Test ojetiny: Mercedes 270T CDI - rizikový luxus

Vozy M–B E generace W211 sice opouští některé tradiční rysy značky M-B, přesto zůstávají symbolem bezbřehého komfortu...
Seznam kapitol
  1. Odklon od tradice?, Bezpečnost opět na výši
  2. Začátek elektrických brzd, Konec elektrických brzd. A facelift k tomu, Zkoušený vůz
  3. Ach ta elektronika…, Ale nejen ona, Na první pohled
  4. Uvnitř, Extrémní zavazadelník, Za volantem
  5. Komfort na sto způsobů, Motor, Na silnici, A vystupujeme
  6. Očima odborníka, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Odklon od tradice?

Řada W211 v roce 2002 ve výrobním programu značky Mercedes nahradila oblíbenou „masařku“, tedy generaci W210, v níž od roku 1995 vzniklo na 1,4 milionu vozů. Zatímco do té doby vozy třídy E sázely především na dostatek vnitřního prostoru, nadčasový design a robustní stavbu, nová generace přinesla více stylovosti a větší důraz na luxus.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čerstvě otestované ojeté kombi Mercedes - Benz 270 CDI T 

Jde o opouštění tradic? Podle mého názoru nikoli, doba si zkrátka žádá větší vyhraněnost. Novinka se od M-B E W210 na první pohled nelišila nijak výrazně, dokonce i délka sedanu zůstala na milimetr stejná. Karoserie však narostla do šířky o 23 mm a na výšku o zanedbatelných 12 mm, přičemž rozvor náprav nabyl o 21 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz E240 (W210), 1999; pověstná "masařka" v původním provedení 
Test Mercedes E240: cestování vyšší třídou?

Test Mercedes E240: cestování vyšší třídou?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz E270 CDI, 2000, tedy "masařka" po faceliftu 
Mercedes-Benz E 270 CDI: masařka podruhé

Mercedes-Benz E 270 CDI: masařka podruhé

Šlo ale prakticky o zcela nový automobil, což je patrné zvláště při pohledu pod karoserii, z níž 37 % bylo vyrobeno z vysokopevnostních ocelí a 10 % z hliníku.

Bezpečnost opět na výši

Samozřejmostí je u něj vysoká míra aktivní i pasivní bezpečnosti s elektronickými soustavami ESP, ABS, ASR či BAS nebo čidlem převrácení vozu, resp. s odstupňovanými deformačními zónami či omezovači bezpečnostních pásů na předních, ale i na zadních sedadlech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes-Benz E320CDI Estate: božské kombi (megatest)

Mercedes-Benz E320CDI Estate: božské kombi (megatest)

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Odklon od tradice?, Bezpečnost opět na výši
  2. Začátek elektrických brzd, Konec elektrických brzd. A facelift k tomu, Zkoušený vůz
  3. Ach ta elektronika…, Ale nejen ona, Na první pohled
  4. Uvnitř, Extrémní zavazadelník, Za volantem
  5. Komfort na sto způsobů, Motor, Na silnici, A vystupujeme
  6. Očima odborníka, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků