Test ojetiny Jaguar XJ X350: Rozumná cesta k ekonomické sebevraždě

Jaguar XJ umně kombinuje moderní techniku s tradičním vzhledem. Kolik bude stát údržba auta s původně dvoumilionovou cenovkou?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Jaguar XJ: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Jaguar XJ: Jak jezdí

Co si představíte, když se řekne Jaguar? Někdo kočkovitou šelmu, jiný vyhlášený protáhlý sedan s dlouhou kapotou a nízkou atletickou siluetou. Ano, máme na mysli model XJ, jehož první generaci přivedl v roce 1968 na svět zakladatel značky, sir William Lyons.

Luxusní vůz si během dekád vydobyl pozici dobře jezdícího a elegantního auta, které však mimo Britské ostrovy vždy stálo trochu stranou hlavního  proudu.

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Třetí generaci, označovanou jako X350, značka představila v roce 2003. Jaguar v rámci modelu představil celou řadu zásadních změn. Zatímco design byl evolucí původní elegantní formy, konstrukce byla zcela nová - tedy s výjimkou osmiválcových motorů.

Základem se stala lehká hliníková karoserie, díky které Jaguar zhubl asi o 40 procent. Vždyť hmotnost poklesla až na těžko uvěřitelných 1539 kg! Zároveň ale přinesla skokové zvýšení tuhosti. Nový byl také podvozek s víceprvkovým zavěšením a standardně instalovaným vzduchovým odpružením.

Poprvé se také pod kapotou vrcholného modelu objevil diesel TDVi. Osmiválce přešly z předchozí generace, šestiválec pak dodal v té době mateřský Ford. Roku 2008 dorazila na trh modernizace, která přinesla jinou příď s výdechy v bočních blatnících, ale i drobné úpravy v interiéru. Výroba modelu skončila v roce 2009.

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Na českém trhu je nabídka XJ značně omezená. Potenciálním zájemcům se tedy doporučujeme porozhlédnout i v zahraničí. Například v Německu se vozy prodávají za ceny asi mezi 5 a 25 tisíci eur – tedy zhruba 130 a 640 tisíci korun. Výběr je přitom pestrý a nájezdy průměrně nižší, než u německé trojky. To je pro kupujícího použitého vozu pozitivní zjištění. Jak je na tom ale majestátní Brit se spolehlivostí?

Na co si dát při nákupu luxusního sedanu pozor poradíme v galerii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Jaguar XJ: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Jaguar XJ: Jak jezdí
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků