Test ojetiny: Kia Venga ničím příliš nezaujme, ale ani nezklame

Populace stárne, možností svižně se svézt ubývá a závady řady ojetých aut jsou čím dál proradnější. Malá praktická venga udržovaná v kondici dlouhou zárukou časem vynese trumfy.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Kia Venga: Úvod
  2. Ojetá Kia Venga: Jaká vlastně je
  3. Ojetá Kia Venga: Na co si dát pozor
  4. Ojetá Kia Venga: Verdikt
  5. Ojetá Kia Venga: Fotogalerie

Všimli jste si, jak málo se o venze mluví? Jistě, vyrostla ve stínu oblíbeného cee´du a sesterský Hyundai ix20 budil dojem „lepšího zboží“. Ale znáte přísloví o tiché vodě…

Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné  

Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné  

Důvody většího úspěchu technicky obdobného, o rok mladšího hyundaie není těžké pochopit. S rafinovanějšími křivkami, hodnotněji působícími detaily, některými výbavovými výhodami a měkčím podvozkem se zkrátka lépe trefil do vkusu zájemců o čtyřmetrové MPV. Že by tedy sedmiletá záruka byla pro vengu jediným zásadnějším argumentem? Vlastně ano, ovšem v případě ojetin její význam roste. Laicky řečeno typická klientela nestačí vůz ojíždět tak rychle, aby jej servis při každoročních prohlídkách nedokázal udržovat v bezchybném stavu.

Co je klíčové?

  • Většina aut má za sebou život v autorizovaném servisu — kvůli záruce
  • Všechny motory mají rozvodový řetěz, tady skutečně bezproblémový
  • Smířit se s lomozivou zadní nápravou
  • Zkrátit výměny motorového oleje maximálně na 20 000 km
  • Zkontrolovat, jestli má vůz aktuální software motoru

Když k tomu přidáme konstrukci s minimem zákeřných míst, není se čeho bát ani po skončení bezstarostné sedmiletky. Udržení záruky tu přitom vyjde levněji než u bratrského ix20: u základních motorizací vzniká v šestiletém horizontu rozdíl kolem sedmi tisíc korun, což je ale dáno i nějakými odlišnostmi ve skladbě úkonů.

Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili vůz s pouhými 46 tisíci kilometrů v prostřední výbavě Comfort.

Radosti
Záruka, přístup servisu
Šířka interiéru i zavazadelníku
Rozměry sedadel, zadní polohovatelná
Odolná mechanika
Příjemný automat (k mání u 1.6)
Starosti
Neklid a lomoz na nerovné vozovce
Chybí benzinový turbomotor
Výhled přes široké střešní sloupky
Absurdní ceny některých motorových dílů (diesely)
Už jsme zmínili podvozek?
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie51 fotografií
IMG_4808.jpg IMG_4809.jpg IMG_4811.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Kia Venga: Úvod
  2. Ojetá Kia Venga: Jaká vlastně je
  3. Ojetá Kia Venga: Na co si dát pozor
  4. Ojetá Kia Venga: Verdikt
  5. Ojetá Kia Venga: Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků