Test ojetiny Hyundai i30: První český Korejec vyjde na 70 tisíc. Jak funguje?

Hyundai i30 byl prvním vozem, který korejský výrobce začal vyrábět ve slezských Nošovicích. Jak slouží po více než deseti letech provozu?
Seznam kapitol
  1. Ojetý Hyundai i30: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Hyundai i30: Jak jezdí

Kdy začali evropští zákazníci brát vážně korejské automobilky Hyundai a Kia? Na tuto otázku není lehké odpovědět. Třeba v odborném tisku Hyundai poprvé výrazněji bodovali s modelem getz, u Kie pak uspěl model cerato, který se však nedočkal výraznějšího prodejního úspěchu.

Skutečně masové prodeje vyžadovaly silnější střelivo a výraznější změnu strategie. Korejci zainvestovali do výstavby dvou nových továren na území bývalého Československa. Oporou se jim stalo německé vývojové centrum. Úspěch pak podpořily v té době nevídané záruky: u Hyundaie pěti- a Kie dokonce sedmiletá.

To nejlepší z Česka? Hyundai rozšířil nabídku hlavního konkurenta Octavie

To nejlepší z Česka? Hyundai rozšířil nabídku hlavního konkurenta Octavie

Prvním zástupcem nové strategie byl v roce 2007 Hyundai i30, který začal sjíždět z linky ve slezských Nošovicích. V Žilině vyráběná Kia cee´d se použitou technikou nelišila. Nošovický sourozenec však ve verzi kombi nabízí o pět centimetrů delší rozvor.

I díky dobré ceně se jednalo o prodejní úspěch - především u soukromé klientely. Auta si drží slušně cenu i po letech: nejstarší kusy vycházejí asi na sedmdesát tisíc korun. Zachovalé základní modely pořídíte asi o třicet tisíc dráž.

Na co si dát pozor poradíme v galerii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018, co a kdy sledovat?

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Hyundai i30: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Hyundai i30: Jak jezdí
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků