Test ojetiny Hyundai i30: První český Korejec vyjde na 70 tisíc. Jak funguje?

Hyundai i30 byl prvním vozem, který korejský výrobce začal vyrábět ve slezských Nošovicích. Jak slouží po více než deseti letech provozu?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Hyundai i30: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Hyundai i30: Jak jezdí

Kdy začali evropští zákazníci brát vážně korejské automobilky Hyundai a Kia? Na tuto otázku není lehké odpovědět. Třeba v odborném tisku Hyundai poprvé výrazněji bodovali s modelem getz, u Kie pak uspěl model cerato, který se však nedočkal výraznějšího prodejního úspěchu.

Skutečně masové prodeje vyžadovaly silnější střelivo a výraznější změnu strategie. Korejci zainvestovali do výstavby dvou nových továren na území bývalého Československa. Oporou se jim stalo německé vývojové centrum. Úspěch pak podpořily v té době nevídané záruky: u Hyundaie pěti- a Kie dokonce sedmiletá.

To nejlepší z Česka? Hyundai rozšířil nabídku hlavního konkurenta Octavie

To nejlepší z Česka? Hyundai rozšířil nabídku hlavního konkurenta Octavie

Prvním zástupcem nové strategie byl v roce 2007 Hyundai i30, který začal sjíždět z linky ve slezských Nošovicích. V Žilině vyráběná Kia cee´d se použitou technikou nelišila. Nošovický sourozenec však ve verzi kombi nabízí o pět centimetrů delší rozvor.

I díky dobré ceně se jednalo o prodejní úspěch - především u soukromé klientely. Auta si drží slušně cenu i po letech: nejstarší kusy vycházejí asi na sedmdesát tisíc korun. Zachovalé základní modely pořídíte asi o třicet tisíc dráž.

Na co si dát pozor poradíme v galerii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018, co a kdy sledovat?

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Hyundai i30: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Hyundai i30: Jak jezdí
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků