Kapitoly článku:
Návraty do historie jsou někdy zajímavé. Vzpomenete si například, co jste dělali v roce 2003? Jen pro připomenutí - v tom roce se podruhé stal prezidentem Václav Klaus, definitivně rozpadla Jugoslávie, ztroskotal raketoplán Columbia... A v Hradci Králové si někdo zhruba za 1,5 milionu pořídil nový Mercedes CLK. O čtrnáct let později si jej půjčujeme v AAA Auto. Nyní stojí 260 tisíc, ještě zajímavější však je, že za svůj život urazil jen 45 tisíc kilometrů, což potvrzuje i ze značkového servisu orazítkovaná servisní knížka.
Interiér je kvalitní, líbil se nám kovový dekor ale i celkové zpracování.
CLK jen potvrzuje, že elegantní design mercedesů z přelomu milénia prakticky nestárne. O kupé, které s přimhouřením očí připomíná i větší CL a SL to platí dvojnásob. Hladké linie podporuje také absence středového sloupku. Okna jsou bezrámová a popravdě musíme říct, že u testovaného kusu ani nijak nehlučela. V dobových testech to přesto byla častá výtka.
Žádné připomínky jsme neměli ani k interiéru, budíky jsou krásně přehledné a kovový dekor dává vnitřku zcela soudobý vzhled. Rozměrné displeje současných Benzů nám nijak nechyběly, morální stáří prozrazovalo snad jen rádio s kazeťákem. Jinak s kupé nebude problémem ani cestování. Velikostí sice odpovídá spíše céčku, ale i vzadu se dva usadí, a také kufr nabízí velmi solidní prostor.
Elektronickým klíčkem startujeme vidlicový šestiválec - okamžitě se ozývá tlumené vzdálené vrnění. Automat pracuje absolutně hladce a my se dáváme do pohybu. Podvozek je tužší, ale spíše tak, aby auto zůstávalo neochvějně jisté a přitom komfortní. On ani volant s velkým průměrem nijak nevybízí k rychlé jízdě.
Přístrojový štít je krásný. Kufr bude na víkendovou vyjížďku více než stačit.
Když na zakroucené okresce přitlačíme pedál plynu k podlaze, ukazuje CLK, že umí být rychlé a přitom příjemně ovladatelné. I když v našem případě zážitky ředily rozměklé zimní pneumatiky. Ostrá jízda se ale k CLK nějak nehodí - trojkové kupé jezdí úplně jinak.
Mnohem zábavnější je korzovat v klidu a užívat si hezký zvuk a hladký běh vidlicové tři dvojky. A k tomu mít v záloze dostatečnou výkonovou rezervu.
Jinak nás testovaný kus nadchnul - fungoval zkrátka stejně, jako nové auto. Nevibroval, na interiéru nebylo znát opotřebení. Během testu fungoval stejně jako nové auto, jen za zlomek původní ceny.
Verdikt:
I více než deset let po uvedení má CLK co nabídnout. Na mysli máme především nadčasový a elegantní vzhled, ale i nezničitelné motory. Proti předchozí generaci navíc nerezne a zachovává si status lepšího zboží.
Údržba přitom nemusí být dražší, než u spřízněného céčka.
Na rozdíl od něj často CLK sloužilo jako druhé, nebo víkendové auto. Proto na trhu naleznete celou řadu vozů, které jsou dodnes nadprůměrně zachovalé.
Nesmíme ale zapomenout, že se bavíme o Mercedesu - značce, která systémově přitahuje všemožné stáčeče a podvodníky. A i když je CLK spolehlivé a politika dovozce k vlastníkům ojetin velmi vstřícná, stále bude údržba něco stát. Při nákupu proto hledejte opravdu hezká a zachovalá auta a nechte je důkladně prověřit.
Technické údaje: Mercedes-Benz CLK
Rok • stupeň výbavy
2003 • 320
Počet válců/ventilů na válec
6/3
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 3 199 cm3
Vrtání • zdvih
89,9 mm • 84,0 mm
Nejvyšší výkon
160 kW (218 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 700 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
310 Nm při 3 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,9 s
Nejvyšší rychlost
244 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 5 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
435 l
Objem palivové nádrže
62 l
Hmotnost: provozní • celková
1 530 kg • 2 060 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
14,2 • 7,5 • 10,2 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 495 mm • 1 475 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 640 × 1 740 × 1 415 mm