Test ojetiny Mitsubishi Lancer 1,8i Sportback: cena za originalitu

Na první pohled nezapře geny legendárního Eva X, ale jinak je to docela obyčejné auto. A někdy plné protikladů. Vyzkoušeli jsme pětidveřový Sportback z roku 2009.
Seznam kapitol
  1. Lancer v kostce
  2. Dlouhé čekání, Nabídka verzí, Evo X a Ralliart
  3. Zkoušený vůz, Na technické prohlídce, Sportovní geny
  4. Praktický, ale s výhradami, Pracoviště řidiče, Na silnici
  5. Verdikt, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (+ 74x foto)

Sedan Mitsubishi Lancer aktuální generace s přívlastkem „Sports“ slavil svoji premiéru na detroitském autosalonu v roce 2007, ovšem pětidveřový hatchback, označený Sportback, se na evropské trhy dostal až na počátku roku 2009. Sportback je poněkud překvapivě o 15 mm delší než Sports Sedan a svými rozměry stojí na samém horním konci nižší střední třídy. Ve srovnání s tehdejší Škodou Octavií II je Lancer Sportback o 13 mm delší a má o plných 57 mm delší rozvor náprav, nabízí však prakticky poloviční objem zavazadlového prostoru (v základním uspořádání).

V autobazaru AAA Auto jsme tentokrát k testu ojetého vozu vybrali stříbrný Sportback s motorem 1,8i/105 kW, jenž byl svého času nejvýkonnějším atmosféricky plněným motorem pro řadu Lancer. Vůz jsme si samozřejmě opět důkladně proklepli po technické stránce, ale hlavně nás zajímalo, čím zatím poslední z rodu Lancerů dokáže oslovit.

Radosti
Jízdní vlastnosti
Efektní design
Rozsáhlá výbava
Starosti
Malý zavazadlový prostor
Vysoká spotřeba
Omezený výhled vzad
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lancer v kostce
  2. Dlouhé čekání, Nabídka verzí, Evo X a Ralliart
  3. Zkoušený vůz, Na technické prohlídce, Sportovní geny
  4. Praktický, ale s výhradami, Pracoviště řidiče, Na silnici
  5. Verdikt, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (+ 74x foto)
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků