Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Pavel F.  |  15. 05. 2016 15:42

Auto z roku 2004 a na tachometru jen 112 000 km? 12 letá cestovní limuzína, která najela každý rok průměrně pod 10 tisíc km?
A takovýchto na place mají zajisté víc jak půlku aut...
No, to už bude lepší ten nový Duster, kde těch 12 km na tachometru bude uvěřitelných.

Odpovědět  |   | 
k22  |  15. 05. 2016 17:31

Německý důchodce s tím jezdil jen ke zpovědi a olej mu měnil farář..opravdu dobrá koupě, 12let starý luxuswagen a navíc image jako prase...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  15. 05. 2016 21:00

Máte pravdu. Tahle stará luxusní auta jsou jenom pro fajnšmekry, kteří ví, co kupují a chtějí do toho investovat. Určitě to není auto pro mladou rodinu, která počítá každou korunu. Tahle auta potřebují kvalitní servis a počítat s tím, že se tam může něco drahého vysypat.

Odpovědět  |   | 
Player  |  16. 05. 2016 01:34

Mám auto z roku 2003 a najeto 108 000.

Odpovědět  |   | 
kokop  |  16. 05. 2016 09:09

hm, ok. A je to dieselovy mercedes?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  16. 05. 2016 16:20

Tak můj tchán je také něco podobného. Loni prodával dieselového Passata 4Motion z 2007 s 38 tisíci km na hrbu. Ještě jsme si dělali srandu, že ho budeme muset přetočit, aby tomu nájezdu někdo v bazaru uvěřil, protože to auto vypadalo (a i vonělo) jako nové z autosalonu.
Naštěstí se udal v rámci rodiny, to bylo škoda dávat pryč.
Nicméně nedělám si iluze, že se to týká aut, co stojí na place v bazarech.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  17. 05. 2016 13:46

Tchýně mu zabavila klíčky ?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  17. 05. 2016 15:28

Koupil si malé ix20, aby si neojížděl Passata. Holt každej je nějakej...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  17. 05. 2016 17:11

Před půl rokem jsem od známých v Nemecku koupil w210 z roku 2000. Měli to jako druhé auto, bohužel pan zemrel, tak ho prodávali, auto garazovane, nájezd 163 000km, výbava classic, která je mnohdy lepší než vyšší výbava u jiných značek. Jedinna vada byla začínající koroze, kterou jsem nechal hned u známého opravit. Cena 1500 euro.

Odpovědět  |   | 
ljkljk  |  17. 05. 2016 19:26

Já mám se soukromým autem středfní třídy nájezd kolem 5k ročně ... i když to asi neni kategorie auta "cestovní limuzína", ať už to znamená cokoliv.

Odpovědět  |   | 
Carlsson  |  15. 05. 2016 16:32

Mam E320CDI po faceliftu na vzduchu je to velice povedene auto.Motor je perfektni.mel sem i pre facelift E320CDI když sem to auto videl v MaB tak sem si ji hned objednal na Chodove.Pred ni sem mel W210 E320CDI a to se nedalo srovnat.W211 je super tady aspoň pro mne.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  15. 05. 2016 20:57

A ta 320 CDI má filtr pevných částic? Jaký má ten filtr servisní interval? Kolik ročně najedete kilometrů a kolik stojí ročně servis?

Odpovědět  |   | 
Carlsson  |  16. 05. 2016 10:47

Filtr nemam.

Odpovědět  |   | 
Lukas-e21  |  19. 05. 2016 09:19

Pokud mas facelift, mas filtr...

Odpovědět  |   | 
Driver  |  15. 05. 2016 19:23

Škoda, že nezaznělo, že W211 nemá konkurenci. Přední náprava ještě naposledy bez třískající McPherson a vše je vymyšleno bez úspor. Ty přední stěrače, to je vrcholná konstrukce. No a servis je velmi drahý. Turbo, Airmatic a převodovka stojí víc, než celá ojetina. A6 má zejména užší sedačky ale lepší korozivzdornost a taky se s ní dá jezdit v zimě rychle bez čtyřkolky a se čtyřválcem i pod 6 litrů. 5er je nejsportovnější ale v zimě si bezčtyřkolky taky moc nezajezdíte akorát bývají zničené tou jízdou brzda plyn. Z pohledu zákazníka bych to auto kupoval jedině s rozpočtem 400.000 a né 250.000 jak to zaznělo. Mercedes musí být mazel v plné výbavě a hlavně se špičkovým servisem, jinak to nemá smysl ani kupovat, akorát přijdete o nervy s nějakou plečkou

Odpovědět  |   | 
Reader  |  16. 05. 2016 01:54

To jsou hrozný kecy tady! Drahý servis? to soused s passatem ho má násobně dražší!
Mám kompressor s manuálem a za 3 roky a 30 000 najetejch jsem měnil jen kladky (680, a 2x360 Kč), cívky (4x500 Kč), destičky, (900 Kč), spodní přední rameno (1100 Kč) filtry a náplně! Mám najeto 108 000 km a když jsem v Německu kupoval od cca 45 leté doktorky, byly k tomu dokonce staré protokoly z STK. To vše tehdy za 240 000 Kč ze 70 000 km!!!
Takže nekecejte, že jsou drahý díly - nejsou (asi na výjimky - automat, diesel - ale běžné jsou levnější než na oktávku! - nesmíte kupovat díly v Kelly nebo v autorizáku) a nekecejte, že se nedá koupit 12 let starý auto s málo kilometrama. Dá, rozhodně ne u nás a rozhodně na něj nebude čekat pár týdnů. Já na něj číhal přes půl roku. Ale dá se.

Odpovědět  |   | 
Jan Havránek  |  16. 05. 2016 06:30

Zvláštní, že 12 let strarý auto s málo kilometrama si řekne o kladky, cívky, destičky a rameno.... Jinak ty ceny těch dílu jsou jako ze sna

Odpovědět  |   | 
Atreus  |  16. 05. 2016 06:44

Tak pravděpodobně na tom má i superkvalitní gumy, který stály max. 500Kč kus :) Destičky za 900 :D to musí skvěle brzdit :)

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  16. 05. 2016 07:47

https://autodily.automedik.cz/cs/tdc/mercedes-benz/e-cl... ...

Tady se podivej, kolik stoji predni desky. A o tom, jak to bude brzdit si taky muzem popovidat. Jestli si myslis, ze ti tam v servisu daji neco lepsiho, tak to ti teda drzim palce.

Odpovědět  |   | 
Jan Havránek  |  16. 05. 2016 22:50

O to nejde, jen ta cena je neuvěřitelná na Mercedesa..... Jinak kolega psal, že má kompresor a ne cdi co je v článku.....

Odpovědět  |   | 
petrib  |  17. 05. 2016 16:46

Normání cena v eShopu pro neoriginální v OEM značkách. Nebo myslíte, že TRW, Bosch, etc. musí dělat pro Mercedes něco speciálního nebo to stát tolik jako v Elitu, Kelly akol.?

Odpovědět  |   | 
Reader  |  17. 05. 2016 00:15

Chytráku, mám Matador Hectorra 3. Neříkám, že jsou super, ale naprosto dostačující.
A destičky? Stačí Zimmermann, nebo Bosch atd.
http://www.motora.cz/autodily...

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  16. 05. 2016 08:31

Havránek ... estlipak to nebude kvůli tomu, že se některé věci musí měnit nejen kvůli nájezdu, ale i kvůli stáří. To je třeba u rozvodů (kladky, řemeny atp.).
Že se museli vyměnit i cívky? U 12 let starého auta normální. Cívka u těchto aut je totiž nacpaná do hlavy válců, kde teplotně degraduje a jednou se prostě stane, že se ta její gumová nohavice prošlusuje. Než měnit jednu vadnou a pak co půl rok další ... lepší vyměnit všechny 4 najednou.
Rameno - stačí párkrát vlítnout do vymleté díry a měníte to klidně na autě s 30t km. A destičky po 100t km? Vy je snad neměníte, když jsou opotřebené?

Odpovědět  |   | 
Jan Havránek  |  16. 05. 2016 23:04

Tak u rozvodů se může měnit jen řemen, kladky u stojícího auta neodejdou, je to jen ložisko.... Cívka teplotně degradovat nemůže, nebo snad někdy na autě roztála jak zmrzlina? Cívka odchází nájezdem km a nebo někdo přejíždí svíčky a ta cívka pak trpí. Prošusovanou gumovou nohavici jsem nikdy neviděl, mechanicky se nemá jak poškodit a na teploty je dělaná.......... Rameno co najelo 70 tis. km na západě a 30 tis. km u nás musí vydržet i Dacie..... Je pravda, že u druhovýroby, jako je delphy ten kulák odejde na našich silnicích po 20 tis. km, ale zas třeba trw a nebo lemforder dá daleko víc a my se tu snad bavíme o prvovýrobě, co má dát cca 200tis. km. Tak destičky měním, momentálně na předku ferodo a najeto cca 90 tis. km a nemám potřebu je měnit, pořád mají cca 40% obložení.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  17. 05. 2016 07:23

když už měním řemen, tak snad vezmu i kladky, ne? Abych to nemusel nechávat dělat za pár kiláků znova.
Gumová nohavice cívky? Stáří ... 12 let práce v teple se na ní podepíše, ne že ne. Že jste tohle ještě neviděl neznamená, že se to neděje. Např. mému tátovi odešla zapalovací lišta na 7 letém Opelu. Jediná vada - zpuchřelé gumové koncovky, takže probíjela o hlavu válců.
Rameno? Když vletím v noci do jámy, tak budu rád, že to "na první dojem" odnesla jen pneumatika. Časem se projeví i ty čepy, nebo natržené silentbloky. A v Německu nemají zas až tak skvostné silnice, jak se vypráví.
A destičky? To je závislé na mnoha faktorech. Ať už na jejich složení, materiálu kotouče, hmotnosti automobilu, to jestli má či nemá automat a samozřejmě i na řidiči. Že vám vydrží 120t km neznamená, že takto vydrží na každém autě. Na našem firemním Focusu měníme destičky po 30t km, jde o rozvážkové vozidlo po městě. Na mém soukromém autě jsem měl po 100t km ještě "půlku masa".

Odpovědět  |   | 
Jan Havránek  |  18. 05. 2016 07:03

U aut co mají nájezdy ano, ale ne u aut s nájezdem okolo 5 tis. km ročně.... Tak to ta guma musí být solidní máslo.... Spíš bych tu cívku hádal na zmetek z výroby. Do jámy jsem vlítnul, z hliníku čtverec a kuláky, silenty cajk. Tak v německu je mají pořád lepší, než co tu máme my I na ramenech fast dám bez problémů v našich podmínkách nájezd přes 100 tis. km, natož s originálem z výroby. Tak u desek ty zmiňované faktory opravdu jsou, ale já jezdím 50% město a 50% okresky a ten nájezd tam v pohodě mám.... Ano k tomu autu se chovám slušně a na střední třídu s pomalu 1,5 tunou hmotnosti nemám problém. Firemní auta bych nezmiňoval, pokud se na tom lidí střídají jak fusekle, tam se jezdí na prasáka, vždyť je to služebák. A to vaše soukromé potvrzuje, že nejste prase, chováte se k tomu autu slušně a ta výdrž tam při slušném zacházení je vždycky......

Odpovědět  |   | 
Reader  |  17. 05. 2016 00:09

Jednoduše, auto rok a půl stálo, proto ty kladky a cívky. A v rameně byl volnej čep.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  22. 05. 2016 13:13

"Zvláštní, že 12 let strarý auto s málo kilometrama si řekne o kladky, cívky, destičky a rameno...."
Mě spíš přijde zvláštní, když si čtyřikrát mladší auto s polovičním nájezdem řekne rovnou o nový rozvodový řetěz.....

Odpovědět  |   | 
Reader  |  17. 05. 2016 00:35

Všem chytrákům, který absolutně netuší, kolik stojí díly na Mercedes:
Desky přední Brembo - 1 086 Kč.
http://www.motora.cz/autodily...

Vodící kladky cca 200 až 300 Kč
http://www.automobilovedily24.cz/vaico/7655939...
http://www.motora.cz/autodily...

Předstihová spojka 632 Kč
http://www.motora.cz/autodily...

Cívka - 514 Kč (NGK, což je originál pro MB)
http://www.motora.cz/autodily...

Spodní přední rameno - 1 600 Kč (já před dvěma lety měl za cca 1 100, ale i tak)
http://www.motora.cz/autodily...

Tak co je drahý? Kolik to samý stojí na ochcávku nebo suberba? Úplně ty samý prachy, dokonce je něco trochu dražší. Takže ty vaše komentáře jsou jen plky bez znalostí.

Odpovědět  |   | 
DAS  |  17. 05. 2016 12:06

A co tak servo, turbo, kompresor klimy, blatnik, predni sklo? Taky takova pohoda?

Odpovědět  |   | 
ljkljk  |  17. 05. 2016 19:29

Nuemíš hledat a číst, ale psát blbosti ano. Zajímavé. Dej si to do google a první odkaz na to sklo bude třeba tento:

http://www.srovnanicen.cz/q/Mercedes%20W211%20celni... ...

cena ok srovnatelná s super-b

Odpovědět  |   | 
DAS  |  17. 05. 2016 20:42

Zbytecne urazky kamarade - superb je o dve generace lepsi auto nez stary cigansky mercedes. Asi kazda znacka ma kult jadra, ktere se bude do krve bit za ni...

Odpovědět  |   | 
ljkljk  |  18. 05. 2016 14:41

A to znamená že ... ?

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  20. 05. 2016 04:44

Superb je o dvě generace novější a o dvě generace horší. Dnes už se auta nezlepšují, ale optimalizují

Odpovědět  |   | 
mariov8  |  07. 08. 2016 19:53

Běž se podívat do zbytku fungující západní civilizace kdo v čem a proč jezdí a jak to vypadá a proč. A pak si běž dát před zrcadlem facku.

Odpovědět  |   | 
Jakub Frantisek  |  14. 04. 2017 18:46

Tak kamarát toho akože ciganskeho mercedesa čo si vyplul z papule tak asi si sedel naposledy v trabante (škoda sssuuubbbeeerrrbbb) fantastické auto na opravu v servisoch všetko sa kazí .

Odpovědět  |   | 
Tom  |  17. 05. 2016 17:29

Levnejsi, ale musis se koukat na nekoho, kdo se specializuje zase na skodovky.
A navic na pekne stary.
Nebo myslis, ze na novy cecko to stoji stejne?

Odpovědět  |   | 
ello  |  16. 05. 2016 06:52

Cez autoscout sa dajú nájsť MB tohto typu s nájazdom 40-50-60tis. km. Od autorizovaneho predajcu MB, rôzne motorizácie, výbavy a servisna knižka k tomu. V Nemecku je množstvo rodín ktorý si mohli dovoliť mať takýto model ako druhé alebo aj tretie auto v rodine. To sa týka aj modelov 123,124,W140 a mladších. Aj ceny (4000-8000eur)sa dajú vydržať vzhľadom nato, že dostanete slušne auto, síce nie je úplne high-tech ale aspoň sú spoľahlivé .

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  16. 05. 2016 09:11

Tomu rikam hodne odflaknuty clanek, spousta polopravd a dulezite veci nezazneli. Nejdulezitejsi informaci, ktera je jenom naznacena je, ze predfacelift a pofacelift jsou z pohledu spolehlivosti uplne jina auta. Puvodni W211 byl totiz strasny prusvih, ktery malem zabil znacku. Pro Mercedes to byla skoro katastrofa srovnatelna s dvojkovou Lagunou u Renaulta. Obecne Mercedesy z prvni poloviny minule dekady jsou problematicke, tehdy mel Mercedes obdobi kdy ekonomove prehlasovali techniky a Mercedes se rozhodnul prodavat lacina auta za velke penize. Obecne setreni, ktere se projevovalo napriklad na antikorozni uprave (vsechny Mercy z te doby strasidelne rezly vcetne eSek a CLek s cenovkami za pet milionu) navic bylo jeste vice umocneno extremni slozitosti W211tky, ktera na svoji dobu byla velmi sofistikovana a plna nevyzkousenych technologii.
Mercedes pak prvni leta nedelal nic jineho nez opravoval zavady a nasledne probehnul velky facelist, ktery nahradil spoustu problematickych casti. Velmi atypicky to bylo dokonce i marketovano verejne, kdy Mercedes mel vsude inzeraty o (ted uz nevim kolik) straslivem poctu zmenenych dilu v novem faceliftovanem modelu. A opravdu to zabralo, zatimco prefacelift je velmi problematicke auto, postfacelift je velmi spolehliva kara co zase najede spoustu kilometru (byt ne tak spolehliva jako nastupce W212, ktery se spolehlivosti blizi naproste spicce oboru - Lexusu).
Co se tyce motoru: pokud nevadi spotreba tak 320 benzin jede relativne slusne, byt celkem zere, rozhodne nedosahuje kvalit dobove konkurence od BMW, ale je spolehlivy. Petistovka jede fantasticky, ale zere naprosto strasidelne, nicmene rovnez bez problemu. Z dieselu jedine 320 CDI - je oblibena obzvlaste ve 165 kW verzi (dodavane uz rok pred faceliftem), osmivalce jsou problemove, mensi 270 CDI zere jako 320 CDI, vyrazne hure jede a maji pofiderni povest, nektere jezdi bez problemu, ale spousta z nich ma fatalni selhani v nikterak velkem poctu kilometru.
Prevodovky jsou v pohode, jak petikvalty tak sedmikvalty jsou dobre servisovatelne, protoze je spousta firem co je umi delat a relativne dlouhodobe fungujici.
Airmatic neni takova hruza jak se rika, existuji nahradni dily z druhovyroby, ktere dokazi snizit cenu opravy na zlomek te v autorizaku.
Naopak problemem jsou elektronicke brzdy BAS, ktere jsou v prefacelift vozech. Neni to tak ze ma obcas problemy, ale system ma dany pocet brzdicich cyklu po kterem proste napise chybovou hlasku a umre. Existuji firmy co BAS "repasuji", coz povetsinou to funguje tak, ze zresetuji counter brzdnych cyklu a namontuji dil zpatky. Vyhodou je, ze auto dale jezdi, nevyhodou je, ze ten limit je tam proto, aby zabranil tomu, ze auto najednou prestane brzdit. Jedinou bezpecnou moznosti reseni je koupe noveho, ale stoji straslivou raketu. Vzhledem k tomu, ze BAS je celkem na nic, tak je to dalsi duvod pro koupi pofacelift modelu.
Jinak servisni naklady jsou pomerne nizke, az na nekolik drahych komponent stoji vetsinou dily malo, nektere dily jsou i levnejsi nez na skodovky. Autorizovany servis je priserny jak cenou, tak kvalitou i pristupem k zakaznikum, takze lze bud jezdit do Nemec a nebo vyuzit hned nekolika velmi sikovnych na Mercedesy specializovanych "garazovek".
Celkove W211 po faceliftu je skvele auto jak uzitnou hodnotou, tak spolehlivosti, akorat se strasne spatne shani zachovany a vybaveny kousek za rozumne penize.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  16. 05. 2016 09:21

vidim, ze sa vyznas - neporadis, ako sa dostat ku diagnostike, ktora vie vycitat zavady?

Mam takyto piktogram na palubovke (http://mbworld.org/forums/attachments/e-clas... ...
Airmatic peruje dobre, aj klesne ked dam DC2 Sport a vrati sa spat ked dam komfort, ale stlacenim tlacidla dvihania auto hore nejde.

Pripojenim beznej diagnostiky cez OBDII som nic nezistil - auto nevykazuje ziadne chyby.
Pripadne ak nechces pisat tu, napis mi prosim na mpbklub.sk@gmail.com
diky

Odpovědět  |   | 
DDT  |  16. 05. 2016 09:56

a co tak navštívit servis, místo toho internetovýho samoopravování...?

Odpovědět  |   | 
matuS  |  16. 05. 2016 19:28

pretoze zivot ma naucil, ze navstevovat servis treba az v poslednom rade. Iba to, co si clovek spravi sam je poriadne.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  17. 05. 2016 07:29

Pod toto davam podpis...

Odpovědět  |   | 
DDT  |  18. 05. 2016 17:34

ok, opravuj...

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  16. 05. 2016 09:59

To ze nevidis zadnou chybu z Airmaticu je logicke, protoze evidentne mas jenom nejakou zakladni OBD II ctecku a ty na Mercedesech dokazi cist jenom kody z ECU. Vzhledem k tomu, ze nemas zadny problem s motorem, tak nevidis ani zadne chyby.
K diagnostikovani chyb potrebujes ctecku podporujici cteni kodu i z dalsich jednotek (a ze jich v W211 je), nejenom motorove kody.
Napriklad iCarsoft MB II:
http://www.amazon.de/Diagnoseger%C3%A4t-Fehler... ...

Ale pro jednorazovou chybu bych zvazil spise navstivit nekterou z osvedcenych Mercedes garazovek, ktere ty chyby nactou za par stovek nez kupovat vlastni ctecku.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  16. 05. 2016 19:27

Ahoj, dakujem za informacie.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  16. 05. 2016 09:56

Omlouvam se, ze pisu po ranu blbosti, samozrejme SBC ne BAS.

Odpovědět  |   | 
adv  |  16. 05. 2016 19:47

Ne321: píšeš ....nebo vyuzit hned nekolika velmi sikovnych na Mercedesy specializovanych "garazovek"....

mohl bys prosím napsat jakých? o w211 uvažuju, jediný co mě zatím odrazuje jsou strašidelné reference na ofiko servisy.
Díky moc

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  16. 05. 2016 20:03

Úplně přesný popis toho, co se v mercedesu dělo. A éčko bylo v tom průseru zcela na špici. Spousta nedotažených a nespolehlivých technických experimentů. Je zachránil příchod Zetscheho, který všechny tyhle experimentry zrušil a nastartoval zásadní změny. Takže dneska je to použitelná značka. Kdyby v tom pokračovali ještě další dekádu, tak už jsou v pekle. Zetsche mercedes zachránil.
Moje zkušenost s tímto éčkem je taková, že jsem potřeboval velký kombík s velkým kufrem, což v roce 2006 mělo éčko bezkonkurenčně největší. V Ostravě u dealera stál jeden tříletý na prodej a tak jsem se na něj šel podívat, už jízda byla taková dědkovská, že jsem usoudil, že na něj musím cca třicet let počkat. Ale kufr byl super, tak jsem si nechal předvést servisní záznam a to mi spadla brada. Něco takového jsem nejen nečekal, ale do té doby ani neviděl. Na autě starém tři roky s nájezdem cca sto tisíc km už bylo vyměněno snad všechno. Na můj argument, že já jsem zvyklý jezdit do servisu jen na garančky, mi řekli nó mercedes není pro každého a je trochu náročnější na servis. Pak jsem zkusil ještě jeden podobný a bylo to totéž. A tím jsem s mercedesem zkončil. Takže tento dvanáct let starý kousek bych nedoporučil ani nepříteli.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 05. 2016 18:13

Reakce na Zelí | 16. 05. 2016 20:03 | [78.80.205.xxx] - opět v plné kráse předvedena "zelnatá" logika, úsměvný vymyšlený "zelnatý" pohádkový příběh se "zelnatými" vyjadřovacími prostředky a "zkušenostmi".
První odstavec nestojí za povšimnutí, jenom kecy a bláboly, které si Zelí dotvořil na základě přečtení "zaručených" zpráv a textů, kterým ani nerozuměl. Napsat, že MB je dnes použitelná značka, to dokáže jen Zelí... a idiot.
V dalším odstavci předvedl svoji "logiku" - v roce 2006 potřeboval velký kombík s velkým kufrem a šel k Mercedesu... (Normální jedinec jde k Mercedesu, protože chce Mercedes a podle své potřeby zvolí model - třeba to velké kombi.) V zápětí předvede zelnatou "zkušenost" - vykoná zkušební jízdu a hned po ní znalecky ("zelnatě") konstatuje, že "byla taková dědkovská" a že na MB musí cca 30 let počkat... Ale nečekal a nechal si předvést servisní záznam. (Normální jedinec po jízdě, při které zjistí, že mu auto nesedí, jde pryč a dál to auto neřeší. Zelí navíc podle toho, co napsal, zkusil ještě podobný a "bylo to totéž.")
A to jsou "zkušenosti" mistra Zelí, o kterých se nerozpakuje psát v diskusi Autorevue. Co si z toho může čtenář vzít? Najezdil Zelí s mercedesem tisíce km? Vlastnil ho alespoň rok? On se vůbec ani nestydí napsat, že MB je dnes "použitelná značka". Je to prostě zelí.
Při těch jeho "pohádkách" mu vůbec ani nedochází, že odhaluje, jak si vymýšlí a co je zač. Jednou si hraje na vysokoškoláka, podruhé na zkušeného řidiče, který hltá tisící km po dálnicích v západní Evropě. A přitom z jeho "příspěvků" je jasně cítit jeho neznalost, tupost a omezenost, protože si nedokáže ani pořádně vymýšlet.

Odpovědět  |   | 
Jakub Frantisek  |  14. 04. 2017 18:55

Máš čistú pravdu zeli je jen zeli

Odpovědět  |   | 
pekr  |  17. 05. 2016 10:58

Jediný známý problém (kromě koroze), který W211 v předfaceliftové variantě měl a byl relativně častý byly brzdy BAS. Mercedes to vyřešil opravnou sadou za pár korun, kterou Vám namontuje kdejaký zručnější mechanik. Myslím že to stojí asi 10-15 tis. Je to zanedbatelné suma.
Na druhou stranu tvrdit, že tyto auta najedou milion bez problémů je hodně přehnané.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 05. 2016 16:44

Netroufnul jsem si požádat o výpis, ale bylo toho na pět textových stran na monitoru, přední náprava generálkovaná dvakrát, brzdy- výměny dílů a opravy několikrát a spousta dalšího, což už jsem zapomněl, ale byl to úplný knokaut. Ten borec ze servisu mě s pobavením pozoroval a usmíval se pod fousy. Myslel si o tom svoje.... Podotýkám, že auto mělo jednoho majitele a bylo koupené na leasing přímo tam, kde bylo servisované. V tehdejší době frčely diskuze o fatálních problémech s váhou vzduchu u tdi, která odejde kolem 150tisíc km a stojí cca dva tisíce......směšná marginálie.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 05. 2016 18:20

Hele,Zelí | 18. 05. 2016 16:44 | [78.80.205.xxx], přestaň zde s těmi pohádkovými zelnatými příběhy. Zelí si po 10 letech pamatuje, že se borec ze servisu usmíval..., to je fakt dobrý. Jestli se dá vůbec použít tebou zmíněný pojem "fatální problém", tak spíše než pro "váhu vzduchu" by se měl použít pro tvoji hlavu, ve které chybí mozek.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  21. 05. 2016 19:21

Zdravím do Bohnic...

Odpovědět  |   | 
Luděk  |  21. 05. 2016 22:34

Vidím, že máš s Bohnicemi zkušenosti a vůbec bych se nedivil, podle toho co píšeš, že seš dlouhodobým pacientem s nevyléčitelnou diagnózou. Josef tam skončí taky, pokud se na tebe a na tvoje žvásty nevysere.

Odpovědět  |   | 
emil  |  18. 08. 2016 20:39

Celkom dobre napísané až na to že BASje brzdový asistent.Elektronické brzdy sú SBC.Mne stačí aj motor 200cdi 100kw z 0-100 za 9.9sek niesom brzdou premávky.A spotreba je super.

Odpovědět  |   | 
Bady  |  17. 12. 2016 10:33

Tento příspěvek je velmi přesný. Pokud ale najdete auto se servisní historií, u kterého funguje v den koupě veškerá výbava, je vlastně auto vychytané od porodních problémů a bude dobře sloužit. Díky špatné pověsti jsou ceny poměrně příznivé a mít vůz v plné výbavě za cenu ojeté tříválcové Fábie je prostě prima. Ohledně systému brzdového SBS: Je nastaven na 280000 cyklů. Tedy ne zabrždění, ale spuštění kompresoru, který dofukuje patronu. Taxikář ve městě z toho musel být divoký, ale pokud jezdil do MB servisu, 10 let to měnili bezplatně. Kdo jezdí po dálnici a nebrzdí, může to vydržet i 300000 km bez problémů. Oprava stojí cca 10000 Kč, kdy se dá nová patrona a zkontroluje kompresor. Samozřejmě se vyresetuje řídící jednotka, ale ono se tam nemá co rozbít. Spíš zlobila kabeláž, kontakty atd, ale dnes je to vychytáno. Komplet nový přístroj stojí 36000 Kč. Kompresorek je vlastně elektromotor, vydrží hodně, dá se opravit třeba jako alternátor. Známý to umí za cca 2500 Kč. Ta patrona nevím proč stojí 10000 Kč, měla by stát tak 1800 Kč. Ale asi si někdo drží cenu. Jinak tento systém je perfektní. Např. v případě prorezivění brzdové trubičky systém pozná chybu a trubičku odpojí. Vyteče jen minimum kapaliny. Stále ale brzdí 3 kola. Což 2 okruhové brzdy neumí, tam zkolabuje daný okruh. Dále systém vyhodnocuje i natočení volantu, takže brzdný účinek je opravdu optimální. Pouze tupý pedál je nevýhodou, ale spíše pro profíky, kteří to umí i bez ABS a vlastně je všechno limituje. Ženská co hamtá na pedály a neví proč , ta tento systém využije 100% :) 5 ti stupňový automat je dnes již vychytán a díky nápni 8 litrů olej tak rychle nedegraduje, takže v případě pravidelné výměny oleje je to super převodovka. 7 stupňová je na tom hůř, je třeba měnit olej častěji, tak po 40000 ! Samozřejmě motor 320 CDi se 165 Kw je silný a kdo hamtá na plyn bez rozmyslu, tak převodovku zničí. Mercedes je opravdu pro pohodové cestovatele. Dát centimetr plynu a počkat až se vůz rozjede. To je prostě potřeba. Nejlepší před faceliftem je motor 320 benzín a nebo 270 CDi. Po faceliftu je nejlepší 320 CDi, ale i 220 CDi již slušně jede a má perfektní spotřebu i životnost. Benzinová 320 se dělala do roku 2008, je super ale prostě 11 litrů průměrné spotřeby je daných. Pouze při jízdě dále než 400km v kuse klesne spotřeba na 8 litrů. Je tu možnost dá do auta plyn a za cca 1,5é Kč na km jezdit. To překoná i diesel .. Ale dát do MB plyn ... No já to neudělám , mám značku rád :) U benzinových modelů se ale můžeme za pár korun těšit luxusní výbavě, která u dieselů není běžná. Již model z roku 2002 nabízí masážní sedadlo, boční bederní opěrky se přifukují v zatáčkách, prostě výbava kterou dnes u nových aut krutě připlácíte statisícovými ciframi. Vlastně celé auto dnes koupíte levněji, než činí příplatek za lepší sedadla u nového vozu ... V kostce se dá říci, že tento MB 211 je super a již se nebude nikdy opakovat. Pěkné auto od 1 majitele z německa s historií ale pořád stojí okolo 500000 Kč v přepočtu z EUR. To je cena kterou již u vozu např. z roku 2007 nelze akceptovat. To u nás jsou jiné ceny, ale také jiné paštiky. Dovezené vozy autobazarníky od čmoudů z německa, nebo nedej bože z Belgie, kde všichni jezdí na LTO, to není dobrá volba. Téměř všechny jsou umotané. Kupujte pouze auta s doloženou historií, nejlépe koupená v CZ. Ohledně W 212: Nový model je sice spolehlivý, ale nepohodlný. Design palubní desky je věc názoru, ale hranaté tvary se mě osobně nelíbí. Lavice vzadu, u prvních vozů nesmyslná přední náprava a také průser v podobě ekologické lobby a vším co s tím souvisí. Lít si do auta chcanky a ještě za ně platit, to je prostě konec. Uhelné elektrárny si kouří a my si lejeme močovinu do aut ..... Nejposlednější E je technická a designová lahůdka, uvidíme jak se osvědčí, zatím je to vůz pro bohaté.

Odpovědět  |   | 
mariov8  |  16. 05. 2016 10:54

Článek není špatný, u tak komplexního vozidla je obtížné vše v krátkém textu obsáhnout.

Kolega již popsal strojní brzdy SBC, repas by měl zahrnovat i výměnu opotřebovaných vnitřností (některé firmy to opravdu dělají), pouhý reset je hazard. Pofacelift má sice brzdy jednodušší ale překvapivě ne moc odlišné. I výměnu destiček raději svěřte někomu s diagnostikou.

Pokud seženete málo ojetý pofacelift 220CDI 125kW (nebo škrcený 200CDI 100kW a nežádáte dynamiku) či benzínový čtyřválcový kompresor 200 K (pro malý nájezd a krátké trasy), berte všemi deseti. Diesely OM646 EVO s piezovstřikovači jsou tišší, živější a úspornější než předchůdci. A i ty vstřikovače už nemají tendence se v hlavě zapékat.

Odsuzovat pětiválec OM647 je nesmysl, protože je konstrukčně zcela stejný, jako ostatní řadové předfaceliftové diesely, čtyřválec OM646 i šestiválec OM648. Všechny tyto motory mají potenciálně tedy stejné problémy. Pozor na garážový servis řešící vstřikovače, abyste záhy neřešili i celou hlavu. Musí se pravidelně podmazávat aby se k hlavě nepřipekly. Pětiválec má charismatický zvuk, je lehčí než šestiválec a jede už slušně. To staré čtyřválce OM 646 nejedou. Dá se navíc sehnat i s manuálem.

Vidlicový naftový šestiválec OM642 je taky schopen najet milion. Na rozdíl od přehnaně složitého osmiválce je šestiválec udělaný úsporněji a to se vyplatilo, je docela povedený. Důležité upozornění, pokud měníte turbo, vyměňte i svody, jsou dvouplášťové a obvykle havárii dmychadla po 300 000km způsobí nějaký úlomek po jejich prasknutí. Mohou prasknout někde jinde a nové turbo je v háji.

OM628/OM629, novější motor je opravdu lepší, žel podstatně silnější než udávají technické údaje a obvykle drsné zacházení v tomto případě odnese převodovka. Motor OM628 není principiálně špatný, ale málokdo kupující ojetinu za 250 000,- se nediví, když v případě smůly musí platit 8 vstřikovačů, 2 vysokotlaká čerpadla, 2 turbodmychadla, 2 raily...

Benzínové víceválce M112 (V6) a M113 (V8) opravdu ve srovnání s konkurencí nějak moc nevynikají, kromě jediné věci: jsou extrémně spolehlivé. Jen měnit pravidelně olej.

Benzínové víceválce M272 (V6) a M273 (V8) jsou sice jako polité živou vodou, ale pozor na méně odolné rozvody! Verze 350 v provedení s přímým vstřikem je i překvapivě úsporná. Pokud ale auto vydává divné zvuky, připravte si peněženku a bude to bolet.

Zážitek z dílny: naštvaný zákazník si nechal dovézt tehdy ještě relativně zánovní auto a už po 185 000km vykazovalo fatální závady. Jenže dovozce nebyl dostatečně důkladný. Stav km evidují i jiné řídící jednotky než ta v palubní desce a ty tvrdily něco o nájezdu o téměř 600 000km vyšším! Necelých 800 000km!!! V interiéru to nebylo poznat!!! Takže šťastnou ruku a myslet na pořádný budget pro případný servis ojetiny!

Na druhou stranu viděl jsem diesel 280CDI 140kW s cca 600 000km, a nic mu nebylo, nebyl ani nějak vybydlený. Majitel jenom jezdil pravidelně DE-CZ. A měl na servis.

Největší problém mercedesu W211 je jeho bývalý majitel, sehnat pěkný kus, to je zázrak.

Pravděpodobně, s trochou štěstí, ale kupujete druhou W124! V nejlepším slova smyslu.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 05. 2016 18:33

Reakce na mariov8 | 16. 05. 2016 10:54 | [80.188.94.xxx] - díky za solidní vypovídající příspěvek, ze kterého se člověk, který se zajímá o ojeteé MB, něco rozumného dozví. (Dalo by se říci, že je opakem příspěvku "exota" Zelí).
Já mám to štěstí, že si mohu dovolit kupovat nová auta a nemusím řešit "shánění" ojetého pěkného kusu. Těm, kteří řeší shánění, držím palce a přeji hodně štěstí při výběru.

Odpovědět  |   | 
hz  |  16. 05. 2016 14:29

Cikánský auto. Fuj. Kdo by takovej šmejd chtěl? Maximálně gádžo a jeho rodina.

Odpovědět  |   | 
Carlsson  |  16. 05. 2016 15:24

Nikdo tobe ani nikomu jinému nerika co ma kupovat blbecku

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  16. 05. 2016 17:05

Cikáni jezdí v pětkových Passatech a jedničkových Supech
Akorát jeden tady jezdí jen s dvokolákem.

Odpovědět  |   | 
hz  |  17. 05. 2016 13:59

Drž pysk, negramotný kriple. Nauč se alespoň česky, pokud se chceš vyjadřovat v diskuzích.

Odpovědět  |   | 
Carlsson  |  17. 05. 2016 16:40

Vargoši narozdil od tebe maji prachy kdyz jezdi v Mercedesech::)) tak se s tim smiř a nedĕlej ze sebe košte zavystivý.Kup si Litačku a jed do p.dele

Odpovědět  |   | 
Patrik  |  19. 05. 2016 08:45

Tak ty jsi těžký primitiv. Ty chudáku

Odpovědět  |   | 
Jakub Frantisek  |  14. 04. 2017 19:02

Tak si kúp Felíciu!.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  16. 05. 2016 15:40

...a zasa a opat a (ktovie uz po kolkykrat) sa potvrdzuje to stare dobre: auto z prvych rokov vyroby ani za svet. A potvrdi sa to zas a znova. Zakaznici z prvych rokov by naozaj mali (seriozne) dostat klucenku, vlastny klubovy webovsky special a zaplatene za testovanie.

Odpovědět  |   | 
Lukas-e21  |  18. 05. 2016 02:31

Tak ja teda nevim, ale V6 3.0 znaceny jak 280CDI tak 320CDI prisel na trh uz v roce 2005.....

Odpovědět  |   | 
Rosta  |  18. 05. 2016 19:42

Kdyby měl někdo zájem prodávám svoji E500 4matic, rv. 2004, černá, automat, najeto 180 000 km. Celkem unikát - prodáno jen pár kousků v ČR v této výbavě. Auto má snad vše na co v té době do auta šlo dát. Udělám nějaké fotky a hodím podrobnější popis někam na net.

Odpovědět  |   | 
MB driver  |  19. 05. 2016 11:15

S tímto modelem /r.v. 2004, S211 270 cdi/ jsem najel cca 430 000km. Za celou dobu praskla pouze žárovka v zadní SPZ, jinak pouze pravidelný servis. Na autě je dodnes vše původní /tlumiče, kotouče, turbo, vstřiky, měchy, SBC-S, převodovka, komponenty náprav/.
Vozidlo zůstalo v rodině a dodnes v pohodě slouží. Tolik ke spolehlivosti E 211. Je to jen o servisu a zacházení.

Odpovědět  |   | 
MGRR  |  19. 05. 2016 12:36

Dělám pro MB automaty, čerpadla, vstřiky - byznys dobrý, ale chudáci majitelé aut. Ty milion v původním stavu nenajedou, možná omylem, pokud někdo nejezdí, nebo naopak jezdí dálky a vstřiky mají průtok :) Mercedesy už s kvalitou a dlouhodobou životností nemají mnoho společného. Najedou maximálně stejně jako jiná průměrná auta, ale u MB to stojí obrovské vícenáklady navíc. Kdo chce falešnou image, dobře mu tak. Takže naši kluci/mechanici v Německu mají E Klasse zdarma, ale soukromá auta Mercedesy nemají a na dovolenou s rodinou v tom nejezdí. Je zapotřebí číslo na ADAC/DE, oni přistaví obdobné auto při závadě do +-dvou hodin.

Sám jezdím v Toyotách Camry 2.4 a mé výdaje byli vždy jen za projetý benzín, nebo LPG (spotřebák, jinak nikdy nic) za mne doporučuji s levných aut Camry 2003 (střed model 2013) a nový model +-2015.
2003: http://www.google.de/search...

2013: http://www.google.de/search...

2015 pro USA: http://www.google.de/search...


Odpovědět  |   | 
Vítas  |  22. 05. 2016 19:01

Zdarec,
jedna příhoda, mám E320cdi , 2009, hodně slušná výbava plus hlavně exkluzivní barva, béžový děrovaný sedačky, tmavě zelený dřevo, Amg origo paket. Jistě jste si všimli, že poslední rok výroby.Za celou dobu výměna baterky, osvětlení zadní značky, výměna žhavičů (je to nafta). Vypadá fantasticky, je to tečka za jednou celou erou mercedesů - ano, tou kulatou, tou komfortní, tou kdy znamenalo ne jen o kvalitě mluvit, ale kvalitně auto postavit. Je to znát úplně z každé části vozu z motoru -vše je uhledně obalené, zabalené, ochráněné označené uzavřené, z tlumících hmot, tloušky plechů, kapota o Váze podvozku fabie ( naštěstí samozřejmě na plynových vzpěrách) , interiér složený jen z měkkých plastů a čalounů různé ,ale vždy měkké a příjemné na dotek, kompresor airmaticu je asi odizolován nebo co? (W 212 kompresor vrčí jak zázemí ve Wap centru..). Třešnička bylo když jsem se v zimě nemohl vycouvat na rozmrzlém parkovišti ne velkého sklonu. Chlapík s obrovským Jeepem, už nevím co to bylo mi nabídl že mě zatlačí - měl tam kočku a na výšku 2 metry , chtěl se vytáhnout že má sílu. Zapřel se za obrubák nohama a rukama za haupnu a tlačil. Jenže nešlo to! Kroutil hlavou a říká Kolik to auto váží??? . S úsměvem sem si pomyslel- jo mercedes kvalita něco vážit :) No nic. Vrátim se k příhodě co jsem chtěl napsat. Dal jsem inzerát že ho prodám.. Dal jsem otimisticky nejvyšší cenu co sem našel za poslední Ečko tohoto modelu a přidal 50 tisíc:) Po měsíci Volal pán, že je z německa a že by přijel prohlédnout.( Ale byl to podle přízvuku rus) Pak druhý den volal a psal pán, že by se moc rád podíval, že má to samé Ečko, ale jen má najeto už 180 tisíc . ( moje mělo 96 tisíc). Nechápal jsem a říkám si, asi nějaký milovník modelu , chce se pokochat jinou konforgurací modelu. No jo jenže pán za týden přijel. Hrozně jsem spěchal s rodinou do kina . Dali jsme řeč, moc se mu líbil a evidentě o tom autu i vůbec dost věděl. Projeli jsme se pár kiláků a pán povídá kolik? Ŕekl jsem cenu co jsem měl i v intzerátu. Nic neodpověděl a žačal sázet na palubovku.... Polilo mě horko a říkám si, kurva to je nějaký hladký. Spěchal jsem do kina, tak jsem měl sice peníze ale auto ne. Vrtalo mi to všechno hlavou a druhej den sem se probudil do schízi , že jsem udělal blbost, nechal jsem si malé auto a tu káru jsem prodal. Hodně mě nahlodával přístup pána a když jsem nad tím přemýšlel, tak jsem zjistil, že jsem udělal chybu. Tohle se prostě už podruhé koupit nedá.. Volal jsem hned pánovi druhej den, že jsem nad tim přemejšlel a jestli by mě auto nevrátil. Říkal, že si to nechá projít hlavou. Za hodinu mi volal a povídá: Tak OK, překvapil jsem Vás, počkám si na něj za rok, až bude nižší cena vemu ho od Vás znova.... Sedl jsem do vlaku a za 2 hodiny jsem měl Ečko zpátky a chladil jsem si půlky klimou v sedadlech... Byl jsem nejštastnější chlap na světě. Jako dyž najdeš svojí největší lásku života po 20 letech, s tím rozdílem, že tahle po letech je pořád stejná, jako nová, plná toho charisma, co stylizovalo tu dobu, kdy vrchol musel být bez kompromisů a optimalizací. Tod vše přátelé. Mám ho doted ( má jen 115 najeto) a nenašel jsem náhradu, která by vyvážila rozdíl v ceně k novému autu, kvalitou, bezpečnsotí, robustností. Mám pocit, že to bude pár generací trvat. Nebo nikdy se nestane. Protože produkty budou už z papíru a na 5 let životnost.

Odpovědět  |   | 
Tonda  |  26. 11. 2016 13:11

Mám E200 CDI, r.v.2007. Dosud jsem na autě neměl jedinou závadu, najeto 125tis.km. Nedávno jsem měnil první destičky. Za mě super.

Odpovědět  |   | 
Vladimir  |  05. 02. 2017 11:24

E320CDI Avantgarde 2003, 2. majitel, mam ho 7 rokov a doterajsia udrzba komplet 5000€ s originalnymi dielmi, mimo pneu.

Odpovědět  |   | 
Vladimir  |  05. 02. 2017 11:26

Doplnim: kupil som s 233 000 km, teraz mam 350 000.

Odpovědět  |   | 
Slavo.H  |  17. 04. 2017 12:55

Náhodou jsem narazil na tento starší článek a komentáře pod ním.
Myslím, že mám dostatek zkušeností s mnoha typy a značkami. MB je značka, ke které se vracím nejčastěji.
Bohužel vlivem změny fin. příjmů jsem byl nucen koupit hodně levný vůz, který půjde opravovat za rozumný peníz. Takže jezdím 210 benzin/lpg.
Zkušenosti s 211:
-Souhlas 211 před face problémovější ale žádná katastrofa.
-211 po face v pohode
-cena kvalitnich dílů velmi příznivá - dobrý servisák je nutnost.
-minulost auta a jeho stav je pro budoucnost nejdůležitější.
-být na medvědici hodný, vyplatí se to.

Ať se kdo chce zlobí, 3 superb je výborné a hezké auto ale nemá pohodlim, zpracovaním ani konstrukci na W 210. Než mi někdo začne omlacovat o hlavu korozi, myslel jsem postavit tato dvě jako nová vedle sebe.
Pochopitelně s nájezdem púl milionu a výš se rozdíl projevuje víc.
Ne, že by embéčka nebo passati tolik nenajeli, ale udržet je při životě znamená daleko větší fin. náklady...a to už většinou od 250-350tkm. Čest výjímkám.
Od roku 1991 najedu v průměru 80tkm/rok, 90% Praha, zbytek cizina.
Současná w210tka najeto 690tkm z toho cca 350tkm na Lpg.
Mimo údržby:
-Výfuk...Walker....cca 4tis
-Benzin pumpa -
Bosch..3,5tis
-Uhliky na altiku 48,-
-Výměna řízení za starší (po
výměně už má najeto
100tkm) cca 5,5 tis
Pak už jen blbosti...a velká kovomorka..

Olej dělám po 10, čepy a ramena Lomferder, brzd. ATE, pružiny a tlumiče Kayaba nebo Sachs

U 211 podobně až na ty brzdy a rameno navic. Při prodeji měla jedna asi 600tkm druhá 900tkm.

Kdo nechce opravovat, ať bere prius....450 tkm bez závady. Pouze žárovky.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 36 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 236 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A
Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. …

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

6.  11.  2019 | | 22 N/A