Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Quebe  |  19. 06. 2016 14:04

Jedno C4 picasso s 2.0 16V a BMP6 v rodině máme a k článku mám pár výhrad:

1. Picasso se nedělalo od roku 2009, ale od roku 2006
2. Nevím, co autor myslí tou špatnou ergonomií. Všechny ovladače jsou na logických místech a zmíněných nedostatků typu seřizování sedaček jsem si nevšiml. Možná je to doménou nižších výbav, s těmi jsem tu čest neměl.
3. S převodovkou BMP6 se dá žít úplně v pohodě, momentálně najeto 140 tkm a bez jediného problému. Řazení vskutku není nejrychlejší (ručně ale rychleji nezařadíte), cukání žádné. Naopak umí dávat perfektní meziplyny při podřazování. Automatický mód je však vhodný jen pro klidnou jízdu, při pokusu o svižnou jízdu se chová nelogicky. Manuální mód tento problém řeší. Další poznámka - pokud v automatickém módu použijete páčky pod volantem, převodovka se bude cca minutu chovat jakoby byla v módu manuálním, čímž lze řešit například různá předjíždění apod. Rozjezdy do kopce jsou absolutně v pořádku, avšak mám zkušenost pouze s autem, co je vybaveno hill holderem. Opravdu mne unavuje neustále číst, jak je ta převodovka k prdu od lidí, co s ní pravděpodobně ani nejeli. Je postavena tak, aby dobře fungovala v režimu, pro který je to auto navrženo.
4. Životnost vzduchovým měchů je cca 100 tkm, komplet výměna obou stojí cca 10 tisíc, což není tak hrozné. Komfort je s nimi úplně někde jinde.

Naopak souhlasím s tím, že je to určeno auto pro klidnou a pohodlnou rodinnou jízdu. Na závodění jsou opravdu jiné stroje.

Odpovědět  |   | 
Dalibor Žák, Autorevue  |  19. 06. 2016 16:35

Jistěže se C4 Picasso dělalo od roku 2006, ani nevím, jak se mi tam ta devítka dostala. Děkuji za upozornění, již jsem to opravil.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  19. 06. 2016 18:46

treba prepinac dalkovych svetel .. ten princip navrhoval snad debil ... zlatej system Lucas

Odpovědět  |   | 
veto  |  20. 06. 2016 14:46

aky problem, potiahnes trochu, bliknes, potiahnes viac aby to cvaklo a mas dialkove.... Netreba na to vysoku skolu, aby to clovek pochopil.... Mne to dokonca pride viac intuitivne ako v nemcoch packu od seba

Odpovědět  |   | 
pacho  |  20. 06. 2016 22:35

to si ešte nepochopil?? čo nemá ergonómiu ala WV, tak to je zlá ergonómia.

Odpovědět  |   | 
Adam  |  22. 06. 2016 15:32

To mi nevadí. Bylo to tak v Trabantu a mám to teď v Japonci. Problém tohoto Citrónu je jiný:
a) je to hnusný! Nikdy si nejsem jist, kdy jede dopředu a kdy couvá
b) před řidičem chybí rychloměr a otáčkoměr
c) kvalita je "francouzská" Už během prvních 100 tis km v tom všechno skřípe.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  19. 06. 2016 15:04

Mám C4 Picasso 2.0i 16V BMP6. Rv.2006. Dovezl jsem si ho coby necelý rok starou předváděčku před devíti roky z německa. Měl najeto 5000km a v podstatě bylo nové a hlavně jsem tenkrát ušetřil přes 200 tisíc oproti ceně u nás. S autorem článku si dovolím v některých ohledech nesouhlasit. Zejména jde o BMP6, se kterým se většina novinářů pouze krátce svezla a zhýčkaná automaty z vozidel o třídy výše ho zbytečně haní. Netvrdím, že je bez chyby, ale dá se na něj velmi rychle zvyknout a když se respektují určitá pravidla tak funguje naprasto dokonale, navíc se učí od vás a přizpůsobuje se vašemu stylu jízdy. Zkoušel jsem nějakou dobu jezdit čistě v manuálním režimu a nepodařilo se mi jezdit usporněji, než dokáže auto samo v automatickém režimu. Problémy s měchy měl každý, protože celá první generace je měla špatné. Byla to konstrukční vada, kterou bohužel automobilka vyčůraně nechala na krku svým zákazníků. Většině se navíc problémy objevili až po 3-leté záruce. Plusy tohoto sytému ale případnou investici do měchů vyvažují. To udržování konstatní světlé výšky je jinak paráda, zejména když naložíte auto na dovolenou a na kouli vezete nosič se 4-mi jízdnímy koly a necouráte zadek po zemi, jak jsem to videl u kolegy co měl klasické pérování.
Jinak jsem s autem velmi spokojen, mám na něm najeto sice jen caa 90000 km což je relativně málo, ale jezdím s ním krom dovolené denně caa 20km, celoročně do práce kde bych asi takto diesel umořil. Velké závady se mi prozatím vyhli. Vzpěry kufru si každý dokáže vyměnit sám, nikdy jsem to nedělal a trvalo mě to 10 minut. Na autě jsem měnil pouze baterku, motorek ostřikovačů světlometů, hadičky ostřikovačů (sežrané kunou), stírátka, brzdové destičky, jednu žárovku obrysovky a osvětlení spz. A odešlo mě vyhřívání sedadel, což mě dost mrzí, ale asi jsem si to udělal sám. Klekat na sedačky s vyhříváním není dobrý nápad.Kdo chce rodinné auto s pohodlím pro všechny, žádný problém. Závoďák to není, ale třeba s tím dvojlitrem předjíždění žádný problém není. Mám atermické přední sklo a od výroby tónované boční a zadní okno a tady klimatizace v pohodě prostor uchladí a v zimě bezproblému topí. Tady opravdu problém není. Jen jediné co opravdu stojí za prdek, to je dešťový senzor stěračů. Ty si žijí v tomhle režimu svým životem a občas docela iritují svojí chatickou funkcí. To se Frantíkům opravdu nepovedlo. Opravdu doporučuji senzory, z auto zejména do zadu vidět moc není, ale to je problém všech větších aut.

Odpovědět  |   | 
Vašek  |  19. 06. 2016 17:56

Přes diagnostiku by mělo jít nastavit chování dešťového senzoru.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  19. 06. 2016 18:22

Nedalo, alespoň to mi tvrdili odborníci v "Chronoservisu Citroën" . Senzor je nastavený od výrobce a funguje samostatně bez zásahů z BSI (Řídící jednotka). Pouze s ní "komunikuje" v rozsahu: "udělej kyv stěračů". V podstatě jde jen přes diagnostiku zjistit zda funguje, popřípadě asi deaktivovat, ale to je nejspíš vše.

Odpovědět  |   | 
Zdenek Straka  |  20. 06. 2016 09:55

Naprosto souhlasím s tímto článkem. Myslím, že většina novinářů je podjatých a již z principu tuto značku negativně hodnotí. Já vlastním od 1/2011 Grand Picasso 2,0HDI s plně automaqtickou převodovkou ve výbavě Exclusive za PC lehce nad 1 mil. Kč. Již za tuto cenu prostě je auto v dané příplatkové výbavě dostatečně kvalitní ( vyrobeno ve Francii, ne v Turecku ). Mám najeto 106 tis.Km a kromě běžně opotřebitelných dílů a pravidelné výměny oleje a filtrů po 10 tis. km auto nespolklo ani korunu. Nic v něm nevrže a neskřípe, jak popisoval pan redaktor, dílenské spracování je na nejvyžší úrovni a tak pohodlné křesla z Alcantary jako v C4( ano, příplatková výbava, výrazně jiná než seriová) nenajdete ani v premiových modelech "renomovaných" značek. Mám z výroby zatmavené skla a panorama střechu a s výkonem klimatizace jsem opravdu neměl doposud problém. Souhlasím i s jedinou pro mě nefunkční záležitostí a to jsou ty senzory stěračů. To je opravdu špatné. A pevný věnec volantu, vždyť to je to nejlepší, co mohly vyrobit. Všechny ovládací prvky na stejném místě. V článku kritizovaná ergonomie. Nechápu. Za mě je Citroen C4 Grand Picasso nejlepší rodinné auto na trhu. Ten výhled, motor (2,0HDI), automat, pohodlí/komfort, spolehlivost, atd...

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  20. 06. 2016 18:14

Já myslel, že všechna C4 Picassa se vyráběli a vyrábí ve Španělsku. Jenom ty nové C3 Picassa se vyrábějí na Slovensku.

Odpovědět  |   | 
Pan Kája  |  20. 06. 2016 19:25

Nejlepší výbavy jsou na tom asi lépe, ale u základnější, se kterou mám zkušenost, se o kdovíjak skvělém zpracováním a kvalitě materiálů už mluvit nedá. Ošoupaná tlačítka přihrádek na palubní desce, dveře kufru mi přišly trochu fórové.. plastové blatníky neřeším, to není nutně nevýhoda. Už tady zmíněná automatika stěračů místy žije svým životem, pedály jsou naprosto bez citu (upřímně, nic moc jsem nečekal, ale stejně mě to negativně překvapilo). Motor sice základní 1.6, ale nejezdil špatně...horší ale bylo jeho odhlučnění. Nevím jak se k autu choval původní majitel (najeto 110tis.), ale lepší dojmy ze zpracování jsem měl i u původního C-Maxe v základní výbavě (i když i tam to byly rezervy), jedničková Fábie, na kterou jsem byl zvyklý, pak byla naprosto jinde.
Ale abych jen nekritizoval - to auto má skutečně praktický interiér a na 16kách má pohodlné odpružení. Asi bych raději S-Max, ale slušné kusy jsou cenově jinde.

Odpovědět  |   | 
harry  |  20. 06. 2016 10:05

Ahoj, 90.000 = výměna oleje v automat.převodovce! Nevěřte v bezúdržbovost, chcete-li se vyhnout platbě za repasi převodovky. Včera bylo pozdě, fakt!

Odpovědět  |   | 
arnold  |  19. 06. 2016 16:03

Zanedbavana udrzba je starostu u jakehokoliv auta.

Toto by se nemelo uvadet u konkretniho modelu, imho

Odpovědět  |   | 
Driver  |  19. 06. 2016 19:34

Celé to je pořád stejná písnička! Tyhle auta prostě nenajedou milion ani půl. Takže kdo chce ušetřit a moc nejezdí, klidně si kupte ty Citrony dva a možná budete i spokojení, protože budete třeba právě cílová skupina. Ale kdo chce denně točit tisíc km, tak s Citroenem to nejde, bohužel. Takže to, co platilo před 30ti lety, platilo i před 10ti a platí i dnes. Teď si přečtěte ještě jednou první větu a děkuji za pozornost.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  19. 06. 2016 20:28

Denně tisíc kilometrů chceš točit s čím ? S DAS AUTO nasrat??

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  19. 06. 2016 20:37

I kdybys měl nakrásně pravdu, tak jasně. Tisíc kiláků denně odkroutí snad každý druhý. Zatímco těch, co jezdí normálně, je tak málo, že se takovou cílovou skupinou nemá vůbec cenu zabývat, co?

Holt zajímavá argumentace. Stejně, spolehlivost je dána hlavně kvalitním servisem a v tomhle ohledu jsme národ prasat. Nejlépe je to poznat na krásné větě: "Leju do toho jen olej a benzin, je to držák." Pak se nemůžeme divit, že auto s nájezdem 200 tkm je u nás považováno za zralé na vrakoviště, protože v tomhle režimu nedokáže dlouhodobě fungovat žádné auto. Auta, co najedou přes milion jsou ta, co měla to štěstí a nedostalo se jim takového majitele. A nevidím jediný důvod, proč by to nemohl být i Citrón. Jen holt u nás, kde má každý oktávku v tédéíčku na hlínách to není tak pravděpodobné

Odpovědět  |   | 
k22  |  20. 06. 2016 09:48

nedávno se mediálně probírala "zázračná" Oktáívka, co najela, světe div se, 500000km! Náklady na servis ovšem byly 500000kč.....za tyhle prachy najede půl míče každé auto ...a možní i o dost více.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  20. 06. 2016 21:52

Mám pro sebe za 15 let třetí velký Citroen s Hydrou a paní druhé Berlingo. Neměli jsme žádné problémy a pokud nějaké byly, tak do druhého dne se v autorizovaném servisu vyřešily. Tak se uklidněte a kupte si za svoje co chcete. Nemyslím, že to bude lepší.

Odpovědět  |   | 
copy  |  21. 06. 2016 20:29

mám na tachometri 370 tisíc, a spotreba oleja nulová. Problémy? jeden je - prepúšťa servo, tak deci oleja na 10 tis. km. Motor je 2.0 hdi.

Odpovědět  |   | 
Klíma  |  13. 08. 2017 10:45

Jsou to žvejky!!!Keci od blba. Mám na Berlingu 2.O HDI 500 000 km. Je neškráblé. Nikdy nebyl venku vstřik ani čerpadlo. Stále spotřeba 6 l.Ve 300 000 jsem vyměnil spojku LUK. Nebyla zatím dělána ani zadní náprava.

Odpovědět  |   | 
Josef II  |  19. 06. 2016 22:11

Ojetýho francouze?? Nejsem sebevrah

Odpovědět  |   | 
Michal  |  20. 06. 2016 21:53

Tak to bych Josefe II také nedělal, mohl by mít kapavku

Odpovědět  |   | 
mba  |  20. 06. 2016 09:05

BMP6 není totéž co ESG6

Je dobé opravdu rozlišovat BMP6 a ETG6
zatímco BMP6 jsem měl ve starším Piccasu (r.v. 2009) a tam jsem obvykle používal manuální mód protože ta převodovka opravdu auto zhoupne při rychlejším rozjezdu na 2-4 převod. Tak v C1 a novém Picssu mám ETG6 a tam už manuál používám fakt jen velmi vyjímečně,protože prostě funguje dobře.

A ještě poznámka k přehřívání? to jako fakt nebo to je jen nějaká dedukce typu: "je to jako skleník a tak se to musí přehřívat"? Nikdy jem s tím neměl problém. Klimatizace byla vždycky dostatečná.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  20. 06. 2016 09:30

Upřímně, ale napsat u MPVčka hned v úvodu toto: "...Pokud od auta vyžadujete promyšlenou ergonomii, zpětnou vazbu, ostrou reakci na plyn a hravý podvozek, nehledejte prosím v této kategorii..." ?? To je nějaký komplex, nebo co? Co má tohle společného s objektivní novinařinou? Opravdu musí být každé auto ostrý hravý a sportovní? Právě ta minimální zpětná vazba a filtrující podvozek dělá z auta dopravní prostředek, ze kterého vystoupíte po stovkách kilometrů naprosto svěží. U MPV bych nic jiného neočekával.

Odpovědět  |   | 
mba  |  20. 06. 2016 10:58

to je bolest všech automobilových novinářů, oni prostě skočí do auta, projedou svůj zatáčkový úsek co možná nejrychleji a pak píšou článek. Jsou to fandové do aut, tak prostě nechápou, že lidi od některých aut chtějí i něco jiného, než ostře projíždět okresky.Ale třeba časem dorostou.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  20. 06. 2016 21:56

To je věčný student-motorista Žák. Náhodou je specielně u něj pokrok, že vše nepoměřuje etalonem E46. Jinak literárně jsem zaznamenal pokles.

Odpovědět  |   | 
ewax  |  11. 11. 2017 08:44

Me by hlavne zajimalo co je to "hravy podvozek"???:

Odpovědět  |   | 
Pán s kloboukem  |  20. 06. 2016 14:54

S recenzí celkem souhlasím, mám 1.6 HDI s BMP6 r.2006 a to auto je tragédie. Co jsem všechno absolvoval, co vše se už stihlo rozbít a jaké měl zážitky ze "značkových" servisů... Francouzské auto už nechci vidět, mimo jiné mi nahlásilo "faulty" a během jízdy se prostě komplet vypnulo. Zhasne motor, vypne posilovač(!) a je hotovo. Naštěstí nechá zařadit N. Servis nezjistí nic, netuší. Smiřte se s tím. BMP6 má pouze jeden jízdní režim – pohodová vesnická/dálniční jízda jako s hnojem. Pokud spěcháte třeba ve městě, tak to auto chcete prostě zabít. Šlápnete na plyn – nic. Čekáte vteřinu, potom začne na pohodu přidávat plyn, pouští spojku a za chvíli se rozeřve, když elektronika konečně dovolí plný plyn. Pokud vyjíždíte z vedlejší na hlavní s hustým provozem, tak je to o zabití, kolik aut na mě už troubilo. I manželka se toho bojí a to je etalon defenzivní jízdy. Logiku těch více než dvaceti tlačítek na volantu vymýšlel někdo extrémně zhulenej, doteď jsem nepochopil, jak to mohlo projít jakýmkoliv schválením. Na rádio je krásný dekl, ale na volantu rádio nepustíte. Proč?? Ale sedačky jsou fakt pohodlný a bez řadící páky je vepředu dost místa. Velký okno je na nic, klima moc neklimuje, pokud zrovna neproreziví hliníkové(sic!) trubky, stěrače to má rozměr na liazku, ale děti ho mají rádi

Odpovědět  |   | 
Michal  |  20. 06. 2016 21:58

Zkuste se pane s kloboukem spojit s těmi spokojenými z diskuse nahoře nad Vámi, možná jste jen smolař nebo něco děláte špatně.

Odpovědět  |   | 
Pan Kája  |  21. 06. 2016 23:28

Já myslím, že lidé v diskuzi mají většinou minimální zkušenosti, jen projevují vzdor vůči kritice francouzů a podpoře koncernu. Já sám nemám kdovíjak pozitivní zkušenosti, ale jsou pravdivé a nepřikreslené...a hned jsem vymínusován...a silně pochybuji, že majiteli C4GP.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  23. 06. 2016 11:06

Člověče, já jsem napsal nahoře, že mám C5. Tak nevím, o čem pravdivě a nepřikresleně mluvíte. To jsou lidi.

Odpovědět  |   | 
copy  |  21. 06. 2016 20:30

nekúpil ste auto po záplavách?

Odpovědět  |   | 
prim  |  30. 03. 2017 10:42

Nevím co za ojetýho šmejda jste koupil. Stejně zmršený může být i Mercedes. Moje C4 Picasso jede svižně ,když přidám plyn tak 4 a 5 Vás nacpe do sedadla! Auto je primárně určeno pro rodinu a s tou nejezdíte závodním stylem!! Klima chladí ,jak divá , ta Vaše asi nebyla naplněná. Nebo s tím neumíte jezdit .

Odpovědět  |   | 
 |  20. 06. 2016 15:51

Necekal bych, ze se podari najit dobrou ojetinu s puvodni cenou pod 500 kCZK. Prijde mi, ze to je tak cenova kategorie laickych majitelu-ridicu, jez vetsinou (cest vyjimkam) nevedi (a casto si tuto svou neznalost nalezite chrani) jak s autem zachazet a jak se o nej starat. To jsou pak vymeny motoroveho oleje jednou za rok, bez ohledu na kilometrovy najezd, vymena prevodovkoveho oleje zadna atd. Casto jsem svedkem, jak chudaka studene auto nastartuji (treba i pri -10°C) a hned (doslova) vyrazeji na dalnici.
Auto po takovem cloveku zrejme nebude zadna vyhra.

Odpovědět  |   | 
Avital  |  21. 06. 2016 09:16

Zdravím všechny. Taky jsem v roce 2011 přemýšlel jaké koupit auto. Jezdíme na kola, lyže a podobně, tudíž jsem hledal něco prostorného.Vyhlídl jsem si Ford S Max. Ovšem 3 roký starý Ford s najetými 90 tis. stál tehdy cca 440.000 tis. Já ještě omylem zabloudil do salonu Citroen a tam na mě vybalili cenu 475 tis za nový 1.6 Hdi s manuálem. Koupeno a spokojenost. Veliký prostor, jde za plynem docela slušně, brzdí, nekazí se, pohodlná jízda a to vše za 5.2l dlouhodobě. Mám najeto 70 tis. Olej měním co 15 tis a dokonce jsem jednu dovolenou v Maďarsku absolvoval za 4.2l/100km. A řeči o nedotáčivosti a odskakování jsou kraviny. Všude samá kamera, omezení, maximálka 130... tak k čemu je extra výkon a maximálka 250??

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  21. 06. 2016 09:16

Do citroena jsme se rozhodli jít, protože nacpat se se střemi dětmi a občas tchýní prostě do škodovky nezvládnete... (zkrátka jak je v článku uvedeno, vyčerpal jsem svůj reprodukční potenciál a teď už jen čekám na smrt...
Co se designu týče, nám se právě líbí, na rozdíl od Sharanu (Alhambry, Galaxy) má svůj osobitý design a není to jen hnusná krabice se šikmým předkem jako výše zmíněná auta. Pravda, poslední dvojice sedaček je fakt jen pro děti, ale ty tam právě jezdí a moc se jim líbí "sedět v kufru". Plnohodnotná sedadla by na jednu stranu byla super, ale kdo by se s nimi furt tahal ven, když z větší části jezdíme v pěti a kufr slouží jako kufr...
Motor 1.6HDI není žádný trhač asfaltu, zvyklý na tah odspodu od škodováckého TDIčka pro mě byl z počátku značným zklamáním, nicméně s odjetými kilometry si člověk zvykne na to, že prostě musí motor při akceleraci drobátko točit a auto jede slušně.
Co se týče údajné nutnosti parkovacích senzorů, pan redaktor patří asi k rozrůstající se skupině řidičů/neřidičů, kteří kdyř nemají auto plné elektronických hlídačů a pomocníků ,auto zapíchnou sto metrů po vyjetí z garáže do škarpy... parkuje se mi s ním naprosto bez problémů, stačí jen umět čučet do zrcátek, vždyť jsou v tom autě čtyři...
V článku zmiňované ustřelování zadku a poskakování zadní nápravy jsem zažil taky. Nejdříve jsem se zhrozil a říkal si, že je problém, ale můžu říci, že to není ani tak problém nápravy jako spíše pneumatik. Jakmile jsem sundal příšerné Barumky, se kterými jsem auto koupil, ustřelování zadku zmizelo. Jízda je pohodová, auto si v pohodě pluje krajinou, při přesednutí ze škodovky to je jako přesednout z dřevěné lavice do čalouněného křesla.
S klimoškou jsem nezaznamenal problém ani v největších vedrech. automatické stěrače jsou opravdu zajímavé a někdy si žijí vlastním životem. Někdy spadne kapka a stěrače zběsile dřou suché sklo, jindy se za vydatného deště chvíli jen lážo plážo povalují přes sklo... deštový senzor evidentně není vychytaný na jedničku s hvězdičkou...
Jak je i uváděno, je to rodinné pohodlné auto, ne nadupaný drak a s tím to člověk i kupuje, že neudělá z nuly na sto za čtyři vteřiny.
A ono známé "proboha, jak sis mohl koupit francouze, tam se furt něco ser... kazí, tak postupem času souhlasím s jedním kolegou citroenářem - francouzská auta nejvíc kritizují ti, kteří s nimi sice nikdy nejezdili, už vůbec je nevlastnili, zato ale několikrát četli, že jsou to poruchová auta... když člověk narazí na mizerný kus, je co měsíc v servisu i s mercedesem a pokud se někdo chová k autu tak, že jen sedne, nastartuje a jede, zlikviduje každé auto (snad jen V3Ska je nesmrtelná )

Odpovědět  |   | 
Marek  |  21. 06. 2016 13:09

Ahoj, dovolte malou zkušenost z mého používání 1,6 HDI.
Mám už druhé Berlingo s tímto motorem a manuální 5st převodovkou.
Najeto 260.000 km, olej měním po 20.000 km. Ani s jedním motorem nebyl žádný problém, kromě výměny oleje, filtrů a rozvodů jsem na něj nešáhl, udivuje mě i to, že mám po sedmi letech stále ještě původní akumulátor.

Nějak nechápu, kde se vzala fáma, že dieselové motory 1.6 HDI jsou poruchové, moji kolegové kteří je používají mají stejný názor.

Odpovědět  |   | 
Andeer  |  21. 06. 2016 21:10

Moje strará má krátké picasso od novoty, 2.0 HDI s robotickou převodovkou BMP6 , rok 2009 nyní 50tis KM. Ze začátku jsme měli s autem problémy co se týče robota. při klidném rozjíždění auto začalo čim dal vice škubat , jako by neumělo najit bod záběru spojky. cca v roce 2010 po garančce nám vyměnili olej hydrauliky i skříně převodovky plus přehráli software udělali adaptaci a od té doby do dneška převodovka funguje perfektně ! ja to beru z pohledu toho , že než zmačknout spojku , pravou rukou tam něco hledat a pak tu spojku pouštět a tohle dělat 1000x za cestu do práce , tak jsem šťastný za toho robota ! přece nebudu řídit jako lidi před 150lety v 21.stoleti !!! já jsem za tu dobu vystřidal dvě auta a to Audi A4 Multitronic kde je variatorova převodovka (plynula změna převodu - perfektní pokud se to neposere) a nyní jezdím s mercedes C W205 kde je kalsicky automat s měničem a můžu říct že za studena u mercedesu mám někdy takové škubánky se strouhankou , že mi někdy přijde i ten robot lepší. samozřejmě porovnávám za studena - za tepla mercedes řadí hladce. v servise mi řekli že u studené převodovky je to normální (auto za 1.5 mil :( . pro ty , komu převodovka škube nebo se časem rozškube vřele doporučuji jednu věc a to : vyměnit olej v hydraulice řazení plus vyměnit olej v samotné skříni převodovky zajet přehrát nejaktualnější software (asi 1000kč) nejdůležitější potom provést Adaptace záběru spojky plus učená řazení kvaltů a potom si užijete to , na co bylo auto vyrobeno ! u nás doma to funguje tak , že oba si jezdíme tim svojim a když jedeme na dovču i třeba sami dva tak nejraději jedu picassem ! i po delší době jízdy jsem uplně fresh , ergonomie a posed za volantem je naprosto perfektní !!! nevím jestli to bylo v článku zmíněno - jediné co mě trochu mrzí je klepání přední nápravy od novoty ! po několika reklamacich nam vyměnili přední tlumiče s hornim uloženim a světe div se klepani se spravilo cca o 80% na vcelku přijatelnou uroven. kosti stabilizatoru odešly cca po 45TIS KM. ale to je otazka 1000kč. myslím, že jsme s autem max spokojeni za cenu kterou stálo a vcelku nechápu jak to mohlo tak rychle sletět z ceny když je to uplně boží kára. když tahám 1.5tuny vozík se dřevem na chalupu tak vždycky rád sahnu po picassu je fakt že jsem nechal motor nachipovat . samozřejmě ža to není žádná raketa na závodění (i když motor po chipu potenciál má ) ale na to to auto nebylo myšleno. myslím že naprosto splňuje to , co tím chtěl básník říci . prostě rodinná houpačka na dovolené a obrovský sluha pro různé nutné transporty. jinak spotřeba - jednou jsem jel se starou do madarska na termaly a meli jsme na to dost času tak jsem zkusil stlačit spotřebu na minimum a ujeli jsme na jednu nádrž 1090km!!! jsem to tehda spočítal na nějakých 4.9l ale to jsem fakt jel jako defo. běžně něco kolem 6.2 až 6.5 uplna pohoda. čelní okno: super při dovolené do alp - můžete se kochat horama aniž by jste riskovali že nabouráte když se mervomocí chcete podívat na špičky ledovce a při tom se lámete přes volant. super na semaforech a v létě to je taky uplně vklidu protože si zasunete roletku a ještě sklopíte stinitko . pak to okno je tak velke jako v každem jinem tuctovem autě. deštovy sensor katastrofa, základní audio hraje perfektně ! v mercedesu mam připlatkovy commander ale zakladni audio a musel jsem ten shit vykopat a nahradit focalem. i picasso hralo lepe !! žárovky - furt nám odchází - levné i drahé ale to je volovina na 5 minut. auto je hodně náchylné na geometrii a vyvážení kol ! pozor! někdo může být zklamaný při jízdě okolo 130kmh. často se oběvuje silné třepání volantu ale nezoufat , zavezte to k někomu kdo opravdu umí seřídit geometrii a precizně vyvážit kola , pak je vše OK. dělám to ob dva roky. třepavka se často vrací. v zimě u toho dieselu dost trvá než začne pořádně topit. inženýři to vyřešili tim , že nastavili sw převodovky že za studena řadí nesmyslně až někde při 3000ot. ale stačí klepnout do padla pod volantem a je to v klidu. ale ne že by to byla s tim topenim nějaka katastrofa to vubec. vzadu mam pružiny a i když jsme nabaleni a mam vzadu na kuli tři kola tak se mi nestalo že bych nějak abnormalně tahal zadek po zemi. za ty prachy si myslim že je to uplně supr kára ! velmi pohodlné auto a dobrý sluha. nemůže to někdo srovnávat s auty které jsou dělané pro jiný účel a mnohdy se to může srovnavat s auty stejné kategorie geometricky odlišne ceny. já dávám 2+ a troufám si říct , že jsem měl v rukou už dost aut. tak čáááágo !!

Odpovědět  |   | 
copyy  |  04. 02. 2017 14:49

Zaujímavé je, že anglický Whatcar spomedzi 7-miestnych MPV najviac doporučuje práve C4 Grand Picasso predchádzajúcej generácie, S-Max až na piatom a Galaxy na siedmom mieste.
http://www.whatcar.com/news/top-10-best-used-7-s... ...

Odpovědět  |   | 
citron  |  18. 10. 2018 14:46

Doma 2 auta, Citroen 2013 grand c4 picasso 2L D výbava exl. automat a S-max 2017 2L D, výbava Titanium 4WD automat. Kdo nejezdil s Citroenem na měchu a permanentně jej kritizuje vůbec neví o čem mluví ( na závodění opravdu není to je fakt) . Za 5 let počet problémů 0, pouze pravidelný servis ve značkovém servisu. S-max není špatné auto, ale k pohodlnosti Citroenu má hodně daleko, kvalita plast dílů v interieru S-maxe také není TOP. Pokud by byl Citroen ve 4WD, tak bych asi nikdy S maxe nepořídil, ale v horách na sněhu je 4WD docela praktické.
BTW- v životě jsem ojezdil i dva passaty, jednu oktávku a kdysi dávno i felicii, mám najeto cca. 1 000 000 km. Jediné pohodlnější auto ve kterém jsem kdy jel, byl S500, ale to jsme cenově úplně jinde.

Odpovědět  |   | 
prim  |  30. 03. 2017 10:33

Nesmysl vyhnout se robotizované převodovce. Pokud je dobrá spojka i dvouhmotý setrvačník tak řadí skvěle! Nedovedu pochopit proč někdo řadí a chce řadit ručně!!

Odpovědět  |   | 
D  |  01. 04. 2018 19:26

Jedine, co sa fakt nepodarilo je ten dazdovy senzor. Zadne sedacky boli vo verzii xsara pisasso lepsie. Kvalita spracovania podla mna odpoveda danej triede. Spolahlivost povazujem za skutocne dobru, ked vidim po servisoch odstavene tie iste, skoro nove bmw, audi atd..s ktorymi si nevedia mechanici poradit. Dokonca aj taky detail ako prekvapivo spolahlive h7 ktore mam uz 2,5 roku bez problemov... Toto auto je hlavne o komforte jazdy. Neda sa porovnat so sedakmi v japoncoch, alebo kratkymi a uzkymi z focusu..

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 47 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A