Jen doplním, že jsem měl kdysi možnost na pár dní vyzkoušet verzi jak s 2,5l tak s 3,0l. Ano, třílitr samozřejmě jede líp, ale celkově byl menší motor mnohem příjemnější. Jak zvukem, tak projevem při přidání plynu, resp. sportovní jízdě. U třílitru se mi stávalo, že motoru chvilku trvalo, než se probral a zareagoval na plné přidání plynu, jako by si s tím ŘJ nevěděla rady. Obecně jsem z toho motoru měl takový "odtažitý" dojem. Na dálnici to bylo fuk, ale na okreskách tomu k dokonalosti hodně scházelo. Naopak bezprostřední spolupráce 2.5l motoru a pedálu plynu, to bylo pohlazení pro duši ridiče a na "oříznuté Mondeo" ten motor bohatě stačil i když si chtěl řidič hrát a zvuk má taky nádherný. Obě auta jsem měl tehdy s manuální převodovkou.Jinak X-type (sedan) je podle mě nejhezčí Jaguar za posledních 25 let, ale to už je věc individuelního vkusu.
Veru tak.. nádherne sexy zadok :-))
Jen drobnost, co mě zaujala - takhle zkorodované lišty oken vidím na 20 let starém Escortu, na 10 let starém korejci, co nikdy nepoznal garáž, ani omylem. Nedivím se, že tohle byl pro skalní příznivce Jaguaru šok už při uvedení... :-/
:-) sklalní příznivec Jaguaru standarně bojuje se spadlou stropnicí. loupajícím se lakem, nefunkčním nivem, svéhlavou elektrikou a jinými pozoruhodnostmi. U X-typu nejvíc vadilo opuštění zadního náhonu, řadového motoru a vstup nafty. Technické problémy totiž těm skalním nevadí. Jaguar je srdcová věc a závady se promíjí. Nabobtnané lišty mají i passati a škodovky po par letech provozu. Není to nic neobvyklého v době plastové
Recenze je to velmi dobrá - podle mě zatím asi nejlepší. Jediné, co by tomu možná ještě pomohlo, je komentář od nějakého věci znalého servisního technika, který daný model dobře zná a který by detailněji popsal jeho slabiny, na co se zaměřit při výběru a při obhlídce. Moc se mi popravdě nelíbí, že je článek takto podrobně zaměřen na jedno konkrétní auto, jeho opotřebení, servisní knížku apod. Spíš bych ocenil pojmout to obecněji a z trochu větší šířky, tzn. popsat jednotlivé varianty, posoudit čeho je na trhu nejvíc, na co pozor u jednotlivých dostupných verzí a motorů, které verze jsou cenově nejvýhodnější a které naopak nejvíce ceněné atd.Je dobře, že se recenze v poslední době zaměřují spíš na "tajné tipy" na trhu ojetin (Legacy, S40...), než na notoricky známé "tuctovky" typu Focus, Superb, Passat atd.Jako námět na jednu z příštích recenzí bych si vzhledem k aktuálně poměrně lákavým cenám dovolil navrhnout například BMW X5. Zajímavý by byl i s X5 do jisté míry spřízněný Range Rover (generace L322), o kterém jsem ještě žádnou pořádnou recenzi nečetl.Díky a ať se daří.
Pokud jde o příští recenze mě by spíš zajímalo jestli by nešlo ,,zabrousit" do dalších kategorií například dodávky jak malé tak velké, nákladní automobily, ,,pracovní" teréní auta, autobusy (kolik bylo například vyrobeno RTO, ŠL nebo Karos 7 a 9 řady a recenze žádné přitom kolik lidí tyto autobusy do dnes používá jak při jízdách do práce tak za zábavou) Nebo by mne zajímaly recenze starších automobilů npříklad BMW 8, 7 z 90 let Jaguar XJ, Daimler, Mercedes 124, 140 - mamut, nebo takovou Škodu Octavia ze 60let, tatru 603, 613, ale i jiné zajímavé modely jak tuzemské tak zahraniční.
přidávám se, kdyby byla ta možnost, určitě by to bylo zajímavé počtení ;-)
Zase reklama na jeden "seriozni" autobazar.Kolik berete za takovouto inzerci ...?Co je to za test ojetiny, kdyz nema servisni knizku ( servisni historii ).....?Jakou ma vas "test ojetiny" vypovidaci hodnotu...? Jinak ale dobra reklama na konkretni ojetinu a konkretni bazar !
ty seš dement a jak to jako maj dělat? máš fakt v tej jitrnici vypatláno.....ano dalo by se to ještě udělat tak, že by jsi ty sehnal redakci nějaké ojetá auta na testování, aby si je nemuseli půjčovat od áček,co ty na to ?
A kde je ta reklama mohl by jste to uvéct konkrétně. Já jsem si jí nevšiml. Jinak zajímavý článek o bezesporu zajímavém voze.
Pane Šebelo, jelikož číst nechcete nebo neumíte, zkopíruji vám sem svoji odpověď, kterou jsem psal na váš úplně stejný vstup, kterým jste nás obohatil před dvěmi týdny v diskusi k testu ojetého Volva S40:http://www.autorevue.cz/test-ojetiny-volvo-s40-20... ... "Pokud by mělo jít o nějakou placenou reklamu, věřte, že by se inzerent rozhodně nespokojil s poděkováním za zapůjčení a prostorem k obecnému komentáři k danému modelu. Vy naštěstí nerozhodujete o tom, jaké auto "je či není vhodné na test", ani o tom, jestli "je nebo není vhodné zabývat se poškozením nárazníku". Víte, testy ojetých aut děláme se zaměřením na konkrétní auto, když tedy tento vůz měl opravovaný nárazník, je to tam, pokud má špatné pneumatiky a ložiska, je to tam, pokud má neúplnou historii, je to tam. Ale vám jakožto mému pozornému fanouškovi a sběrateli mých pochybení to snad nemusím připomínat..."
Pan Duchon se chova ke svym kritikum jako hulvat !Jsem pozorny ctenar AutoRevue, ale kdyz ctu nejaky jeho bludy, tak jsem na ne zacal upozornovat.Toto je asi prvni clanek - totalni blud, na ktery jsem zareagoval...http://www.autorevue.cz/mercedes-benz-zavede-nafu... ... V tichosti prepsano bez podekovani a bez omluvy.
Pane Šebelo, jsme rádi za přínosné připomínky, ale bylo by možné podávat je vhodnější formou? Myslím, že reakce pana Duchoně jsou ve srovnání s tónem vašich příspěvků v diskuzích velmi slušné.Útoky do diskuzí nepatří. Příspěvky na AutoRevue většinou nemažeme, ale když se neudržíte, v diskuzi se příště mohou ukázat jako sbalené. Děkuji za pochopení.
Veškerá inzerce je na AutoRevue označená. Bez výjimky. S AAA spolupracujeme, je to pro ně určitě propagace, když je zmíníme v článku, ale my zase na oplátku máme k dispozici konkrétní ojetá auta pro testování.Dnes jsme napsali také o novém Cliu – i tady byste mohl s tímto přístupem napsat, že to je inzerce, reklama pro Renault. Na webu, který se věnuje konkrétním produktům a službám, se ale jmenování nevyhneme.Myslím, že článek má vypovídající hodnotu, i když vůz neměl servisní knížku. Nevím ale, jak tuto hodnotu mám popsat.
takhle to dopadne, kdyz nabytkar Lutonsky a rockovy zpevak Duchon fusuji do auticek...! :-)
Zoufalce sebelo, hulvatskym chovanim tu vynikate pouze vy. Asi vas pan Duchon v minulosti tezce zostudil, jinak si ty vase vytrvale praseciny pod jeho clanky vysvetlit neumim. Loucim se vasim oblibenym zvolanim "hamba"!
Jen drobnost - X-type nikdy nenesl klasickou barvu british racing green - Tato zelená je taky hezká, jmenuje se EMERALD FIRE ;-)
a škoda, že článek se nevěnoval tomu nejlepšímu co X-type poskytuje a to je vlastní trvalý pohon 4x4, který právě malé kočce udělil velkou přidanou hodnotu. Trvalé upřednostnění zadní nápravy před přední dodávalo při jízdě na hraně velkou hravost s nádechem přetáčivosti. Nevím jak tenhle stěhovák, ale s klasickým sedanem jsem zvládal vysloveně sportovní disciplíny obdobně jako BMW a jemu podobní konkurenti a k nelibosti ostatních "jaguářích" vlastenců bylo možné si vyrazit na hory v jakémkoilv počasí a nečekat na úpatí s velkým XJ na sypací vůz či nasazovat řetězy. :-)
Dobrý den, děkuji za Váš příspěvek. Máte pravdu, ten odstín se "British Racing Green" nejmenuje, ale zřejmě mi dáte zapravdu v tom, že Jaguary jsou pokračovateli této tradice a že jde o jedny z mála luxusních aut, jimž opravdu sluší ;-)Co se "čtyřkolky" týče, bohužel jsme testovali převážně za sucha, také by mě zajímalo chování tohoto auta na sněhu. Pravdou je, že alespoň na mokru to fungovalo bezvadně.
No právě že na zhoršených adhezních podmínkách zvládla kočka začít přetáčivý smyk a během chvilky po upravení distribuce točivého momentu 50/50 na nápravy se z toho stala zcela dokonale řízená zábava. Joo není nad stálý pohon bez haldexů a dalších kravinek. Bohužel nevím, jak do toho uměla nebo neuměla povídat elektronika. Byl jsem vlastníkem modelu MY2001 2,5V6 bez elektronických berliček ESP a pod. Mělo to pouze ABS. : -) Ze všeho nejvíc bych asi pomluvil na tom autě palivový systém s modulovaným čerpadlem bez vratného potrubí BOSH.. to je strašný úlet co komplikuje řádné přestavby na LPG a taky přístup k zadní řadě svíček :-( bývalý majitel mého vozu jednoznačně zadní 3 neměnil, protože měli jiný typ.. Obecně v tom autě v motoru je přístup ke všemu jako k penězům ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.