Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

Dnes aby skutečně pohodlné auto menších rozměrů člověk pohledal. Se správnou konfigurací podvozku a motoru je však tenhle Mercedes C naprosto pohádkový.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Mercedes třídy C: Úvod
  2. Ojetý Mercedes třídy C: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Mercedes třídy C: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Mercedes třídy C: Verdikt
  5. Ojetý Mercedes třídy C: Fotogalerie

Víte, co se stane, když se začnou automobilky předhánět ve sportovnosti za každou cenu? S jejich produkty se pak nedá jezdit na normálních silnicích a jednomu aby z těch uskákaných kostitřasů vyhřezla ploténka. Stačí si vzpomenout na Audi A4 a A6 minulých generací, o BMW řady 3 a 5 ani nemluvě.

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Jenže ono je to těžké, když každý musí mít hned základní čtyřválcový diesel ověšený spoilery, sražený „sportovním“ podvozkem na zem, obutý do devatenáctek s runflaty a olepený znáčky S-Line, M Sport a AMG Performance kolem dokola...

Co je klíčové?

  • Nebojte se českých aut, bývají pravidelně servisovaná
  • Každé auto nechte individuálně prověřit
  • Pozor na vstřikování u dieselů OM 651
  • Hledejte stopy po velké nehodě
  • Pokud toho moc nenajezdíte, hledejte radši benzín

Lidé nemají soudnost a člověk aby pak na trhu ojetin vybíral auta lupou, případně si najal soukromého detektiva, když chce najít normální verzi na standardním podvozku bez sportovních nesmyslů. Ale to je zkrátka úděl někoho, kdo si nemůže dovolit prestižní auto jako nové s vlastní konfigurací výbavy a musí vybírat na trhu ojetin.

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Přitom třeba právě Mercedes-Benz třídy C generace W204, který se vyráběl v letech 2007 až 2015, může být se správným podvozkem a na normálních kolech mimořádně pohodlné, uklidňující a příjemné auto. A přesně takový byl i testovaný Mercedes-Benz C 220 CDI ve verzi sedan z roku 2007, který jsme si půjčili v Auto ESA. Vůz najel zatím něco málo přes 156 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 285 000 korun.

Radosti
Se správným podvozkem velmi pohodlný
Solidní kvalita a spolehlivost
Nabídka verzí, motorů a převodovek
Často bohatá výbava
Prestižní image
Starosti
Místy laciné detaily
Trochu hrubé čtyřválcové diesely
Riziko drahých závad u neprověřených aut
Ceny práce a dílů ve značkovém servisu
Omezená nabídka benzinových motorů
7  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Mercedes třídy C: Úvod
  2. Ojetý Mercedes třídy C: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Mercedes třídy C: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Mercedes třídy C: Verdikt
  5. Ojetý Mercedes třídy C: Fotogalerie
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků