Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Nošovické SUV bylo nahrazeno novou generací pojmenovanou Tucson. Model ix35 tak nyní čeká bazarová kariéra.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Hyundai ix35: Úvod
  2. Ojetý Hyundai ix35: Co od něj čekat
  3. Ojetý Hyundai ix35: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Hyundai ix35: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Hyundai ix35: Verdikt
  6. Ojetý Hyundai ix35: Fotogalerie

Kategorie pseudoterénních aut udělala za posledních několik let obrovský posun kupředu. Už to nejsou nepohodlné uskákané žebřiňáky, ale normální auta s bohatou výbavou, slušným komfortem a kvalitou. A i když si na kamenitém říčním dně vylámou zuby, aspoň základními schopnostmi mimo zpevněné cesty stále disponují. A nic víc prakticky nikdo nepotřebuje.

Srovnání Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4 vs. Nissan Qashqai DIG-T 160

Srovnání Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4 vs. Nissan Qashqai DIG-T 160

Lidé drsné off-roady nechtějí, ale civilní vozy kategorie SUV jsou v kurzu. Proto se množí i nabídka relativně mladých a málo jetých SUV v bazarech. Jedním z velmi oblíbených a žádaných zástupců této obchodní třídy je Hyundai ix35, tak se na něj pojďme podívat.

Co je klíčové?

  • Zkontrolovat spodek vozu, zda není poškozen od jízdy v terénu
  • Vyzkoušet všechny funkce od klimatizace po přípojku na USB
  • Otestovat spínání mezinápravové spojky u pohonu 4x4
  • Vybírat mezi vozy s transparentní servisní historií a původem
  • Trvat na opravdu důkladné testovací jízdě

SUV Hyundai ix35 se na trhu objevilo prvně v březnu 2010 s benzínovým dvoulitrem a naftovou jednotkou 2.0 CRDI ve dvou výkonových provedeních. Později dorazil ještě slabší diesel 1.7 CRDI a benzínová jednotka 1.6 GDI s přímým vstřikováním paliva. Poslední modernizace se týkala benzínového dvoulitru, který také přešel na přímé vstřikování.

Jak je u těchto „městských“ SUV zvykem, Hyundai ix35 se prodával také v provedení s pohonem předních kol. Předokolku jste dostali k benzínovým motorům nebo k základnímu dieselu, dvoulitry pak byly na přání nebo v základu s pohonem 4x4 v závislosti na verzi. Jako příklad ojetiny nám poslouží červená ix35 s motorem 2.0 D-CVVT, pohonem 4x4 a pětistupňovým manuálem, zapůjčená v Auto ESA. Auto je z roku 2010, najeto mělo lehce přes 95 000 km a prodejce si ho cenil na 310 000 korun.

Radosti
Mechanicky spolehlivé motory
Ještě může být v záruce
Prostor pro posádku a zavazadla
Dobře fungující pohon 4x4
Cena už bude klesat pomalu
Většina ojetin s jasnou minulostí
Starosti
Působí dost lacině
Jen průměrná kultivovanost
Před faceliftem nepoddajný podvozek
Vyšší reálná spotřeba motorů
Kolísavá kvalita ojetin
Líné automatické převodovky
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie51 fotografií
hyundaiix35 (1).jpg hyundaiix35 (2).jpg hyundaiix35 (37).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Hyundai ix35: Úvod
  2. Ojetý Hyundai ix35: Co od něj čekat
  3. Ojetý Hyundai ix35: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Hyundai ix35: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Hyundai ix35: Verdikt
  6. Ojetý Hyundai ix35: Fotogalerie
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků