Test ojetiny Jaguar XJ X350: Rozumná cesta k ekonomické sebevraždě

Ijon  |  19. 05. 2018 09:16

Jen malý dotaz - jak souvisí titulek s textem? Co jsem četl, je naopak "Jagouš" kupodivu docela spolehlivý vozík, tedy na poměry docela komplikované techniky. Škoda jen automatu s obtížně výměnitelným olejem, pak by v podstatě zůstal jen vzduchový podvozek, ale ten je potencionálně problematický všude (Audi Allroad nechává pozdravovat).

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  19. 05. 2018 10:10

Ja myslim, ze to v textu i zaveru je. A titulek je take rozumna cesta, ne? :D

Odpovědět  |   | 
Marty  |  21. 05. 2018 10:31

Samé nesmysly, automat je 6stupnový ZF6HP26 a olej se v tom mění normálně, patří tam ZF Lifeguard6 a mění se celá spodní plastová vana vč. filtru. Pokud vám nepřijde originál křivá z výroby a celou akci tak budete muset dělat 2x, tak pohoda.

Jen je to poněkud dražší než výměna na staré 4-5 stupnové převodovce, protože vana s filtrem Fakt enstojí 500 Kč a taky olej (ATF) je výrazně dražší něž nějaký Dexron III

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  19. 05. 2018 10:51

nikdy starou prémie..natož tuhle pseudo ford prémii..ta doba už je dávno pryč kdy třeba bmw,mb či audi se 300 000 bylo zajeté..

Odpovědět  |   | 
Nov  |  19. 05. 2018 11:29

Kdysi jsem Jaguar málem koupil, problém je Ford v něm...

Naštěstí je tady stále Lexus LS, který je logicky dražší, ale fungují "bez závad". Takový LS460 V8 4,6 (poctivý sedan, el. polohovatelná zadní sedadla, ten jediný správný - zadní náhon s V8 380PS) jezdí nad dálniční limity vždy do 9,5-10L a město, kolony, nepřesáhne nikdy 12,5. Toyota & Lexus nám zatím fungují dvacet let v desítkách kusů "bez závad". Ve všech našich autech vše funguje, každé tlačítko, vzduchové podvozky, záclonky... neuvěřitelné. Jistě... není to Melcedes, VW, Audi, Jaguar... :o)

Odpovědět  |   | 
mikes  |  20. 05. 2018 10:26

No to není, Lexus ma charisma asi jako kus modreho hadru.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  21. 05. 2018 09:39

Nezamienaj si charizmu s prvotnym vizualnym vnemom.

A ked sa bavime o jazdenkach, tak lubovolny ojazdeny Lexus bude vzdy lepsou volbou ako nemecka ci britska premia s polovicnym najazdom - a charizma, v tvojom obmedzenom vnimani, bude na hovno, ked ti bude 'charizmaticke' auto stat v servise pripadne jeho opravu zveris Pepovi, co ma v garazi jamu.

Odpovědět  |   | 
tom  |  21. 05. 2018 14:56

No je to sice reprezentativni vzorek, ale spise to vypovídá o majiteli a peci o vuz. V mem okolí je několik desítek vozu vw a taky funguji bez problemu, jen to nejsou uhnany sluzebaky, ale vozy pro každodenní domácí provoz, výměna oleje po 15t km atd. Nájezdy kolem 300t km a bez problemu.
Každé auto vydrží podle toho, jak se k němu člověk chova, viz vlákno zde, u dieselove každý staci měnit olej po 5t km a je take bez problemu

Odpovědět  |   | 
AVANTIME  |  20. 05. 2018 10:01

Pre mňa bol Mercedes S mamut W140 posledný klasický Mercedes a o tejto XJčke to platí rovnako. Jej kúpa je vec srdca nie rozumu.

Odpovědět  |   | 
Stan  |  21. 05. 2018 08:36

Staré prémie jsou leckdy jedinou možnou volbou, když chcete poctivě dělané auto s pořádným motorem a investice do něj jsou hold výkupné, které jste se dobrovolně rozhodli platit...

Odpovědět  |   | 
Marty  |  21. 05. 2018 10:34

Tohle auto sem měl, XJ 350 Super V8 4,2 kompresor. Fantastický podvozek, skvělý motor i spotřeba.
V interiéru se anrozdíl od téhle vraždy z AAA za přepálenou cenu nic nerozpadalo, což bylo asi tím, že to nemělo 250 tis km (reálně tak 300-400) ale jenom 100, sedačky byly perfketní a kůže bez praskliny.

Bohužel spolehlivost byla dost slabá. Nejdřív odešlo topení, topila jen strana spoljezdce, u řidiče studený vzduch - závada totálně zanesený heater core a vadná přečerpávací pumpa Bosch, pak odešla jedna LCD obrazovka v opěrkách a vrchol všeho bylo, že auto vybíjelo po týdnu stání baterka totálně a do mrti - a dělalo to třeba 4 týdny po sobě a pak třeba 3 měsíce nic....

Odpovědět  |   | 
xXx  |  21. 05. 2018 12:07

Do takoveho veterana bych nesel.
Ale v Nemeckejch bazarech jsou za dobre ceny 3-4 roky stare Jaguary XF.
Vyjdou podle me citelne levneji, nez obdobne Audi A6, BMW5, MB-E.
Navic to neni takova tuctovka, kterou ma kazdy.
Navic odmalicka jsem chtel Jaguar a i kdyz dnes vim, ze to rozhodne neni nejlepsi auto tak bych si detsky sen rad zkusil splnit.

A moje otazka zni, zda ma zde nekdo REALNE zkusenosti:
- Na co si dat pozor
- Ktere motorizace nebrat z duvodu poruchovosti
- Jak to nejvyhodneji pojistit
- A hlavne: jak to za rozumny peniz servisovat. Jsou na to nejake solidni neznackove servisy? Kde v pripade problemu shanet cenove prijatelne nahradni dily?

Odpovědět  |   | 
Marty  |  21. 05. 2018 15:05

www.jaguar-club.net

Servisy sou, nejlepší motorizace sou V8 nebo V6 kompresor, ale nic pro šetřilky.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  23. 05. 2018 09:25

Správná a zásadní poznámka...nic pro šetřílky....

Odpovědět  |   | 
xXx  |  23. 05. 2018 11:31

Ale co znamená "nic pro šetřílky"?

Benzinovou (byť neprémiovou) V6 už jsem měl.
Tak jasně, dražší výměna oleje. Víc svíček. Dražší filtry či rozvody. Ale pokud se to neporouchá a ta garančka nebude dělaná ve značkovém servisu, tak to je tak vše, nebo ne?

A samozřejmě vyšší náklady na palivo, ale tak to je samozřejmé.

Nebo tím bylo myšleno ještě něco jiného?

Nejsem šetřílek, to bych si koupil Octavii 1.6 TDI. Ale zase pokud by to mělo znamenat, že každej rok nechám za servis 50k a víc, tak to už bych se asi rozmýšlel.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  24. 05. 2018 11:01

hlavně vyšší náklady na palivo, ve městě tyhle aute jezdí někde kolem 14-19 L sož při ceně benzínu cca 31-35 Kč za litr není málo. S tím třeba počítat

Náklady na servis naopak bývaj proti dieslům menší

Odpovědět  |   | 
Roman  |  07. 07. 2018 18:24

Mám Daimler X350 (XJR), V8 kompresor, LWB.
Najeto cca 200 000 km, auto z Německa.
V podstatě standardní servis auta, nijak drahý (neznačkový), díly beru z UK.
50 tisíc za rok (pokud nenastane nějaká nepředvídatelná závada) to určitě nebude. Ale je dobré si je odkládat, protože určitě přijde časem na řadu podvozek. Což je, pokud jsem dobře počítal (komplet výměna, bez tlumičů) asi 80 000 Kč. Ale to není jen Jag - Mercedes, Audi, BMW jsou na tom stejně. Je dobré dát si pozor na kompresor, jestli nepíská. Měnit olej v převodovce. Jinak mě asi nic nenapadá. V LWB je ta kočka tank, nemá moc ráda zatáčky. Ale neskutečně pohodlná.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

dnes | Jiří Baborský | 2 příspěvky
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

včera | Richard Herbich | 21 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Rapid Convertible byla nejdražší lidové auto v ČSSR. Stála více než dům!

Škoda Rapid Convertible byla nejdražší lido…

Kupé Garde a Rapid si pamatujeme všichni. Zahraničním zákazníkům však standardní specifikace nestačily, a tak se dočkali různých přestaveb. Jednu z nich Britové dokonce připravili pro československého zájemce. Za kabriolet Rapid Standard však tehdy zaplatil víc než za rodinný dům!

30.  1.  2021 | | 49 N/A
Lukáš Prejzek
Škoda RapidHistorie
Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zbraň ničivé síly. Má dostřel až 39 km

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zb…

Obliba techniky kopřivnické automobilky v armádním prostřední nepolevuje.

2.  2.  2021 | | 56 N/A
Daniel Fuglevič
ArmádaČeský trhTatra
Největší Tatra v historii je vrtný speciál 16x8. Jeho parametry fascinují dodnes

Největší Tatra v historii je vrtný speciál …

Ničivý obr s houfnicí není zdaleka tím největším strojem, který kdy u kopřivnické automobilky vznikl.

4.  2.  2021 | | 28 N/A
David Rusol
TatraNákladní auta
Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si dnes zadáte do výroby. Jiná volba není

Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si…

Kombík s ořezanou výbavou se již dostal do konfigurátoru značky. Můžeme se tak na něj podívat o něco podrobněji.

9.  2.  2021 | | 30 N/A
Daniel Fuglevič
KonfigurátorŠkoda FabiaKombi
Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bude mít obří kufr a stylové zadní lampy

Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bud…

Škoda už naplno rozjíždí vlnu upoutávek na novou generaci Fabie. Kromě prvního snímku odhaluje i pár informací.

11.  2.  2021 | | 40 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkoda Fabia