Test ojetiny Jaguar XJ X350: Rozumná cesta k ekonomické sebevraždě

Jaguar XJ umně kombinuje moderní techniku s tradičním vzhledem. Kolik bude stát údržba auta s původně dvoumilionovou cenovkou?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Jaguar XJ: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Jaguar XJ: Jak jezdí

Co si představíte, když se řekne Jaguar? Někdo kočkovitou šelmu, jiný vyhlášený protáhlý sedan s dlouhou kapotou a nízkou atletickou siluetou. Ano, máme na mysli model XJ, jehož první generaci přivedl v roce 1968 na svět zakladatel značky, sir William Lyons.

Luxusní vůz si během dekád vydobyl pozici dobře jezdícího a elegantního auta, které však mimo Britské ostrovy vždy stálo trochu stranou hlavního  proudu.

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Třetí generaci, označovanou jako X350, značka představila v roce 2003. Jaguar v rámci modelu představil celou řadu zásadních změn. Zatímco design byl evolucí původní elegantní formy, konstrukce byla zcela nová - tedy s výjimkou osmiválcových motorů.

Základem se stala lehká hliníková karoserie, díky které Jaguar zhubl asi o 40 procent. Vždyť hmotnost poklesla až na těžko uvěřitelných 1539 kg! Zároveň ale přinesla skokové zvýšení tuhosti. Nový byl také podvozek s víceprvkovým zavěšením a standardně instalovaným vzduchovým odpružením.

Poprvé se také pod kapotou vrcholného modelu objevil diesel TDVi. Osmiválce přešly z předchozí generace, šestiválec pak dodal v té době mateřský Ford. Roku 2008 dorazila na trh modernizace, která přinesla jinou příď s výdechy v bočních blatnících, ale i drobné úpravy v interiéru. Výroba modelu skončila v roce 2009.

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Na českém trhu je nabídka XJ značně omezená. Potenciálním zájemcům se tedy doporučujeme porozhlédnout i v zahraničí. Například v Německu se vozy prodávají za ceny asi mezi 5 a 25 tisíci eur – tedy zhruba 130 a 640 tisíci korun. Výběr je přitom pestrý a nájezdy průměrně nižší, než u německé trojky. To je pro kupujícího použitého vozu pozitivní zjištění. Jak je na tom ale majestátní Brit se spolehlivostí?

Na co si dát při nákupu luxusního sedanu pozor poradíme v galerii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Jaguar XJ: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Jaguar XJ: Jak jezdí
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků