Test ojetiny Lexus GS: Je japonský luxus neprůstřelně kvalitní? Ano, ale...

Upřesním jednu věc: GS se německé konkurenci nepřibližuje. Ono ji totiž v mnohém převyšuje. Zejména v precizním provedení a absolutně dokonalé protikorozní úpravě. To za prvé. Za druhé, když člověk usedne do 5er, zejména řady e60, tak sedí prostě jen v autě. Nic. Žádné emoce. Když jsem poprvé usednul do IS250 - pozor - IS! - je to auto z jiné ligy. provedením pohodlím a zejmna aboslutním tichem ze všech stran. Ovšem GS je na tom ještě o kus lépe - při 90km/h není slyšet v autě nic, jen ML aparát. Motor je bůhví kde schovaný, podvozek letí na létajícím koberci. Nechápu, kde přišel testér na nějaké rány od podvozku. Aha - jasně - starý vergl z Áček s bůhvíjakým nájezdem. Chce to vyjet někam dál, než jen do Prahy (třeba do Suadské Arábie, Ománu nebo stačí prostý Dubaj a svézt s e tamní flotitou Lexusů všech modelových řad. Já tu možnost Xkrát měl a proto tvrdím, že testér měl "štěstí" na vylágrovanou plečku z Áček, kterou nikdo nechtěl. Jestli něco mlátí na hrbech, tak ano - 530i po Praze je tragedie. Koleje, kostky, to je pošušňání. V GS cítiš, že pod autem něco bylo, ale po půl vteřině to přestaneš vnímat. Ty ráze....
Motor: ač má 183kW na papíru, ve skutečnosti to není až takový zázrak, ale s přehledem stačí na hodně svižnou jízdu a na velmi přiajtelnou spotřebu. Dlouhé tratě není problém jezdit za 7,5/100 - nevím, jestli arabský benzín je lepší, než náš, ale na trati Jeddah - Damman jsem dosáhnul 7,6/100 a to prosím s klimou na plnej céres (+46°C). Akcelerace stačí, ale neoslní. GS je těžký a navíc japonský velebný HDM automat motoru na pružnosti nijak nepřidá. Skoro bych řekl, že IS s 2,5l je na tom lépe, je lehčí.
Mám dojem, že v poslední době se tu píšou polopravy, až lži. Třeba o tom, že v autě je kůže. není. Je to koženka-čili umělá kůže, ale je příkladně kvalitní a proto opravdu netrpí na ošoupání, jako u jiných značek. Kde je kůže, tak na volantu a na řadící páce. Ad) muzika v autě: kdo si myslí, že mu v autě hraje hudba dobře, bude žřejme lehce šokován z kvality systému Mark Levinson. Ač reproduktory ve dveřích nepatří k žádné špičce, zvuk z nich se lynoucí je opravdu velmi dobrý. Pravděpodpobně nenadchne rappery a drum´n´bassity, ostatně GS není cílová značka pro ně, ale na své si přijde milovníci jazzu, vážné hudby, prostě fajnšmekr, který má rád, když mimo basů a výšek systém umí zahrát i střední pásmo tak, že lze poznat, kdo zpívá a zdali hraje syntezátor, nebo housle Mistra Stradivariho. Chce to prostě slyšet. Některé věci jous "japonsky" své. ovládání čuslíkoviště na středovém panelu není zrovna moc intuitivní, ale zvyknout se na to dá rychle. Navigaci jsem nezkusil, neb v "mém" autě nebyly arabské mapy Nechápu...
POdle mého soudu povětsi o vysokých cenách mají na svědomí naši nenažraní značkoví dýleři. Mohu potvrdit ze servisování mého domácího parku - Subaru a Infiniti a stačí jezdit kamokliv jinam, jen ne k Freyovi a pod a ceny josu menší, než o Das Auto. GS bych si servisoval v Německu. Jezdí jich tam více a servisní síť je daleko širší než u nás (Praha. snad Brno a co dál??? Nic. Mechanik netuší, o čem Lexus je a nadělá obyvkle víc škody, než užitku).

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  29. 07. 2017 18:18

Polopravdy a lži? A co si mám myslet o tomto elaborátu?
Kolik jsi slyšel Hi-Fi v autech? Nemyslím kategorii do jednoho sta tisíc?
Mark Levinson je nadprůměr, ale Burmester v Mercedesu nebo Naim hraje o mnoho lépe, hlavně lokalizací nástrojů, jejich separací a vokály.
To ticho v kabině Lexusu je super, ale jel jsi v nové 5er nebo E class?
Jinak mám známého, který má Audi A4 Avant, najeto 307 tisíc kilometrů, interiér je jako nový. Od prémie se to jaksi předpokládá, kvalita zpracování musí být proste příkladna, takže je to zcela irelevantní se bavit o dobre kvalitě.

Odpovědět  |   | 
wecwc*^132dh  |  30. 07. 2017 02:01  |  [77.47.35.xxx]

Obhajovat nemeckou premii tim, ze nova 5er nebo E Klasse je tizsi nez 10 let stary Lexus, chce skutecne fistron.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  30. 07. 2017 07:56

Já nic neobjajuju. A ty se nauč česky. Plus najdi mi místo, kde srovnáván 5er a tento Lexus.
Naopak jsem četl, ze je tam ticho jako v hrobě, což je blbost.

Odpovědět  |   | 

Tak si přečti 5. řádek nve svém příspěvku. Myslím, že dalšího slova s tebou nemá cenu...

Odpovědět  |   | 

Co to meleš o novém 5er??? Tady je řeč o OJETINĚ z roku 20008, ty dlatle! Jsi k smíchu. A ukaž mi 5er z roku 2008, co má slušnou muziku. Dělám do hifi asi 40 let, ale tovární, která by hrála, jsem ještě nepotkal. Zato v továrním GS ML hraje. Je vidět, že to máš v hlavě srovnaný....
Ty máš známého, já mámznámého,navíc v řadě GS jsem jezdil v uvedených zemích. A potkat jediný, co by mělo shrnutý bočnice u řidiče nenexistuje. Zatím co u 5er s 200tkm je to pravidlem.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  30. 07. 2017 08:01

Buď se můžeme bavit slušně nebo si můžeme nadávat. Záleží na tvém vychováni, já se prizpusobim. Ojetina z roku 20 008? Na hlavně, ze ty to mas v hlavě srovnaný.
Já nic ukazovat nebudu a nemusím. Já jsem jen reagoval na kecy kolem Mark Levinsona a nesmyslu kolem ticha v interiéru. Najdi mi větu, kde srovnávám novou pětku s tímto autem?
Problém je, ze jsi nic nepochopil. Ale to se dá od fanatiků čekat.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  30. 07. 2017 09:01

Tady je fotka mé pětky před prodejem ve 189 tisících kilometrech:

https://photos.app.goo.gl/xfw8Dl4UmurjFZwp2...

Prosím ukaž mi ty shrnutý bočnice nebo se omluv německé prémii anebo dělej podle svého vlastního svědomí.
Jak jsem psal, nic jsi nepochopil. Vůbec nic. Mám rád Lexus, po Audi je to má druhá nejoblíbenější značka, ale nesnáším fanatiky.
Mark Levinson nehraje úplně špatně, to je fakt. Slyšel jsem ho v IS250, měl tehdy tuším 15 repro a class D zesilovač. Konkurence to umí lépe, uměla to lépe, ale stála více peněz. Mně přijde, že ty máš pocit, že Lexus v roce 2008 udělal auto, které nemělo (i v HiFi) konkurenci, což je totální blbost.

Odpovědět  |   | 

Sedačka řidiče pro jistotu není nafocená - proč asi??? Jasně, protžoe spolujezdcova trpí asi jen z 1/3 proti té řidičově. Co tam máš dál??? Zatíms e ti argumentace nevede.

Ad hudba: pokdu nejde o speciální instalaci, pak v seriových vozech hrají slušně dvě věci: ML v leuxu a Dynaudio v Pasátu (ale tady mám výhrady, protože to pokonili ne příliš dobrým zesilovačem). V seriovkách běžné třídy není nioc lepšího, dupej si jak chceš. probém Lexusu je, že se něvěnovali více výběru repro - tady mají obrovskou rezervu. Nějaké něměcké seriovky se těmto dvěma nemohou rovnat. Ber to, jak chceš.

A co že to je ta "tvoje" konkurence? Zkus to sem napsat. Jsem zvědav, co z tebe vyleze...

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  02. 08. 2017 09:29  |  [85.160.2.xxx]

Ono to chce poustet neco klidnejsiho a neprilis hlucneho z tech repraku, protoze krome toho ze ty repraky nejsou zadny zazrak kvality, tak jsou navic jeste poddimenzovane vuci zesilovaci, takze pri hlasitem poslechu se daji celkem snadno odpalit. Tim trpi hlavne LSkove Lexusy, ktere maji nejsilnejsi zesilovac a nejvetsi vnitrni prostor.
Jinak IS je opravdu jina liga proti nemecke konkurenci, zejmena stisnenym prostorem (v aute je mene mista nez v kompaktni A3jce) a tradicnimi japonskymi sedackami pro trpasliky.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  29. 07. 2017 18:48  |  [94.230.144.xxx]

V tomto voze, ve variantě hybrid jsem se vezl jako spolujezdec. Chováním vozu jsem byl příjemně překvapen. Bylo znát, jak dobře řidičovi padne do ruky. Vůz byl nový, udrncaného podvozku jsem si skutečně nevšiml ani při off road trase vnitřní Prahou. Přesto tu není zmíněná, pro mě jedna zásadní vlastnost, která mi utkvěla v paměti. Zoufale stísněný interiér. Dimenzovaný zřejmě jen pro asiaty. Málo místa kolem ramen a hlavy ve všech směrech. Vlasy jsem šimral strop. Sedačka byla seřízená a přesto jsem se moc nevešel. Výšku nemám na dnešní dobu nikterak abnormální, 187cm.

Odpovědět  |   | 
M!  |  29. 07. 2017 22:48  |  [46.189.28.xxx]

Hybrid jsem měl kdysi na 3 dny půjčený. Fantastické auto, perfektní akcelerace, hlavně neuvěřitelné rychlá odezva na plyn. To se mi fakt líbilo. Problém je velmi malý kufr, asi jako u krátké fabie a vysoká spotřeba, za 3 dny jsem měl průměr 16l (mám těžkou nohu přiznávám), nicméně rozhodně to není úsporné auto na úrovni dieselu.

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  30. 07. 2017 07:22  |  [176.107.21.xxx]

Samozřejmě, žádný hybrid není s těžkou nohou úsporný, protože za chvíli se vybijí baterky a jede to jako běžný benzín, který si navíc veze pár pytlů cementu navíc... S hybridem musí člověk trochu změnit styl jízdy - nemusí se courat, ale musí více předvídat...

Odpovědět  |   | 
FGCU  |  30. 07. 2017 09:54  |  [46.135.250.xxx]

1. skvělý článek a děkuji.
2. Trochu mám problém s používáním odpadního slova "škoda" je to zbytečné a v testu Lexusu trochu nepatřičné.

3. Lexusy LS460/600h vlastním a pokud nebyla havarovaná a nemají najeto hodně kilometrů, můžu je vřele doporučit, pokud jezdíte dlouhé cesty a máte dům. Nemám s LS za roky žádný technický problém, což jsem o dřívějších několika Audi A8, Phaeeton W12 říct nemohl, i pokud bych chtěl být velmi slušný.

4. Německá auta jsem pro neznalost Lexuxu kdysi používal, měl jsem je v mladším věku rád... dnes si řikám, jak jsem to mohl používat, kupovat. Slušně řečeno Německá nebyla vůbec kvalitní, např. rozvody... proč jsem musel u všech A8 4,2 platit za rozvody 45.000kč = vyhazovat peníze (za Lexus neplatím nic, jsou ocelové a stálé).

Při cestách Lexusem LS460 (LS600h je těžší, má 4x4 a Hybridní technologii) nevnímáte velmi dlouhé vzdálenosti. Jednou za měsíc-dva mám cestu 1700km na zátah, nemusím, ale vzdálenost v Lexusu nevnímáte. Řeším jen preventivní tankování každých 500km (dojezd ukazuje ještě 300km) a ubývající čísla na navigaci 1500-1000-500. Spotřebu na dlouhé cestě v maximálních limitech mám do 9,5L. Pokud courám po Česku, nikdy se přes 11,3L nedostávám. Extrém při využívání rychlostí nad 260km/h je 12,5. Vyšší spotřebu jsem u Lexusu LS 460 4,6V8 380PS nikdy neměl.

(nevím jestli zmiňovaný motor je i v modelu GS, ale objem a šestnáct vstřikovačů v motoru 8ks pro přímé a 8ks pro nepřímé vstřikování, to naznačuje)

5. Priusy/CT200 vlastním souběžně a tam neodchází nic. Pokud jste pohodový řidič, užijete si pohodovou jízdu. Pokud někomu z řidičů motor Priusu/Lexus CT200 stále řve v otáčkách, problém je "nevyrovnaná osobnost" nebo není jednoduše "v klidua pohodě". Není to nic pro stresované lidi dnešní doby.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  30. 07. 2017 10:04

Mám asi jen jeden zásadní dotaz. Proč není Lexus na předních místech ve světových prodejích prémiové třídy?
Pokud je to tak dobré, tiché, luxusní a spolehlivé auto, proč ještě existuje nějaká konkurence?
Chci říct, že ceny jsou v podstatě shodné a k tomu Lexus nabízí neskutečnou spolehlivost a fakt super náklady na provoz.
Jen nechci slyšet, že lidi jsou blbí a že jsou ovlivnění německými značkami. I já jsem zašel do autosalonu Lexusu, abych vyzkoušel GS450h. Odešel jsem po necelých pěti minutách a ani jsem nepotřeboval jízdu. Velká škoda, Lexus se mi líbí svou filozofií.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  30. 07. 2017 10:53  |  [95.173.78.xxx]

Na to není zrovna těžká odpověď. Lexus nedodává auta s dieselovými motory. Když se podíváš na prodeje v USA, tak za rok 2016 je první MB a hned za ním Lexus. Tady se stírá právě vliv dieselových motorů. Také bych řekl, že nemá tak širokou nabídku aut, jako konkurence.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  30. 07. 2017 10:56  |  [95.173.78.xxx]

Abych nezapomněl, v Evropě bude hrát také velkou roli patriotismus, něco jako v Česku Škoda, stačí si přečíst diskuze, případně se zeptat lidí, kteří tato auta kupují.

Odpovědět  |   | 

Pán je nad věcí, stačí jen pohled přes sklo salonu a je mu vše jasné.

Odpovědět  |   | 
FGCU  |  30. 07. 2017 13:40  |  [46.135.51.xxx]

A to je dobře, to je obdivuhodné v dnešní době.

Někteří potřebují tabulky, čísla, sešněrovanost... Jinému stačí jediný pohled a ví své.

Odpovědět  |   | 
FGCU  |  30. 07. 2017 13:15  |  [46.135.51.xxx]

1. Pokud jde o Česko, Slovensko a chudé "východné země", myslím, že pro běžné lidi je slovo Lexus synonymum pro drahé, nedostupné.

1a. Že nedělají rachotící diesel je dobře, taky tam, kde na Lexus peníze mají, by diesel v autě moc dobře nenesli.

1b. Mnoho lidí přijde k Lexusu náhodou, vybírá "lepší" auto s tradičním pohonem (prosím ani ve snu do toho nepatří superb a vw): zadokolka, šestiválec, ticho, pohodlí. Lexus by je nikdy nenapadl -
1c. meanstream o Lexusu v podstatě neví a znám hodně lidí, kteří chodili po salonech BMW, Mercedes, Audi... prohlíželi a Lexus v podstatě zahlédli náhodou, nebo na Youtube narazili na srovnání s Lexusem (což je v CZ u novinářů tabu)

1d. mechanici kteří chtějí vydělávat... Lexus nikdy nedoporučí, protože starline a druhovýroba na to nedělá díly, Lexus/Toyota se nekazí jako ostatní značky a logicky by nebyl garážový kšeft takový, jako na Německá auta)

2. Německo, tam jsem na 1/2 doma, a Lexusy tam jezdí také "málo", ale rozhodně mnohem víc, než v Česku a hlavně Lexus CT200, menší IS250, nebo GS300. Jezdí tam hodně Priusů a hodně majitelů odjetých Prusů, přešlo do sesterského Lexusu CT200...

2a. Německá daň, každý privátní občan musí státu začátkem roku zaplatit za své auto daň státu (Amt/úřad si to strhává automaticky z ´čtu, nebo brzy po koupi (přihlášení auta na značky nové/ojeté). Takže na Hybridnní Lexus CT200/Prius III. platím 36euro/ročně, ale na svůj Lexus LS460 bych platil min 400-500euro (dle nějakého kódu motoru a emisí)

DIESEL má daň až 2x vyšší proti benzínové verzi stejný objem i výkon (prostě diesel smrdí z výfuku, má vyšší CO2)

2b. Německé dotace... na každý nový Hybrid dostaneme 2000euro dotaci od státu a brzdy bude "dálniční poplatek/něco jako známka" a dle emisí, nebo hybridu se bude platit pakatel, nebo zbytečně vysoká částka

2. Německé pov. ručení. Na Prius/Lexus CT200 platíme to nejlevnější: 280euro... ALE může jej řídit jen jedna osoba, v místě PSČ a LIMIT 6000km/ročně. Mám jeden s limitem 20.000km/rok a platím 600euro a trochu lepší ručení, ale ne plné... je to prostě drahé. Pojistit Lexus GS je prostě klidně 300-400euro ndaň + až 1000euro pov. ručení a to je i pro běžné Němce drahé. Západ je na tom lépe, ale všude je chléb o dvou kůrkách, prostě si zvyknete.

3. Německá TÜV vás vyprovodí a neprojdete i pro maličkost. Zaplatíte 100euro, dostanete protokol se závadami a jdete do servisu... pokud vám skončí záruka na nové auto, a něco mu je, (já nevím gufero mezi motorem a převodovkou za 20euro, ale vyměnit to klidně 2000euro). Spoustu VW Touran 1.9TDi 77kw jsem známým s dírou v bloku, po prosbách musel převézt do CZ, protože v Německu starší motor stojí od 2000euro a v CZ se do toho vešli s odtahem, motorem, prací i novými předními brzdami.

4. Slovensko... nejsem odborník, ale od známých a zákazníků vím, že přihlásit si tam Lexus LS460 4.6V8 380PS je sebevražda. Od 254kw je poplatek 3900euro pouze za Kw + ohromné poplatky za politickou zprdukuličku.

Pak je Lexus jednoduše opravdu drahý... ale skvělý, protože to nemá každý :)

Odpovědět  |   | 
FGCU  |  30. 07. 2017 13:31  |  [46.135.51.xxx]

Slovenské správní poplatky - neuvěřitelné.

https://www.minv.sk/...

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  30. 07. 2017 22:05  |  [78.102.28.xxx]

Poznamka na okraj... v roku 2015 predala Tesla viac ako Mercedes S-classe. V USA.

Odpovědět  |   | 
jzk  |  31. 07. 2017 13:13  |  [212.67.76.xxx]

A Teslu porovnavas s MB S-klasse protoze ....? Nejak mi unika v jakem ohledu je jakykoli model Tesly porovnatelny s S-klasse.

Odpovědět  |   | 
Jk  |  01. 08. 2017 22:35  |  [37.48.38.xxx]

Tesla je jen lepe zrychlujici, jinak nestaci ani na acko...

Odpovědět  |   | 
Driver  |  30. 07. 2017 10:23  |  [79.142.150.xxx]

Škoda, že mnozí spotřebitelé neumí zůstat nad věcí. Sami dokonce dělají reklamu nadnárodním koncernům a ve své zaujatosti jim nikdy nedojde, že oni si téměř nekonkurují. Mají tak precizně rozdělený trh a diverzifikované skupiny uživatelů jednotlivých produktů, že Golf nikdy nebude konkurovat ani Auris ani Octavii! Proč? Automobilky po 100 letech výroby dobře ví, že řešením není soutěživost ale spolupráce.

Odpovědět  |   | 
FGCU  |  30. 07. 2017 13:25  |  [46.135.51.xxx]

To je pravda, teď se v Německém rádiu propírala kartelová dohoda jejich automobilek. BMW se brání :) ale v Německu dodali, že právě BMW se kdysi nechalo slyšet, že se spřáhne klidně s ďáblem, aby tržilo peníze (oni mysleli odklon od tradičních šestiválců a že kašlou na stávající zákazníky), tak to legračně použili k nim, jako kolem sebe kopali, že oni jako nic, že oni jsou svatý a Mercedes už odteď neznají... Mercedes se udal dobrovolně, protože mu to svazovalo ruce a úřad mu to doporučil...

Mne zaráží v Česku, jak v každém druhém, ne-li každém testu na cokoliv, je použito ufňukané a bohužel reklamní "škoda, že..." i tady v tomto testu Lexusu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  30. 07. 2017 14:21  |  [37.48.1.xxx]

Jestli to neni tim, ze ses paranoidní. Podívej se do slovníku, nejlépe naucneho, co znamená skoda. Možná zjistíš, co to slovo znamená a budes moct používat češtinu naplno

Odpovědět  |   | 
FGCU  |  30. 07. 2017 16:04  |  [46.135.169.xxx]

Nemusel jste prozrazovat tolik o svém iQ.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  30. 07. 2017 14:27  |  [37.48.1.xxx]

Ale jinak mas pravdu, ze reklama na tramvaje a lokomotivy se sem asi nehodí. A ani na elektrarenske turbiny a dalsi

Odpovědět  |   | 
Peppino  |  30. 07. 2017 22:26  |  [87.249.159.xxx]

Naši si to auto koupili v áčkách před pár lety a kromě toho oleje to auto nemá žádnou vadu. Kdybych ho někde viděl já, tak si ho pořídim taky, Lexus je podle mě dost dobrá značka

Odpovědět  |   | 
Nothing  |  31. 07. 2017 08:28  |  [90.178.7.xxx]

MÍNUS = nizzsí dostupnost neorginálních dílu?
Neoriginální díly si dává do auta (toyota/lexus) jen sebevrah a idiot.
Jo u MBcka je to asi jedno.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  02. 08. 2017 09:54  |  [85.160.2.xxx]

Abychom ty komentare meli trochu vyrovnanejsi, tak par duvodu proc nekupovat Lexus GS predchozi generace, respektive proc nekupovat Lexusy obecne.

- mizerna ergonomie: Japonci jsou takovy mali roboti co dokazi navrhnout (a narozdil treba od Britu) i vyrobit technicky dokonaly vyrobek, ale moc nechapou lidske potreby ani se o ne prilis nezajimaji. Proto vsechna japonska auta maji vetsi ci mensi prohresky vuci ergonomii, v pripade Toyot a Lexusu obecne spise vetsi.
U zminovaneho GSka je to zejmena naprosto strasidelny infotainment, ktery je asi vubec nejhorsi ze vsech co jsem kdy potkal a to do zebricku zahrnuji i tradicne priserne infotainmenty aut francouzskych ci nedejboze italskych
Navigace v Lexusu GS je pomala, hleda divne trasy, ma malo funkci, nepodporuje USBcka az do poslednich faceliftu (coz ponekud neguje vyhodu kvalitniho MC audia), divne se ovlada a co je zdaleka nejhorsi: NELZE JI VUBEC OVLADAT ZA JIZDY! Kdo tohle vymyslel musel byt ergonomicky dement prvni kategorie. Typicka situace jedu autem po dalnici, najednou zjistim ze mi benzin nevydrzi az do cile nebo se spolujezdci (ci spise spolujezdkyni) zacne chtit na WC. Potrebuji najit za jak dlouho je nejblizsi pumpa na trase ci v horsim pripade nejblizsi pumpa v nejakem blizkem meste. U normalniho auta zalezitost peti vterin, u Lexusu neresitelny problem. Kvuli takovehle prkotine musite u Lexusu sject z dalnice (nebo doufat v odpocivadlo), zastavit (coz muze byt vyrazne nebezpecnejsi nez ovladat navigaci za jizdy) a nasledne si tam natukat co potrebujete a ject zase dal. Extremne debilni a samo o sobe by stacilo abych to auto nekoupil.

- mizerne pohodli. Lexus GS predchozi generace trpel dvema problemy jednak tradicnim zamerenim na japonske trpasliky a jednak odflaknutymi sedackami. Zatimco v BMW ze stejne doby si clovek mohl koupit sportovni sedacky s dofukovatelnymi bocnicemi nebo dokonce rovnou komfortsitze s nastavenim vseho mozneho, sedacky ve starem GSku umi to co jakekoliv auto v nizsi stredni tride slovy: posun dopredu a dozadu, nahoru a dolu, naklon sedacky a bederni operka v jedne ose. To je vse u auta co stalo skoro milion korun. Zatimco Nemec nabidne vyhrivani, chlazeni v extremnim pripade i masaze, Lexus neumi z toho nic. Vyhrivani ci vetrani sedacek tam sice teoreticky je, ale nefunguje jako ostatne ve skoro zadnem japonskem aute. Japonsti inzenyri totiz nepochopili, ze se clovek nesklada jenom z dolni, ale i horni poloviny tela. V japonskych autech se to projevuje tak, ze v lete mate zamrazene nohy (a dulezite soucastky mezi nimi), ale zada mate spocena jak v Loganu, protoze operka proste nechladi. Situace neni vylepsena tim, ze auto je urcene pro lidi velikosti 160 cm, takze sedak je kratky, u normalne rostleho Evropana bez ambice podeprit stehna.

- motory: auto nabidne tri motory. GS300 trilitrovy sestivalec, ktery v kombinaci s Aisin prevodovkou moc nejede, ale alespon nezere a je spolehlivy (nejlepsi volba). Nasledne GS430, ktery jede vyrazne lepe, ale ma vyssi spotrebu a hlavne se prestal delat po roce vyroby a je jenom v prvnich autech, ktere maji zase jine problemy. Nahrazen GS450h, ktery je ovsem u ojetiny trochu problem kvuli riziku olbrimich nakladu a navic jeho prinos hodne zavisi na tom kde a jak se s autem jezdi. Navic s nim ma GSko opravdu minimalni kufr. Pro dalnicni stihacku neexistuje u Lexusu nic co by nahradilo tradicni dieselove sestivalce nemeckych vyrobcu. Stejne tak tam nejsou zadne benzinove motory (krome specialu za raketu typu IS-F) schopne dat radost jako 530 E60 ci dokonce 550 E60. Bylo by to ostatne zbytecne, protoze podvozek GSka je zcela tupy, prevodovka ospala, takze bavit se o nejakych jizdnich vlastnostech (krome zehleni nerovnosti) je zcela mimo misu.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  02. 08. 2017 09:55  |  [85.160.2.xxx]

oprava: auto co stalo skoro DVA miliony.

Odpovědět  |   | 
FGCU  |  02. 08. 2017 13:14  |  [46.135.52.xxx]

Po této vaší větě, jste psát víc nemusel::: Japonci jsou takovy mali roboti co dokazi navrhnout...

Tolik roztomile legrace od začátku do konce neumí ani v Krtečkovi

Odpovědět  |   | 
Jan  |  23. 08. 2017 11:12  |  [37.48.39.xxx]

Člověk idiotského mozku

Odpovědět  |   | 
avals  |  28. 08. 2017 14:13  |  [80.147.21.xxx]

ola lexus,je az neuveritelne kam az tato diskuze zasla.Podle Meho nazoru se tu gs lexus neresil...skoda...Vlastnim uvedeny vuz Lexus gs 300h r.v.2015,koupen ojety cca.3500 km (predvadeci vuz).mohu rici jen chvalu,Mnichov - Portimao...2675 km prumerna spotreba 7,8 l/100km, pred timto vozem jsem mel Audi Allroad 3,0 Tdi a spotreba byla stejna,ale lexus proti Audi je pohodlnejsi a zdaleka ne tak Tupy,Cestovani v Lexusu je pohoda,Co se tyce Audio systemu,nemam tolik vchvalovany ML a ani bych ho nechtel,(vybiral jsem mezi dvema vozy,jeden ho mel...dekuji nechci,prehrava jen orig.cd,Jeste k vozum Lexus,moje zena ma is 250 r.v.2010 / 280000 km,a jen servis,nedala by ho za nic na svete,jiste ma nedostatky,ale to ze ma stisneny interier nevidim jako Argument,prevazne jezdi sama.Navigace,ano to je Problem,ale jde o zvyk,trvalo mi to asi Mesic,ale ted zu je to v pohode,Budu li hodnotit Lexus a nemecka konkurence,pro me jednoznacne Lexus,nemci se vzdalili od kvality a ted zu profituji jen ze jmena znacky....muj osobni nazor

Odpovědět  |   | 
avals  |  28. 08. 2017 14:18  |  [80.147.21.xxx]

Jinak bych jeste podotknul,prominte vazeni dikutujici,ale nejak jste se odchylil od daneho tematu.Bratr me zeny je Luxus handler,auta prodava 40 let.Vsechny vozy jsou pres neho,pokud bych dnes sel kupovat automobil nemecke produkce,koupim vw Phaeton...ano...Phaeton,coz e posledni poctive udelane nemecke Auto,...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 13 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky

Nejčtenější články

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, kte…

V motorových paletách automobilů Škoda příští rok nezůstane kámen na kameni. Spousta agregátů se odebere na odpočinek a budou nahrazeny novými.

5.  11.  2017 | | 107 N/A
Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým …

Uvažujete o koupi ojetiny? Pak by se vám možná mohl hodit přehled dvaceti motorů, které se umí snadno změnit v past.

3.  11.  2017 | | 401 N/A
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž ko…

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni ve svých garážích. Přesto není špatné vědět i o těch dalších.

16.  11.  2017 | | 211 N/A
Bazarová past: Takto nabourané BMW 7 dokázal mechanik zcela opravit

Bazarová past: Takto nabourané BMW 7 dokáza…

Ani takové poškození nemusí vždy znamenat totální škodu. Jako nové ale už určitě jezdit nebude...

10.  11.  2017 | | 42 N/A
10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců…

Pokud sháníte ojetinu a jediným kritériem je pro vás její minimální poruchovost, pak byste měli sáhnout po Porsche 911, případně po Mercedesu-Benz SLK. Tento výsledek opět vyplynul ze statistik TÜV SÜD.

12.  11.  2017 | | 31 N/A