Test ojetiny Infiniti EX30d: Luxus s francouzským motorem za zlomek ceny

Kompaktní SUV od luxusní divize Nissanu dnes vyjde i na méně než 400 tisíc. Je tak spolehlivé, jak tvrdí legendy o japonských vozech?
Seznam kapitol
  1. Ojeté Infiniti EX30d: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Infiniti EX30d: Jak jezdí
  3. Ojeté Infiniti EX30d: Fotogalerie

Už koncem osmdesátých let řešily japonské automobilky, jak nejen na americkém trhu prodávat dražší auta. Tehdejší Toyoty, Hondy a Nissany byly vzorem spolehlivosti, jenže jim chyběla image prémiového zboží. První přišla s luxusní divizí zvanou Acura Honda - psal se rok 1986. O tři roky později přistoupily k vytvoření nových, “lepších” značek Toyota i Nissan. Vznikly tak Lexus a Infiniti. A zatímco luxusní odnož Toyoty zamířila do Evropy záhy, Infiniti, spadající pod Nissan, bylo na evropském trhu opatrnější. Oficiálně dorazilo až v roce 2008.

Už před tímto datem k nám však ve větší míře putovaly neoficiální cestou atraktivně tvarované modely FX.

Test ojetiny: Mercedes GLK je stejně robustní, jak vypadá. Co zkontrolovat?

Test ojetiny: Mercedes GLK je stejně robustní, jak vypadá. Co zkontrolovat?

Mezi prvními vozy, které měly na Starém kontinentu uspět, bylo i kompaktní SUV EX, nabízené v USA od roku 2007. Právě tomu se dnes budeme věnovat. Nejprve se na trh dostal benzinový šestiválec, označovaný EX37, v roce 2010 jej doplnil naftový třílitr EX30d.

Všechny vozy nabízené na evropském trhu byly vybaveny sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Jak se na luxusní značku sluší, přidal výrobce celou řadu inovací. Debutoval zde třeba parkovací asistent simulující pohled na vůz z ptačí perspektivy, auto také dostalo speciální lak s ochrannou pryskyřicí, která sama umí zacelovat škrábance. Nechyběl ani adaptivní tempomat, asistent jízdy v pruzích nebo přednárazový radar.

Infiniti končí na českém trhu. Prý kvůli slabým prodejům

Infiniti končí na českém trhu. Prý kvůli slabým prodejům

Infiniti po určitý čas působilo dokonce i v České republice, proto není problém natrefit na ojeté kusy ani u nás, i když na trhu najdete jen několik desítek aut. Konkrétně Infiniti EX v bazaru dnes pořídíte od 380 tisíc. Na co si dát při výběru pozor?

Co je klíčové?

  • Zjistěte původ vozu, ty z Arabských zemí a Ameriky mají menší brzdy
  • Infiniti jsou velmi odolná, nesmí ale mít šizený servis
  • Karoserie musí být v pořádku, opravy jsou drahé
  • Diesel není špatnou volbou
  • Náhradní díly jsou překvapivě dostupné

Malé SUV Infiniti EX délkou 4630 na milimetr přesně odpovídá Audi Q5 a podobné je i zaměření. Na rozdíl od německé značky však Japonci vsadili výhradně na šestiválcové motory. Také platforma je masivnější - vždyť se shoduje s podstatně většími sedany prodávanými v Japonsku. Odolnost komplikovaného podvozku je solidní a když něco selže, nejsou ceny likvidační. Přední rameno stojí sedm tisíc, uložení stabilizátoru vyjde na tři stovky… Velmi výjimečně jsou hlášeny problémy s rozvodkou řízení. Z pohledu elektroniky si zatím uživatelé častěji stěžují jen na zamrzávající navigaci. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tvary jsou dynamické, bohužel se podepsaly pod menším vnitřním prostorem

Nafta neznamená problém

Dieselový šestiválec má zajímavý příběh. Možná jste slyšeli o motoru 3.0 dCi aliančního Renaultu, jako o jednom z nejhorších motorů všech dob. Jednotka s označením P9X, kterou postavilo Isuzu, skutečně způsobila vrásky nejen majitelům luxusních Renaultů, ale i Opelů a Saabů.

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Jenže šestiválec použitý v Infiniti je zcela jiné konstrukce. Nazývá se V9X a jde o nový motor, který debutoval v laguně coupé roku 2008. Jako základ posloužilo masově rozšířené dvoulitrové dCi M9R, se kterým sdílí celou čtvrtinu dílů - shodné jsou mimo jiné i piezoelektrické vstřikovače od firmy Bosch. V autorizovaném servisu Infiniti vyjde jeden na patnáct tisíc, repasované ale pořídíte asi od osmi. Spolehlivostí se jednotka nijak neliší od konkurenčních V6 a mechanicky nezlobí. Jistě jí prospívá i konzervativní servisní interval po 20 000 km. Výjimečně u motoru selhávají hadice turba a ventily EGR (originál za 13 110 Kč).

Konkrétně u Infiniti dělá občas zákazníkům potíže vypalování standardně instalovaného filtru pevných částic. “Problém je, že auto je natolik silné, že i rychlou jízdu po dálnici zvládá s malým zatížením. Majitelé musí pro kompletní regeneraci a vypálení podřadit a pořádně motor protáhnout,” doporučuje znalec těchto vozů, který si nepřál být jmenován.

Test ojetiny Kia Sportage II: Zpracováním neohromí, spolehlivostí překvapí

Test ojetiny Kia Sportage II: Zpracováním neohromí, spolehlivostí překvapí

Nezávislé servisy také varují, že v důsledku nepovedených a častých regenerací filtru může dojít k výraznému ředění oleje naftou. Pokud hladina maziva začne stoupat, neriskujte poškození motoru olejem se zhoršenými vlastnostmi, ale ihned jej nechte vyměnit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor je pružný, naladění plynu nám ale zcela nevyhovovalo. Spotřeba se dá udržet kolem deseti litrů nafty.

Pozitivní je, že ceny náhradních dílů nijak nevybočují z cen prémiové produkce, což u asijských vozů nebývá vždy standardem. Společnost AutoPalace, která se o dodávky stará, má navíc většinu dílů skladem, případně je dodává do druhého dne. Třeba zmiňovaný DPF filtr vyjde na 31 381 Kč, vodou chlazené turbo pak v originálu stojí 43 653 korun. Kdo ale bude chtít šetřit, najde u nezávislých specialistů repasovaný díl značky Mitsubishi i za méně než polovinu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podvozek auto sdílí s většímy modely. Dimenzovaný je bohatě.

Ať žije 370Z

Infiniti nabízelo EX také s benzinovým šestiválcem VQ35HR. Jde o jeden z nejpopulárnějších motorů v japonských a amerických Nissanech, který získal i řadu ocenění. Základ motoru se shoduje například s tím ze sportovního kupé 370Z. Ve vozech Infiniti však má jinou vačku, větší ventilové otvory a také zesílený blok motoru. Jednotka obecně je absolutně spolehlivá a prakticky nezničitelná. Tedy za předpokladu nešizeného servisu. Ve sportovních verzích  a ostrém použití má motor sklony ke spotřebě oleje a občas i zadírání na klice. Za nepravidelným volnoběhem pak mohou stát opotřebené vačky.

Test naftové verze EX30d najdete v následující kapitole.

Radosti
Odolná mechanika
Kvalitní zpracování
Přijatelné ceny dílů
Maximální výbava
Starosti
Dostupnost vozů
Vyšší ceny
Stísněný vnitřní prostor
Vyšší spotřeba
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie71 fotografií
DSCF5061.jpg DSCF5064.jpg DSCF5066.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Infiniti EX30d: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Infiniti EX30d: Jak jezdí
  3. Ojeté Infiniti EX30d: Fotogalerie

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 871 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 420 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 480 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: 19 970 km
Cena: 480 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků