Test ojetiny: Hyundai i30 CW na LPG - má to smysl?

Vyzkoušeli jsme něco přes rok starý kombík Hyundai i30 CW. Jeho nevýhodou je příslušnost k výběhové generaci, výhodou, alespoň pro některé, pak oficiální zástavba LPG a cena snížená skutečností, že jde o ojetinu. Ba co víc: toto ještě není novodobý „hjóndé“, ale tradiční „hyundaj“…
Seznam kapitol
  1. Skutečný průlom, Versus nová generace, Zkoušený vůz
  2. Srovnání rozměrů a zavazadlový prostor, Na první pohled
  3. Na palubě, Za volantem, Dýchavičný motor
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Skutečný průlom

Jihokorejský model Hyundai i30 první generace se stal opravdovým průkopníkem. V celosvětovém měřítku zahájil érou vozů Hyundai s označením začínajícím písmenem „i“ a již při svém vývoji byl koncipován tak, aby cíleně zapůsobil na potřeby evropských zákazníků. Šlo prakticky o první automobil jihokorejské provenience, který byl schopen s hlavou vzpřímenou zaútočit na etablovanou evropskou konkurenci v podobě zavedených domácích matadorů nižší střední třídy (C).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i30 CW ve svém posledním provedení

První Hyundai i30, představený v roce 2007 na ženevském autosalonu, se prodával v karosářských verzích pětidveřový hatchback a kombi CW (s prodlouženým rozvorem náprav !) a vyráběl se v novém závodě v českých Nošovicích. V nárazových testech EuroNCAP jako vůbec první Hyundai v historii dosáhl typ i30 zisku plného počtu pěti hvězd, a když v polovině roku 2010 přišel decentní facelift, jezdilo po evropských silnicích již více než 200 000 vozů této řady.

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 2/2

V rámci zmíněného faceliftu Hyundai i30 přinesl především decentně upravenou přední část karoserie s širší příčkou masky chladiče, modifikovaným nárazníkem se vstupem pro vzduch k chladičům ve stylu Fordů a přepracovanými místy pro přední mlhovky, ale také „ekologický paket“ Blue Drive se start/stop systémem nebo pětiletou záruku bez omezení najetých kilometrů.

Versus nová generace

Zatímco v době zahájení prodeje, kdy se ještě vozy Hyundai i30 dovážely do Evropy z Jižní Koreje, byla řada i30 k mání ve výbavových stupních Classic, Comfort, Style a Premium (základní ceny tehdy začínaly na částce 344 900 Kč!), v souvislosti se zmíněným faceliftem se stala jedinou, pro logicky uvažujícího zákazníka schůdnou variantou výbava Trikolor zdůrazňující původ modelu i30 v českých zemích.

Test Hyundai i30 2,0i CVVT: benzinová radost

Test Hyundai i30 2,0i CVVT: benzinová radost

K testu jsme převzali teprve rok a několik měsíců starý bílý kombík i30 CW, který náleží k první generaci po faceliftu. Při výběru nás zaujala nejen možnost přímého srovnání s generací druhou, ale také instalace soustavy LPG. Nejde přitom o žádný produkt lidové tvořivosti, ale o prakticky oficiální zástavbu, k níž se vztahuje zvláštní servisní knížka s hlavičkou Hyundai a dvouletou zárukou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jednou ze zajímavostí zkoušeného vozu byla přestavba na LPG se zachováním záruk

Jelikož byl systém LPG společnosti BRC s toroidní nádrží v místě rezervního kola do testovaného auta vpraven v prosinci předloňského roku, kdy měl vůz najeto pouhých 7 km, záruka stále běží. Do další záruční servisní prohlídky v době testu zbývalo ještě 9 tis. km, resp. 10 měsíců. Na tachometru tohoto auta na počátku testu figurovala hodnota necelých 49 000 km. Ano, na roční nájezd slušná porce, přesto však vůz působil dojmem prakticky nového automobilu.

Zkoušený vůz

Karoserie nenesla známky jakýchkoli poškození a interiér nevykazoval náznaky opotřebení. V dokonalé kondici pak byly také závěsy kol, brzdy i všechny další prvky mechanických skupin. Za studena motor zhášel a na vině zřejmě bylo nevhodné nastavení soustavy LPG, která přepínala na plyn již během několika vteřin po nastartování. Bylo tedy třeba vždy zprvu manuálně přepnout na benzín.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

K vozu na snímcích byly přiloženy veškeré klíče a dokumenty, přičemž na faktuře nákupu auta coby nového figurovala částka 335 890 Kč plus 26 990 Kč za plyn a 6 866 Kč za zimní obutí. Po slevě byla nákupní cena snížená na výsledných 302 568 Kč. Pro zajímavost jsme zkusili srovnat podobně vybavený Hyundai i30 kombi nové generace, který by v podobné konfiguraci (včetně přestavby na LPG) v současnosti stál podle ceníku 380 980 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
K vozu byly přiloženy nejen kompletní klíče, manuály a servisní knížky, ale také původní faktury

Ovšem i z této cifry vám zřejmě konkrétní dealer s chutí sleví. Takže hlavní otázkou tohoto testu a dnešního dne zůstává, zda má smysl koupit mírně jetý, zárukou krytý vůz předchozí generace, nebo zcela nový, po všech stránkách modernější automobil, ovšem s celkem citelným cenovým rozdílem.

 Hyundai i30 CW Trikolor 1,4i LPG
Rok výroby2011
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)249 999 Kč
Původ:Nové v ČR
Servisní kniha:Ano
Stav tachometru:49 000 Km
Další záznamy:LPG, tažné, v záruce
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, BA
Centrální zamykáníAno, na DO
El. ovládání okenAno, 4x
El. ovládání zrcátekAno vč. přiklápění
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraNe
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, man.
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothNe
NavigaceNe
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyNe
Denní svíceníNe
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaNe
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentNe
Start/stop systémNe
MetalízaNe

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Skutečný průlom, Versus nová generace, Zkoušený vůz
  2. Srovnání rozměrů a zavazadlový prostor, Na první pohled
  3. Na palubě, Za volantem, Dýchavičný motor
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky