Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Zapomeňte na obvyklá klišé o francouzských autech. MPV Picasso není špatné, ale bude vám trvat, než najdete povedený kus s dobrým motorem.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C4 Picasso: Úvod
  2. Ojetý Citroën C4 Picasso: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C4 Picasso: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C4 Picasso: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C4 Picasso: Fotogalerie

Citroën C4 Picasso nastoupil svou kariéru v září 2006 a na trhu vydržel zhruba do poloviny roku 2013, kdy ho postupně nahradila nová generace. Tohle francouzské MPV je typický zástupce svého rodu a nabízelo se v námi testované verzi C4 Picasso a také jako větší a sedmimístné Grand C4 Picasso. Technický základ obou vozů je ale prakticky shodný.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Design Citroënu C4 Picasso vzbuzoval kontroverzi už od počátku a ani v bazarech většina lidí nepřechází toto MPV bez poznámek. Musí se zkrátka líbit. Přesto by mohla být chyba toto MPV zahazovat jen kvůli designu, protože navzdory pověstem o starších francouzských autech umí být se správným motorem spolehlivé a levné na provoz.

Co je klíčové?

  • Pozor na fleetová auta, často mají oddalovaný servis

  • ​Nevšímejte si vrzání a skřípání, to je „normální“

  • Zaměřte se na celkový stav, vyzkoušejte pojezdy a skládání sedaček

  • Vyhněte se robotizované převodovce BMP6

  • Rozmysleli jste se dobře, že nechcete raději Ford S-Max?

Jako příklad ojetiny nám poslouží testovaný Citroën C4 Picasso se vznětovým motorem 1.6 HDI o výkonu 82 kW (112 k) a šestistupňovou manuální převodovkou, který jsme si na test půjčili v Auto ESA. Vůz je z roku 2011, ujel zatím jen 105 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 230 000 korun. Pro tuto motorizaci můžete najít také označení e-HDI nebo HDI 110, případně HDI 112. Do Citroënu C4 Picasso se montuje od září 2010.

Radosti
Prostor a praktičnost
Docela spolehlivé diesely
Výborný motor 2.0 HDI
Rozumné ceny ojetin
Relativně levný servis
Starosti
Kolísavá kvalita
Problémový motor 1.6 THP
Zanedbávaná údržba
Ergonomie ovládání
Tragický robot BMP6
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C4 Picasso: Úvod
  2. Ojetý Citroën C4 Picasso: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C4 Picasso: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C4 Picasso: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C4 Picasso: Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků