Test ojetiny: Kia Venga ničím příliš nezaujme, ale ani nezklame

Populace stárne, možností svižně se svézt ubývá a závady řady ojetých aut jsou čím dál proradnější. Malá praktická venga udržovaná v kondici dlouhou zárukou časem vynese trumfy.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Kia Venga: Úvod
  2. Ojetá Kia Venga: Jaká vlastně je
  3. Ojetá Kia Venga: Na co si dát pozor
  4. Ojetá Kia Venga: Verdikt
  5. Ojetá Kia Venga: Fotogalerie

Všimli jste si, jak málo se o venze mluví? Jistě, vyrostla ve stínu oblíbeného cee´du a sesterský Hyundai ix20 budil dojem „lepšího zboží“. Ale znáte přísloví o tiché vodě…

Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné  

Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné  

Důvody většího úspěchu technicky obdobného, o rok mladšího hyundaie není těžké pochopit. S rafinovanějšími křivkami, hodnotněji působícími detaily, některými výbavovými výhodami a měkčím podvozkem se zkrátka lépe trefil do vkusu zájemců o čtyřmetrové MPV. Že by tedy sedmiletá záruka byla pro vengu jediným zásadnějším argumentem? Vlastně ano, ovšem v případě ojetin její význam roste. Laicky řečeno typická klientela nestačí vůz ojíždět tak rychle, aby jej servis při každoročních prohlídkách nedokázal udržovat v bezchybném stavu.

Co je klíčové?

  • Většina aut má za sebou život v autorizovaném servisu — kvůli záruce
  • Všechny motory mají rozvodový řetěz, tady skutečně bezproblémový
  • Smířit se s lomozivou zadní nápravou
  • Zkrátit výměny motorového oleje maximálně na 20 000 km
  • Zkontrolovat, jestli má vůz aktuální software motoru

Když k tomu přidáme konstrukci s minimem zákeřných míst, není se čeho bát ani po skončení bezstarostné sedmiletky. Udržení záruky tu přitom vyjde levněji než u bratrského ix20: u základních motorizací vzniká v šestiletém horizontu rozdíl kolem sedmi tisíc korun, což je ale dáno i nějakými odlišnostmi ve skladbě úkonů.

Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili vůz s pouhými 46 tisíci kilometrů v prostřední výbavě Comfort.

Radosti
Záruka, přístup servisu
Šířka interiéru i zavazadelníku
Rozměry sedadel, zadní polohovatelná
Odolná mechanika
Příjemný automat (k mání u 1.6)
Starosti
Neklid a lomoz na nerovné vozovce
Chybí benzinový turbomotor
Výhled přes široké střešní sloupky
Absurdní ceny některých motorových dílů (diesely)
Už jsme zmínili podvozek?
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie51 fotografií
IMG_4808.jpg IMG_4809.jpg IMG_4811.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Kia Venga: Úvod
  2. Ojetá Kia Venga: Jaká vlastně je
  3. Ojetá Kia Venga: Na co si dát pozor
  4. Ojetá Kia Venga: Verdikt
  5. Ojetá Kia Venga: Fotogalerie
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků