Test ojetiny Land Rover Freelander: V terénu potěší, u odborníků nezlobí

Land Rover Freelander byl prvním modelem značky, který vyměnil schopnosti v terénu za nižší cenu a komfortnější jízdu. Nejstarší kusy nyní pořídíte za padesát tisíc. Na co si dát pozor?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Land Rover Freelander: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Land Rover Freelander: Jak jezdí

O možnosti vstoupit mezi kompaktní SUV začali u Roveru přemýšlet už koncem osmdesátých let. Vzhledem k tomu, že se už tenkrát se značce nevedlo právě optimálně, zvažovali její stratégové spolupráci s Hondou. Ostatně značka v té době využívala nejen japonské motory.

V tomto případě však jako základ posloužila platforma nepříliš úspěšného Austinu Maestro, která však byla doplněna o vnitřní rámovou konstrukci. Dostatek financí na dokončení vývoje přinesl až vstup BMW do britské značky v roce 1994.

Land Rover Discovery Sport je tady. Dostal techniku z RR Evoque

Land Rover Discovery Sport je tady. Dostal techniku z RR Evoque

Ten měl dopad například na místo výroby. Zatímco Land Rover počítal s výrobou u finského subdodavatele, BMW rozhodlo o umístění produkce do solihullské továrny.

Auto, které se po uvedení na trh v roce 1997 rychle stalo prodejním úspěchem, přineslo řadu technologických inovací. Britská automobilka si například patentovala převodovku IRD spojující přední diferenciál s transferem na zadní nápravu, řešení viskózní mezinápravové spojky, nebo tehdy unikátním systém sjíždění svahů. Vůz využíval také speciální ABS a kontrolu trakce s rozšířenými schopnostmi mimo zpevněný povrch.

Test ojetiny Kia Sportage II: Zpracováním neohromí, spolehlivostí překvapí

Test ojetiny Kia Sportage II: Zpracováním neohromí, spolehlivostí překvapí

Auto se prodávalo nejen jako pětidveřové, ale také s trojicí dveří a odnímatelnou střešní částí. Zpočátku výroby Britové spoléhali výhradně na vlastní pohonné jednotky. Nejprve na benzinovou osmnáctistovku série R a dvoulitrový diesel série L. V roce 2001 se pak pod kapotou objevil moderní diesel Td4 původem od BMW, ale i vidlicový šestiválec KV6.

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

O dva roky později došlo k vizuálním upravám, které přinesly výrazně přepracovaný a kvalitnější interiér, ale také jiný vzhled především přední části. Kariéru modelu ukončil v roce 2006 příchod druhé generace.

Na českém trhu v tuto chvíli najdete kolem sedmi desítek freelanderů první generace. Nejstarší kusy vyjdou asi na padesát tisíc korun, stropem je pak testovaný kus za 190 tisíc Kč.

Na co si dát při nákup u pozor, radíme v galerii

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jezdí zachovalý kus po modernizaci, se dočtete v další kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Land Rover Freelander: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Land Rover Freelander: Jak jezdí
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků