Test ojetiny: Mercedes - Benz C 200 T - dobrý začátek

Pokud jste se dosud k nákupu vozu žádné prémiové značky neodvážili, může být právě tento vůz pro vás tím správným začátkem.
Seznam kapitol
  1. Ve stylu větších bratrů, Facelifty, Nabídka verzí
  2. Zkoušený vůz, Nač si dávat pozor, Jaký motor?,
  3. Na první pohled, Uvnitř, Praktický zavazadelník
  4. Za volantem, Na silnici, A vystupujeme
  5. Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Ve stylu větších bratrů

V květnu roku 2000 vyjel z bran automobilky Mercedes – Benz v Sindelfingenu poslední vůz modelové řady Mercedes – Benz C (W202), v rámci níž se během sedmi let vyrobilo na 1,8 milionů automobilů. Krátce nato do výroby naběhla zcela nová generace „céčka“ (W203), jež od svého předchůdce převzala prakticky jen řešení závěsů zadních kol.

Test ojetiny: Mercedes 270T CDI - rizikový luxus

Test ojetiny: Mercedes 270T CDI - rizikový luxus

Svým pojetím následovala o dva roky starší třídu S, snahou konstruktérů tedy bylo oslovit novou skupinu zákazníků, aniž by se přitom urazili konzervativní uživatelé. Svým vzhledem ale „céčko“ z roku 2000 spíše předznamenalo nástup nové generace E (W211), na kterou si motoristé počkali až do roku 2002. Novinkou se stalo (bohužel nikoli o mnoho) přesnější, hřebenové řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz C200 CDI T

Před jedenácti lety patřila třída C (W203), dodávaná jako sedan, kombi (T) a třídveřový kompakt Sportcoupé, k jasným novátorům prémiového segmentu nižšího spektra střední třídy. Standardem se staly například výhradně šestistupňové manuální převodovky (pro naprostou většinu motorů k mání i v automatické, ovšem pětistupňové variantě) nebo stabilizační systém ESP, jakož i tempomat, multifunkční volant nebo šest airbagů.

Facelifty

Jak již jsme u značky s trojcípou hvězdou ve znaku (ale pochopitelně nejen u ní) zvyklí, k dílčím modernizacím docházelo průběžně, proto se zaměřme na nedůležitější milníky. Ten první nadešel na jaře roku 2003, kdy již po světě jezdil více než 1 milion vozů třídy C generace W203).

Změnami prošel vznětový čtyřválec s objemem 2 148 ccm v obou výkonových variantách. Vstřikování nafty common-rail díky nim pracuje s vyššími tlaky (1 600 místo výchozích 1350 barů) a větším počtem předstřiků pro klidnější chod. Verze C 200 CDI posílila z 85 na 90 kW a točivý moment narostl z 250 na 270 N.m, varianta C 220 CDI při nezměněném výkonu 105 kW posunula špičku točivého momentu z 315 na 340 N.m. Kromě toho vozy začaly postupně přecházet na přední svítilny s čirými kryty (pro klasické žárovky i xenony).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejvýznamnější facelift přišel v roce 2004, kdy vozy Mercedes – Benz C dostal především modernizovaný přední nárazník s většími vstupy vzduchu k chladičům, připlatit si bylo možno za bi-xenonové, adaptivní světlomety i nesvětlování zatáček samostatnými zdroji. Podvozek dostal tužší ložiska a silentbloky a zesílený zadní stabilizátor, strmější převod řízení a z patnáctipalcových ráfků se plošně přešlo na šestnáctipalcové.

Před řidičem sedícím na novém sedadle se nachází nový a podstatně lépe vypadající přístrojový štít se čtveřicí samostatných kruhových stupnic podle vzoru větší řady E (W211). Řazení manuálních převodovek se citelně zlepšilo náhradou lanovodů za řadicí tyč. Vznětové jednotky CDI nově plnily emisní normu Euro IV a výkonnější z nich posílil o 5 kW na 110 kW.

Novinkou se tehdy stalo špičkové provedení C 55 AMG s osmiválcem 5,4 l a výkonem 270 kW. Do výslužby generace W203 odešla v roce 2007, kdy byla nahrazena (ano, tušíte správně) řadou  W204.

Nabídka verzí

Mercedes – Benz C (W203) byl v duchu tradic stuttgartské značky z počátku 21. století dodáván ve třech výbavových stupních Classic, Elegance a Avantgarde. K jednoznačným kladům tohoto modelu patří široká škála zážehových i vznětových pohonných jednotek. Všechny byly v základu kombinovány s přímo řazenými, šestistupňovými převodovkami i pětistupňovými „automaty“ s osvědčeným kapalinovým měničem momentu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nabídka zážehových motorů při zahájení prodejů začínala čtyřválcem 2,0 l, jenž v atmosférickém plnění dává 95 kW a s přeplňováním mechanickým kompresorem Eaton (systém Roots, žádná turbína ve výfuku!) pak 120 kW (verze C180, resp. C200 Kompressor). Náročnější pak mohli sáhnout po osvědčených vidlicových šestiválcích 2,6 l/125 kW a 3,2 l/160 kW ve verzích C240, resp. C320. Výkonnější z nich byl jako jediný k mání výhradně s automatickou převodovkou.

Zkrátka nezůstali ani zastánci nafty, kteří měli k dispozici řadu moderních jednotek s vysokotlakým vstřikováním common-rail. Kromě již zmíněných čtyřválců 2,2 l (C200 CDI/85 kW, C220 CDI/105 kW) to byl zprvu také bezmála již kultovní a z větších „éček“ dobře známý pětiválec C270 CDI/125 kW. V průběhu sedmi let výroby generace W203 se nabídka motorů postupně měnila, kromě již zmíněné špičkové verze C 55 AMG se objevil také šestiválec C320 CDI. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ve stylu větších bratrů, Facelifty, Nabídka verzí
  2. Zkoušený vůz, Nač si dávat pozor, Jaký motor?,
  3. Na první pohled, Uvnitř, Praktický zavazadelník
  4. Za volantem, Na silnici, A vystupujeme
  5. Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

bazar

Mercedes E 3
Rok výroby: 2008
Stav: 195 929 km
Cena: 254 000 Kč
Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 246 972 km
Cena: 128 000 Kč
Mercedes C 2
Rok výroby: 2002
Stav: 129 356 km
Cena: 116 000 Kč
Mercedes E 3
Rok výroby: 2014
Stav: 57 265 km
Cena: 770 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2008
Stav: 191 243 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes SL 5,5
Rok výroby: 1987
Stav: 126 007 km
Cena: 550 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků