Test ojetiny Land Rover Freelander: V terénu potěší, u odborníků nezlobí

Land Rover Freelander byl prvním modelem značky, který vyměnil schopnosti v terénu za nižší cenu a komfortnější jízdu. Nejstarší kusy nyní pořídíte za padesát tisíc. Na co si dát pozor?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Land Rover Freelander: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Land Rover Freelander: Jak jezdí

O možnosti vstoupit mezi kompaktní SUV začali u Roveru přemýšlet už koncem osmdesátých let. Vzhledem k tomu, že se už tenkrát se značce nevedlo právě optimálně, zvažovali její stratégové spolupráci s Hondou. Ostatně značka v té době využívala nejen japonské motory.

V tomto případě však jako základ posloužila platforma nepříliš úspěšného Austinu Maestro, která však byla doplněna o vnitřní rámovou konstrukci. Dostatek financí na dokončení vývoje přinesl až vstup BMW do britské značky v roce 1994.

Land Rover Discovery Sport je tady. Dostal techniku z RR Evoque

Land Rover Discovery Sport je tady. Dostal techniku z RR Evoque

Ten měl dopad například na místo výroby. Zatímco Land Rover počítal s výrobou u finského subdodavatele, BMW rozhodlo o umístění produkce do solihullské továrny.

Auto, které se po uvedení na trh v roce 1997 rychle stalo prodejním úspěchem, přineslo řadu technologických inovací. Britská automobilka si například patentovala převodovku IRD spojující přední diferenciál s transferem na zadní nápravu, řešení viskózní mezinápravové spojky, nebo tehdy unikátním systém sjíždění svahů. Vůz využíval také speciální ABS a kontrolu trakce s rozšířenými schopnostmi mimo zpevněný povrch.

Test ojetiny Kia Sportage II: Zpracováním neohromí, spolehlivostí překvapí

Test ojetiny Kia Sportage II: Zpracováním neohromí, spolehlivostí překvapí

Auto se prodávalo nejen jako pětidveřové, ale také s trojicí dveří a odnímatelnou střešní částí. Zpočátku výroby Britové spoléhali výhradně na vlastní pohonné jednotky. Nejprve na benzinovou osmnáctistovku série R a dvoulitrový diesel série L. V roce 2001 se pak pod kapotou objevil moderní diesel Td4 původem od BMW, ale i vidlicový šestiválec KV6.

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

O dva roky později došlo k vizuálním upravám, které přinesly výrazně přepracovaný a kvalitnější interiér, ale také jiný vzhled především přední části. Kariéru modelu ukončil v roce 2006 příchod druhé generace.

Na českém trhu v tuto chvíli najdete kolem sedmi desítek freelanderů první generace. Nejstarší kusy vyjdou asi na padesát tisíc korun, stropem je pak testovaný kus za 190 tisíc Kč.

Na co si dát při nákup u pozor, radíme v galerii

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jezdí zachovalý kus po modernizaci, se dočtete v další kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Land Rover Freelander: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Land Rover Freelander: Jak jezdí
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků