Kapitoly článku:
Zařadit Kiu Sorento druhé generace je tak trochu oříšek. Do velikosti Volkswagenu Touareg jí schází deset centimetrů, třeba sesterskou sportage ale přerostla o více než dvacet čísel. Na pohled působí skutečně mohutně, což dokazoval i kus, který jsme si zapůjčili v AAA Auto. Testovaný vůz z roku 2013 doposud urazil 124 tisíc kilometrů.
I když na autě, které bylo jako nové prodáno v ČR, bylo vidět, že za sebou nemá právě jednoduchý život, i po letech nás zaujalo. Design exteriéru možná není strhující, ale rozhodně stále působí moderně, větší výhrady bychom měli k interiéru.
Je pravda, že proti verzi před modernizací podstatně prokoukl, stále to ale není žádný zázrak – spíše takový šedý korejský průměr. Řada tvrdých plastů náchylných na poškrábání, potah sedaček, který už vykazoval opotřebení. Zkrátka z uživatelského pohledu žádná hrůza, ale také nic, co by ospravedlňovalo dvojnásobnou cenu proti podobně působícímu cee’du. Samozřejmě zde je ale propastný rozdíl v podobě obrovského prostoru, který sorento nabízí za cenu o třídu menších konkurentů.
AutoRevue.cz, David Rusol
Také jízdně lze sorento označit za velmi solidní – jako BMW X5 ale samozřejmě jezdit nebude. Má ale svá jiná kouzla: modernizovaná verze velmi slušně filtruje nerovnosti, automat řadí hladce, motor je tichý a pružný, spotřebu lze přitom držet do osmi litrů nafty.
Veliký Korejec funguje přesně, jak by měl, zábavu ale nečekejte. Pokud začnete tlačit na pilu, nahrbí se, přejde do nedotáčivého smyku a hvízdáním kol rychle ukáže, že tohle není pro něj.
Verdikt
Kia Sorento se poučila z chyb první generace. Její diesely patří k tomu nejlepšímu na trhu, jízdní vlastnosti jsou díky nezávislému zavěšení velmi slušné a prostornost bezkonkurenční. Solidní je také spolehlivost, i když cena některých náhradních dílů může vyrazit dech.
Jenže těžko hledat vůz, který by za podobné peníze nabídl kombinaci mechanické odolnosti, čtyřkolky, nadprůměrné spolehlivosti a bytelných motorů. Udržet při životě velká evropská SUV vyjde ještě o poznání dráž. A pak je tu další bonus: velká část aut na trhu pochází z ČR a až do svých sedmých narozenin pravidelně navštěvovala autorizované servisy. Právě na takové bychom se zaměřili.
Kompletní fotogalerii naleznete zde: