Test ojetiny Land Rover Freelander: V terénu potěší, u odborníků nezlobí

Land Rover Freelander byl prvním modelem značky, který vyměnil schopnosti v terénu za nižší cenu a komfortnější jízdu. Nejstarší kusy nyní pořídíte za padesát tisíc. Na co si dát pozor?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Land Rover Freelander: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Land Rover Freelander: Jak jezdí

O možnosti vstoupit mezi kompaktní SUV začali u Roveru přemýšlet už koncem osmdesátých let. Vzhledem k tomu, že se už tenkrát se značce nevedlo právě optimálně, zvažovali její stratégové spolupráci s Hondou. Ostatně značka v té době využívala nejen japonské motory.

V tomto případě však jako základ posloužila platforma nepříliš úspěšného Austinu Maestro, která však byla doplněna o vnitřní rámovou konstrukci. Dostatek financí na dokončení vývoje přinesl až vstup BMW do britské značky v roce 1994.

Land Rover Discovery Sport je tady. Dostal techniku z RR Evoque

Land Rover Discovery Sport je tady. Dostal techniku z RR Evoque

Ten měl dopad například na místo výroby. Zatímco Land Rover počítal s výrobou u finského subdodavatele, BMW rozhodlo o umístění produkce do solihullské továrny.

Auto, které se po uvedení na trh v roce 1997 rychle stalo prodejním úspěchem, přineslo řadu technologických inovací. Britská automobilka si například patentovala převodovku IRD spojující přední diferenciál s transferem na zadní nápravu, řešení viskózní mezinápravové spojky, nebo tehdy unikátním systém sjíždění svahů. Vůz využíval také speciální ABS a kontrolu trakce s rozšířenými schopnostmi mimo zpevněný povrch.

Test ojetiny Kia Sportage II: Zpracováním neohromí, spolehlivostí překvapí

Test ojetiny Kia Sportage II: Zpracováním neohromí, spolehlivostí překvapí

Auto se prodávalo nejen jako pětidveřové, ale také s trojicí dveří a odnímatelnou střešní částí. Zpočátku výroby Britové spoléhali výhradně na vlastní pohonné jednotky. Nejprve na benzinovou osmnáctistovku série R a dvoulitrový diesel série L. V roce 2001 se pak pod kapotou objevil moderní diesel Td4 původem od BMW, ale i vidlicový šestiválec KV6.

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

O dva roky později došlo k vizuálním upravám, které přinesly výrazně přepracovaný a kvalitnější interiér, ale také jiný vzhled především přední části. Kariéru modelu ukončil v roce 2006 příchod druhé generace.

Na českém trhu v tuto chvíli najdete kolem sedmi desítek freelanderů první generace. Nejstarší kusy vyjdou asi na padesát tisíc korun, stropem je pak testovaný kus za 190 tisíc Kč.

Na co si dát při nákup u pozor, radíme v galerii

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jezdí zachovalý kus po modernizaci, se dočtete v další kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Land Rover Freelander: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Land Rover Freelander: Jak jezdí
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků