Test ojetiny: Nezničená BMW řady 3 E30 rostou na ceně. Na co dát pozor?

BMW E30 se pomalu stává z auta pro mladé driftery vyhledávaným youngtimerem. Má ale skutečně perspektivu?
Test ojetiny: Nezničená BMW řady 3 E30 rostou na ceně. Na co dát pozor?
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW řady 3 E30: Úvod
  2. Ojeté BMW řady 3 E30: Jaké vlastně je
  3. Ojeté BMW řady 3 E30: Na co si dát pozor
  4. Ojeté BMW řady 3 E30: Verdikt
  5. Ojeté BMW řady 3 E30: Fotogalerie

Čtyřokou trojku generace E30, která se vyráběla v letech 1982 až 1994, šlo na sklonku výroby oficiálně koupit i u nás. Tehdejší řekněme přídělový systém společnosti Pragent však zdaleka nedával takovou svobodu výběru jako později z kloubů vymknutý porevoluční trh s ojetinami libovolného typu, stavu i původu. 

Co je klíčové?

  • Modernější čtyřválce M40 mívají opotřebované vačky
  • Spousta aut má potíže s chlazením
  • Dát si pozor na stav převodovky
  • Jízdní vlastností běžných verzí zaostávají za aurou legendy
  • Na rozdíl od podobně starých aut nechybí náhradní díly

Hodně „třicítek“ neslo stopy této doby, proto bývají obecně jistější koupí až kusy dovezené ze Západu později, ideálně v posledních patnácti letech. Přesto si nenastavujte přehnaně jemná síta. Už tak je velké štěstí, když najdete auto, jehož původní podobu nepohřbily něčí poplašené hormony.

BMW 750Li Rose Quartz: Růžová speciální edice pro Japonsko

BMW 750Li Rose Quartz: Růžová speciální edice pro Japonsko

Donedávna totiž šlo skoro o šrot a odpisové auto pro driftery, dnes je z auta nadějný youngtimer. Zapomeňte na metrová křídla a kola brousící o blatníky, hodnotu budou mít kusy v co nejpůvodnějším stavu.

Radosti
Výhled, obratnost, nízká hmotnost
Dostupnost náhradních dílů včetně druhovýroby
Kultivované šestiválce
Nespočet variant včetně 4x4 (325ix)
Životnost některých motorů (316/318 se starým M10, atmosférický 324d)
Starosti
Podprůměrná prostornost
Velký podíl upravených a bouraných aut
V nízkých otáčkách málo pružné motory (mimo 325e)
Obecně žádá „vyzrálejšího“ řidiče
Většina kusů s chudou výbavou
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie34 fotografií
_DSC8808.jpg _DSC8809.jpg _DSC8827.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW řady 3 E30: Úvod
  2. Ojeté BMW řady 3 E30: Jaké vlastně je
  3. Ojeté BMW řady 3 E30: Na co si dát pozor
  4. Ojeté BMW řady 3 E30: Verdikt
  5. Ojeté BMW řady 3 E30: Fotogalerie

bazar

BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 192 291 km
Cena: 76 000 Kč
BMW X3 2,5
Rok výroby: 2006
Stav: 178 044 km
Cena: 190 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 216 066 km
Cena: 186 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2005
Stav: 110 903 km
Cena: 220 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2011
Stav: 77 449 km
Cena: 323 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2012
Stav: 166 220 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků