Kapitoly článku:
Bohémsky nakonfigurované černé GLK s benzinovým tříapůllitrem z plochy bazaru AAA Auto je krásné auto, které vyšší spotřebu (10 až 12 litrů podle stylu jízdy a povahy tras) vyváží nestandardně nízkými kilometry, bohatou příplatkovou výbavou (původní cena vozu 1,6 milionu Kč) i naprosto vzornou servisní historií, která neskončila ani s platností známého šestiletého servisu „zdarma“. Riziko, že u této rodiny motorů může občas dojít k potřebě drahé výměny rozvodů, je tu přítomno zhruba stejně jako hrozba náhlého vybočení protijedoucího vozu a následné strávení zbytku života na hadicích. Čili existuje, ale nutně se vás nemusí týkat.
Hranatější palubní deska verzí před faceliftem lépe ladí s exteriérem. Kvalita materiálů odpovídá ceně, panel klimatizace je však nešikovně nízko. Konkurenti nabízí větší kufr.
Nezbytná větší finanční rezerva na opravy je u každé ojeté prémiovky dvojnásobnou podmínkou – je přitom jedno, zda bude ve finále využita na řetěz, převodovku nebo obvyklé dieselové lapálie. Silné benzinové GLK je přitažlivé zejména velice kulturním projevem, který s armádně hranatou karoserií zajímavě kontrastuje. Nejde jen o výrazně tišší motor, díky jehož extrémně ploché špičce točivého momentu nepřicházíte ani o výhodu dieselové elasticity v nízkém pásmu, ani o benzinově rohatou výkonovou špičku při podřazení. Neméně úžasná je totiž i harmonie jeho podvozku. Žasli jsme, jak tiše a plavně pluje zanedbanými městskými ulicemi dokonce i na 19palcových kolech, která jsou součástí zde instalované sady Sport. Audi Q5 by se s nimi umlátilo, rozdíly ale nacházíme i v rodině samotného GLK.
Když pro porovnání krátce zkoušíme mladší verzi 350 CDI/195 kW s téměř identickým paketem, všímáme si, že mnohem více padá do děr a na zvlněném asfaltu se i důrazněji rozhoupává. Naše benzinová varianta působí uhlazeněji, a nebýt většího aerodynamického hluku, pomalejšího převodu řízení a kapku nevystředěného postavení volantu, který svůj věnec dost viditelně naklápí k bočnímu sklu, šlo by mluvit o jízdě plně záměnné s třídou C. Starší verze automatu 7G-Tronic (bez přídomku Plus) volí rychlosti vzhledem k charakteristice motoru ukázkově, neškodila by však mnohem pohotovější reakce na kick-down ani vybranější chování zastudena – občasné trhnutí je u ní opravdu vlastností. Benzinový model počítající s ranním zvýšeným volnoběhem pak přináší i jedno specifikum: slabší tah měniče momentu za teplého stavu.
Aktualizační navigace DVD Comand stojí 5700 korun. Bluetooth komunikuje jen s některými telefony, rozšiřující aktualizace vychází v průměru jednou ročně.
Daleko ostražitěji si tak musíte při rozjezdu v kopci hlídat, aby se vůz během přesouvání nohy z brzdy k plynu na někoho nesesunul. Záběr měniče ho na místě sám o sobě nepřidrží, stejně tak nečekejte ani jeho velkou výpomoc při terénních jízdách. Těch si ale testovaný kus v minulosti zjevně moc neužil. Opotřebení jako by u něj vůbec bylo neznámým pojmem. Vyřešení měsíčního odstínu zvolna slábnoucích výbojek adaptivních bixenonů i odstávající střešní lišty coby jediných zjištěných problémů může příští majitel klidně sloučit s nařízenou šestitisícovou servisní prohlídkou typu B, která by měla přijít téměř za rok.