Test ojetiny: Mercedes 270T CDI - rizikový luxus

20 komentářů

Aladan
16. listopadu • 18:40

Ďakujem za recenziu! Éčka som mal vždy veľmi rád a spoľahlivosť auta pokladám za ten najkľúčovejší aspekt pri jeho hodnotení, takže som rád, že som sa mal možnosť dozvedieť aj tie tienisté stránky, ako problémy s brzdami, elektronikou...
Nedá mi to ale nespomenúť, že keby toto bola recenzia takého Renaultu, kritici by sa len predháňali kto prví napíše "inteligentnú myšlienku" v štýle "ten znak hovorí za všetko", no pri Mercedese sa to berie: "noo, boli tam aj nejaké tie drobné chybičky".
Chcem tým len povedať, že každá automobilka má dobré aj zlé obdobia, takisto aj dobré a zlé modely či roky produkcie, čo ma osobne tiež moc neteší, nakoľko rád by som veril, že keď si kúpim Mercedes tak dostanem ultimátnu kvalitu.

Dusan
16. listopadu • 19:12

Ono neni moc o cem diskutovat. Kazdy kdo se trochu pohybuje kolem aut vi, ze koupi Mercedesu se kupuje nalestena bida navic s jednim z nejhorsich autorizovanych servisu u nas. O tom neni moc co diskutovat to je proste fakt. Pokud si chces s koupi Mercedesu koupit ultimatni kvalitu tak doporucuji piano respektive obecne modely do prvni poloviny 90. let, od masarky uz to slo z kopce.

Povic
26. dubna • 11:31

Je úsměvné číst bláboly lidí, kterým mercedes přijde jako navoněná bída. Mercedes mám w211 320cdi mám 500"000km jednou jsem vyměnil sbc a v prevodovce měníme olej po 60000km řadí stále krásně. Myslím si, že každý kdo řešil nákup ojetiny v této třídě může remcat do nekonečna o tom jak Audi 3.0tdi ma špatné vstrikovace, mercedes brzdy a automaty, ale pokud auto dostanete v dobrém stavu a dáte mu kvalitni servis, kdy nebudete koukat na starline a podobné kvalitni výrobky je to auto na dlouhou dobu. Sockám, kterým stará dovolila koupit auto do 250000 (protože víc Vám banka nepujcila) doporučuju jít pro krásnou novou Fabii 1.2htp s elektrickyma oknama a narazníky v laku(bude se drahé mnohem lip parkovat před panelakem). Nebudete potom muset doma vysvětlovat proč do auta každých Xtisic km musíte investovat celou svou a jeji měsíční výplatu. Ojetiny všech aut v téhle třídě potrebují určitou úroveň servisu a Franta vedle ze vchodu, kterej Vám donedávna opravoval tdíčko na to stačit nebude.
Zatím zdar a hodně štěstí při nákupu dobrého kusu, protože najít u podvodníků auto které nema 250000 a víc bude určitě fuška. Jak je tu výše už hezky napsáno.

Zelí
15. listopadu • 15:19

S ečkovým mercedesem jsem udělal osobní zkušenost. Koncem roku 2004 jsem chtěl koupit ojetinu starou necelé tři roky, které docházel leasing. Auto bylo vizuálně super zachovalé v plné výbavě, třílitr v naftě. V prodeji byl u dealera, který měl auto po celou dobu na servisu. První dojem během jízdy - dědkovské auto. Druhá záležitost výpis oprav - spousta servisních zásahů, včetně výměny přední nápravy ( údajně špatné cesty v čr), která byla opět zralá na repasi (dle dealera). Z toho jsem pochopil, že to není nic pro mě - já potřebuju jezdit a ne se starat o závady na autě. Nevím, kdo si takové auta kupuje, ale já jsem mercedes vyškrtl z okruhu zájmu.

Dusan
15. listopadu • 15:49

Ale podle casovani to musela byt jeste masarka W210.

Lancer
15. listopadu • 11:08

Na ty elektronický brzdy fakt bacha. Jednu 320CDI před faceliftem jsme měli a brzdy přestali bez varování fungovat dvakrát, pokaždé za jízdy (!), ale naštěstí to vždy dobře dopadlo. Když se to stalo potřetí, šlo auto pryč.

Fantomas
14. listopadu • 18:11

Kam se asi ztratily původní koberečky? Copak tím asi dovozce/prodejce chce říct?

mato
14. listopadu • 11:11

ten volant teda na 160tis km vobec nevyzera. tipoval by som tak minimalne 250:) taketo auto sa nekupuje na jazdenie po meste a okoli...

Dusan
14. listopadu • 13:08

Tak vzhledem k chybejici servisni knizce, puvodu ze Spanelska a tudiz najezdu dolozenemu pouze bezcennym certifikatem z Cebie je skutecny najezd auta ve hvezdach. Skutecnost muze byt tech 160 tisic, ale i dvojnasobek.

AAA
18. prosince • 12:59

Tak shodou okolností tento vůz znám, respektive měl jsem možnost se s ním seznámit, když jsem uvažoval o jeho koupi. Jen s tím rozdílem, že ho prodával majitel. Tento konkrétní testovaný Mercedes E270CDI kombi rok výroby 2004 rozhodně nemá najeto 160.000 km! To mi potvrdil i prodávajíci. A už vůbec není po prvním majiteli! Tak jak se uvádí na stránkách jednoho z největších autobazarů v ČR. (stav ke dni 18.12.2011 12:30hod), kde je auto na prodej.
http://www.aaaauto.cz/cz/mercedes-e/car.html...
Kromě toho, že vůz byl bouraný na levou stranu, tak ještě nefungoval klimakompresor a nešlo sklapovat zrcátko. Jinak, ale převodovka řadila bez problémů i podvozek byl v pořádku.

Dusan
14. listopadu • 8:24

K clanku by bylo asi vhodne dodat:a) byl bych opatrny pri koupi 270CDI, nektere servisy hlasi caste pripady smrti techto motoru v porovnani s 320CDI
b) je dobre uvest, ze zivotnost prevodovek Mercedesu je v kombinaci s dieselovymi motory nekde mezi 200 - 250.000km, tj. vicemene kazda prefacelift W211 ojetina ma prevodovku pred smrti a vymena oleje uz nic nezachrani naopak prevodovku zlikviduje
c) je lepsi se vyhnout 4Matic verzim se kterymi byvaji problemy a ktere se vyrabely ve Steyru, pricemz udajne nemaji kvalitu W211tek z nemeckych fabrikJinak bylo spravne konstatovano, ze v kombinaci s dobrym neautorizakem lze tyto vozy celkem rozumne servisovat.

K1
18. listopadu • 13:56

Ano 4matic bych také zrovna nevyhledával, ale jinak nemohu souhlasit . Životnost automatu záleží na pravidelném servisu a to výměna oleje 60-80 tis. a 120- 140 tis. celkový výplach převodovky což je nejdůležitější kvůli životnosti měniče převodovky a dále doporučuji adaptaci převodovky. Je jasné, že automat s motorem 320 cdi by neměl mít větší životnost (záleží na řidiči) kvůli obrovskému kruťáku a to je právě ten kámen úrazu a to hlavně pro řidiče , kteří se rozjiždí způsobem cihla a tím urychlí optřebeni uložení hřídele ( futro s ložiskem ) . Naopak mě prošlo rukami zpousta převodovek na W211 - 270 a 320 cdi kolem 200 - 300 tis. a po výplachu a adaptaci si majitelé mysleli , že mají nový automat a dále bych rád upozornil na agresivní přípravek používaný v MB SRN , který se přidá na 15 km do oleje před výplachem a efekt je až nevídaný (sametové přeřazení , řazení v nízkých otáčkach bez rázování ) . S dodržením tohoto servisu zaručuji životnost automatu na 500.000 km a vice pokud jste auto nekoupili po bláznovi. Jako příklad bych uvedl svůj bývalý vůz E 270 cdi , který se dnes "pišní" 780.000 km a řadí sametově. P.S. zdravým všechny mercedesáky.;-)

roman hronec
3. října • 10:20

cauky,mám prosbu muzes me napsat presny obsah podle velkeho technicaku na 270cdi?Ted zrovna neco resím a nejsem doma abych mrknul do papíru.Diky moc.Jestli muzes do emailu.Roman

Zdeněk
30. června • 23:07

Dobrý den, můžete mi dát na sebe email nebo telefon? Měl bych pár otázek okolo automatu na mercedesu. Díky

matpaskovcz
20. srpna • 23:09

Ahoj mužeš se mi ozvat a pokecat o 270cdi díky Martin mmmh@seznam.cz

ondrej hulka
31. července • 23:22

KOKOTE!!!

Jim
14. listopadu • 18:20

Vidím, že se docela vyznáš.Můj otec pokukuje po E220 CDI AT, rok výroby mezi 2008 až 2009 (to jsou asi poslední W211). Jsou tam nějaká negativa? Stačí tento motor výkonově na takto relativně velké a těžké auto? Nepotřebuje s tím trhat rekordy, ale aby to mělo přijatelnou aktivní bezpečnost.

Dusan
14. listopadu • 21:29

To je vec nazoru. Na jezdeni i s nejakou tou "prijatelnou aktivni bezpecnosti" je to stale velmi pohodova motorace i kdyz jsou lidi, co by ho v ramci premiovky ve vyssi stredni oznacili za nedustojnou motoraci. Dynamiku v kazdem pripade nabidne slusnou, spotreba je minimalne o litr nizsi nez u sestivalcu a i servisni naklady jsou o neco nizsi.
Nevyhody tohohle motoru jsou jen dve. Prvni je, ze jakozto jedna ze zakladnich motoraci jsou Ecka s timto motorem casto v omezenych vybavach. Najit E 220CDI v kuzi, na vzduchu a v jine vybave nez Classic je o poznani slozitejsi nez u sestivalcu, kde uz se na vybavach setrilo mene.
Druhym problemem je, ze 220CDI byla v Nemecku jedna ze dvou obvyklych taxikovych motoraci, takze bacha u dovozu. Je potreba si uvedomit, ze rozdil ceny mezi slusnym Eckem 2008-2009 a dojebanym taxikem stejneho roku vyrobu je takovy, ze se dovozci vyplati i dost sofistikovany podvod, takze zanovni Ecko i s dobre zachovanym interierem muze byt klidne taxik s vymenenou sedackou ridice, volantem, koberci a brzdovym pedalem. Diky rozsirenosti modelu neni problem tyhle dily sehnat ze zanovni bouracky za ceny, ktere stale delaji podvod velmi lukrativnim. Za stavajici ceny eura a s ohledem na nemecke ceny uz vicemene neni mozne tahle auta dovezt za rozumne ceny, takze tech podvodu bude spise pribyvat. Ne ze by se treba s 320CDI omlazovaci kury nedelaly, ale alespon je celkem slusna sance ze to nebude taxik, protoze ty jsou v sestivalcich zridka.
Jinak facelift je rozhodne dobra volba, kdyz penezenka dovoli. Proti popisovanemu ma vymenene nektere problematicke casti (napr. v clanku zminovane SBC) a mnohem spolehlivejsi elektroniku. Na druhou stranu je to moderni Mercedes, takze technologicka rezerva tam zadna velka neni a nad najetych 200.000km i pofacelift bude jednou dobra kasicka.

Jim
16. listopadu • 19:38

Díky za obsáhlou odpověď.Například na mobile.de jsem našel pár MB E220, rok 2008-09 v cenách kolem 25-26tis EUR. Nájezd kolem 40-50tkm. Nevím, co si o tom myslet. Někdo si koupí diesela a pak se ho záhy zbavuje s relativně malým nájezdem (samo, že můžou být různé výjimky). Na druhou stranu hledám pouze mezi oficiálními prodejci MB v DE, čili to snad může být docela dobrá jistota, co se týče původu a servisu.
Koneckonců bych dovoz asi svěřil někomu, kdo se tím léta zabývá a řádně vše prověří.

Dusan
17. listopadu • 11:00

Takovehle auto prodavane oficialnim prodejcem MB bude pravdepodobne vraceny leasing. V Nemecku jednim z velmi castych zpusobu nakupu aut i pro soukrome osoby je leasing vozu s garantovanym odkupem po stanovene dobe (1-3 roky), coz znamena ze prodejce ma zaruceny prodej aut, ale zaroven se mu hromadi na sklade podobne vozy, ktere prodava dale. Ten najezd s ohledem na diesela neni v takovem pripade prekvapivy, protoze nafta u techle Ecek tvorila vice nez dve tretiny vsech prodeju a tudiz zcela zakonite si naftaky museli kupovat i uzivatele se standardnimi najezdy. Navic tenhle typ leasingu se u vetsich najezdu ani moc nevyplati, protoze je tam velke penale za vetsi ojezdeni vozu. Typicka smlouva pocita prave s najezdem kolem dvaceti tisic kilometru rocne nebo i mene.

Doporučujeme

Články odjinud