Test ojetiny Mitsubishi Lancer 1,8i Sportback: cena za originalitu

Na první pohled nezapře geny legendárního Eva X, ale jinak je to docela obyčejné auto. A někdy plné protikladů. Vyzkoušeli jsme pětidveřový Sportback z roku 2009.
Seznam kapitol
  1. Lancer v kostce
  2. Dlouhé čekání, Nabídka verzí, Evo X a Ralliart
  3. Zkoušený vůz, Na technické prohlídce, Sportovní geny
  4. Praktický, ale s výhradami, Pracoviště řidiče, Na silnici
  5. Verdikt, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (+ 74x foto)

Sedan Mitsubishi Lancer aktuální generace s přívlastkem „Sports“ slavil svoji premiéru na detroitském autosalonu v roce 2007, ovšem pětidveřový hatchback, označený Sportback, se na evropské trhy dostal až na počátku roku 2009. Sportback je poněkud překvapivě o 15 mm delší než Sports Sedan a svými rozměry stojí na samém horním konci nižší střední třídy. Ve srovnání s tehdejší Škodou Octavií II je Lancer Sportback o 13 mm delší a má o plných 57 mm delší rozvor náprav, nabízí však prakticky poloviční objem zavazadlového prostoru (v základním uspořádání).

V autobazaru AAA Auto jsme tentokrát k testu ojetého vozu vybrali stříbrný Sportback s motorem 1,8i/105 kW, jenž byl svého času nejvýkonnějším atmosféricky plněným motorem pro řadu Lancer. Vůz jsme si samozřejmě opět důkladně proklepli po technické stránce, ale hlavně nás zajímalo, čím zatím poslední z rodu Lancerů dokáže oslovit.

Radosti
Jízdní vlastnosti
Efektní design
Rozsáhlá výbava
Starosti
Malý zavazadlový prostor
Vysoká spotřeba
Omezený výhled vzad
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie145 fotografií
P1190609.JPG P1190610.JPG P1190611.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lancer v kostce
  2. Dlouhé čekání, Nabídka verzí, Evo X a Ralliart
  3. Zkoušený vůz, Na technické prohlídce, Sportovní geny
  4. Praktický, ale s výhradami, Pracoviště řidiče, Na silnici
  5. Verdikt, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (+ 74x foto)
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků