Test ojetiny: Nepříliš drahý a trošku opomíjený Renault Mégane III

89 komentářů

Mirek Navrátil
27. října • 19:59

U firmy polepim .cz, vybral jsem si je proto, že jsem na ně měl dobré reference od známého, který tam také nechal dělat auto. Udělají to opravdu dobře a hlavně dávají pozor na auťák.

Jan Zavadil
21. října • 20:13

Kde jste si tu fólii na auto nechal dělat teda? Docela by mě zajímalo i to, na kolik to tak zhruba může přijít?

Mirek Navrátil
19. října • 6:33

Neslyšel jste někdy náhodou o ochranné fólii na auto? Dokáže vám lak auta chránit a po čase ji pak můžete z auta sundat a lak bude pod ní jako když vyjede z lakovny.

Jan Zavadil
9. října • 22:26

Když tu řešíte auta, tak víte někdo jaká je nejlepší ochrana laku před zimou? Koupil jsem nové auto a už se docela hrozím toho, jak budou zase všude kamínky a sůl...

Zub
3. května • 10:27

1,6 sice nejede ,ale na LPG si mlaská a když jezdí za ekvivalent 3,5L benzínu,
tak tankujete s úsměvem a ptáte se pumpaře, jestli to nemá rozbitý.
:-)

Alešajda
4. srpna • 8:54

Přes rok zatím jezdím s Meganem III 1.9 dCi Coupe r. v. 2010 (při koupi najeto cca 188.000 km, koupeno z bazaru), docela šikovné auto. Kupoval jsem ho s tím, že od všech známých budu poslouchat blbý připomínky a narážky, ale nemůžu si na něj z hlediska kvality, spolehlivosti ani jízdních vlastností nijak stěžovat. V porovnání s Oktávkou 2.0 tdi po faceliftu jsou jízdní vlastnosti podle mě mnohem lepší, no srovnávat "sportovní" kupé a "rodinné" auto asi není úplně na místě. Od doby, co jsem vyšel z autoškoly jsem řídil v podstatě jenom Němce a musím říct, že i jedničková fabie měla lepší řazení. I po roce se mi občas povede sjet na jiný stupeň, aspoň už si to ale uvědomím před tím, než pustím spojku :-D Budu srovnávat dost věcí s Oktávií, jakožto takovým "etalonem" pro Čechy, každý to zná, skoro každý v tom jel, ať už jako řidič nebo jako spolujezdec. Exteriér: moje kupéčko má vepředu dva "tesáky" ve stříbrné barvě, nevypadá to hrozně, ale chci to stříknout do černý, je to trochu jako pěst na oko. Jinak se mi auto líbí a od lidí slyším často větu "Je to sice Renault, ale vypadá pěkně, to se mu musí nechat" - každý řidič Německého vozu co znám :-D Trochu mě mrzí zadní nárazník, jehož spodní část je prostě jen kus černého plastu ala VW Golf 5 a stejně jako u Golfu i tady ho většina lidí hned stříkne do barvy vozu, aby to nějak vypadalo. Dost se mi líbí design zadních světel, předek je rozhodně hezčí po faceliftu. Auto mi sedí na 17" orig. kolech, 18" by byly hezčí, ale pořád by to nebylo ono, 19" by byly přímo boží. Ale pouze z hlediska designu, jízdním vlastnostem i podvozku by to myslím si moc dobře neudělalo. Kdyby auto mělo menší "výřezy" na kola, vypadaly by tam i ty 17" dobře, no bohužel, není to ono. na zahraničním fóru tam někdo nacpal snad 21" a konečně ty díry zaplnil, ale to už je extrém a hezký to nebylo.Interiér: Kvalitou zpracování vnitřku je na tom Renault řekl bych o chlup líp než O2, zároveň o hodně líp než O3, přitom když jsem k O3 četl recenze, většina lidí interiér z hlediska kvality chválí, nechápu.. Na firmě máme RSa staré asi 3 roky a všechno tam vrže a i na omak je to prostě takový "meh.." O2 na mě působila kvalitou (!) líp a to i v "socka" výbavě s manuální klimou. U Renaultu jsou poměrně hojně využity měkčené plasty (stejně jako u O2) a líbí se mi i lišty, ty mají stříbrnou barvu a jsou potažené pěkným vzorkem. Na 10 let staré auto mi kupodivu v interiéru nepatrně vrzají pouze madla dveří, když je otvírám, ale jde to spíše "cítit" než slyšet. Trochu volnější se mi zdají menší plasty v pozici u zrcátek. Volant je na jednom malém místě trochu ošoupaný od předchozího majitele, jde přesně vidět, kde volant "drhnul" jednou rukou, když zatáčel :-) Jinak supr stav. Někde jsem četl stížnosti na chromové rámečky budíků, že to lidi při řízení oslňuje, když svítí sluníčko.. Pardon, no větší sr**ku sem neslyšel. Ani jednou se mi to nestalo, s autem jezdím denně a sluníčko na mě svítí ze všech možných úhlů. Nestěžuji si na digitální budík, který ukazuje rychlost, stav nádrže a teplotu, no verze GT a RS mají klasické všechny budíky a jsou sakra hezký, měnil bych hned. Na otáčkoměru se mi ukazuje, kdy mám řadit.. Ale žádný auto mi nebude říkat co mám dělat, maximálně tak ať se připoutám (Ne, sranda, občas auto prostě ukazuje trochu nesmysly). Klima má mít nějaký tichý design či co, no nic tichého na ní není, prostě normální hukot klimy jako všude jinde (na vyšších stupních, jinak na nižších nejde slyšet, to je fakt). Posez za mě supr, z auta je dobře vidět i přes menší okýnka vzadu, ale mrtvé úhly tam vzhledem k designu auta jsou (pro lidi co nepoužívají zrcátka problém, pro mě ne). Pro mojí babi už ne tak supr, protože auto je oproti 5ti dveřové verzi ještě snížené. Soukala se do toho jak do ponorky. Co ale zbožňuji a slyšel jsem to snad od každého, koho jsem kdy vezl, jsou sedačky. Skvělé boční vedení, Při 187 cm a 83+ kg mě dokonale objímají a po 5ti hodinách nepřetržité jízdy ani známka bolavých zad nebo bolestí za krkem. Výklopná opěrka hlavy je taky něco úžasného, je to první auto, kde mám při řízení opravdu pohodlně opřenou hlavu. V pohodlnosti zatím trumfnul všechny auta, ve kterých jsem kdy jel nějakou delší cestu a to včetně Superba 3, což uznal i jeho majitel - 185 cm, cca 92 kg (a to už něco znamená, ne? :-D) Na třídvířko je v interiéru dost místa, ale ne zas tolik, abych si tam připadal jako v lodi, prostě akorejšn. Všechno mám na dosah ruky. Ve výbavě navigace, která se ovládá pomocí ovladače na středové konzoli - v r. 2010 asi dobré, dnes víceméně jen na parádu, obrazovka samotná není dotyková a než něco zadám do navigace pomocí ovladače, to dřív vykvetu v pampelišku. Loketní opěrka dobře umístěna, schovává úložný prostor velikostí cca stejný jako v O2. Další úložný prostor je ve dveřích, tak nějak standardní přihrádka u spolujezdce a (a teď pozor!) velice tajné přihrádky pod koberečky u předních sedadel, kam nedáte sice nic velkého, ale vejdou se tam peněženky, telefony a další takové věci, co třeba nechcete zrovna tahat u sebe, ale nechcete je nechávat ve dveřích nebo přihrádce spolujezdce, kdyby náhodou někoho svrběla ruka při procházení kolem vašeho vozu a rozhodl se vám v něm trochu vyvětrat. Co stojí za zmínku je jen jediný "držák" na pití. Držák je v závorce proto, protože tam v životě žádné pití nedáte. Je umístěn téměř pod přístrojovou deskou, je malý, možná tak na plechovku redbullu, ale ta se tam nejspíš nebude vejít výškově. Nedám tam ani kafe z automatu (kvůli výšce). Zároveň před držákem na přístrojovce audio vstup, kam připojujete kabely, takže pokud už se stane zázrak a nasoukáte tam nějaký pití, zapomeňte na přehrávání skladeb z telefonu. Je to debilní držák na debilním místě, debilně navržený zkrátka nějakým debilem, jinak to říct nejde. Já osobně tam mám aspoň drobný. Když jedu sám a mám v ruce pití, je to problém. Když mám spolujezdce, hádejte jako co my slouží - správně, spolehlivý držák na pití jakékoliv velikosti.Snažím se zde popsat trochu jiné radosti a starosti, než psát převážně o motoru. Upřímně čím více si čtu o motorech a jejich spolehlivosti (u všech značek), tím více mě láká vše ignorovat. Hodně lidí má na Renault (stejně jako na jiné určité značky) nepodložený názor negativního charakteru, plynoucí prostě a čistě jen z toho, co slyšeli nebo co bába povídala. I přesto mají ty nervy o něm psát jako o špatném vozu a snaží se od něj lidi odradit. Za mě, 1.9 dCi spolehlivý motor, nemám s ním zatím problémy a tím to hasne (klepu na dřevo všemi dvaceti). Stejně tak tu ale bude člověk, co zrovna vychytal špatný kus (nebo auto koupil neuvěřitelně pod cenou a diví se, že vše není nebe a dudy) a bude kvůli tomu říkat "Renault už nikdy". Pochopitelné, avšak nesměrodatné. Jestli se vám nějaké auto líbí, tak si ho kupte, jen buďte při koupi opatrní a pokud tomu prd rozumíte, pozvěte si k výběru zkušeného (a hlavně šikovného) mechanika. Zjistěte si nejčastěji objevující se závady a kdy se cca. projevují a je vymalováno. Co se spolehlivosti týká, neřiďte se zkušenostmi jiných lidí s daným vozem/značkou, nemá to cenu.

jirka
11. listopadu • 19:58

Narazil jsem omylem na tyto recenze. Snad je tady více urážek než konstruktivních názorů. Před 10 lety jsem koupil Megana klasika rv: 2000 1.4 16V. 124000 Kč. nový stál 444000 Kč. Byl 7 let starý a měl nalítáno 93000. Teď se ho zbavuji mám najeto 265000 Km. Stal mě pouze spotřebák - 2 x kotouče a desky vpředu a 1x zadní bubny a obložení oleje a filtry. Za celou dobu jen jediná závada kdy vyhnila pojistková skříňka v kanále u baterky o které jsem ani nevěděl (jediný odtah). Spojka je stále původní. Po dobu opravy mi půjčili 15 let starou Oktávku v dízlu, a to jsem myslel, že se asi naučím znovu chodit pěšky. Renault mě vždy zavezl kde jsem potřeboval. Když jsem si přečetl recenze na jiné vozy tak zůstanu u Renaultu. Snad budu mít zase štěstí.Teď mám v merku Renault Mégane III zase 7 let starý za 120 000 Kč. A pro toho pána co tvrdí, že si kupuje jen nová auta bych chtěl upozornit, že kdyby nebylo lidí co kupujou ojetiny ze svých většinou dělnických platů tak by si ani neškrt.

Tomáš
19. listopadu • 19:08

Koupil jsem 4 roky starého Renaulta z autobazaru aaa auto s náběhem pod 100 tisíc kilometrů, za mě opravdu super auto, které je jako nové. Jezdíme se ženou každý den do práce a zpátky přes 60 km, a auto nám skvěle slouží.

amat
5. února • 17:37

Článek není moc přesný a je psaný dost letem světem. Zde najdete o Meganu 3 kompletní informace: http://rnews.cz/...

frenky25
27. srpna • 18:42

Díky za zajímavý článek, jinak mám na Vás dotaz, uvažuji o Meganovi nebo o Cliu, rozhoduju se, kde nebo od koho zakoupit, máte někdo zkušenosti s www.rpz.cz/renault ? Předem díky za odpověď, Frenky.

Karel.
5. února • 0:47

Já myslím, že Megane je dobré auto a to především s ohledem na ceny za jaké se prodával, vždyť to bylo prakticky to nejlevnější co u nás šlo koupit v této třídě. Takže nějaké mušky tomu každý rád odpustí, za takové prachy vás u konkurence mnohdy ani nepozdraví.

mpolan
5. února • 9:32

Akorát ten Mégane nemá více much, než jiné vozy...

honza
4. února • 21:42

Zdravím vás já mám 7 let renaut meganelll 1.4tce závada zatím žádná neberu olej desky kotouče to je prostě spotřební zboží u všech aut mám najeto 110000km a jsem spokojenej.:-) jak píší v článku že 1.4 tce není živý auto tak to bych neřek těch 130koní a krouták 190 je slušný mě to stačí nejsem závodník, ale když potřebuju předjet tak to prostě jede i na tu šestku má zrychlení.U mě dobrý;-);-)

Luboš
30. září • 17:31

Mám též 1.4Tce kombi r.v. 2010 najeto 115 000km. Závady téměř žádné. Jednou byl únik chladiva z klimatizace, což bylo ještě na záruku. Ve 105k pak byly měněny zadní kotouče, protože zrezivěly. Jezdím většinou sám a moc nebrzdím. Vpředu jsou pořád původní.
Jako jediný mínus tohoto auta vidím vyšší spotřebu. Jezdím dlouhodobě za 8,0. Na vině asi bude zbytečně krátká šestistupňová převodovka. Při dálniční jízdě na šestku motor příliš točí (cca 3700ot. / 130km/h). Motor by určitě těžší převod utáhl.

Míra
4. února • 18:15

Mám scénica 3 generace motor 1,6 16V najeto 178000 km od začátku na lpg a naprostá spokojenost.

jancel
4. února • 17:59

Služební kombík 1,9 TDI nalítal přes 300 tisíc, spotřeba 5,5, 20 řidičů a dodnes hravě vytáhne 200. Závady neznáme.

petr
5. února • 2:37

Těch 200 udelala jedine 96Kw verze,ty ostatni při 170 zdechli.

tom
5. února • 9:36

A?

petr
5. února • 16:46

Jenom takova maličkost,těch 130 konovych bylo skoro nula prodej,protože za to byl příplatek jak za Porsche:-D.

Mirek
4. února • 18:20

Měli jsme je taky. Ruku na srdce. Závady neznáte, protože je řešil nekdo jiný anebo si je už nepamatujete. Auto to bylo dobré, ale mělo spoustu drobnějších i větších vad. Namátkou mizerný komfort a prostor vzadu, podprůměrné jízdní vlastnosti, vysoká vnitřní hlučnost, pravidelné závady váhy vzduchu a turba, el. ovládání oken, prosezelé sedačky.

LPG-OBCHOD.cz
4. února • 17:55

Dělám přestavby na LPG od roku 1993 a tyto motory 1.6 16v jsou právě jedny z nejlepších pro přestavbu. Aut s nimi jsme udělali mnoho (včetně předchozích generací). Nevím, kde autor článku čerpá informace, že přestavby na LPG motor nesnáší nejlépe. Měl by tedy napsat přesný důvod.

mpolan
4. února • 20:46

Není v téhle generaci už motor upravený? Jiné materiály a tak podobně, že skutečně nemusí LPG snášet moc dobře.

bobsen klark
4. února • 21:37

Mám LPG na motor 1.6 81 kW ve Fluence. Přestavba v 15000 km, najeto 140000 km téměř pořád na plyn zejména v dálničním provozu, tzn. motor točí 4000 ve 130 km/h a bere 10 l LPG/100km při dálničním. Jinak někde kolem 7-9 l LPG. Problémy nepozoruji, foukám do toho plyn a jezdím. Velká spokojenost, poměr cena - užitná hodnota + spořílek. Baví mě jezdit a neřešit cenu cesty.

mpolan
5. února • 9:31

Pak by mě zajímalo, kde na to přišli.
Že jsou současné motory k LPG méně přívětivé, to se při materiálech, majících zaručit nižší vnitřní tření a odpory očekává. Zjevně to ale taková tragédie není.¨
Zase je fakt, že v nájezdu, který máš ty, jde teprve většina aut do bazarů a problémy se mohou objevit později.

bobsen klark
5. února • 9:54

Jo, s podpálením ventilů počítám, ale zatím to drží. No, a až to přijde, tak je to oprava u toho motoru cca. do 13.000,-Kč. Takže další důvod neřešit LPG.

puch
5. února • 8:48

Ja ma s LPG 1.4 z predchozi generace (II.). Na LPG najeto asi 110k a porad vse ok.

Mirek
4. února • 17:18

Měl jsem dva Megany. HB 1.gen. po fl a kombi 2. gen.
Oba atmobenzin. 1.4 16V jezdil za 6,8 dlouhodobě léto, zima. 1.6 16V byl objektivně spíš horší. Uškrcený kvůli emisím, dlouh. spotřeba 7,9-8. Po ca. 100t odešel přesuvník. Oprava za ca.6000. Každý 2.rok to chtělo 1 nebo 2 zapalovací civky po ca. 600. Jinak ok. Karta naprosto v pohodě a spolehlivá, výbava na r.2004 super (např. autom. zatm. zpětné zrcátko, 6 abg, pokovené čelní sklo, aut. klima, ESP/ASR, radio pod volantem atd.). Řazení přesné, řízení tupé, komfortní, přitom nehoupavý podvozek, nadprůměrné odhlučnění (např. ve srovn. s Oct.I a II). Trvanlivost čepů, tyček a silentbl. na předku nic moc - tak 50t km, ale opravy za hubičku (např. čep za 300). Nakl. hrana nizoučko a v rovině se dnem slušně velkého kufru. Kastle i po 10 letech úplně bez koroze i na opryskaných místech! Co ale stálo za h.... - odvod kondenzátu z klimy se snadno ucpal, vyčistit to kloudně nešlo (hrozný přístup) a voda si pak tajně odtékala okolo vývodu v podlaze pod koberce do izolační pěny! A 3. gen. měla stejný problém. Nebýt toho, šel jsem do něj znovu. Proto mám teď Toyotu. Ale ani ona není úplně bez problémů. Jsou to prostě jen auta. Cenu musí tlačit dolů, přitom přidávat kdejaký další asistenty. Tak se holt běžná produkce šidí, kde to jde.

Starý Bobr
4. února • 16:08

Pár připomínek a upřesnění:
a) Velmi komfortní ovládání rádia je na satelitu pod volantem. Není třeba z něj vůbec sundávat ruku a šmátrat po středovém panelu. Ten je jen pro spolujezdce. Bonus např. proti Škodě, VW atd.
b) Pan redaktor zmiňuje koncernové vozy, ale neuvedl, který koncern má na mysli. GM, PSA nebo jiný ?

TECH
4. února • 13:30

Tak nelze hodnotit dle Značky , t.j plošně. Renault měl povedená auta a nepovedená.

Rosťa
4. února • 12:01

Kdyby byly Renaulty špatné, nikdo by je nekupoval. Ze 14ti aut jsem měl 7 Renaultů a nevím o tom, že by byly horší, než auta jiných značek. Pohodlná, rychlá, úsporná. Ojetiny za dobrý krejcar a ND bez problému. Jde jen o obchodní válku mezi automobilkami, víc bych za tím nehledal.

fela
4. února • 12:52

100% súhlas - my sme mali najviac Fordov a Renaultov, a potom iné značky - a je to presne tak - žiadna mimoriadna (ne)spoľahlivosť u rôznych značiek nie je .

Standa
4. února • 11:54

Po mých dlouholetých zkušenostech, které sahají do 80tých let, už mi do baráku nesmí nic, co vyrobil Renault. I kdyby je pozlatili, v mých očích jsou na úplném automobilovém dně. Dokonce konsorcium Renault - Nissan považuji za popravu Nissana a už to pro mne není Japonec. Nikomu neberu jeho názor, nikomu nevnucuji svůj. Je to jen zkušenost.

Zenom
4. února • 16:18

Toz strecu, nesmite kupovat olitany stary vrany po X majitelych, pak byste nemel problem...

Standa
4. února • 18:33

Tož synku, utři si mléko na bradě. Ojeté bylo jen moje první auto. Potom už jen funglkovky. Nejsem tak bohatý, abych kupoval použité věci, a nebo dokonce Renaulty :-) Ale věřím, že hovoříš ze své vlastní zkušenosti, ty vráno :-)

kluc
4. února • 18:52

A proč se píšeš ty svoje moudra, když s Renaulty nemáš žádné zkušenosti. Ještě jednou. Koupil jsi si nějakého? Kdy? Jaký model?

Jazdim casto
4. února • 11:01

Moj Megane II 1,4i sedan, je pre mna doposial vyrazne kvalitnejsie a spolahlivejsie auto nez ine ktore som jazdieval. Pred tym som vahal pre zvesi o udajnej nekvalite aut tejto znacky, ale ked som si overil ze taky siritelia nemaju ani povedomie o tom ze Nissan a Renault su jedna ruka, nabral som odvahu a oplatilo sa. Nie je magnet pre zlodejov a ekonomicky ma neruinuje, verim mu. Velmi vazne sa zamyslam ze nasledujuce auto az nastane taka situacia, bude obdobne. Napriek tomu by som skor privital aspon skusmo, elektromobil s vyssim dojazdom (nad 300 km realne v zime), ci je to naozaj take, ako sa to ospevuje.

Jan
4. února • 10:16

"Nejprve ji musíte vložit do nevelkého prostoru před řadicí pákou a pak ještě zmáčknout startovací tlačítko. Zvyknete si, obyčejný klíček je ale tak nějak praktičtější."Není to pravda. U Mégane Coupé III 2009 - karta v kapse, zmáčknu start, počkám na zhasnutí kontrolek, stlačím brzdu nebo spojku, znova stisknu start a motor naběhne. Nebo rychlý start - nasednu, stlačím brzdu nebo spojku a tl. start - motor okamžitě naběhne (bez provedení testu). Čtečku nemusím vůbec použít (zasunutí karty do čtečky tu zastupuje stisknutí tl. start bez sešlápnutí pedálu). Klíčky nejprve musím vylovit z kapsy, pak kdesi za volantem šťourat, otáčet a pak teprve nastartuji. :-)

mpolan
4. února • 13:10

Renault má dva druhy karet. Levnějším typem je ta popisovaná v článku, dražší variantou ta tvá, kterou není třeba nikam strkat.

xzeit
7. února • 11:54

Nicméně z článku to vyzní, jako kdyby jiná možnost nebyla a karta u tohoto auta se musí do díry strkat vždy. Až teprve karta která se nikam strkat nemusí samozřejmě velice praktická....

Kiki
4. února • 10:01

To jsou žvásty! Mám 1,5 dCi 78kW s 6i kvaltem, nalítáno 400k km a krom jednou ucpaných trysek, je v pohodě. Mohl jsem si za to ale sám, protože jsem za nákup v Hypernově dostal slevu 2Kč/L a tak jsem tam u nich bohužel půl nádrže šplíchnul.. Dál netřeba komentovat. Jinak se tohoto motoru nebojte. Ani v zimě a courání se nedosaje k 6i litrům/100km a na delší štreky si jen tak usrkává. Jasně že sem tam se auto problému nevyhne, ale není to nic, co by neřešili i majitelé jiných značek. Škoda jen, že přestal platit za auto s nejlepším poměrem cena/užitná hodnota. Ty současné ceny jsou fakt na to, co maj ve znaku... :-(

Kiki
5. února • 13:40

22 nesouhlasících? Co kdyby některý z vás inteligentů tu napsal s čím nesouhlasíte? Že 1,5 dCi je supr motorek nebo že jsou dneska ceny přemrštěný? O obou názorech můžem podiskutovat. A nebo jen vyjadřujete svou závist majitelů benzínových vlezdodeutcheřitních motorů...?!

qwertz
5. února • 11:11

až na ty emise:-D

kluc
4. února • 10:06

Však tady žádná velká kritika nezaznívá. Je tu jen zmínka o tom, že by mohl přijít problém. A je pravda, že problém s vstřikovači může přijít u všech dieslů, bez rozdílu značek auta. Něco tam přece napsat museli. Přece nemohou napsat, že Mégane III nemá problémy. I podle statistic DEKRA, ADAC,.... je Renault mezi těmi nejlepšími.

k.ik
4. února • 9:23

s tímto motorem se dá jezdit i s menší spotřebou než udává tabulka

Kankunen
4. února • 12:09

Jezdit s nízkou spotřebou znamená jezdit pomalu v kolonách a je ti jedno řídíš.

mpolan
4. února • 16:19

Nebo to taky znamená umět řídit, což u tebe zjevně neplatí.

.
4. února • 8:29

Všechno od frantíků vetšinou stojí za ..., navíc ještě kosočtverec tuplem. Ještě k tomu sjetej, radši jinam bych se kouknul.:-D:-D:-D

dpcstb
4. února • 18:57

jazdil som nove clio a je to velmi slusne, komunikativne, auto

kluc
4. února • 10:02

Kdyby tady dle pravdy psali o Octávce nebo Golfu, tak jim na popis možných problémů nestačí 15 stránek. Mégane, Scénic nebo Laguna ve třetí generaci jsou absolutně bezproblémová auta. S druhou generací nemají už nic společného. Většina zákazníků to chápe a i proto je dnes Renault jednou z nejrychleji rostoucích značek.

space
4. února • 11:20

Zrovna tenhle kosodelník jsem měl. Mě neoblafneš ani svým školením u Vošického...

kluc
4. února • 16:14

Tak se pochlub jaký jsi měl model? Věřím ti, že to zvládneš.

space
4. února • 19:20

Píšu zrovna tenhle, to znamená ten v testu. Snad to zvládneš pochopit...
A ještě doplňující info: Auto zakoupeno nové na základě PR, že kosodelník už je někde jinde...
Verdikt: Větší šrot jsem nikdy neměl. Toť moje osobní zkušenost. Jakýkoliv mínus pro mě znamená, že dotyčný je stejně zkušený řidič, jako medvěd u Berousků.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puch
5. února • 8:43

Jsi proste hnup.

space
5. února • 13:36

Jestli "prostě", tak to asi bude pravda :-D

k.ik
4. února • 9:20

díky takovým kecům jsem nakoupil hodně levně

Standa
4. února • 15:40

Jo jo, to je logika renaulťáků. Levně koupit, a potom servisovat a servisovat... Já koupil draze Japonce, a 10 let mě v servisu nikdo neviděl. Oleje a filtry zvládnu sám, mám barák a prostor. Závady? Co je to? Koupil jsem před 5 roky druhého Japonce, takže mám už dva, a v servisu jsem nikdy nebyl. Kdo z majitelů Renaultů to může říct? Kecy typu to je spotřebák neberu. Ono i poloosy, čepy, ložiska, spojky, brzdy, apod. můžou vydržet 100 000, ale i 180 000 km(Japonec), ale taky 20 000 km (Renault). A to je právě ten rozdíl, mezi renaultem a autem.

Quebe
4. února • 18:27

"....ale taky 20 000 km (Renault)."Tak jsme si trošičku zapřeháněli :-D

mpolan
4. února • 20:44

Nebo třeba i jen deset tisíc (Fabia)...
Fakt je, že na Cliu mi taky jeden čep odešel při pětatřiceti tisících... jenže při stavu středočeských cest to není nic divného.

kluc
4. února • 16:12

Já mám Scénica III už sedmý rok a zatím jen jedna žárovka. Jinak nic. Doba se změnila a Renault dnes můžeš srovnat s japoncem. Nemám ti za zlé, že jsi na to ještě nepřišel.:-)

YMAS
4. února • 19:22

Mám už druhého SCENICa III 1,5dCi v automatu. Na 1. za cca 4 roky najeto 185000km. Na druhém za rok a něco najeto 66000km. Oba bez problémů. Na prvním jen destičky, kotouče, rozvody atd. Druhý zatím nic, je příliš mladej.
Kolegové s Octavia III a Opelem Astra měli větší problémy.

defekt
4. února • 9:18

Zas takový koule nemáš co?aby si nám řekl co je nejlepši auto.:-D

Šilhavý Karel
4. února • 12:57

Nejlepší auto je vždy R E N A U L T a ted mudruj

Standa
4. února • 12:11

Nejlepší (a dostupné)? No přece Toyota, Honda, Mazda, Daihatsu, Isuzu, Suzuki... a potom dlouho dlouho nic.......Hyundai, Kia, Fiat, Renault, a pak už vůbec nic - jsme na konci příček kvality :-P

fela
4. února • 12:50

tak to si asi ozaj nemal Daihatsu... :(

Standa
4. února • 15:45

Ale měl. Daihatsu Sirion, blbuvzdorný a naprosto spolehlivý auto. Prostorný, nenáročný a úsporný. Daihatsu Terios, 4x4 s životností slona. Po 120 000 km původní čepy, klouby, silentbloky, spojka, kotouče, destičky. Mechanicky robustní a spolehlivý. Pak už byly jen Toyoty a Honda.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
4. února • 18:38

"Po 120 000 km původní čepy, klouby, silentbloky, spojka, kotouče, destičky. Mechanicky robustní a spolehlivý."A to je jako něco extra? V mojem frantíkovi tyto věci vydržely kolem 180 tkm a i tak j sem je měnil ne kvůli tomu, že by byly totálně opotřebované, ale protože to už nebylo ono. Z toho čepy a klouby jsou furt původní. Auto do té doby vidělo servis jen kvůli oleji, filtrům a čištění klimy.A fčil mudruj s tím svým Japoncem.

Quebe
4. února • 21:28

Mínusům mám rozumět tak, že dotyční znají servisní historii mého vozidla lépe, než já? :-D

mpolan
5. února • 9:28

Minusy máš asi za vlastizradu, když sis dovolil koupit jiné auto, než úžasnou a dokonalou českou škodověnku...:-D

tom
5. února • 9:30

A co si to nejdriv precist, nez zacnes rozdavat moudra o skodovenkach? Tam se pise o japoncich a jmenovite daihatsu, nevsiml jsem si, ze by mela ta auta neco spolecneho.

Jirka
4. února • 9:18

A kolik jsi měl těch frantiku ty chytráku?

qwertz
5. února • 11:09

řádově desítky ve firemním fleetu. Dodnes je to majitelova noční můra :-D

Luboš
4. února • 17:21

Tak já jich měl pět, než jsem to pochopil. Posledních 16 let jezdím Toyota nebo Lexus a nelze srovnat.

fogel
5. února • 12:48

Kolik toyot si budeš muset koupit,abys pochopil,že sis měl koupit šestého renaulta. :-P

kluc
4. února • 18:50

Nemůžeš srovnávat, protože 16 let je hodně dlouhá doba. V autoprůmyslu se za tu dobu hodně změnilo. Nevím, proč má stále někdo potřebu řešit své zkušenosti s Renaultem staré 20 let.

*
4. února • 21:51

Ano, změnilo se toho hodně. Třeba to, že za posledních sedm let je jako nejkvalitnější a nejspolehlivější značka aut v Německu vyhodnocený třikrát jako vítěz Hyundai.
Známkování jako ve škole.
1 Hyundai 2,14
Mazda 2,14
3 Mini 2,33
4 Kia 2,43
Toyota 2,43
6 Volvo 2,57
7 Mercedes 2,71
Opel 2,71
9 Nissan 2,86
10 Audi 3,0
BMW 3,0
Dacia 3,0
13 Ford 3,14
Renault 3,14
15 Peugeot 3,16
16 Fiat 3,2
17 Citroën 3,33
Seat 3,33
19 Skoda 3,43
VW 3,43
http://www.autopolis.sk/novinky/hyundai-vitaz-aut... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kluc
5. února • 10:17

Pleteš se. Není to žádná statistika. Je to jen anketa + délka záruky + hodnocení servisu. A největší vliv na to má dlouhodobý test 2 kusů aut. Za nějaký relevantní údaj o spolehlivosti to nemůže vydávat žádný normálně myslící člověk.

*
5. února • 14:15

Nikde jsem nepsal, že je to statistika.
Tak dobře, když ti tohle nestačí, podívejme se na statistiky obrovského množství aut:
http://www.autoforum.cz/technika/poruchovost-moto... ...
http://www.reliabilityindex.com/top-100... Zajímavý článek, jaké ojetiny nekupovat:
http://www.autorevue.cz/10-lakavych-ojetin-ktere-... ...
Atd.

kluc
5. února • 15:03

Jen to potvrzuje, co zde píšu. Renault momentálně patří mezi nejspolehlivější značky. Dle toho tvého odkazu je dokonce nejlepší.

*
5. února • 17:01

Patří mezi nejspolehlivější jen z ohledu motorizace. Ostatní už je na pováženou. Chce to prostudovat všechny odkazy, nevybírat si jen to, co se hodí do krámu. Jinak se s tebou nepřu o Renaultu, ten je ve statistikách spolehlivosti celkově někde uprostřed. Poukazuji hlavně na současnou špičkovou úroveň kvality a spolehlivosti Hyundaie vs bídnou úrovneň koncernu VW / Škodovky a taky na tvoje zpochybňování kvalit Hyundaie.

kluc
5. února • 17:22

Já ty statistiky znám. A zdaleka jen ne ty tvoje. A z nich je zcela jasné, že Renault dnes patří mezi nejspolehlivější auta. Hyundai nezpochybňuji. Uznávám, že se už dostal mezi průměr. Což pro tuto značku je zcela jistě úspěch.

*
5. února • 17:49

Ale no tak, Hyundai byl mezi průměrem tak před osmi, deseti lety, dnes je na špici. Je vidět, že se neshodneme, v každém případě z těch statistik vyplývá, že obě tyto značky jsou v porovnání s koncernovou (VW) konkurencí daleko spolehlivější.

*
5. února • 7:14

Co ty mínusy, může mi někdo vysvětlit, co je na těchto faktech k nesouhlasení? Vítězství v Auto Bild Quality Report 2016 je jedno z nejvíce uznávaných ocenění v automobilovém průmyslu.
Doba, kdy Hyundai produkoval výrobky průměrné kvality jsou dávno pryč. Dnes je na úrovni prémiových značek a v lecčems je i převyšuje. Je zarážející, kolik je u nás lidí ,,odborníků" i přes to všechno ještě i dnes přesvědčeno o opaku. Zkrátka předsudky. Nasvědčuje tomu i fakt, že jsem zmíněný článek nenašel na žádném českém portálu s výjimkou zmínky na stránkách Hyundai. Že by ta skutečnost někomu ležela tak moc v žaludku? Možná příznivcům značek na konci žebříčku, kteří stále žijí v sebeklamu a bláhově jalové představě, že jejich miláčci jsou nejlepší. Nejsou. Je mnoho jiných, lepších.

kluc
5. února • 10:22

Víš proč jsi to nikde nenašel. Protože to je jen jedna z mnoha anket jednoho časáku. Se spolehlivostí to nemá skoro nic společného a to, že je to jedno z nejvíce uznávaných hodnocení ti bude tvrdit jen Hiunday. Pokud chceš nějakou uznávanou statistiku a nevěříš britským nebo francouzským, tak se podívej na Dekru nebo Adac. S těmi se však korejci na svých stránkách chlubit nebudou.

mpolan
5. února • 10:57

Manipulativní Dekra a ADAC? Ti, kteří vozidla německých značek téměř ani nehodnotí, protože k nim nejezdí? Jo, to má váhu.
ADAC se shodil v minulosti sám mnoha excesy na podporu domácích značek.

kluc
5. února • 12:30

Tak na Dekru to asi nebylo? A pokud jde o ADAC, tak si přečti něco o metodice. Pokud pro tebe několik set tisíc výjezdů nejsou relevantní údaje, tak raději věř testu 2 kusů aut. Ještě jedna malá otázka pro zamyšlení. Ke komu podle tebe ADAC jezdí? Viděl jsi někdy prodeje v Německu? Vždyť se tam neněmecká auta skoro neprodávají.:-)

mpolan
5. února • 20:30

Jenže většina jejich výjezdů právě není k německým značkám. Ty mají své vlastní asistenční služby. O prémiovkách vůbec nemluvím...
Tohle se tu řešilo už před pěti lety.

mpolan
5. února • 9:27

Minusy máš zkrátka za to, že sis vůbec dovolil napsat pravdu. Natož jiný názor, než českou "pravdu", kdy Škoda a VW jsou nejlepší a jsou to nadauta.

*
5. února • 12:08

;-) Naprosto přesně tak. Nadauta jen v očích omezenců, kteří si nevidí dál než na špičku nosu.

Doporučujeme

Články odjinud