Test ojetiny Jaguar XJ X350: Rozumná cesta k ekonomické sebevraždě

Jaguar XJ umně kombinuje moderní techniku s tradičním vzhledem. Kolik bude stát údržba auta s původně dvoumilionovou cenovkou?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Jaguar XJ: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Jaguar XJ: Jak jezdí

Co si představíte, když se řekne Jaguar? Někdo kočkovitou šelmu, jiný vyhlášený protáhlý sedan s dlouhou kapotou a nízkou atletickou siluetou. Ano, máme na mysli model XJ, jehož první generaci přivedl v roce 1968 na svět zakladatel značky, sir William Lyons.

Luxusní vůz si během dekád vydobyl pozici dobře jezdícího a elegantního auta, které však mimo Britské ostrovy vždy stálo trochu stranou hlavního  proudu.

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Třetí generaci, označovanou jako X350, značka představila v roce 2003. Jaguar v rámci modelu představil celou řadu zásadních změn. Zatímco design byl evolucí původní elegantní formy, konstrukce byla zcela nová - tedy s výjimkou osmiválcových motorů.

Základem se stala lehká hliníková karoserie, díky které Jaguar zhubl asi o 40 procent. Vždyť hmotnost poklesla až na těžko uvěřitelných 1539 kg! Zároveň ale přinesla skokové zvýšení tuhosti. Nový byl také podvozek s víceprvkovým zavěšením a standardně instalovaným vzduchovým odpružením.

Poprvé se také pod kapotou vrcholného modelu objevil diesel TDVi. Osmiválce přešly z předchozí generace, šestiválec pak dodal v té době mateřský Ford. Roku 2008 dorazila na trh modernizace, která přinesla jinou příď s výdechy v bočních blatnících, ale i drobné úpravy v interiéru. Výroba modelu skončila v roce 2009.

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Na českém trhu je nabídka XJ značně omezená. Potenciálním zájemcům se tedy doporučujeme porozhlédnout i v zahraničí. Například v Německu se vozy prodávají za ceny asi mezi 5 a 25 tisíci eur – tedy zhruba 130 a 640 tisíci korun. Výběr je přitom pestrý a nájezdy průměrně nižší, než u německé trojky. To je pro kupujícího použitého vozu pozitivní zjištění. Jak je na tom ale majestátní Brit se spolehlivostí?

Na co si dát při nákupu luxusního sedanu pozor poradíme v galerii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Jaguar XJ: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Jaguar XJ: Jak jezdí
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků