Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Zapomeňte na obvyklá klišé o francouzských autech. MPV Picasso není špatné, ale bude vám trvat, než najdete povedený kus s dobrým motorem.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C4 Picasso: Úvod
  2. Ojetý Citroën C4 Picasso: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C4 Picasso: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C4 Picasso: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C4 Picasso: Fotogalerie

Citroën C4 Picasso nastoupil svou kariéru v září 2006 a na trhu vydržel zhruba do poloviny roku 2013, kdy ho postupně nahradila nová generace. Tohle francouzské MPV je typický zástupce svého rodu a nabízelo se v námi testované verzi C4 Picasso a také jako větší a sedmimístné Grand C4 Picasso. Technický základ obou vozů je ale prakticky shodný.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Design Citroënu C4 Picasso vzbuzoval kontroverzi už od počátku a ani v bazarech většina lidí nepřechází toto MPV bez poznámek. Musí se zkrátka líbit. Přesto by mohla být chyba toto MPV zahazovat jen kvůli designu, protože navzdory pověstem o starších francouzských autech umí být se správným motorem spolehlivé a levné na provoz.

Co je klíčové?

  • Pozor na fleetová auta, často mají oddalovaný servis

  • ​Nevšímejte si vrzání a skřípání, to je „normální“

  • Zaměřte se na celkový stav, vyzkoušejte pojezdy a skládání sedaček

  • Vyhněte se robotizované převodovce BMP6

  • Rozmysleli jste se dobře, že nechcete raději Ford S-Max?

Jako příklad ojetiny nám poslouží testovaný Citroën C4 Picasso se vznětovým motorem 1.6 HDI o výkonu 82 kW (112 k) a šestistupňovou manuální převodovkou, který jsme si na test půjčili v Auto ESA. Vůz je z roku 2011, ujel zatím jen 105 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 230 000 korun. Pro tuto motorizaci můžete najít také označení e-HDI nebo HDI 110, případně HDI 112. Do Citroënu C4 Picasso se montuje od září 2010.

Radosti
Prostor a praktičnost
Docela spolehlivé diesely
Výborný motor 2.0 HDI
Rozumné ceny ojetin
Relativně levný servis
Starosti
Kolísavá kvalita
Problémový motor 1.6 THP
Zanedbávaná údržba
Ergonomie ovládání
Tragický robot BMP6
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie74 fotografií
citroen c4 picasso (1).JPG citroen c4 picasso (10).JPG citroen c4 picasso (11).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C4 Picasso: Úvod
  2. Ojetý Citroën C4 Picasso: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C4 Picasso: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C4 Picasso: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C4 Picasso: Fotogalerie

bazar

Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků