Test ojetiny: Mercedes-Benz C270 CDI T - 260 000 km v těle

Pokud si děláte zálusk na ojeté naftové „céčko“ generace W203, pozor na iluze: vozy s prokazatelným nájezdem do 150 tis. km najdete jen výjimečně. To však neznamená, že tento model nestojí za hřích. Vyzkoušeli jsme pro vás exemplář s nájezdem přes 260 000 km.
Seznam kapitol
  1. Spíše svezení, Zkoušený vůz, Jetý, ale udržovaný
  2. Po technické stránce, Opotřebení na palubě, Na silnici
  3. A vystupujeme, Očima odborníka, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Spíše svezení

Hned na úvod je třeba předeslat, že test tohoto vozu vlastně skončil dříve než vůbec začal. Trval pouhé tři dny, během kterých jsme s ním najeli necelých 500 km. Poté jsme „píchli“, a jelikož měl tento Mercedes místo rezervy pouze lepicí sadu a v terénu se nám nepodařilo ani povolit ventilek pro aplikaci lepidla, bylo třeba přivolat pomoc s heverem a náhradním kolem.

Ojetiny | Testy | Zajímavosti | Kombi | Technika | Mercedes-Benz | Palivo

Test ojetiny: Mercedes - Benz C 200 T - dobrý začátek

Pneumatika byla bohužel na odpis (dobržďovali jsme na dálnici a z rychlosti 130 km/h) a z organizačních důvodů již nebylo efektivní dále v testu pokračovat. První poznatek: pokud auto podobného typu a s lepicí sadou koupíte, co nejdříve si obstarejte alespoň dojezdové náhradní kolo a hever. Místo pro ně pod podlahou je a ušetříte si řadu nepříjemností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test to byl nakonec jen velmi krátký...

Mercedes–Benz C (W203) jsme pro vás zkoušeli již vloni, kdy šlo o kombík (T) v kombinaci se základním vznětovým čtyřválcem 2,2 l a manuální převodovkou. Délka recenze, kterou máte nyní před sebou, bude odpovídat délce samotného testu, a tak zájemce o podrobnosti k této řadě odkazujeme právě na zmíněný test vozu Mercedes-Benz C200 CDI T, v němž jsme shrnuli kompletní genealogii a seznam verzí modelu W203 včetně skutečností, na které by si při koupi ojetiny měl dát motorista pozor.

Zkoušený vůz

Během krátkého období, kdy jsme vůz měli dispozici, jsme jej stihli alespoň nafotit a nechat zběžně prohlédnout v autoservisu, nicméně o výsledky našich tradičních dynamických měření bohužel tentokrát budete ochuzeni. Ale abychom vás o „céčko“ nepřipravili úplně, právě jsme si vypůjčili ojetý sedan C180 Kompressor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani po deseti letech řada W203 vyloženě nezestárla

Tímto krátkým testíkem prošel kombík Mercedes-Benz C270 CDI T s automatickou převodovkou, což je pro řadu potenciálních zákazníků takřka vysněná kombinace. Většina vozů této řady, jež jezdí na našich silnicích, totiž nese jen čtyřválce 2,2 CDI, ale tento pětiválec tomuto autu vyloženě sluší.

Ojetiny | Testy | Premiéry | Zajímavosti | Kombi | Luxusní auta | Mercedes-Benz

Test ojetiny: Mercedes 270T CDI - rizikový luxus

„Céčku“ nabízí velmi dobré jízdní výkony a už samotný sametový chod řadového pětiválce tento vůz posunuje takřka o třídu výše, navíc pětistupňová automatická převodovka, pokud je tedy v dobrém stavu, řadí bez rázů a hbitě a celkově nabízí podstatně lepší komfort jízdy a ovládání než nepřesné skříně s manuálním, byť vesměs šestistupňovým řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pětiválec 2,7 l se vstřikováním common-rail v M-B C příliš často neuvidíte

Mimochodem, kombinace 270 CDI s automatem se osvědčila i ve větší řadě „E-Class“, kterou jsme pro vás vyzkoušeli ve voze Mercedes-Benz E270 CDI T.    

Jetý, ale udržovaný

260 000 km, je to hodně, nebo málo? Upřímně řečeno, tento Mercedes byl v citelně lepší kondici než řada podstatně mladších a méně jetých automobilů. Schránka před spolujezdcem byla napěchována nejrůznějšími fakturami ze servisů a protokoly STK, dokonce i servisní knížka byla po celou dobu provozu auta vedena mimořádně pečlivě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
K vozu byla přiložena nezvykle podrobná dokumentace

Podobně starý a jetý vůz s takto precizně vedenými záznamy jsme v redakci neviděli již hodně dlouho. Před několika lety byl přivezen z Holandska (tažné zařízení pro tahání obytných přívěsů kupodivu nemá) a i poté je jasné, že se o něj majitel dobře staral. Průběžně měněné brzdy, brzdová kapalina, filtry, oleje v motoru i převodovce, to jsou jen některé zákroky, o nichž vypovídá nejen servisní knížka, ale také skutečná kondice vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Při obhlídce tohoto auta jsme nezaznamenali náznaky vážnější havárie, nicméně zde byly drobné oděrky na karoserii včetně prohlubně na víku zavazadlového prostoru. Ačkoli byly vozy W203 z počátku výroby náchylné ke korozi, na tomto autě jsme žádnou zatím nenalezli ani na karoserii, ani na podvozku.

Mercedes-Benz C270 CDI T
Rok výroby2002
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)129 999 Kč
Původ:dovoz
Servisní kniha:Ano
Stav tachometru:260 000 km
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, MBA, TCS, ESP
Centrální zamykáníAno na DO (transpondér)
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, el.
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioAno, s CD a navigací Becker
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyAno
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Spíše svezení, Zkoušený vůz, Jetý, ale udržovaný
  2. Po technické stránce, Opotřebení na palubě, Na silnici
  3. A vystupujeme, Očima odborníka, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků