Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce.

tom  |  10. 12. 2016 08:54

Proc se v clanku pise o 6 mistne variante, kdyz v kapitole jak jezdi je obrazek 7 mist? A na konci v galerii zase 6?
To musela byt na test dve auta, jedno nevydrzelo?

Odpovědět  |   | 
Jantaraba  |  10. 12. 2016 22:53

google pics

Odpovědět  |   | 
Hnusek  |  10. 12. 2016 09:05

Pokud se vůbec něco testovalo. Na poměry Mercedesu nějak malo problémů

Odpovědět  |   | 
Jantaraba  |  10. 12. 2016 22:50

Za spoustu z nich mohou diletantské české servisy, s FaRené HK v čele.
"Dobrý den"... servis: Dobrý den, pane, 20 000kč. zákazník: Tady mi svítí kontrolka osvětlení a nejde pravé zadní světlo. Můžete se na to podívat?: Servis: Jistě....
...... za tři dny........Dobrý den, pane, tak to máte opravené. 35 750 Kč. Zákazník: Co tomu bylo?.... servis: Diagnostika nám ukázala vadnou žárovku, ale to může být nepřesné, tak jsme provedli řízené vyhledávání závad, vyměnili jsme vám oba xenony a akumulátor, bylo to tam pořád, tak jsme ještě vyměnili tu žárovku. Teď je to OK. Ale asi by to chtělo vyměnit i alternátor, to víte, už má něco za sebou.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 12. 2016 09:51

Opravdu je problém napsat srozumitelný nadpis? Nějak moc často nesmysly.
"Servis se ale stojí desetitisíce."

Odpovědět  |   | 
Carlsson  |  10. 12. 2016 10:37

Máme v rodine R 350 i v longu je to nejkomfortnější auto co znam.Závodník a spořinek to neni ale to nikdo asi ani nečekal :)

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  10. 12. 2016 12:24

Ty ceny za servis jsou naprostá šílenost. Obecně nechápu, proč ceny dílů se stářím modelů nijak výrazně neklesají. Vždyť ojetiny si kupují lidé právě z toho důvodu, že nemají na rozhazování. Je nereálné si myslet, že takový člověk bude stejně bezproblémově klopit, jako ten, kdo si to koupil jako nové. Takto půjdou buď cestou náhražek nebo se na to vyprdnou úplně a prostě to dojezdí.

Přitom, kdyby těmto lidem vyšli vstříc rozumnějšími cenami, nechají si to u nich opravit a bude větší zisk. Takto z nich nemají nic, tratí na tom jak servis, tak majitelé, kterým mohlo auto ještě mnoho let sloužit.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  10. 12. 2016 16:45

Bohužel u Mercedesu standardní postup. Na jednu stranu sice dodává náhradní díly prakticky na jakékoli auto vyrobené po roce 1945, i když samozřejmě za příslušnou cenu. V reálu pokud vlezete k prodejci Mercedesu a budete chtít cokoliv na auto staré deset - patnáct let nebo ještě více, zjistíte že ty díly jsou několikanásobně dražší než jinde a navíc s vámi budou jednat jako s obtěžující sockou. Je proto třeba se smířit s tím, že alespoň v ČR Mercedes - Benz o majitele aut starších pěti let prostě nemá zájem a v zásadě dělá vše pro to, aby k němu nelezli. Někteří majitelé starších aut údajně raději jezdí na servis nebo pro náhradní díly do Německa nebo Rakouska, kde jsou kupodivu nižší ceny a slušnější chování prodejců....

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 12. 2016 17:20

Budme strucnejsi a zhrnme jednou vetou:

posledny MB, ktory reprezentoval trvanlivost a spolahlivost - a kvalitnu hodnotu a reprezentoval znacku, sa prestal vyrabat v r. 1995.

Odpovědět  |   | 
sokar  |  10. 12. 2016 20:28

Antiautomat : Nechci to zakřiknout, ale moje GL má za rok 100k km a problémy nula. A to tahám 3 tuny přívěs. Za mě dobrý.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  11. 12. 2016 14:48

Trida C minule generace a asi 180Kkm taky nic, ted nove C a za 90Kkm taky bez problemu. Cheba se sice bude lamat az tak po 300-400Kkm, ale toho se prvni majitele nedockaji a je jim to burt...

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  10. 12. 2016 17:35

Možná za tím stojí nějaké politikaření a je to součástí image, jinak si nedokážu vysvětlit, proč se mercedes (a ostatní prémiové značky) dobrovolně připravují o tak rozsáhlý trh, jako je prodej ND na starší ojetiny.

Parazitovat to na prodejích nových vozů nebude - těchto aut se první majitelé nezbavují kvůli servisním nákladům, ale kvůli morální zastaralosti.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 12. 2016 17:50

Ved to je jednoduche. Nadvyroba, nadhodnota. Ten isty dovod, preco nam novoprichodzia usilovna pracovna sila ma zachranit nas, tak hrozne a tazko slobodne, za takych ohromnych euro-obeti, ma zachranit nas /aspon teda udajne nas vlastny/ blahobyt.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  10. 12. 2016 17:41

Naopak si myslím, že by to u některých lidí mohlo naopak podpořit nákup auta nového. Když nějaký povrchní macho u svého meďáku po pěti letech uvidí položku "sleva na staré auto", tak se z toho posere a bude upalovat pro nové, aby se necítil jako socka

Odpovědět  |   | 
ST  |  10. 12. 2016 16:56

Proč by to výrobce dělal? V jeho zájmu není automobil, který bude dlouho, bez problémů a s nízkými servisními náklady jezdit. On chce především vydělat. A na čem nejvíce vydělá? Na prodeji nového auta a pak na prodeji ND. To, že by někdo měl jezdit s 10-15 let starými auty je spíše pro něj noční můrou jak výhrou.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  10. 12. 2016 17:21

Proč by to dělal? - Právě proto, aby vydělal. Tyto lidi nikdy nedonutí, aby si koupili nové auto, protože na něj nemají. Zbývá tedy prodej ND. Pokud ale bude u desetiletého auta s desetinovou zůstatkovou hodnotou držet ceny dílů na stejné úrovni, jako kdyby to byla funglovka, opět tyto lidi odradí i od nákupu náhradních dílů.

Na dílech je přímo kravská marže - prostor pro zlevnění je. Kdyby výrobce pro tato auta poskytoval díly se slevou, naláká tím tyto majitele nakupovat jeho díly a přinese mu to další zisk. Takto z toho nemá nic. Je i v jeho zájmu, aby tato auta jezdila co nejdéle, aby je mohl co nejdéle servisovat. Je to z pohledu automobilky i majitele win-win - automobilka má další zisk a majitel si může dovolit údržbu, na kterou by jinak neměl a tím pádem v konečném důsledku i vlastnictví onoho vozu, který je v současném stavu pro původního majitele často i neprodejný kvůli vyhlídce astronomických nákladů na údržbu.

Jako jeden z mála toto pochopil Citroen, který pro auta starší osmi let poskytuje slevu na originální díly 30% - vzhledem k cenám druhovýroby pořád nic moc, ale už i to přinutí majitele starých aut přemýšlet a s některými specializovanými úkony do toho autorizáku přijdou.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 12. 2016 14:11

Trochu od věci.
Nevím jaká amateřina se to tady začíná provozovat, hloupé chyby v nadpisech, ve fotkách, nevím proč tady je stále ta "reklama" na Auto.cz.
Opravdu patří fotka Mazdy 3 k odkazu na Auto.cz "Zapomenutý koncept Peugeot 402 Andreau (1936-1938): Silniční ponorka"?

Odpovědět  |   | 
Dagmarrr  |  10. 12. 2016 15:25

Není náhodou stejný majitel obou webových stránek? A bohužel se zde i na Auto.cz stále více objevují články s poměrně velkým počtem chyb (ty se naštěstí řeší v diskuzích, ale docela to unavuje se k tomu prokousat...).

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 12. 2016 17:52

....prekladac nepusti....

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 12. 2016 17:57

Za celý den nebyli schopni ani opravit chybu v nadpise "Servis se ale stojí desetitisíce." Kdo ví, co mají za starosti v redakci, čím se zaobírají, a kdo ví, co jim potom vlastně "stojí."

Odpovědět  |   | 

On byl dneska v redakci se zbozim Forejtuv dealer

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
Zatímco  |  12. 12. 2016 10:08

ráno příjezdové cestě do fabriky :
https://twitter.com/OnlineMagazin/status/8072... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 32 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A