Test ojetiny: Mercedes 270T CDI - rizikový luxus

Vozy M–B E generace W211 sice opouští některé tradiční rysy značky M-B, přesto zůstávají symbolem bezbřehého komfortu...
Seznam kapitol
  1. Odklon od tradice?, Bezpečnost opět na výši
  2. Začátek elektrických brzd, Konec elektrických brzd. A facelift k tomu, Zkoušený vůz
  3. Ach ta elektronika…, Ale nejen ona, Na první pohled
  4. Uvnitř, Extrémní zavazadelník, Za volantem
  5. Komfort na sto způsobů, Motor, Na silnici, A vystupujeme
  6. Očima odborníka, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Odklon od tradice?

Řada W211 v roce 2002 ve výrobním programu značky Mercedes nahradila oblíbenou „masařku“, tedy generaci W210, v níž od roku 1995 vzniklo na 1,4 milionu vozů. Zatímco do té doby vozy třídy E sázely především na dostatek vnitřního prostoru, nadčasový design a robustní stavbu, nová generace přinesla více stylovosti a větší důraz na luxus.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čerstvě otestované ojeté kombi Mercedes - Benz 270 CDI T 

Jde o opouštění tradic? Podle mého názoru nikoli, doba si zkrátka žádá větší vyhraněnost. Novinka se od M-B E W210 na první pohled nelišila nijak výrazně, dokonce i délka sedanu zůstala na milimetr stejná. Karoserie však narostla do šířky o 23 mm a na výšku o zanedbatelných 12 mm, přičemž rozvor náprav nabyl o 21 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz E240 (W210), 1999; pověstná "masařka" v původním provedení 
Test Mercedes E240: cestování vyšší třídou?

Test Mercedes E240: cestování vyšší třídou?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz E270 CDI, 2000, tedy "masařka" po faceliftu 
Mercedes-Benz E 270 CDI: masařka podruhé

Mercedes-Benz E 270 CDI: masařka podruhé

Šlo ale prakticky o zcela nový automobil, což je patrné zvláště při pohledu pod karoserii, z níž 37 % bylo vyrobeno z vysokopevnostních ocelí a 10 % z hliníku.

Bezpečnost opět na výši

Samozřejmostí je u něj vysoká míra aktivní i pasivní bezpečnosti s elektronickými soustavami ESP, ABS, ASR či BAS nebo čidlem převrácení vozu, resp. s odstupňovanými deformačními zónami či omezovači bezpečnostních pásů na předních, ale i na zadních sedadlech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes-Benz E320CDI Estate: božské kombi (megatest)

Mercedes-Benz E320CDI Estate: božské kombi (megatest)

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Odklon od tradice?, Bezpečnost opět na výši
  2. Začátek elektrických brzd, Konec elektrických brzd. A facelift k tomu, Zkoušený vůz
  3. Ach ta elektronika…, Ale nejen ona, Na první pohled
  4. Uvnitř, Extrémní zavazadelník, Za volantem
  5. Komfort na sto způsobů, Motor, Na silnici, A vystupujeme
  6. Očima odborníka, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků