Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Zapomeňte na obvyklá klišé o francouzských autech. MPV Picasso není špatné, ale bude vám trvat, než najdete povedený kus s dobrým motorem.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C4 Picasso: Úvod
  2. Ojetý Citroën C4 Picasso: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C4 Picasso: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C4 Picasso: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C4 Picasso: Fotogalerie

Citroën C4 Picasso nastoupil svou kariéru v září 2006 a na trhu vydržel zhruba do poloviny roku 2013, kdy ho postupně nahradila nová generace. Tohle francouzské MPV je typický zástupce svého rodu a nabízelo se v námi testované verzi C4 Picasso a také jako větší a sedmimístné Grand C4 Picasso. Technický základ obou vozů je ale prakticky shodný.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Design Citroënu C4 Picasso vzbuzoval kontroverzi už od počátku a ani v bazarech většina lidí nepřechází toto MPV bez poznámek. Musí se zkrátka líbit. Přesto by mohla být chyba toto MPV zahazovat jen kvůli designu, protože navzdory pověstem o starších francouzských autech umí být se správným motorem spolehlivé a levné na provoz.

Co je klíčové?

  • Pozor na fleetová auta, často mají oddalovaný servis

  • ​Nevšímejte si vrzání a skřípání, to je „normální“

  • Zaměřte se na celkový stav, vyzkoušejte pojezdy a skládání sedaček

  • Vyhněte se robotizované převodovce BMP6

  • Rozmysleli jste se dobře, že nechcete raději Ford S-Max?

Jako příklad ojetiny nám poslouží testovaný Citroën C4 Picasso se vznětovým motorem 1.6 HDI o výkonu 82 kW (112 k) a šestistupňovou manuální převodovkou, který jsme si na test půjčili v Auto ESA. Vůz je z roku 2011, ujel zatím jen 105 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 230 000 korun. Pro tuto motorizaci můžete najít také označení e-HDI nebo HDI 110, případně HDI 112. Do Citroënu C4 Picasso se montuje od září 2010.

Radosti
Prostor a praktičnost
Docela spolehlivé diesely
Výborný motor 2.0 HDI
Rozumné ceny ojetin
Relativně levný servis
Starosti
Kolísavá kvalita
Problémový motor 1.6 THP
Zanedbávaná údržba
Ergonomie ovládání
Tragický robot BMP6
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie74 fotografií
citroen c4 picasso (1).JPG citroen c4 picasso (10).JPG citroen c4 picasso (11).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C4 Picasso: Úvod
  2. Ojetý Citroën C4 Picasso: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C4 Picasso: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C4 Picasso: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C4 Picasso: Fotogalerie
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků