Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?
Seznam kapitol
  1. Ojeté Mini: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Mini: Jak jezdí

Velká Británie má celou řadu ikon. Začíná to vlajkou Union Jack, pokračovat můžeme třeba okolo věže Big Ben a Beefeaterů až ke královně Alžbětě nebo třeba mistru Beanovi.

Právě s imaginární postavou komika Rowana Atkinsona je bytostně spojena další z ostrovních legend jménem mini.

Zatímco v šedesátých letech šlo především o lidový vůz a jednoho z průkopníků masové výroby aut s předním pohonem, v průběhu dekád se z něj stala neoddělitelná součást britské popkultury. Ve výrobě vůz zůstal s různými úpravami dlouhých jednačtyřicet let!

Poněkud neprávem přehlížená stylovka: Test ojetiny VW New Beetle

Poněkud neprávem přehlížená stylovka: Test ojetiny VW New Beetle

Moderní reinkarnace modelu vyjela z továrny v Oxfordu v roce 2000, kdy byla zároveň ukončena výroba originálu. Při vývoji údajně docházelo k určitým rozepřím - zatímco Rover se chtěl vrátit ke kořenům a zaměřit se na ekonomicky dostupný vůz, BMW prosazovalo sportovnější pojetí. Jak ukázaly první jízdy, jejich koncepce měla ve výsledku navrch. Z nové generace Mini se tak rychle stal prodejní úspěch.

Na ten v roce 2006 navázala druhá generace R56, které se dnes budeme věnovat. Platforma dostala značné úpravy a z důvodu nových bezpečnostních regulací se vůz prodloužil o šest centimetrů. Další změnou bylo nahrazení původních motorů Tritec od Chrysleru a dieselu od Toyoty. Ve druhé generaci výrobce vsadil výhradně na spolupráci s francouzským koncernem PSA.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Základem byly jednotky Prince o objemu 1.4 a 1.6 litru, které doplnily i přeplňované verze. V nabídce se znovu objevily také vznětová provedení - konkrétně šestnáctistovka od PSA a vzácnější dvoulitr od BMW.

Designem se model výrazně neodchýlil od předchůdce, k některým změnám přeci jen došlo. Nepatrně se díky úpravě sedaček zvětšil prostor ve druhé řadě, také kvalita zpracování se posunula k lepšímu. Novinkou bylo například startování speciálním zasunovacím klíčem, nebo pokročilejší asistenční a zábavní systémy.

Chystá se nejzběsilejší Mini. Koncept značka přiveze do Frankfurtu

Chystá se nejzběsilejší Mini. Koncept značka přiveze do Frankfurtu

Moderní reinkarnace mini vždy nabízely široké možnosti individualizace, barevných provedení, ale i paletu sportovních provedení. Ostatně výkony během let vystoupaly až na 155 kilowattů.

Ceny ojetých vozů začínají asi na 125 tisících korun. U zachovalých ostrých verzí stoupají až ke čtyřem stům tisíc.

Na co si dát při nákupu pozor, radíme v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

​​Test Mini One s motorem 1.6 naleznete v další kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Mini: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Mini: Jak jezdí
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků