konkurence ma takrka po 10ti letech porad jen cidla.
Cidlo automatickych steracu obcas netrefi intenzitu stirani ale lze mu pomoci "manualne".
Podrzenim tlacitka info a zaroven otocenim tlacitka hlasitosti kolem dokola (jedno kam) se dostanete do servisniho a diagnostickeho menu, lze tam nastavit, treba ty intervaly navstevy servisu.
Pro me je nejlepsi veci na celem aute prevodovka CVT. Jen by mohla obcas pri prudke akceleraci lepe reagovat. Dnesni konkurence je jiz s odladenim dal (treba Legacy s lineartronicem). I tak je to ale skvele svezeni, bez jakehokoli skubani kvuli prerazeni, jak jsme zvykly u manualu nebo jinych automatickych prevodovek. Pri rozjezdu z krizovatky na 50km/h je temer nemozne aby jine auto zrychlilo rychleji nez primera (samozrejme jde jen o prodlevy pri razeni, na jednicku, max dvojku se da na tu padesatku rozjet taky).
Jen skoda, ze CVT dnes moc vyrobcu nenabizi, takhle budu tezko hledat nahradu nebo opoustet CVT a jit domanualu.Auto jako celek je opravdu spolehlive, a nabizi velky pomer uzitne hodnoty k cene. Opravdu idealni auto na delsi cesty, dovelene s rodinou atp.
Mezi nevyhody bych zaradil nedostatecne bocni vedeni sedacek, naladeni podvozku take neni zcela idealni, cimz mam namysli mekke odpruzeni v kombinaci s tvrdsimi tlumici a nedoladene ulozeni naprav, kdy se do auta zbytecne prenasi kratke pricne razy. Odhlucneni pobehu by take mohlo byt nepatrne lepsi.
Multilink vzadu ale i pres vetsi naklony umoznuje projeti tahlych oblouku velkou rychlosti (treba najezdy na dalnici). Auto tedy opravdu drzi, coz se neda rici o ridici, ktery ma tendenci vypadnout se sedacky mnohem drive nez auto ze silnice.
Jeste mi chybi vyhrivane celni sklo, ktere nissan nenabizel. A skoda ze nebyla i verze 4x4, ale to uz bych chtel opravdu moc.

Papír
29. května • 22:24

4x4 byla, ale jen v Japonsku. Stajně tak motor 2,5L

gfag
24. května • 22:27

jeste bych doplnil, ze to ze jsou jine budiky nemusi byt az tak prekvapive, ty pred faceliftem obcas odchazeli a menilo se to jako celek.
zarazila me taky kritika couvaci kamery, pry spatna orientace, kvuli absenci vodicih usecek.
Nejak nechapu proc, couva se s tim perfektne, a pokud za sebou mam auto tak ho vidim usecka neusecka, a v klidu najedu az k nemu. Na to nemusim mit ty vzdalenosti okotovane.
Podlozka pod SPZ je zbytecnost, tak ji proste vyhodim a hotovo.

gfag
24. května • 22:19

neni to jen volant, i budiky jsou z faceliftovane verze, pred faceliftem byli jeste klasicke budiky se stribrnym oramovanim.
To auto bylo vyvinute jeste pred renaultem a moc neverim tomu ze by renault mohl kecat nissanu do kvality provedeni.
P11 byla velmi spolehlive auto, ale p12 rozhodne neni spatna. Z osobni zkusenosti, az na jeden spinac stahovani oken, za 5 let zadna zavada.
Staci se podivat treba sem: www.reliabilityindex.com ...
(Coz je asi jediny jakz takz relevantni zebricek porovnavajici spolehlivost aut).
Navic s CVT je to opravdu perfektni a prijemne svezeni.
Nektere blaboly v recenzi me ale opravdu zarazily: "Pokud chcete přeladit stanici, upravit teplotu klimatizace nebo se podívat na dojezd v nádrži, musíte se ke každému z těchto prvků prokousat zvlášť".
Stanici preladim, bud tlacitky na volantu, nebo posunem joysticku do stran. Na teplotu je tam ovladaci kolecko. Takze ani na jedno nemusim lezt do menu a necim se prokousavat. -Na dojezd staci zmacknout info na volantu nebo pod displejem (kolikrat si z hlavy nevzpomenu), takze stejny princip jako u skodovky, akorat to neni na pacce pod volantem.
Ceny mi jiz bohuzel tak vyhodne neprijdou, sehnat slusny kosek po faceliftu (zvlast ne 1,8l) je temer nemozne, proto mi prijde ze ceny moc dolu nejdou.

manon
15. dubna • 19:49

Zdravím
ano a plně souhlasím, sám osobně vlastním Primeru 2.0i,, 05,, přede jak mazlik, poctivých 88 000 km a ten centrální displej, trochu cviku a jdeto, prostě zvláštní originalita, lidi si naserou do aut ruzné navi, handsfree a pak to vše sprovozni, třeba i za jízdy,a pak, když na tebe svítí tucet displejů.

Dusan
25. května • 10:44

Co se tyce casovani, tak Nissan spadnul pod Renault v roce 1999, kdy take nastoupil Carlos Ghosn (aka le cost killer) a zacal masivne omezovat naklady Nissanu. Nissan Primera P12 byl uveden na sklonku roku 2002, tj. vicemene cely vyvoj musel probehnout ve fazi maximalniho orezavani nakladu narizeneho Renaultem.
Co se tyce tech servisnich nakladu, tak mi prijdou zvlastni. Z mistnich zkusenosti vim o tom, ze auto trpelo na nektere velice nakladne problemy, napriklad celkem dost casto odchazel stredovy display s celym ansamblem kolem s opravou tusim kolem padesati tisic. Tomu by celkem odpovidalo 60% nakladu v oblasti elektriky.
Prevodovky CVT jsou obecne velmi prijemne na jezdeni, bohuzel nikdo jeste nedokazal vyrobit CVT prevodovku s nejakou rozumnou zivotnosti, takze u ojetiny je to celkem dobra sebevrazda.

Nikoloki
27. května • 7:22

145 000 km zcela bez problémů najetých do prodeje auta není rozumná životnost? Micra 1.3 N-CVT (K11, 1996) ...

dejv
20. července • 22:54

Prave ze u Nissanu zacali ty cvt drzet pokud dodrzujes co mas . Znam murano s 300 000 km a cvt v pohodee

jelass
24. května • 13:37

není to věc neobvyklá s tou velikostí kufru u sedanů/liftbacků a kombi verzí. například Corolla E11 má taky menší zavazadelník ve verzi kombi než ve verzi liftb. A taková reza nebo BMW 3 taky nemívá o tolik větší kufr ve verzi kombi a nejde ani tak o N1, ale o přístupnost a využitelnost kufru.
Volant bych přikládal úpravám po dovezení do Čech, stejně jako pedály i řadička vypadají dost nove;-)

hbx
24. května • 8:23

Jen doplním, že karosérie sedan v této generaci zastoupena byla. Opticky se od liftbacku zas tak moc neliší, v praktičnosti bohužel ano.

Dusan
24. května • 9:10

Co se tyce variant karoserie, tak Nissan Primera P12 byl jeste unikatni jednou veci a to sice, ze jako kombik mel mensi objem zavazadloveho prostoru nez jako hatchback. Kombiky se tudiz prodavaly hlavne u nas z duvodu tehdejsi stupidni N1 legislativy (mriz do kufru), z ciste praktickeho hlediska byl nesmyslny.

Doporučujeme

Články odjinud