Test ojetiny Jaguar XJ X350: Rozumná cesta k ekonomické sebevraždě

Jaguar XJ umně kombinuje moderní techniku s tradičním vzhledem. Kolik bude stát údržba auta s původně dvoumilionovou cenovkou?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Jaguar XJ: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Jaguar XJ: Jak jezdí

Co si představíte, když se řekne Jaguar? Někdo kočkovitou šelmu, jiný vyhlášený protáhlý sedan s dlouhou kapotou a nízkou atletickou siluetou. Ano, máme na mysli model XJ, jehož první generaci přivedl v roce 1968 na svět zakladatel značky, sir William Lyons.

Luxusní vůz si během dekád vydobyl pozici dobře jezdícího a elegantního auta, které však mimo Britské ostrovy vždy stálo trochu stranou hlavního  proudu.

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Třetí generaci, označovanou jako X350, značka představila v roce 2003. Jaguar v rámci modelu představil celou řadu zásadních změn. Zatímco design byl evolucí původní elegantní formy, konstrukce byla zcela nová - tedy s výjimkou osmiválcových motorů.

Základem se stala lehká hliníková karoserie, díky které Jaguar zhubl asi o 40 procent. Vždyť hmotnost poklesla až na těžko uvěřitelných 1539 kg! Zároveň ale přinesla skokové zvýšení tuhosti. Nový byl také podvozek s víceprvkovým zavěšením a standardně instalovaným vzduchovým odpružením.

Poprvé se také pod kapotou vrcholného modelu objevil diesel TDVi. Osmiválce přešly z předchozí generace, šestiválec pak dodal v té době mateřský Ford. Roku 2008 dorazila na trh modernizace, která přinesla jinou příď s výdechy v bočních blatnících, ale i drobné úpravy v interiéru. Výroba modelu skončila v roce 2009.

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Na českém trhu je nabídka XJ značně omezená. Potenciálním zájemcům se tedy doporučujeme porozhlédnout i v zahraničí. Například v Německu se vozy prodávají za ceny asi mezi 5 a 25 tisíci eur – tedy zhruba 130 a 640 tisíci korun. Výběr je přitom pestrý a nájezdy průměrně nižší, než u německé trojky. To je pro kupujícího použitého vozu pozitivní zjištění. Jak je na tom ale majestátní Brit se spolehlivostí?

Na co si dát při nákupu luxusního sedanu pozor poradíme v galerii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Jaguar XJ: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Jaguar XJ: Jak jezdí
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků