71
Fotogalerie

Test ojetiny Infiniti EX30d: Luxus s francouzským motorem za zlomek ceny

Kapitoly článku:


Cena plně vybaveného Infiniti EX30d byla v roce 2010 kolem milionu a půl korun. O sedm let později si tmavě lakovaný kousek půjčujeme z AAA Auto, kde si vůz cení na rovnou třetinu - bazar za něj požaduje 499 900 Kč. Jenže cenový propad není jediná zajímavost. Auto původně prodané jako nové v ČR totiž doposud urazilo jen necelých 39 tisíc kilometrů.

DSCF5116.jpgDSCF5142.jpgDSCF5110.jpg
Z
pracování interiéru je luxusní. Škoda, že chybí místo na hlavu a zavazadla. 

Infiniti stále vypadá na našich cestách trochu jako zjevení. V záplavě účelně střižených karoserií automobilové konfekce působí jeho neagresivní barokně oblé tvary překvapivě. Autu přitom nechybí ani dynamická boční silueta s ostře se svažující zádí.

Ta se bohužel výrazněji projevuje v interiéru. Kufr má podprůměrných 340 litrů, alespoň, že sedačky lze sklápět pohodlně tlačítkem pomocí elektromotorů. Jenže chybí i místo pro posádku - především nad hlavou. Jinak se vnitřku nedá příliš co vytknout. Zpracování je precizní, kožené čalounění, které nechybí ani na palubní desce, pak stejně jako dřevěné obložení působí luxusním dojmem. Líbily se nám i detaily jako kontrastně podsvícené budíky, nebo elegantní hodiny uprostřed palubní desky. Uznáváme ale, že design je spíše usedlejší.

Málokterý testovaný bazarový vůz se může pochlubit tak nabitou výbavou. U našeho kusu nechybělo nic - měl adaptivní tempomat, asistenta jízdy v pruzích i systém varování před srážkou.

Dokonce i informační systém na nás udělal slušný dojem - u sedmileté ojetiny většinou věc nevídaná.

Po nastartování motor jemně vibruje, za jízdy se však uklidní. Zátah je velmi slušný, jen nám chyběla trocha razance při rozjezdu. Asi po vteřině od plného sešlápnutí plynu ale jednotka nabere dech a pak už za sympatického zvukového doprovodu táhne způsobem očekávaným od šestiválcového dieselu s 550 newtonmetry. Spotřeba se při běžné jízdě pohybuje kolem deseti litrů nafty.

DSCF5083.jpgDSCF5084.jpgDSCF5076.jpg
Některé detaily jsou vysloveně povedené. Auto jako první v historii přišlo s pomocníkem na parkování, simulujícím pohled shora.

Velmi příjemným překvapením byl podvozek a naladění posilovače. Ten klade větší odpor, než bývá u SUV zvykem, nabízí ale velmi dobrou zpětnou vazbu při ostřejší jízdě.

Ono totiž Infiniti EX jezdí velmi dobře. Možná ledacos prozradí, že na domácím trhu jej Nissan označuje legendárním jménem Skyline. Ostatně s touto modelovou řadou EX sdílí i chytrý systém pohonu všech kol ATTESA-ETS, preferující zadní nápravu. Auto se sice výrazněji naklání, podvozek kombinujípřední lichoběžníkovou nápravu se zadním víceprvkovým zavěšením ale působí velmi jistě. Rozhodně jde o jedno z nejlépe jezdících aut v segmentu.

Pokud budete brát Infiniti EX30d jako druhé stylové auto do rodiny, nemá příliš chyb. Je precizně zpracované, i po letech zaujme komplexností nabízených asistenčních systémů, přitom je pohodlné i dostatečně dynamické. Dobrou zprávou je i to, že se alespoň zatím není třeba obávat o dostupnost dílů. Oficiální zastoupení sice z Česka odešlo, celosvětově však značka roste takovým tempem, že by nás nepřekvapilo, kdyby se za čas objevil nový importér.

Škoda, že konstruktéři tak výrazně obětovali praktičnost za cenu vzhledu. Třeba pro rodinu už je totiž EX skutečně malé. V této disciplíně je třeba konkurenční Q5 o poznání dále.

Technické údaje: Infiniti EX30d

Rok
2010
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 993 cm3
Vrtání • zdvih
84,0 mm • 90,0 mm
Stupeň komprese
16,0:1
Nejvyšší výkon
175 kW (238 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 750 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
550 Nm při 1 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,9 s
Nejvyšší rychlost
221 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 7 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
340 l • 1 175 l
Objem palivové nádrže
80 l
Hmotnost: provozní • celková
1 885 kg • 2 470 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
10,8 • 7,2 • 8,5 l/100 km
Rozvor náprav
2 800 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 540 mm • 1 545 mm
Rozměr pneumatik
225/55 R18
Rozměry: délka × šířka × výška
4 645 × 1 800 × 1 580 mm

Infiniti

Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.

Infiniti Q60 • Infiniti QX50 •​ Infiniti QX •​ Infiniti QX30

Doporučujeme

Články odjinud