Test ojetiny: Mercedes 270T CDI - rizikový luxus

Dusan  |  14. 11. 2011 08:24

K clanku by bylo asi vhodne dodat:

a) byl bych opatrny pri koupi 270CDI, nektere servisy hlasi caste pripady smrti techto motoru v porovnani s 320CDI
b) je dobre uvest, ze zivotnost prevodovek Mercedesu je v kombinaci s dieselovymi motory nekde mezi 200 - 250.000km, tj. vicemene kazda prefacelift W211 ojetina ma prevodovku pred smrti a vymena oleje uz nic nezachrani naopak prevodovku zlikviduje
c) je lepsi se vyhnout 4Matic verzim se kterymi byvaji problemy a ktere se vyrabely ve Steyru, pricemz udajne nemaji kvalitu W211tek z nemeckych fabrik

Jinak bylo spravne konstatovano, ze v kombinaci s dobrym neautorizakem lze tyto vozy celkem rozumne servisovat.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  14. 11. 2011 18:20

Vidím, že se docela vyznáš.

Můj otec pokukuje po E220 CDI AT, rok výroby mezi 2008 až 2009 (to jsou asi poslední W211). Jsou tam nějaká negativa? Stačí tento motor výkonově na takto relativně velké a těžké auto? Nepotřebuje s tím trhat rekordy, ale aby to mělo přijatelnou aktivní bezpečnost.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  14. 11. 2011 21:29

To je vec nazoru. Na jezdeni i s nejakou tou "prijatelnou aktivni bezpecnosti" je to stale velmi pohodova motorace i kdyz jsou lidi, co by ho v ramci premiovky ve vyssi stredni oznacili za nedustojnou motoraci. Dynamiku v kazdem pripade nabidne slusnou, spotreba je minimalne o litr nizsi nez u sestivalcu a i servisni naklady jsou o neco nizsi.
Nevyhody tohohle motoru jsou jen dve. Prvni je, ze jakozto jedna ze zakladnich motoraci jsou Ecka s timto motorem casto v omezenych vybavach. Najit E 220CDI v kuzi, na vzduchu a v jine vybave nez Classic je o poznani slozitejsi nez u sestivalcu, kde uz se na vybavach setrilo mene.
Druhym problemem je, ze 220CDI byla v Nemecku jedna ze dvou obvyklych taxikovych motoraci, takze bacha u dovozu. Je potreba si uvedomit, ze rozdil ceny mezi slusnym Eckem 2008-2009 a dojebanym taxikem stejneho roku vyrobu je takovy, ze se dovozci vyplati i dost sofistikovany podvod, takze zanovni Ecko i s dobre zachovanym interierem muze byt klidne taxik s vymenenou sedackou ridice, volantem, koberci a brzdovym pedalem. Diky rozsirenosti modelu neni problem tyhle dily sehnat ze zanovni bouracky za ceny, ktere stale delaji podvod velmi lukrativnim. Za stavajici ceny eura a s ohledem na nemecke ceny uz vicemene neni mozne tahle auta dovezt za rozumne ceny, takze tech podvodu bude spise pribyvat. Ne ze by se treba s 320CDI omlazovaci kury nedelaly, ale alespon je celkem slusna sance ze to nebude taxik, protoze ty jsou v sestivalcich zridka.
Jinak facelift je rozhodne dobra volba, kdyz penezenka dovoli. Proti popisovanemu ma vymenene nektere problematicke casti (napr. v clanku zminovane SBC) a mnohem spolehlivejsi elektroniku. Na druhou stranu je to moderni Mercedes, takze technologicka rezerva tam zadna velka neni a nad najetych 200.000km i pofacelift bude jednou dobra kasicka.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  16. 11. 2011 19:38

Díky za obsáhlou odpověď.

Například na mobile.de jsem našel pár MB E220, rok 2008-09 v cenách kolem 25-26tis EUR. Nájezd kolem 40-50tkm. Nevím, co si o tom myslet. Někdo si koupí diesela a pak se ho záhy zbavuje s relativně malým nájezdem (samo, že můžou být různé výjimky). Na druhou stranu hledám pouze mezi oficiálními prodejci MB v DE, čili to snad může být docela dobrá jistota, co se týče původu a servisu.
Koneckonců bych dovoz asi svěřil někomu, kdo se tím léta zabývá a řádně vše prověří.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  17. 11. 2011 11:00

Takovehle auto prodavane oficialnim prodejcem MB bude pravdepodobne vraceny leasing. V Nemecku jednim z velmi castych zpusobu nakupu aut i pro soukrome osoby je leasing vozu s garantovanym odkupem po stanovene dobe (1-3 roky), coz znamena ze prodejce ma zaruceny prodej aut, ale zaroven se mu hromadi na sklade podobne vozy, ktere prodava dale. Ten najezd s ohledem na diesela neni v takovem pripade prekvapivy, protoze nafta u techle Ecek tvorila vice nez dve tretiny vsech prodeju a tudiz zcela zakonite si naftaky museli kupovat i uzivatele se standardnimi najezdy. Navic tenhle typ leasingu se u vetsich najezdu ani moc nevyplati, protoze je tam velke penale za vetsi ojezdeni vozu. Typicka smlouva pocita prave s najezdem kolem dvaceti tisic kilometru rocne nebo i mene.

Odpovědět  |   | 
K1  |  18. 11. 2011 13:56

Ano 4matic bych také zrovna nevyhledával, ale jinak nemohu souhlasit . Životnost automatu záleží na pravidelném servisu a to výměna oleje 60-80 tis. a 120- 140 tis. celkový výplach převodovky což je nejdůležitější kvůli životnosti měniče převodovky a dále doporučuji adaptaci převodovky. Je jasné, že automat s motorem 320 cdi by neměl mít větší životnost (záleží na řidiči) kvůli obrovskému kruťáku a to je právě ten kámen úrazu a to hlavně pro řidiče , kteří se rozjiždí způsobem cihla a tím urychlí optřebeni uložení hřídele ( futro s ložiskem ) . Naopak mě prošlo rukami zpousta převodovek na W211 - 270 a 320 cdi kolem 200 - 300 tis. a po výplachu a adaptaci si majitelé mysleli , že mají nový automat a dále bych rád upozornil na agresivní přípravek používaný v MB SRN , který se přidá na 15 km do oleje před výplachem a efekt je až nevídaný (sametové přeřazení , řazení v nízkých otáčkach bez rázování ) . S dodržením tohoto servisu zaručuji životnost automatu na 500.000 km a vice pokud jste auto nekoupili po bláznovi. Jako příklad bych uvedl svůj bývalý vůz E 270 cdi , který se dnes "pišní" 780.000 km a řadí sametově. P.S. zdravým všechny mercedesáky.

Odpovědět  |   | 
ondrej hulka  |  31. 07. 2012 23:22

KOKOTE!!!

Odpovědět  |   | 
matpaskovcz  |  20. 08. 2014 23:09

Ahoj mužeš se mi ozvat a pokecat o 270cdi díky Martin mmmh@seznam.cz

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  30. 06. 2017 23:07

Dobrý den, můžete mi dát na sebe email nebo telefon? Měl bych pár otázek okolo automatu na mercedesu. Díky

Odpovědět  |   | 
mato  |  14. 11. 2011 11:11

ten volant teda na 160tis km vobec nevyzera. tipoval by som tak minimalne 250:) taketo auto sa nekupuje na jazdenie po meste a okoli...

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  14. 11. 2011 13:08

Tak vzhledem k chybejici servisni knizce, puvodu ze Spanelska a tudiz najezdu dolozenemu pouze bezcennym certifikatem z Cebie je skutecny najezd auta ve hvezdach. Skutecnost muze byt tech 160 tisic, ale i dvojnasobek.

Odpovědět  |   | 
AAA  |  18. 12. 2011 12:59

Tak shodou okolností tento vůz znám, respektive měl jsem možnost se s ním seznámit, když jsem uvažoval o jeho koupi. Jen s tím rozdílem, že ho prodával majitel. Tento konkrétní testovaný Mercedes E270CDI kombi rok výroby 2004 rozhodně nemá najeto 160.000 km! To mi potvrdil i prodávajíci. A už vůbec není po prvním majiteli! Tak jak se uvádí na stránkách jednoho z největších autobazarů v ČR. (stav ke dni 18.12.2011 12:30hod), kde je auto na prodej.
http://www.aaaauto.cz/cz/mercedes-e/car.html...
Kromě toho, že vůz byl bouraný na levou stranu, tak ještě nefungoval klimakompresor a nešlo sklapovat zrcátko. Jinak, ale převodovka řadila bez problémů i podvozek byl v pořádku.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  14. 11. 2011 18:11

Kam se asi ztratily původní koberečky? Copak tím asi dovozce/prodejce chce říct?

Odpovědět  |   | 
Lancer  |  15. 11. 2011 11:08

Na ty elektronický brzdy fakt bacha. Jednu 320CDI před faceliftem jsme měli a brzdy přestali bez varování fungovat dvakrát, pokaždé za jízdy (!), ale naštěstí to vždy dobře dopadlo. Když se to stalo potřetí, šlo auto pryč.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  15. 11. 2011 15:19

S ečkovým mercedesem jsem udělal osobní zkušenost. Koncem roku 2004 jsem chtěl koupit ojetinu starou necelé tři roky, které docházel leasing. Auto bylo vizuálně super zachovalé v plné výbavě, třílitr v naftě. V prodeji byl u dealera, který měl auto po celou dobu na servisu. První dojem během jízdy - dědkovské auto. Druhá záležitost výpis oprav - spousta servisních zásahů, včetně výměny přední nápravy ( údajně špatné cesty v čr), která byla opět zralá na repasi (dle dealera). Z toho jsem pochopil, že to není nic pro mě - já potřebuju jezdit a ne se starat o závady na autě. Nevím, kdo si takové auta kupuje, ale já jsem mercedes vyškrtl z okruhu zájmu.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  15. 11. 2011 15:49

Ale podle casovani to musela byt jeste masarka W210.

Odpovědět  |   | 
Aladan  |  16. 11. 2011 18:40

Ďakujem za recenziu! Éčka som mal vždy veľmi rád a spoľahlivosť auta pokladám za ten najkľúčovejší aspekt pri jeho hodnotení, takže som rád, že som sa mal možnosť dozvedieť aj tie tienisté stránky, ako problémy s brzdami, elektronikou...
Nedá mi to ale nespomenúť, že keby toto bola recenzia takého Renaultu, kritici by sa len predháňali kto prví napíše "inteligentnú myšlienku" v štýle "ten znak hovorí za všetko", no pri Mercedese sa to berie: "noo, boli tam aj nejaké tie drobné chybičky".
Chcem tým len povedať, že každá automobilka má dobré aj zlé obdobia, takisto aj dobré a zlé modely či roky produkcie, čo ma osobne tiež moc neteší, nakoľko rád by som veril, že keď si kúpim Mercedes tak dostanem ultimátnu kvalitu.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  16. 11. 2011 19:12

Ono neni moc o cem diskutovat. Kazdy kdo se trochu pohybuje kolem aut vi, ze koupi Mercedesu se kupuje nalestena bida navic s jednim z nejhorsich autorizovanych servisu u nas. O tom neni moc co diskutovat to je proste fakt. Pokud si chces s koupi Mercedesu koupit ultimatni kvalitu tak doporucuji piano respektive obecne modely do prvni poloviny 90. let, od masarky uz to slo z kopce.

Odpovědět  |   | 
Povic  |  26. 04. 2012 11:31

Je úsměvné číst bláboly lidí, kterým mercedes přijde jako navoněná bída. Mercedes mám w211 320cdi mám 500"000km jednou jsem vyměnil sbc a v prevodovce měníme olej po 60000km řadí stále krásně. Myslím si, že každý kdo řešil nákup ojetiny v této třídě může remcat do nekonečna o tom jak Audi 3.0tdi ma špatné vstrikovace, mercedes brzdy a automaty, ale pokud auto dostanete v dobrém stavu a dáte mu kvalitni servis, kdy nebudete koukat na starline a podobné kvalitni výrobky je to auto na dlouhou dobu. Sockám, kterým stará dovolila koupit auto do 250000 (protože víc Vám banka nepujcila) doporučuju jít pro krásnou novou Fabii 1.2htp s elektrickyma oknama a narazníky v laku(bude se drahé mnohem lip parkovat před panelakem). Nebudete potom muset doma vysvětlovat proč do auta každých Xtisic km musíte investovat celou svou a jeji měsíční výplatu. Ojetiny všech aut v téhle třídě potrebují určitou úroveň servisu a Franta vedle ze vchodu, kterej Vám donedávna opravoval tdíčko na to stačit nebude.
Zatím zdar a hodně štěstí při nákupu dobrého kusu, protože najít u podvodníků auto které nema 250000 a víc bude určitě fuška. Jak je tu výše už hezky napsáno.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan