Test ojetiny: Kia Venga ničím příliš nezaujme, ale ani nezklame

Populace stárne, možností svižně se svézt ubývá a závady řady ojetých aut jsou čím dál proradnější. Malá praktická venga udržovaná v kondici dlouhou zárukou časem vynese trumfy.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Kia Venga: Úvod
  2. Ojetá Kia Venga: Jaká vlastně je
  3. Ojetá Kia Venga: Na co si dát pozor
  4. Ojetá Kia Venga: Verdikt
  5. Ojetá Kia Venga: Fotogalerie

Všimli jste si, jak málo se o venze mluví? Jistě, vyrostla ve stínu oblíbeného cee´du a sesterský Hyundai ix20 budil dojem „lepšího zboží“. Ale znáte přísloví o tiché vodě…

Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné  

Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné  

Důvody většího úspěchu technicky obdobného, o rok mladšího hyundaie není těžké pochopit. S rafinovanějšími křivkami, hodnotněji působícími detaily, některými výbavovými výhodami a měkčím podvozkem se zkrátka lépe trefil do vkusu zájemců o čtyřmetrové MPV. Že by tedy sedmiletá záruka byla pro vengu jediným zásadnějším argumentem? Vlastně ano, ovšem v případě ojetin její význam roste. Laicky řečeno typická klientela nestačí vůz ojíždět tak rychle, aby jej servis při každoročních prohlídkách nedokázal udržovat v bezchybném stavu.

Co je klíčové?

  • Většina aut má za sebou život v autorizovaném servisu — kvůli záruce
  • Všechny motory mají rozvodový řetěz, tady skutečně bezproblémový
  • Smířit se s lomozivou zadní nápravou
  • Zkrátit výměny motorového oleje maximálně na 20 000 km
  • Zkontrolovat, jestli má vůz aktuální software motoru

Když k tomu přidáme konstrukci s minimem zákeřných míst, není se čeho bát ani po skončení bezstarostné sedmiletky. Udržení záruky tu přitom vyjde levněji než u bratrského ix20: u základních motorizací vzniká v šestiletém horizontu rozdíl kolem sedmi tisíc korun, což je ale dáno i nějakými odlišnostmi ve skladbě úkonů.

Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili vůz s pouhými 46 tisíci kilometrů v prostřední výbavě Comfort.

Radosti
Záruka, přístup servisu
Šířka interiéru i zavazadelníku
Rozměry sedadel, zadní polohovatelná
Odolná mechanika
Příjemný automat (k mání u 1.6)
Starosti
Neklid a lomoz na nerovné vozovce
Chybí benzinový turbomotor
Výhled přes široké střešní sloupky
Absurdní ceny některých motorových dílů (diesely)
Už jsme zmínili podvozek?
6  /10

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Kia Venga: Úvod
  2. Ojetá Kia Venga: Jaká vlastně je
  3. Ojetá Kia Venga: Na co si dát pozor
  4. Ojetá Kia Venga: Verdikt
  5. Ojetá Kia Venga: Fotogalerie
TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky